Reactie: We stonden stil om dat we van rechts kwamen. De auto waar we voor stonden te wachten maakte geen aanstalten om weg te rijden. Mijn man begon op te trekken, toen ging de bestuurder toch rijden naar zijn hoofd wijzend. Mijn man lied hem voorgaan, toen we achter hem zaten trapte hij vol op de rem. Hufterig rijgedrag! Waar kun je het melden.
Reactie: Ik ben reeds jaren een aanhanger van Verbindende Communicatie en integreer het zo veel als mogelijk in mijn leven en werk. Het mooie is dat het uit een eenvoudig 4-stappenmodel bestaat. Dit model kan je leren. Het staat helder beschreven in het artikel.
Reactie: Sinds 1 oktober 2012 is het nog eenvoudiger om een om een BV op te richten. Het startkapitaal van € 18.000 is ook niet meer nodig. Via verschillende websites i het zelf mogelijk om binnen 24 uur een BV op te richten.
Reactie: Toch wordt je als vrouw nog steeds te weinig geaccepteerd voor management functies.
Ik werk nu bij een bedrijf waar ze me na mijn zwangerschap verlof gewoon uit mijn functie hebben gezet, terwijl er niets veranderd is in uren die ik maak en ik altijd goed gepresteerd heb. Ik werk nu beneden mijn niveau op een afdeling waar ik zelf leiding aan heb gegeven. Het is moeilijk om hierdoor gemotiveerd te blijven, maar het is zeker dubbel moeilijk om nu in deze markt elders een andere functie te vinden.
Reactie: Op mijn 52e kreeg ik te horen dat om bedrijfseconomische redenen er geen gebruik meer van mijn diensten zou worden gemaakt. En dan zit je thuis. Vreselijk. Ik ben geen huisvrouw die haar voldoening uit het ramen zemen haalt, ik hou niet zo van sherry drinken met de buurvrouw, vrijwilligerswerk doe ik af en toe in de avonduren, een hobby is pas leuk als ik 's avonds (na het werk!) mij even lekker wil ontspannen. Kortom: ik werd er niet vrolijk van! Niet iedereen kan genieten van verplichte vrije tijd, hoezeer je het ook probeert.
Dus: solliciteren, solliciteren, solliciteren. En evenzoveel afwijzingen ontvangen: ''uw profiel sluit niet aan'', ''overgekwalificeerd'' of gewoon ''de keuze is niet op u gevallen''. Natuurlijk staat er nergens dat ik te oud zou zijn!
Vorige week mijn eerste sollicitatiegesprek (niet via social media maar via een ouderwetse vacature) na 3 maanden en warempel: afgelopen vrijdag werd ik gebeld dat de keuze op mij was gevallen.
Ik heb me goed, heel goed voorbereid op dit gesprek. Alle mogelijke vragen/antwoorden van tevoren bedacht en voor de rest gewoon lekker mijzelf gebleven.
Er zijn dus nog banen voor 50 plussers, ervaring wordt wel degelijk gewaardeerd dus er is hoop! Misschien ben ik wel een geluksvogel, ik besef me maar al te goed dat er ook mensen zijn die lange tijd werkloos zijn en zich suf solliciteren maar houd vol: het kan!
Reactie: Ik vind email marketing een goede tool om de contacten te onderhouden. Zelf doe ik dit minimaal, eens per maand. Email marketing om klanten te werven werkt niet helemaal meer helaas :(
Reactie: LS! Geachte Heer Prinsen! Mensen nemen meer tijd, om iemand waarvan ze denken, dat die dom is, wat uit te leggen, best wel aardig van mensen. U lijkt me zo slim, dat u nauwelijks antwoord nodig heeft, dus u had zich beter wat dommer voor kunnen doen. Wij zijn in dit land inmiddels zo intelligent, wat het beste af te meten is aan ons humeur en humor, dat maandelijks een universiteit geopend wordt in plaatsen als Tilburg (?) Als u ooit nog eens in dit land komt, zult u versteld staan over de veranderingen. Hoe u vrolijk zult raken, sinds Max Tailleur zijn de moppen wel tien keer leuker geworden. Regelmatig kom ik zo'n master of drs tegen, die met volle mond vraagt of er iemand Engels kan! Groet!
Reactie: Is dit wat men ook wel veranderkunde noemt en is dat hetzelfde als reorganisatie? Bedoelt men met Social skills sociale vaardigheden?
Ik woon sinds 1969 in Spanje en kan het hedendaags Nederlands niet meer zo goed volgen vandaar mijn vragen.
Reactie: R De Wit, leiderschap is niet aangeboren. Het is net als alle andere competenties een vaardigheid waar je tijd in moet investeren en kunt leren. Je kunt er aanleg voor hebben, maar is zeker geen vereiste om leiderschap te verkrijgen.
Zelf ben ik van mening dat je (ongeacht diploma's of niet) over vaardigheden kunt leren, beschikken en verbeteren die je verder helpen als Manager. Ik ben het eens met standpunten van Kreukels en M.
Een kind leert gemakkelijker dan een senior, dus hoe eerder je begint met leren (danwel talen/wiskunde) des te beter. Maar het moet ook leuk blijven. Maargoed dat is weer een andere topic kan ik ook nog uren over discussieren.
Reactie: Ter aanvulling:
Maak dingen bespreekbaar op de werkvloer.
-Waar lopen collega's en andere medewerkers tegenaan?
-Wat is de gemeenschappelijke gedachte op de werkvloer?
-Wat is hetgeen dat de implementatie moeizaam doet verlopen?
Vergeet niet dat je problemen niet alleen hoeft op te lossen..
Als er echt geen verandering mogelijk is, stop geen energie in dingen die je toch niet kan beinvloeden.
Reactie: Dat komt doordat reclame gewoon werkt. Zolang er geld mee wordt verdiend zal het ook altijd blijven bestaan. Het gaat erom hoe je als marketeer hiermee omgaat. Consumenten vinden het niet erg om reclame te ontvangen, zolang het maar relevant is. Alle regels die je schetst zijn in het leven geroepen om die push mentaliteit aan banden te leggen. Ik kan mij ook niet vinden in deze push marketing. Ik vind dat je jezelf geen marketeer mag noemen op het moment dat je met hagel schiet, anderen belast met je uitingen en niet nadenk over je boodschap en manier van communiceren. Scheer de marketeers dus niet allemaal over één kam!
Reactie: Kijk Henno, dat bedoel ik nu. je refereert aan antwoorden van marketeers. Waar het om gaat is dat consumenten het beu zijn om steeds mail met reclame te krijgen, dat 50% van Facebook reclame is. Waarom denk je dat er miljoenen telefoonnummers in het bel me niet register staan? Waarom denk dat er wettelijke regels zijn over het maken van reclame op de social media? Waarom denk je dat er anti-spam wetgeving is?
Dat schijnt niet door te dringen in het wereldje van de marketeers.