zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

iOS Apple legt het af tegen Android Google

Android TV Box   |    |  12 mei 2014
Reactie: Android is de laatste tijd goed bezig met het veroveren van de markt. Ook door de komst van de Android TV boxen waarmee mensen hun normale televisie kunnen omtoveren in een smart-tv is een goede ontwikkeling.
 

Acht manieren om te checken hoe het ervoor staat, zowel zakelijk als privé

Dennis Coelingh   |    |  11 mei 2014
Reactie: een klaag onderwerp is wel een onderwerpje hahah.

Ik ben stellig van mening dat als er geklaagd wordt op de werkvloer, in elk geval bovengemiddeld. Dan mist er een zekere hoeveelheid duidelijkheid in communicatie.

De veelklagers er even uit halen, in gesprek gaan en met het team aan de slag. een training communicatie?
 

Acht redenen om te kiezen voor outplacement

Maaike Pronk   |    |  10 mei 2014
Reactie: Graag reageer ik op het artikel zelf. Ik heb als outplacementbegeleider de ervaring dat we mensen heel goed op weg èn vaak aan een baan helpen, maar fijn dat dat ook door onderzoek ondersteund wordt.

Waar ik met name goede ervaring mee heb, is het solliciteren uitbreiden met intensief en gestructureerd netwerken. Het hebben van een groot eigen netwerk is daarvoor niet nodig. Het boek ''Netwerken werkt'' van Rob van Eeden en Els Nijssen kan ik hierbij van harte aan bevelen en is in onze outplacementtrajecten een ''standaardwerk''.
 

Kwart mannen steelt van werkgever

StopFraude.nu   |    |  10 mei 2014
Reactie: Er is geen excuus om iets van de baas te stelen. Weet u van een geval van ''bedrijfsdiefstal''? Of twijfelt u over de integriteit van een medewerker of collega? Meldt het op http://stopfraude.nu
 

Vijf tips voor vitalere medewerkers

Bert-Jan   |    |  9 mei 2014
Reactie: Vitaliteit is in de eerste plaats de verantwoordelijkheid van ieder mens zelf. We zijn allemaal onze eigen levensregisseur. Maar het is wel voorstelbaar als een werkgever hier ook een mede-verantwoordelijkheid in neemt. Het is tenslotte ook een wederzijds belang. Er is een instrumentarium met tips waar mensen zelf 52 weken lang(het kan ook korter en langer)mee aan de gang kunnen gaan. Het materiaal is uitgetest en werkt. Resulterend in realisatie van verlangens en doelstellingen, vrijkomen van energie en steviger relaties. Daarmee nemen de werknemers zelf hun verantwoordelijkheid. De werkgever zou het (deels) kunnen aanbieden, waardoor die ook mee investeert.
 

Intuïtie bepalend bij sollicitaties

Wil\'fred Bastiani   |    |  8 mei 2014
Reactie: Typische managementuitspraken dat het onjuist is wat er gebeurt. Je kunt heden ten dage ook gewoon stellen dat de meeste recruiters onderontwikkeld zijn de juiste potentie en talenten te 'zien'. In mijn vele onderzoeken binnen groepen van trainers, coaches, recruiters als ook alle niveaus opleiders en managers zie je deze essentiële beperking terug. Terug te lezen in boek 'Apprenti'.
 

Intuïtie bepalend bij sollicitaties

Ad de Beer   |    |  8 mei 2014
Reactie: Het is nog erger, want het hele selectieproces zoals we dat nu kennen is niet objectief.
Dat begint met de aankomst van de sollicitaties die tegenwoordig, aangespoord door dure marketeers, vaak uitblinken in huisvlijt, maar niet echt to the point zijn. veel selecteurs selecteren niet, ze sorteren. Mohamed wordt netjes op de stapel ''afwijzen'' gelegd waar hij als snel gezelschap krijgt van Kees van 54. Ingrid, rondborstig en diep van inzicht (op de foto tenminste) komt op de stapel uitnodigen, samen met Henk van 23 die zo'n leuk lettertype heeft.
Tijdens de gesprekken wordt met name ingegaan op het verleden ''hoe heb je dat gedaan toen?'' maar competentiegericht interviewen komt zelden voor, vooral omdat de marketeers die momenteel als recruiter de inkoop van personeel en talent doen mislukken totaal geen idee hebben wat competenties zijn.
Eigenlijk is het verschrikkelijk hoe de inkoop van de belangrijkste productiefactor van organisaties is georganiseerd. Daarom heb ik samen met een aantal wetenschappers en ervaren personeelprofessionals een instrument ontwikkelt dat met name de eerste selectie op een objectieve manier op basis van gewogen competenties doet. Daardoor wordt de inkoop van talent, een voorwaarde om te overleven als organisatie, een stuk objectiever.
 

Concurrenten kies je zelf uit

Dany Web   |    |  7 mei 2014
Reactie: Interessant idee
 

Geef meer dan je neemt

G.R.A. Apol   |    |  7 mei 2014
Reactie: Mooie filosofie, die lijkt op het oude gezegde ''wie goed doet, goed ontmoet''.
Rijp geworden in het leven, ben ik tot het inzicht gekomen dat deze wijsheid helaas toch lang niet altijd opgaat. Misschien komt dat wel door onze zelfgerichte levensinstelling van de laatste 25 jaar.
 

BV oprichten in Nederland zo gepiept

Michael   |    |  7 mei 2014
Reactie: Sinds de invoering van de wet flexibilisering van het B.V.-recht neemt de concurrentie op het gebied van onder meer notarissen toe. Steeds meer bedrijven gaan participeren in de (inter)nationale bemiddeling van ondernemers naar notarissen. Hierdoor neemt niet alleen de prijs af, maar ook de snelheid toe (als USP).
 

BV oprichten in Nederland zo gepiept

BV oprichten   |    |  7 mei 2014
Reactie: Sinds de invoering van de wet flexibilisering van het B.V.-recht neemt de concurrentie op het gebied van onder meer notarissen toe. Steeds meer bedrijven gaan participeren in de (inter)nationale bemiddeling van ondernemers naar notarissen. Hierdoor neemt niet alleen de prijs af, maar ook de snelheid toe (als USP).
 

Payment trends en ontwikkelingen die er toe doen

Priscilla - Fleur   |    |  6 mei 2014
Reactie: Trots op onze collega Michel van Westen! Mooi geschreven, goede content, top!
 

Kick ass your self en ga er eens 100% voor!

Thomas Blekman   |    |  6 mei 2014
Reactie: Beste Wout,
Ik heb het gevoel dat we aan het zelfde doel werken met een verschillende insteek. Wordt dus erg blij van je blog. Mis alleen de bronvermeldingen van de indrukwekkende percentages waarop je jouw overtuiging baseert. Uit welke onderzoeken komen die? Wil ze graag gebruiken maar ik weet dat mijn publiek hier naar zal vragen. Maakt het ook gelijk een stuk minder populistisch.

Groeten
Thomas
 

Franchisen steeds populairder in uitzendbranche

Partytentverhuur Nederland   |    |  5 mei 2014
Reactie: In de uitzendbranche is franchise zeker populair. In andere branches zie je het de laatste tijd ook steeds vaker voorkomen. Franchise blijkt voor veel branches aantrekkelijk te zijn.
 
< vorige 292 293 294 295 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10