zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Zeven goede redenen om nooit korting te geven

t   |    |  19 mei 2014
Reactie: Isaac, je hebt volkomen gelijk, wilde alleen een schijnbaar oude discussie op gang helpen die ik op dat moment even interessant vond, dus ook reageerde.

27 - 07 - 2011

7 goede redenen om wél korting te geven

mvg T
 

Zeven goede redenen om nooit korting te geven

P.J.   |    |  19 mei 2014
Reactie: Maar toch,
Zelfs als ik mijn winst helemaal weggeef, zijn wel al mijn kosten gedekt en kan ik voortbestaan. Mijn afschrijving is verdisconteerd in de kostprijs, mijn loonkosten zijn terugverdiend, etc, etc.
Als ik niet verkoop gaat de zaak richting faillissement.

Het kan dus ook een overlevingsstrategie zijn. Al in het natuurlijk niet de beste
 

Zeven goede redenen om nooit korting te geven

Isaac Theo Materna   |    |  19 mei 2014
Reactie: De zorg als vakgebied kan ik niet goed beoordelen maar voor niks werken is voor iedereen zinloos. Daar zou ik niet mee doorgaan.

De crux zit hem denk ik in het verschil tussen diensten en producten. Van een dienst kan je bijna niets weggeven - die is persoons- en tijdgebonden en persoon en tijd zijn eindige en schaarse middelen. Als je beeldschermen of fauteuils produceert kan je een ''weggever'' uitsmeren over het totale volume versus kostprijs.

Daardoor kan je bij je cliënt wellicht een voordeelpositie creëren met een toegift - en op die manier geen echt geld, omzet en winst weggeven.

Heb ik het zo duidelijk kunnen maken?

Isaac
 

Zeven goede redenen om nooit korting te geven

t   |    |  19 mei 2014
Reactie: helaas in de zorg werkt dit niet. Wat wij alleen kunnen doen is wat extra tijd besteden aan de cliënt voor een eerste behandeling. Je kan daar gewoonweg geen extra ''kadootjes'' bovenop voor geven. Je verliest al genoeg. En uiteindelijk werk je voor niks.
 

Zeven goede redenen om nooit korting te geven

Isaac Theo Materna   |    |  19 mei 2014
Reactie: Korting is net zo erg als monster zonder waarde.
Echter - soms kun je er niet onderuit dat bij prijs- en prestatiegelijk aanbod je iets moet doen om van je mede aanbieder te winnen.

Geef dan iets materieels weg - bijv. extra beeldschermen of een printer of een fauteuil etc. Je geeft dan (1) ''slechts'' je eigen inkoopprijs weg en (2) voor de afnemer staat het gelijk aan de bruto-prijs en wordt (3) gepercipieerd als hoge waarde en de client krijgt 4) extra functionaliteit en (5) de mede aanbieder wordt in (6) omzet en (7) penetratie gehinderd om later toch die aanvulling te leveren. Jouw cliënt heeft (8) voorlopig geen aanleiding om weer ''vreemd'' te gaan. De cliënt kan jouw mede aanbieder (9) pareren met ''zij'' doen altijd iets extra.

Isaac
 

Een derde Nederlanders wil vakantiegeld besteden aan zonnepanelen

Albert Bakker   |    |  19 mei 2014
Reactie: Zonnepanelen zijn inderdaad een goede investering maar de gemiddelde terugverdientijd is hier te lang aangehouden. Ook wanneer je meeneemt dat de ovmormer tussen de 10-18 jaar vervangen moet worden kun je al door goed te zoeken en bij een optimaal geinstalleerd systeem een terugverdientijd halen van 6 jaar. Zonder de BTW teruggaaf die op dit moment nog mogelijk is.
 

Zeven goede redenen om nooit korting te geven

Hans   |    |  19 mei 2014
Reactie: Onlangs had ik een leverancier die met één mooie opmerking alles samenvatte:

'De korting? Die is al inbegrepen'.
 

Een derde Nederlanders wil vakantiegeld besteden aan zonnepanelen

Jaap   |    |  19 mei 2014
Reactie: Zonnepanelen zijn inderdaad een goede investering.
Echter vind ik de terugverdientijd die hierboven staat te lang. Zonnepanelen heb je op dit moment tussen de 7 en de 10 jaar wel terugverdiend. Dit varieert natuurlijk wat voor soort dak u heeft (helling, oriëntatie en obstakels zoals bomen)

Op dit moment kan iedere particulier ook nog eens zijn BTW op de zonnepanelen terugvragen. Dat is 21% BTW op de materialen en 6% op de arbeid.

Een duidelijke instructie voor de BTW kan je vinden op http://www.energy-guard.nl Hier staat een duidelijke instructie over de BTW

http://www.energy-guard.nl/duurzaam-wonen/energy-guard-community/subsidie-financiering/btw-voordeel.html

 

Managers moeten IT-afdeling onder druk zetten

Bart   |    |  16 mei 2014
Reactie: Ik zou heel graag deze stelling willen zien aangevallen/bijgetreden worden door mensen die echt in deze sectoren werken of er onderzoek naar doen en niet enkel en alleen door iemand die een productenreeks aanbiedt die aansluit bij de stelling.

Ik ben zelf ongerust over dit soort stellingen vanuit een hoek waar een commercieel belang rust.
 

Recruitmentmarkt in rep en roer

Thomas van Beem   |    |  15 mei 2014
Reactie: Een geval van: ''wij van WC Eend adviseren...''
Video's hebben zeker toegevoegde waarde binnen online recruiting, maar is zeker niet het belangrijkste instrument. Het nieuwe werven gaat veel meer over (nieuwe) media, technologie en slimmere processen.
 

Olie-exporterende landen voorspellen sterk stijgende olieprijs voor 2014

Pirtek Hydrauliek   |    |  15 mei 2014
Reactie: Al horen we zulke angstaanjagende berichten steevast afgelopen decennia, is de kans groot dat ze daadwerkelijk gelijk zullen hebben. Uiteraard met grote consequenties voor Europa.
 

Herstel olie- en gassector eerder dan verwacht

Pirtek   |    |  15 mei 2014
Reactie: Onze bevinding is dat de oliesector (gelukkig) de laatste jaren uit haar recessie opduikt.
 

Convenant helpt bij verhogen weerstandsniveau in olie- en petrochemiesector

Albert   |    |  15 mei 2014
Reactie: Maar of het nut gehad heeft...
 

Administratieve lasten en personeelstekort kwellen kleinere bedrijven

HSU payrolling   |    |  15 mei 2014
Reactie: Opvallende cijfers, hoe zullen de cijfers er momenteel voorstaan? Tijdgebrek is een veel voorkomend probleem wat je hoort, vooral wanneer de administratie ook nog zelf gedaan moet worden kost dit veel tijd.
 
< vorige 290 291 292 293 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10