Reactie: Isaac, je hebt volkomen gelijk, wilde alleen een schijnbaar oude discussie op gang helpen die ik op dat moment even interessant vond, dus ook reageerde.
Reactie: Maar toch,
Zelfs als ik mijn winst helemaal weggeef, zijn wel al mijn kosten gedekt en kan ik voortbestaan. Mijn afschrijving is verdisconteerd in de kostprijs, mijn loonkosten zijn terugverdiend, etc, etc.
Als ik niet verkoop gaat de zaak richting faillissement.
Het kan dus ook een overlevingsstrategie zijn. Al in het natuurlijk niet de beste
Reactie: De zorg als vakgebied kan ik niet goed beoordelen maar voor niks werken is voor iedereen zinloos. Daar zou ik niet mee doorgaan.
De crux zit hem denk ik in het verschil tussen diensten en producten. Van een dienst kan je bijna niets weggeven - die is persoons- en tijdgebonden en persoon en tijd zijn eindige en schaarse middelen. Als je beeldschermen of fauteuils produceert kan je een ''weggever'' uitsmeren over het totale volume versus kostprijs.
Daardoor kan je bij je cliënt wellicht een voordeelpositie creëren met een toegift - en op die manier geen echt geld, omzet en winst weggeven.
Reactie: helaas in de zorg werkt dit niet. Wat wij alleen kunnen doen is wat extra tijd besteden aan de cliënt voor een eerste behandeling. Je kan daar gewoonweg geen extra ''kadootjes'' bovenop voor geven. Je verliest al genoeg. En uiteindelijk werk je voor niks.
Reactie: Korting is net zo erg als monster zonder waarde.
Echter - soms kun je er niet onderuit dat bij prijs- en prestatiegelijk aanbod je iets moet doen om van je mede aanbieder te winnen.
Geef dan iets materieels weg - bijv. extra beeldschermen of een printer of een fauteuil etc. Je geeft dan (1) ''slechts'' je eigen inkoopprijs weg en (2) voor de afnemer staat het gelijk aan de bruto-prijs en wordt (3) gepercipieerd als hoge waarde en de client krijgt 4) extra functionaliteit en (5) de mede aanbieder wordt in (6) omzet en (7) penetratie gehinderd om later toch die aanvulling te leveren. Jouw cliënt heeft (8) voorlopig geen aanleiding om weer ''vreemd'' te gaan. De cliënt kan jouw mede aanbieder (9) pareren met ''zij'' doen altijd iets extra.
Reactie: Zonnepanelen zijn inderdaad een goede investering maar de gemiddelde terugverdientijd is hier te lang aangehouden. Ook wanneer je meeneemt dat de ovmormer tussen de 10-18 jaar vervangen moet worden kun je al door goed te zoeken en bij een optimaal geinstalleerd systeem een terugverdientijd halen van 6 jaar. Zonder de BTW teruggaaf die op dit moment nog mogelijk is.
Reactie: Zonnepanelen zijn inderdaad een goede investering.
Echter vind ik de terugverdientijd die hierboven staat te lang. Zonnepanelen heb je op dit moment tussen de 7 en de 10 jaar wel terugverdiend. Dit varieert natuurlijk wat voor soort dak u heeft (helling, oriëntatie en obstakels zoals bomen)
Op dit moment kan iedere particulier ook nog eens zijn BTW op de zonnepanelen terugvragen. Dat is 21% BTW op de materialen en 6% op de arbeid.
Een duidelijke instructie voor de BTW kan je vinden op http://www.energy-guard.nl Hier staat een duidelijke instructie over de BTW
Reactie: Ik zou heel graag deze stelling willen zien aangevallen/bijgetreden worden door mensen die echt in deze sectoren werken of er onderzoek naar doen en niet enkel en alleen door iemand die een productenreeks aanbiedt die aansluit bij de stelling.
Ik ben zelf ongerust over dit soort stellingen vanuit een hoek waar een commercieel belang rust.
Reactie: Een geval van: ''wij van WC Eend adviseren...''
Video's hebben zeker toegevoegde waarde binnen online recruiting, maar is zeker niet het belangrijkste instrument. Het nieuwe werven gaat veel meer over (nieuwe) media, technologie en slimmere processen.
Reactie: Al horen we zulke angstaanjagende berichten steevast afgelopen decennia, is de kans groot dat ze daadwerkelijk gelijk zullen hebben. Uiteraard met grote consequenties voor Europa.
Reactie: Opvallende cijfers, hoe zullen de cijfers er momenteel voorstaan? Tijdgebrek is een veel voorkomend probleem wat je hoort, vooral wanneer de administratie ook nog zelf gedaan moet worden kost dit veel tijd.