zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Vertrouw op de cloud

NumoQuest®   |    |  3 juni 2014
Reactie: Leuk verkoopverhaal van mijnheer Oskam. Maar er zijn veel meer overwegingen cloud nog even links te laten liggen.

1. Cloud is geen cloud
Het werkelijke cloud verhaal is het opknippen van data en die in stukjes en beetjes over de hele wereld te bewaren tot de eigenaar een document oproept. Dan treed er een soort lijmactie in werking die de gevraagde data aan de eigenaar presenteert.

2 Veel cloud is geen cloud
In data centers word gezweemd met cloud wat domweg geen cloud is. 'Nee maar we gebruiken wel cloud techniek...' schermt men dan. Als u even mee denkt vraag je je af waarom je gebruik zou maken van een datacenter met cloudtechniek uw data onder haar hoede heeft.

Het is dan gewoon een beveiligde vpn verbinding die toegang tot uw data mogelijk maakt en wet weten dat dit nog geen cloud maakt natuurlijk.

3. In de VS alles anders
Ik mis nog even het gegeven dat er clouddiensten zijn die gebruik maken van datacenters in de VS. Dat kan en mag, staat allemaal in kleine lettertjes vaak. Daar gelden andere regels, zo ook natuurlijk voor andere landen waar men gebruik van maakt.

U als klant merkt daar gewoon helemaal niets van. Nadeel is plots als u te maken krijgt met de wetgeving van zo'n land en uw data bijvoorbeeld gewoon 100% inzichtelijk moet zijn voor autoriteiten. Daar gaat uw exclusiviteit.

5 Faillissement
Ik zie jammer genoeg ook niets terug komen wat er gebeurd bij een eventueel faillissement. Probeert u maar eens te kunnen beschikken over uw data bij een hoster die failliet is gegaan. U krijgt daar heel veel problemen mee kan ik u melden.

Uw data onderbrengen bij een cloud dienst is een zaak die heel veel mitsen en maren kent en nog steeds een onontgonnen en ondoorzichtig landschap is. Voorlopig is het degene die het het beste weet te verkopen die het meest succesvol is.

De toevoegende of toegevoegde waarde van een cloudleverancier kent meer facetten dan hier sec staan aangegeven.

 

Maak een effectiviteitslag met een sterke ICT-afdeling

NumoQuest®   |    |  3 juni 2014
Reactie: Ik kan me in het grootste deel van het artikel wel vinden, zij het natuurlijk weer met een maar.

IT = Strategisch
In de boardroom zou men zich nu toch wel moeten realiseren dat de IT van een onderneming een strategische aangelegenheid is. Je kunt nu eenmaal niet zoveel meer zonder email en pc/laptop/tablet of smartphone. Zo is nu eenmaal de realiteit.

IT = Besparen
Het inzetten van IT heeft maar 1. helder doel. Winst door besparing. De basis van automatiseren is namelijk dat je meer productiviteit bewerkstelligt met minder FTE. Laat nu dat iets zijn wat commercieel en politiek niet altijd 'opportuun' is.

4 dodelijke criteria
Dat er heel veel fout gaat in en met IT moge duidelijk zijn. Uiteraard word niet altijd openbaar gemaakt dat er zaken fout gaan. Volgens de bibliotheken gaat het alleen maar goed bij projecten en onderhoud.

Natuurlijk behoort u niet tot de +55% van de projecten in het bedrijfsleven die fout gaan en de +70% van de overheidsprojecten die falen. Natuurlijk niet.

Ten grondslag aan falen liggen 4 criteria, zelfstandig of in elkaars combinatie.
1. Politiek
2. Commercie
3. Impotentie
4. Incompetentie

Er zijn heel veel mensen die in en met IT werken, en je hebt heel veel hele goede en begenadigde IT professionals. Maar 98% van beiden hebben geen enkel idee hoe IT werkt, weet dit ook niet uit te leggen, en begrijpen dan ook niet dat de keerzijde van een succesvolle implementatie, heel veel hoge rekeningen oplevert. De keerzijde van het verhaal, gegarandeerd.

En waarom dat nou net zo is, dat word in een eenvoudig white paper duidelijk. Zonder commerciële achtergrond.

http://bit.ly/1h1vmSM
 

SEO neemt brievenbusmaatschappijen onder de loep

Henk   |    |  2 juni 2014
Reactie: Over brievenbus firma's en bv'tjes etc
In Engeland wil men bedrijven belasting laten betalen waar het verdiend wordt.
Misschien wel en goed idee.
Verminderd het gesjoemel.
Nou nog iets bedenke waardoor het onmogelijk wordt dat bijvoorbeeld een tandarts er 7 bv'tjes op na kan houden.
 

Maak werkstress bespreekbaar

Ron   |    |  2 juni 2014
Reactie: Stoelmassage de uitkomst bij stress? Geen wonder dat organisaties het gesprek niet aangaan. Voor je zoiets post... Verdiep je eens in de materie. En roep geen onzin om je eigen business te rechtvaardigen.
 

Maak werkstress bespreekbaar

Martin Velthuizen   |    |  31 mei 2014
Reactie: Stoelmassage bij bedrijven is een effectieve manier om bij medewerkers acute stress te verminderen en de stressbestendigheid te verbeteren. Zakenmasseurs komt graag een keertje langs voor tekst, uitleg en enkele proefbehandelingen.
 

Flexarbeid groeit naar 30 procent in 2020

Adriana van Schalken | Payroll Works   |    |  29 mei 2014
Reactie: Inderdaad opvallend dat bedrijven personeel in zetten om hun specifieke kennis. Zzp'ers en freelancers kunnen inderdaad van toegevoegde waarde zijn, zonder dat de bedrijven ergens aan vastzitten. Deze flexibilisering zal zich vast nog wel verder ontwikkelen.
 

Werkloze 55-plusser voelt zich afgeschreven

Peter   |    |  28 mei 2014
Reactie: Beste Wanne,
Op een dag behoor je wellicht ook tot de categorie ''oud en afgeschreven''....
 

Werkloze 55-plusser voelt zich afgeschreven

Wim   |    |  27 mei 2014
Reactie: Feit 1:
Geloof dat dit allemaal wel goed komt. Bedrijven hollen zichzelf uit in de race naar winstmaximalisatie. Deze manier van éénzijdig ondernemen is eindig. Er moet een balans zijn in bijvoorbeeld People, Planet, Profit. Zo niet; vreet de omgeving het niet en zijn organisaties sneller aan het eind. Met of zonder ouderen aan de knoppen.
 

Goede koffie leidt tot meer werklust

Koffieautomaten vergelijk   |    |  27 mei 2014
Reactie: Wij merken dat veel werknemers zitten te springen op een betere koffievoorziening dan de werkgevers. Die laatsten letten vooral op wat het hen bespaart. Het blijft een actueel onderwerp koffie en motivatie.
 

Organisaties staan te springen om Big Data, BI en Analytics binnen CRM

Kamiel Rietsema   |    |  27 mei 2014
Reactie: Als leidinggevende moet je inderdaad snel en adequaat over actuele managementinformatie kunnen beschikken om te kunnen sturen en te anticiperen op bepaalde situaties. Maar dit geldt natuurlijk ook voor HR-informatie uit de eigen organisatie, en dat is nog steeds vaak een ondergeschoven kindje.

Inzicht in de samenstelling van het personeelsbestand, het verloop en verzuim hiervan, de motivatie, de arbeidsproductiviteit en de personeelskosten.

Deze informatie kan als startpunt dienen om snel inzicht in de stand van zaken van uw organisatie te krijgen en is bij uitstek geschikt om afgewogen en strategische keuzes te kunnen maken.

Dus naast Big data ook aan de slag met interne data, HR analytics.
 

Werkloze 55-plusser voelt zich afgeschreven

Korrelatie   |    |  27 mei 2014
Reactie: Dank voor jullie reacties allemaal! Goed om te zien dat veel mensen ermee bezig zijn en de discussie aangaan.
 

Werkloze 55-plusser voelt zich afgeschreven

J.V   |    |  27 mei 2014
Reactie: Feit is dat individuen als Wanne van Dorst met een aantal ongefundeerde stellingen een negatief beeld schetst en als je dit maar vaak genoeg doet anderen het gaan geloven.
Soms wordt dit ook wel stemmingmakerij genoemd.
 

Televisie behoort tot eerste levensbehoefte

verkerkkarel@hotmail.com   |    |  26 mei 2014
Reactie: deurwaarders houden erg toch geen rekening met bij beslagleggingen Dus herhaling kan toch wel zinvol zijn bij schuldhulpverlening
 

Ik moet van twee oudgedienden af. Wat te doen?

Wim   |    |  26 mei 2014
Reactie: @John. Inderdaad. Jaren 70' MBO niveau. Nu alleen nog aan de orde in de sociaal-maatschappelijke (zorg)sector-, het overheidsdomein en bij uitvaartondernemingen (de cultuur van gebrek aan budget, eeuwig vertrouwen in het menselijke resultaat en vele zachte handschoenen). Geen wonder dat het daar zo goed gaat. Zo zie je maar dat HR/P&O daar weinig toevoegt.
 
< vorige 287 288 289 290 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10