zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Organisaties staan te springen om Big Data, BI en Analytics binnen CRM

27 mei 2014 - Bij meer dan de helft van de Nederlandse bedrijven (53 procent) staan technologieën die Big Data, Business Intelligence en Data Analytics mogelijk maken, het hoogst op de agenda om te omarmen binnen de CRM-strategie.

Dit blijkt uit online onderzoek uitgevoerd in de aanloop naar Explore Dynamics CRM dat op 27 maart in het CineMec te Ede plaatsvond. Ook mobile en social technologieën staan hoog op het verlanglijstje, beide met negentien procent.



Huidige stand van zaken
De bezoekers van het event is ook gevraagd naar de huidige stand van zaken rondom het omarmen van Big Data, Business Intelligence en Data Analytics technologieën binnen het CRM-systeem. 38 procent van de bedrijven ziet wel de toegevoegde waarde van het implementeren van een oplossing die dit ondersteunt, maar is hier nog niet actief mee bezig. 29 procent is zich reeds aan het oriënteren op een oplossing. Bijna een kwart van de organisaties (24 procent) beschikt al over toepassingen voor Big Data, Business Intelligence en Data Analytics. Hiervan heeft tien procent recent een oplossing geïmplementeerd en veertien procent heeft dit minimaal een jaar geleden al gedaan. Ook zijn er organisaties die geen toegevoegde waarde zien in het omarmen van Big Data, Business Intelligence en Data Analytics, hier gaat het om slechts negen procent.

Terugblik Explore Dynamics CRM
Op 27 maart 2014 organiseerde de community van de Microsoft-partners voor het derde jaar op rij Explore Dynamics CRM in het CineMec te Ede voor ruim 550 bezoekers. Op het event kwamen trends als Big Data, Data Analytics en Business Intelligence ruim aan bod. Met keynote sessies van Alexander Klöpping, Steven van Belleghem en Microsoft en vijftien branchegerichte break-out sessies kregen bezoekers inzicht in zowel nieuwe ontwikkelingen wat betreft Microsoft Dynamics CRM, als diverse branche-ontwikkelingen. De presentaties, eventverslagen en foto impressies zijn terug te vinden op: http://www.exploredynamicscrm.nl/eventverslagen en http://ow.ly/xfBc3

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Diversiteit in coronatijd: acht tips voor managers
 Werknemers stoppen massaal met het zoeken naar een nieuwe baan
 Driekwart twijfelt aan betrouwbaarheid online informatie over financiële producten
 

Gerelateerde nieuwsitems

 CRM draagt weinig bij aan klantgerichtheid
 CRM in toekomstperspectief: wat gaat veranderen?
 Organisatie kampt met slechte prestaties van applicaties
 Mobiele CRM levert concurrentievoordeel op
 
 
reacties
 
Kamiel Rietsema  |   | 
27-05-2014
 | 
11:31 uur
Als leidinggevende moet je inderdaad snel en adequaat over actuele managementinformatie kunnen beschikken om te kunnen sturen en te anticiperen op bepaalde situaties. Maar dit geldt natuurlijk ook voor HR-informatie uit de eigen organisatie, en dat is nog steeds vaak een ondergeschoven kindje.

Inzicht in de samenstelling van het personeelsbestand, het verloop en verzuim hiervan, de motivatie, de arbeidsproductiviteit en de personeelskosten.

Deze informatie kan als startpunt dienen om snel inzicht in de stand van zaken van uw organisatie te krijgen en is bij uitstek geschikt om afgewogen en strategische keuzes te kunnen maken.

Dus naast Big data ook aan de slag met interne data, HR analytics.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
[Infographic] Marketingmogelijkheden met beschikbare klantdata
Je e-mail marketingsoftware is gevuld met veel klantgegevens: ’kale’ gegevens waar je waarschijnlijk weinig oog voor hebt. Bekijk je data eens anders en ontdek dat er een wereld aan marketingmogelijkheden opengaat. Deze infographic van Spotler helpt je vast op weg.
Download de infographic
Lees verder
Doorontwikkeling en zelfontplooiing blijft belangrijk, ook voor managers
reacties
Twee op de vijf Nederlanders werken tijdens coronacrisis voor het eerst vanuit huis (1) 
Dé L&D uitdaging voor HR: professionals weten niet meer wat ze moeten weten  (1) 
Weg met CV’s en brieven!  (1) 
Coaching in negen stappen (1) 
Aanbod commercieel vastgoed verder gedaald (1) 
Het beste van twee werelden: een ondernemerscultuur bouwen in uw organisatie (1) 
1,6 miljoen Nederlandse auto's rijden nog door op winterbanden (1) 
top10
Weg met CV’s en brieven!
Hoe thuiswerken intelligenter – en veiliger – wordt
Top vijf banen die meest in trek zijn bij sollicitanten
Dé L&D uitdaging voor HR: professionals weten niet meer wat ze moeten weten
Diversiteit in coronatijd: acht tips voor managers
Vier adviezen die organisaties tijdens en na corona-crisis laten excelleren
Werknemers stoppen massaal met het zoeken naar een nieuwe baan
Bedrijven in EMEA missen tools om waarde uit hun data te halen
Innovatie helpt organisaties om flexibel te blijven in uitdagende tijden
IT-vacatures ondanks coronavirus nog steeds lastig in te vullen
meer top 10