Reactie: Met name het assertieve gedeelte is belangrijk. Op een respectvolle manier je mening durven geven brengt vaak een hele andere kijk op het conflict.
Reactie: Stress is een veelvoorkomende reden van ziekteverzuim. Stress kan ook (deels) weggenomen worden door assertiever te worden. Vaker respectvol 'nee' zeggen tegen een klusje op het werk zorgt voor veel rust.
Reactie: In onze ervaring is het personeelsbeleid 10 jaar na het schrijven van dit artikel toch wel aanzienlijk veranderd. Een groot percentage bedrijven geeft regelmatig haar personeel een kleinigheid uit dank of zelfs wel meer dan een ''kleinigheid''.
Reactie: egoisten zijn vaker gelukkig en hebben een goede baan en gelukkig gezinsleven omdat ze minder sociaal zijn en zo kunnen overleven in dezen harde hectische wereld waar TE sociaal zijn je ondergang kan betekenen .in finacieel en maatschappelijk opzicht.
Hebben jullie misschien ook tips voor mensen die in een verzorgings en verplegingsteam werken van de thuiszorg?Die hebben het ook warm!Deze tips zijn alleen voor mensen die op een kantoor (vaak ook nog met airco)werken.
Reactie: Klopt als een bus.
Uiteraard is iedere verkoopfunctie anders, afh. van wat je verkoopt, en vraagt dat andere vaardigheden. De gemene deler is echter dat EQ een veel betere voorspeller is van succes dan IQ (IQ is zelfs disfunctioneel indien het EQ te laag is).
Bij complexe, risicovolle aankopen is inhoudelijke kennis juist daarom ook belangrijk. Als je als koper namelijk het ''gevoel'' hebt dat de verkoper er niet veel van af weet dan kijk je toch even verder. Deskundigheid geeft dan juist vertrouwen, ook een belangrijke emotie.
Wij trainen vooral verkopers die in deze context actief zijn (B2B, verkopen van complexe ICT oplossingen) en zien dat een combinatie van vaardigheden en inhoudelijke kennis het meeste rendement oplevert.