Reactie: Bij TPG zijn er zo een 1000 laagvliegers.
Volgens mijn riep er iemand dat de economie beter aan het worden is. Het is duidelijk zichtbaar. (van niet)
Reactie: Alle reacties ten spijt, hoor ik niemand reageren over de werkgever van de schoonheidssalon. Ik ben zelf mijn loopbaan begonnen op de winkelvloer. Ik heb geleerd dat ELKE klant, ook op een drukke dag, welkom moet worden geheten. Ik kende mijn vaste klanten bij naam en toenaam, wist wat ze mooi vonden (en zette dat soms tevoren even appart). Echter mijn WERKGEVER vondt de telefoon niet belangrijk. Klanten in de winkel waren belangrijker dan de telefoon. Dus de telefoon opnemen momentje geduld vragen en de klanten laten wachten.
Een goede klantbenadering begint bij een goede organisatie. De werkgever dienst dus te zorgen voor een goede telefooninstructie (en evt training). Ook als er weinig mensen zijn. dan kun je ook een VMBO'er beleefdheid aanleren.
Reactie: Volgens mijn heet zo iets werkdruk in plaats van gezonde stress.
Jammer als je je zin niet krijgt. Wakker worden kan helpen.
Misschien een goed idee uwzelf te verplaatsen in de problematieken van anderen?
Mensen zijn de overhead zat.
Reactie: Ik ben reuze benieuwd naar het type bedrijf van de heer de Graaf wat als hij durft te stellen dat, het 1ste kontakt met de klant nl. de telefoon slechts een futiliteit is,dan heb ik eerlijk gezegd geen hoge verwachtingen van zijn bedrijf omdat ik hieruit concludeer dat hij zulks een behandeling gewoon vind of zoals hij het zegt, je niet moet verwachten op een fatsoenlijke manier te worden behandeld als je belt naar een bedrijf omdat daar waarschijnlijk toch alleen maar oncapabele mensen je te woord zullen staan en of is er sprake van chaos waardoor je dus sowiso niet moet rekenen op een klantvriendelijke behandeling.
Reactie: en
16. becshouw kritiek als een kans om te verbeteren en de lichaamstaal zal dat direct uitdrukken.
en
17. ontvang kriyiek vanuit de positie jij bent ok en ik ben ok.
Reactie: Fijn al die reacties. Met de meeste reacties ben ik het dus eens. De service in Nederlandse winkels kan vaak beter.
Wat had de dame kunnen doen? Ik geef een voorbeeld: de telefoon aannemen en dan de het volgende zeggen:
''Goedemorgen u spreekt met [naam] van [bedrijf]. Waarmee kan ik u helpen?'' Dan had ik meteen gezegd. ''U spreekt met Michel Hoetmer, ik wil graag mijn afspraak verzetten.'' Daarop had zij dan kunnen reageren met: ''Meneer Hoetmer, dat kan natuurlijk. Op dit moment ben ik bezig een klant in de winkel te helpen en ik sta even alleen. Mijn collega komt binnen een kwartier terug, kan zij u dan even terugbellen?'' Daarmee zou ik zonder meer hebben ingestemd. Het kost nauwelijks meer tijd en getuigt van meer gevoel vor de klant. En hiervoor hoef je natuurlijk niet te hebben doorgeleerd.
En meneer de Graaf? Uit wat u schrijft spreekt de mentaliteit waardoor het in Nederland zo vaak misgaat. Ik verwacht geen kruipende verkoopsters. Wat ik verwacht is dat mensen zich in een winkel correct gedragen. Dus je naam noemen, luisteren naar de klant en de klant zeker niet een verkoopgesprek laten meebeleven waar hij niets mee te maken heeft. Dat is toch niet teveel gevraagd?
Reactie: Te lang wachten aan de telefoon komt heel vaak voor in Nederland maar vindt ik geen hoofdreden om weg te gaan, wat mij vaak opvalt in Nederland is dat het personeel vaak alleen zijn uren volmaakt en zich totaal niet intresseert wat ze verkopen of welke dienst ze leveren als bedrijf en welke impact dit heeft op de klant. Hier kom ik op een punt wat de schrijver perfekt aanroert: er wordt nooit gevraagd of het beter kan of hoe je het anders zou willen, puur omdat het ze niet intresseert, en een goede (betalende klant) gaat het toch vaak om de meerwaarde van de dienstverlening, immers, in elke stad of dorp kun je tegenwoordig krijgen wat je hebben wilt, het is alleen de vraag in wie zijn zakken het geld komt. Juist, en dat zijn de ondernemers met gemotiveerd en geintresseerd personeel die proberen de meerwaarde naast het produkt te vormen! En jah, dat uit zich ook in correct telefoongedrag!
Reactie: Wat een leuk discussieforum - en dan bedoel ik - wat worden er goede onderwerpen gekozen. Echt onderwerpen die in mijn ervaring heel belangrijk zijn voor iedere ambitieuze persoon die in Nederland iets wil bereiken.
Reactie: Ik vind het een heel goed antwoord maar ik begrijp de vraag naar de `buitenkant' ook wel. In veel organisaties in Nederland verwacht men inderdaad:
- een bepaalde manier van kleden
- een bepaalde manier van inrichten/leven
- men organiseerd borrels/etentjes op een bepaalde manier
- men praat over bepaalde onderwerpen en andere beslist niet.
Ik weet nog dat ikzelf toen ik rechten ben gaan studeren direct mijn kledingstijl heb aangepast naar conservatief (met een knipoog). Daarvoor was mijn kledingstijl meer een voorloper van vintage/zelfgemaakt. Maar ik had snel in de gaten dat dat geen goede carriere move was.
Naar mijn ervaring is het in Nederland zeker verstandig om je in al de bovenstaande opzichten uiterlijk aan te passen op momenten dat dit nodig is en daarnaast je prive leven te koesteren.
Mijn advies is; probeer de andere regiomanagers te zien/spreken te krijgen kijk op de web-side etc.
Pas je niet volledig aan maar aanpassen in de bovenstaande uiterlijkheden (zeker in het begin - totdat je lekker in je stoel zit) is naar mijn ervaring zeker nodig.
Reactie: Ik zou als constructieve Vlaams Belanger nog twee puntjes willen bijvoegen (die zijn in België al jaren gewoon met kritiek om te gaan, vooral met onterechte kritiek) om de eerlijkheid van de wens van een Vlaamse onafhankelijkheid kracht bij te zetten:
14. Met een volmondig akkoord met de gegeven kritiek.
15. Met een constructieve vraag hoe de tegenpartij het in de toekomst liever zou hebben.
VAN BELLE Jean Marc
Voor een betere maatschappij waarin we het ZELF beter willen doen!
(en eigenlijk heeft dat niets met politiek te zien, maar met ondernemerschap)
Reactie: Mevr. Verdonk brengt alles duidelijk en krachtig naar voren. Ik denk dat ze door haar ambtenaren niet altijd goed wordt voorgelicht.
Eindelijk iemand weer iemand (na Pim) Fortyn die doet wat ze zegd en belangrijker nodig DE WET UITVOERT en dat heeft dit land hard nodig!
Reactie: ''De'' ondernemer bestaat evenmin als ''de'' werknemer of ''de'' uitkeringsgerechtigde, enzovoort. Alle regeringen hebben het welzijn van het volk op het oog, alleen enigszins andere opvattingen over wat nodig is om welzijn te bereiken, en wat het zwaarste weegt. De zogenaamde angst voor een links(er) kabinet is dan ook geen angst voor een bedreiging, maar voor een beperking van de huidige mogelijkheden (vrijheid, rijkdom), ten gunste van die van groepen die nu erg in de verdrukking liggen (zieken, m.n. psychisch; gehandicapten, bijv. in taalvaardigheid; dieren), of waarden die verwoest worden (horizonvervuiling, stank, musea, film). Gelukkig zijn er ook onder ondernemers velen die niet tot plat materialisme zijn vervallen. Misschien dat een links kabinet onze opkomende industrie in zonnepanelen en windmolens weer overeind wil helpen na de slachting die het vorige kabinet heeft aangericht. Misschien dat een links kabinet de belastingdruk van lonen naar kapitaal gaat verschuiven zodat het makkelijker wordt om laaggeschoold personeel in te huren, zodat hooggeschoold personeel niet hoeft te kiezen tussen thuis en carrière. Misschien dat een links kabinet de ongelijkheid tussen man en vrouw bij scheiding wil aanpakken.
Er zijn ongetwijfeld verschillen tussen links en rechts, ik zou ze niet willen aanduiden als bedreigingen om bang voor te zijn. Het is voor niemand goed om alsmaar alsmaar zijn zin te krijgen. Zoals de ondernemers nu al twintig jaar in de watten zijn gelegd, is dramatisch geweest voor het beschavingsniveau. Ik hoef maar naar de verloedering van de taal of het tv-scherm te wijzen, of de processen tegen diverse zgn. top-ondernemers.
Reactie: Leuk dat er allerlei vernieuwende dingen worden gedaan op het gebied van educatie. Zo las ik dat Eiffel een goede uitdaging heeft opgesteld voor financieel proffesionals, waar je veel van kunt leren en waar ook nog een mooie prijs mee te verdienen valt:
''Business case voor financieel toptalent''
De business case is opgezet door Eiffel, een dienstverlener in onder meer de financiële sector, om mensen in aanraking te brengen met een pittige financiële opdracht. Diegene die de opdracht het best volbrengt wint of een opleiding aan Nivra Nijenrode of een Renault Mégane Cabrio ter waarde van € 30.000. De filosofie van Eiffel is dat kennis ingezet moet worden om mensen enthousiast te maken voor een baan in de financiële sector. Met de business case wordt de financieel professional óf misschien zelfs een student een kijkje gegund in de keuken van een bedrijf, en moet de deelnemer een probleem oplossen.
Aan deelnemers de uitdaging om als interim-controller het (fictieve) project 'Oranje naar de Finale' tot een succes te brengen. Verdeeld over drie rondes kampen de deelnemers met een probleemanalyse, advies en presentatie, wat in totaal ongeveer vijftien uur in beslag neemt. Gezien het prijzengeld zou dit voor de winnaar een uurloon van tweeduizend euro betekenen. Wie er uiteindelijk met de prijs vandoor gaat, wordt 20 juni op NIVRA Nyenrode bekendgemaakt. www.eiffel.nl/challenge