zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

De Baak gaat managers opleiden met iPods

Cursisten gaan hun leerervaringen delen met zelfgemaakte podcasts.

6 april 2006 - Apparatuur van Apple, zoals de iPod, zal deel gaan uitmaken van opleidingen die door het managementcentrum De Baak aangeboden worden. Beide partijen verwachten dat dit tot een geheel nieuwe manier van leren leidt. Deelnemers zullen bijvoorbeeld hun leerervaringen gaan delen door zelfgemaakte podcasts of andere content.

Daarbij geeft het deelnemers de gelegenheid om actief te werken met hoogwaardige, nieuwe technologie.

Creativiteit en inspiratie
"Zowel Apple als de Baak zijn innovatieve merken, een samenwerking past daar ook bij,"  aldus Menno Lanting, manager Business Development van De Baak. " In onze opleidingen leggen we voornamelijk de nadruk op leiderschap en persoonlijke ontwikkeling. Daarbij is niet alleen kennis van belang, maar vooral zaken als: creativiteit, ondernemerschap, het delen van ervaringen en inspiratie. Aspecten die ook nauw verbonden zijn met Apple. Verder willen wij deelnemers aan onze programma's en trainers en coaches een platform geven om hun ervaringen en kennis te delen. Dit zal steeds meer gebeuren in de vorm van video, weblogs en andere mediaproducties."

Hebbedingetjes


Ook Apple is natuurlijk blij met de pilot, een eerste initiatief in Nederland om ook de zakelijke markt enthousiast te krijgen voor de hebbedingetjes. "De link tussen Apple en educatie is zeer sterk. Het gebruik van van onze computers, de iPod en software pakketten zoals iLife in opleidingstrajecten, biedt ongekende mogelijkheden om op een intuïtieve wijze informatie op te nemen," aldus Ton van Garderen, directeur van Apple Benelux.

 
 Doorsturen   2 reacties  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
bas  |   | 
7-04-2006
 | 
09:14 uur
na vernieuwend?

vroeger op school hadden we ook al cassettebandjes met ingesproken teksten. En video's daar worden we nog wekelijks mee dood gegooid. Volgens mij kunnen ze beter zeggen schijf u nu in en krijg er een i-pot bij.
JvanD  |   | 
10-04-2006
 | 
11:36 uur
Leuk dat er allerlei vernieuwende dingen worden gedaan op het gebied van educatie. Zo las ik dat Eiffel een goede uitdaging heeft opgesteld voor financieel proffesionals, waar je veel van kunt leren en waar ook nog een mooie prijs mee te verdienen valt:

"Business case voor financieel toptalent"

De business case is opgezet door Eiffel, een dienstverlener in onder meer de financiële sector, om mensen in aanraking te brengen met een pittige financiële opdracht. Diegene die de opdracht het best volbrengt wint of een opleiding aan Nivra Nijenrode of een Renault Mégane Cabrio ter waarde van € 30.000. De filosofie van Eiffel is dat kennis ingezet moet worden om mensen enthousiast te maken voor een baan in de financiële sector. Met de business case wordt de financieel professional óf misschien zelfs een student een kijkje gegund in de keuken van een bedrijf, en moet de deelnemer een probleem oplossen.

Aan deelnemers de uitdaging om als interim-controller het (fictieve) project 'Oranje naar de Finale' tot een succes te brengen. Verdeeld over drie rondes kampen de deelnemers met een probleemanalyse, advies en presentatie, wat in totaal ongeveer vijftien uur in beslag neemt. Gezien het prijzengeld zou dit voor de winnaar een uurloon van tweeduizend euro betekenen. Wie er uiteindelijk met de prijs vandoor gaat, wordt 20 juni op NIVRA Nyenrode bekendgemaakt. www.eiffel.nl/challenge

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10