zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

De Baak gaat managers opleiden met iPods

JvanD   |    |  10 april 2006
Reactie: Leuk dat er allerlei vernieuwende dingen worden gedaan op het gebied van educatie. Zo las ik dat Eiffel een goede uitdaging heeft opgesteld voor financieel proffesionals, waar je veel van kunt leren en waar ook nog een mooie prijs mee te verdienen valt:

''Business case voor financieel toptalent''

De business case is opgezet door Eiffel, een dienstverlener in onder meer de financiële sector, om mensen in aanraking te brengen met een pittige financiële opdracht. Diegene die de opdracht het best volbrengt wint of een opleiding aan Nivra Nijenrode of een Renault Mégane Cabrio ter waarde van € 30.000. De filosofie van Eiffel is dat kennis ingezet moet worden om mensen enthousiast te maken voor een baan in de financiële sector. Met de business case wordt de financieel professional óf misschien zelfs een student een kijkje gegund in de keuken van een bedrijf, en moet de deelnemer een probleem oplossen.

Aan deelnemers de uitdaging om als interim-controller het (fictieve) project 'Oranje naar de Finale' tot een succes te brengen. Verdeeld over drie rondes kampen de deelnemers met een probleemanalyse, advies en presentatie, wat in totaal ongeveer vijftien uur in beslag neemt. Gezien het prijzengeld zou dit voor de winnaar een uurloon van tweeduizend euro betekenen. Wie er uiteindelijk met de prijs vandoor gaat, wordt 20 juni op NIVRA Nyenrode bekendgemaakt. www.eiffel.nl/challenge
 

Rita of Rutte?

miendijkhuizen@hotmail.com   |    |  10 april 2006
Reactie: De duidelijkheid van Verdonk komt voort uit het gebrek aan nuances in haar denkwijze.
Het schokt mij, dat haar kille manier van doen, haar onwil zich te laten overtuigen, zoveel mensen aanspreekt.
Of Mark Rutte een betere keus is?...
Over de derde kandidaat hoor ik niets. Waar staat zij voor, waarom wordt zij niet in het debat betrokken?
 

Hoe raak je binnen vijf minuten een trouwe klant kwijt?

Leo Coenders   |    |  10 april 2006
Reactie: Ik heb ooit geleerd: Ben blij met klagende klanten, want zij tonen nog gevoel voor uw bedrijf en zijn daarmee terug te winnen. Klanten, die niet meer reageren, ben je voorgoed kwijt.
Naar mijn mening moet een klant zich gast voelen bij je bedrijf. Dat is een gelijkwaardige positie tussen klant en verkoper met gedragsregels. Teveel mensen, klanten en verkopers, kennen deze regels niet en gebruiken ze dus ook niet. Verantwoordelijken en opleiders zouden daar meer aandacht aan moeten besteden.
 

Hoe raak je binnen vijf minuten een trouwe klant kwijt?

mevrouw M.C. MEER   |    |  10 april 2006
Reactie: Meneer Hoetmer draagt volgens mij echt wel een oplossing aan. Een beetje vreemd dat U daar zo makkelijk over heen leest, Meneer Maasland.
Hij suggereert in zijn slotalinea dat een beetje persoonlijke aandacht onontbeerlijk is voor een goede verhouding met een klant. Gelukkig zijn er heel veel goede voorbeelden te noemen. Maar helaas ook héél veel slechte.
Dat is DE klantenbinder. Weten wat iemand prettig vindt en daar op inspringen. Maar in hele veel branches gaat het te goed en is de slogan: voor die ene eisende klant twintig anderen. Uiteindelijk nekt dat een bedrijf.
 

Rita of Rutte?

Marij   |    |  10 april 2006
Reactie: Enn waarachtig, authentiek leider weet vooral ook goed te luisteren. Te luisteren naar wat leeft in de samenleveing; weet te verbinden. Duidelijk zijn is niet de kunst. De gave van het juiste te willen, en het juiste te zeggen, dat is de uitdaging. En daarover dan duidelijk zijn.
''Ik zal het klaren'' lijkt meer ego dan hart.
Maar waar velen zich door angst laten leiden, horen zij liever iemand roepen dat ''het'' wel goed komt en dat de oplossingen anderen raakt dan henzelf.
Zo wil Verdonk o.a. belastingen verlagen en dat mee bekostigen door minder regels en minder bureaucratie. Hoe succesvol ze dat nu al doet zien we bij het handelen van ''haar'' IND. Chapeau!
 

Managersonline.nl is vernieuwd. En?

heer Abdulqadir Jarmohamed   |    |  10 april 2006
Reactie: Niet geschoten is altijd. De site is iets gebruikersvriendelijker geworden, maar de gebruiker wordt meer afgeleid.
 

Rita of Rutte?

heer Abdulqadir Jarmohamed   |    |  10 april 2006
Reactie: Rita is net Ayaan H.
Over de rug van zwakkeren populistich is geen kunst, maar zegt wel iets over de persoon die dat leuk vindt te doen.
 

Ondernemers vrezen links kabinet

gerard de wilde   |    |  10 april 2006
Reactie: Marco welk rechts kabinet bedoel jij?

mvg.
gerard
 

Hoe raak je binnen vijf minuten een trouwe klant kwijt?

Bosman   |    |  10 april 2006
Reactie: Ik verbaas me vaak hoe hoog de 'klachtendrempel' bij Nederlanders ligt, het lijkt wel of we bang zijn kritiek te uiten. Ik kan me voorstellen dat je bij een prijsvechter (b.v. Lidl, Aldi) iets minder snel klaagt, maar een schoonheidssalon is typisch een bedrijf dat de klanten ook moet verwennen met persoonlijke aandacht, het gaat naast het product (een zalfje) zeker ook om de dienst. Persoonlijk lig ik er niet wakker van dat in Nederland de service vaak waardeloos is, ik kom gewoon niet meer terug bij betreffend bedrijf (en ga ook geen betoog houden over hoe het beter kan, dat is verspilde moeite). Uiteindelijk moet deze aanpak resulteren in faillisement. Als het merendeel van de klanten de botheid/slechte service gewoon blijft slikken (zie reacties boven), kan het bedrijf prima blijven bestaan. Hoe anders gaat het in de VS, waar de klant gewoon koning is, zoals het hoort. Overigens denk ik dat iemand met VMBO best een fatsoenlijke reactie moet kunnen formuleren aan de telefoon (een tikje denigrerend vind ik de reactie van mijnheer Graaf wel).
 

Welk imago past bij een manager?

N.Bouman   |    |  10 april 2006
Reactie: Het gegeven antwoord onderschrijf ik. Het ene hangt samen met het andere.
 

Hoe raak je binnen vijf minuten een trouwe klant kwijt?

Gerrit van Leeuwen   |    |  10 april 2006
Reactie: Leuk om te zien dat uit die enkele reacties precies blijkt waar het wezenlijk om gaat. Staat de mens voorop of op de tweede plaats. Perfectie is dodelijk en wordt ook niet verlangd, maar wel menselijkheid.
Het is overigens goed om niet over kleine dingen te vallen, maar doordat meneer Hoetmer ze niet bespreekbaar heeft gemaakt, vormden ze een wankele basis voor een 'echt' probleem. En nu moet hij een nieuwe salon gaan zoeken met het sluimerende gevaar van vooringenomenheid, waardoor het nog sneller fout kan lopen.
 

Ondernemers vrezen links kabinet

Gerrit van Leeuwen   |    |  10 april 2006
Reactie: Volgens mij kan een scheldpartijtje helpen om je eigen frustratie af te reageren, maar het gevaar is dat je zelfs je vrienden van je vervreemdt.
Volgens de natuurwetten, die - gelukkig - niet beïnvloedbaar zijn, houden links en rechts elkaar in evenwicht. Althans zolang kracht maal afstand gelijk zijn. Na het teveel van links was een rechtse 'correctie' nodig en onvermijdbaar.
 

Rita of Rutte?

Ap   |    |  10 april 2006
Reactie: Een vrouw met ballen, zo presenteert ze zich graag. OK, het is geen Iron Maggie (Thatcher, wereld wijf!) maar ik mag haar wel. Ze straalt meer liberalisme uit ald Dhr. Rutte en heeft al laten blijken niet voor publicitaire druk te zwichten.
 

Rita of Rutte?

Gerrit van Leeuwen   |    |  10 april 2006
Reactie: Duidelijk is Verdonk zeker! Voor mij blijkt dat niet zozeer uit haar woorden als wel uit haar handelen: mensen en hun gevoelens zijn grootheden waar ze totaal geen benul van heeft, en die ze gemakkelijk opoffert aan economische doelen. Ze staat daarin overigens niet alleen, en ik ben benieuwd of de VVD (ook) hiervoor kiest.
 
< vorige 2392 2393 2394 2395 2480 volgende >
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10