zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Welk imago past bij een manager?

vmaas60@yahoo.com   |    |  12 april 2006
Reactie: Ben het volledig eens met de tips van Marcel.

Overigens voor sollicitanten geldt hier in Nederland:

- Overdressed!!!!
 

Mijn beste medewerker heeft financiële problemen. Wat te doen?

vmaas60@yahoo.com   |    |  12 april 2006
Reactie: Toevallig ben ik ook arts - en een zeer goede - en heb ik ook een doctoraal nederlands recht - en heb ik succesvol gewerkt als internationaal consultant.

Ik ben gaan werken als bijstandsconsulent toen ik getrouwd ben en kinderen heb gekregen - ik beschouw mijn rol als echtgenote en moeder nu als belangrijkste.

Over vooroordelen gesproken!!!!

Alleen omdat ik een tijdje als bijstandsconsulent gewerkt hebt - neemt u als vaststaand aan dat:

- ik geen ervaring heb in het harde bedrijfsleven
- en erger nog dat ik nergens verstand van heb
 

WIA leidt tot meer arbeidsconflicten

P.J. Kuijer   |    |  12 april 2006
Reactie: Wat ik al een paar keer heb meegemaakt is dat een werknemer die een langere tijd arbeidsongeschikt of ziek is door het bedrijf wordt 'afgeschreven'. De functie wordt vervuld door een ander, die doet dat goed en er veranderen dingen in de organisatie en men vertrouwt er niet meer op dat de langdurig afwezige de draad weer echt op kan pakken. Het is dan heel makkelijk om een conflict te creëren dat eindigt in het ontslag van de werknemer. Dit kan door een soort onmoedigingsbeleid: het lukt je toch niet meer, wil je wel echt terug, er zijn veel zaken veranderd... De werknemer gaat in de verdediging, maar de sfeer is al verpest en terugkeer wordt onmogelijk. Volgens mij komt dit o.a. door het gemak waarmee een ziektescenario omgezet kan worden in een conflictscenario.
 

Hoe raak je binnen vijf minuten een trouwe klant kwijt?

heer WSJ Plevier   |    |  12 april 2006
Reactie: Leuke reacties en ... een stuk inleven in de positie van een ander helpt om ook hun dag te verlichten en vriendelijkheid op te roepen. Natuurlijk is een onbeschofte of disrespect(lege) behandeling niet wat we als klant willen en toch helpt het om: uzelf te verplaatsen in de ander en dit te benoemen, uw ongenoegen in een wens-vorm te uiten, te genieten van de tijd die u krijgt om het goede leven te overdenken, een goede band op te bouwen met uw leverancier zodat ze u direct herkennen. Ik heb hier goede ervaringen mee en raadt iedereen dit aan. Nederlanders mopperen nu eenmaal te snel en te veel en te hard...zoek oplossingen die uzelf en de ander zo min mogelijk negatieve energie kosten.

Greetz Wouter Plevier
Levensgenieter en coach
 

Handig, even een hartfilmpje maken

heer Ton Doolaard   |    |  12 april 2006
Reactie: Ik wil jullie niet teleurstellen ,maar ook na een 12-afleidings ECG ,welke de diagnose ''okay'' gekregen heeft, kan je hart het plotseling begeven.

Het voordeel van in het artikel genoemde apparaat is dat je misschien wat bewuster en gezonder met jezelf omgaat.
En dat is natuurlijk prima!
Groet,
Ton
 

WIA leidt tot meer arbeidsconflicten

heer AHG Lassauw   |    |  12 april 2006
Reactie: Het is onvoorstelbaar dat als je in een integratietrajekt zit de werkgever moeite doet om voor de werknemer iets te betekenen en dat de factor tijd dit vervolgens in de war stuurt. Aan het einde ontaard dit automatisch in een een arbeidsconflict waar werknemer en werkgever in eerste instantie geen behoefte aan hadden.

Tonie Lassauw al twee jaar in een reintegratietrajekt zonder uitzicht.
 

Managers blunderen met training, opvolging en communicatie

Hans Ras   |    |  12 april 2006
Reactie: De trend is dat mensen beschouwd worden als machines die altijd resultaten boeken, gelet op de resultaatgerichte en taakgerichte werkomgevingen. Dat een mens in zijn communicatie de ruimte moet krijgen voor zijn eigen gevoelens en emoties (intrapersoonlijk) wordt vaak niet meegenomen. Daarbij komt dat als je gaat trainen en coachen mensen in een ontwikkelingsproces stappen wat on-going is. Maar al te vaak ervaren wij dat na een training er de aanname is, dat de mensen het geleerde direct kunnen toepassen in de praktijk. In de praktijk zijn ze dan pas bewust hoe het beter te doen en heeft het toepassen in de praktijk dagelijkse aandacht nodig. In mijn optiek is het hard nodig om de mens weer oprecht centraal te stellen en zijn behoefte te begrijpen. Je zult zien dat resultaten dan vanzelf komen.

Hans Ras
RAS training & coaching
 

Handig, even een hartfilmpje maken

Fred Akkerma   |    |  12 april 2006
Reactie: Beste Joke, daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in. Ik heb het apparaatje niet aangeschaft om mijn geweten te sussen. In de eerste plaats ben ik gewoon een 'gadgetfreak', m.a.w. ik koop dit soort apparaatjes altijd en meestal blijven ze na één keer ongebruikt in de lade liggen. Toch vind ik het geen overbodige luxe. Zeker als je bedenkt hoeveel mensen gezondheidsklachten krijgen als gevolg van hart- en vaatziekten, kan dit apparaatje je tijdig alarmeren om die -terecht- door jou genoemde gezonde levensstijl (weer) aan te nemen.
 

Hoe raak je binnen vijf minuten een trouwe klant kwijt?

heer Henk F.S. Vos   |    |  12 april 2006
Reactie: Voorop gesteld dat opleiding niets te maken heeft met hoe je een klant benaderd of te woord staat. Of het nu druk is of niet, de bedrijfsnaam, je eigen naam noemen en de klant een goedemorgen,middag of avond toewensen is geen extra moeite maar is wel professioneel.

Zeker iets simpels als een afspraak verplaatsen is in dit geval een kleine moeite. Wanneer je de klant in de winkel vraagt of je even de telefoon mag aanpakken omdat er op dat moment niemand anders beschikbaar is om dat te doen is daar best begrip voor. De klant in de winkel kan deze situatie n.m. beoordelen. De klant aan de telefoon niet.

Daarnaast is het belangrijk dat je klachten registreerd en DVO's ( Dienst Verlenings Onderzoeken) uitvoert. Vraag aan je klant wat je kunt verbeteren aan je product. Onderzoek de klachten serieus en probeer de oorzaak te achterhalen. Neem hierop passende maatregelen.Geef vooral de klant het gevoel dat je het vervelend vindt dat er een klacht is ontstaan en neem er de tijd voor deze naar tevredenheid op te lossen.

In het geval van deze zaak had ik meneer Hoetmer terug gebeld en naast mijn excusus een gratis behandeling aangeboden. De klant is tenslotte koning. Daarnaast had ik mijn personeel opnieuw geinstrueerd en het belang van klantenbinding uitgelegd.

Een VMBO er met een goedlopend dienstverlenend bedrijf.
 

Handig, even een hartfilmpje maken

joke van galen   |    |  12 april 2006
Reactie: Zo, Fred, laat jij je geweten sussen door een apparaatje? Lijkt me helemaal niet bij je passen.
Onnodig om te zeggen, dat vooral de fabikant er ''gezonder'' van wordt. Voor de gebruiker is het echt het bekende ''paard achter de wagen spannen''.
Gezondheid begint met gedrag (overdracht/het goede voorbeeld) en een behoorlijke dosis ''gezonde kennis'' over voeding, beweging, genotmiddelen, enz.
Van achterstandsgroepen weten we dat door gebrek aan financiele middelen en opleiding het sterftecijfer hoger ligt.
Nu staat het welzijn van hoger opgeleiden en succesvollen op het spel door een overmatige welvaart. Daar is nog steeds geen apparaatje tegen uitgevonden. We zullen toch echt ons hersenapparaat in werking moeten zetten, in plaats van ons geweten (angst) te sussen.

Vriendelijke groeten van Joke
 

Rita of Rutte?

heer SA Wachter   |    |  12 april 2006
Reactie: Ik vind het prima wat MEVROUW Verdonk (het lijkt wel of iedereen met haar heeft geknikkerd tegenwoordig) op dit moment uitvoerd. Dat zei zo'n verknipt ambtenaren apparaat heeft kan zij ook niets aan doen, ze is nog steeds aan het brokken ruimen die door het rampzalige beleid van 2 kabinetten paars zijn veroorzaakt.
Dit beleid wat Mevrouw Verdonk nu uitvoert is bijna niks nieuws onder de zon, de plannen waren er al tijden maar werden slecht of niet uit gevoerd.
Gewoon het feit dat er in de kabinets periode al meer schrijnende gevallen zijn genaturaliseerd dat tijdens paars 2 zegt voor mij al genoeg.
Mevrouw Verdonk heeft de Missie opzich genomen, en hoeveel shit de media ook over haar uit spuwt ze gaat door.
Rita for President!
 

WIA leidt tot meer arbeidsconflicten

heer SA Wachter   |    |  12 april 2006
Reactie: Dit lijkt me weer een gevolg dat ieder normaal denkend persoon had kunnen voorspellen.
Het is duidelijk dat de overheid de laatste jaren reïntegratie amper kon bewerkstelligen.
Nou wordt er simpel weg gezegd 'werkgever zoek het maar uit'. maar wat als het simpel weg niet botert tussen werkgever en werknemer. dat werkt gewoon niet.
Zo maar weer bevestigd in dit artikel, als je al een hekel hebt aan elkaar (veelal het geval), en je moet dan nog langer met elkaar door, dat 'botst'. Ik vind dat het veel te zakelijk is aangepakt, en de factor mens wordt steeds verder weggeschoven.

DRDW Consultancy - P&O Consultants-
 

WIA leidt tot meer arbeidsconflicten

mevrouw Desiree J. Rooze   |    |  12 april 2006
Reactie: De overheid heeft wel een duidelijke grens gesteld voor wat betreft de reintegratie. Alleen indien er geen duidelijkheid is tussen werkgever en werknemer of gebrek aan kennis kan dit tot conflicten leiden. De oplossing is om een arbeidsdeskundige in te zetten welke de duidelijkheid meestal direct kan verschaffen. Dit wordt maar al te vaak vergeten met grote consequenties (bv na 2 jaar loondoorbetalingssanctie UWV). Het is ook nog onvoldoende bekend bij bedrijven (en bedrijfsartsen en advocatuur) dat de arbeidsdeskundige juist de expert is om de schadelast te beperken bij verzuim. Dat is jammer. Vooral voor calculerende ondernemers.
Desiree Rooze,
DR Consultancy
 

Rita of Rutte?

Nico de Koning   |    |  12 april 2006
Reactie: Laten we het eens nautisch bekijken: zie de politieke arena als een gevoelig systeem, net als de Waddenzee. Er zijn harde wetten, zoals die van eb en vloed. Maar het ecosysteem er omheen is uiterst kwetstbaar. Rita negeert waarschuwingen en is al tweemaal flink in aanvaring gekomen. Laat Rita maar recht door zee gaan. Die bakens liggen er niet voor niets. Het wachten is op een spoedige stranding. Hopelijk blijft de schade voor de omgeving beperkt.
 
< vorige 2389 2390 2391 2392 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10