zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Mijn beste medewerker heeft financiële problemen. Wat te doen?

heer H. Graaf   |    |  13 april 2006
Reactie: @vmaas60
Vanuit menselijk oogpunt is uw reactie begrijpelijk. Temeer omdat ik zelf ook meerdere malen aan deze menselijke kant heb toegegeven.

Helaas ben ik nog elke keer op de koffie gekomen. Leningen werden niet terugbetaald, de schulden liepen op en die ''beste werknemer'' gaat vanzelf minder functioneren door zijn problemen.

Zelfs zeer intensieve hulp bij het saneren van zijn schulden mocht niet baten en ontslag was onvermijdelijk.

Het is zelfs zo dat wanneer ik nu lucht krijg van iemands financiele problemen ik alle voorzorgsmaatregelen neem om te zorgen dat 'ie met zijn vingers van mijn spullen af blijft.

Hulp aanbieden om de financieen van de werknemer gezamenlijk op orde te krijgen is nooit teveel gevraagd.

 

MBA op een bierviltje

Fred Akkerma   |    |  13 april 2006
Reactie: Je kunt hier bestellen: http://www.customervaluecoaches.nl/mba2.asp
 

Werknemers op training sturen loont

Fred Akkerma   |    |  13 april 2006
Reactie: De link naar het onderzoek werkt bij mij prima (het is een pdf-bestand).
 

Rita of Rutte?

Veerkamp   |    |  13 april 2006
Reactie: Overal waar de naam van mervrouw verdonk opduikt ontaard de discussie al gouw in een moddergevecht tussen voor- en tegenstanders van haar persoon.

Kreten als Rita for President!!!1!11! vliegen je om de oren.

Nu ben ik recentelijk nederland uit-''gepest'' (ik ben nederlander, evenzo mijn ouders en voorouders tot minimaal), echter, de laatste keer dat ik keek hadden we toch echt geen president in nederland, is er iets verandert dat ik gemist heb in mijn afwezigheid???

Ik hoop dat mevrouw Verdonk lijsttrekker van de VVD wordt, om de doodeenvoudige rede dat ik hoop dat zij dan snel minister-af zal wezen. Het is mijn stellige overtuiging dat, met mevrouw Verdonk aan het roer, de VVD ''recht door zee'' vaart, gelijk de Titanic, z'n dramatische ondergang tegemoed.
 

Werknemers op training sturen loont

Gert   |    |  13 april 2006
Reactie: Het bestand is niet te downloaden... Een bijzonder slechte zaak om een publicatie wel te melden, maar dan niet te hebben gecontroleerd of de link en inhoud kloppen! Misschien zou een opleiding helpen?!
 

Rita of Rutte?

PurplePrince   |    |  13 april 2006
Reactie: Laat rita maar meedoen aan de verkiezingen.
Mischien komen dan voor eens en altijd al haar gebreken
en wandaden boven water.
Ze zet zich zelf alleen maar voor schut met haar PIMMIGE uitspraken.Als zij werkelijk zo recht door zee was
dan had ze ook best haar eigen speech kunnen maken
in plaats van het plegen van plagiaat.

 

MBA op een bierviltje

Lonneke   |    |  13 april 2006
Reactie: Ik zou graag de bierviltjes willen ontvangen, alleen werkt de link niet!?

Zou u ze me toe kunnen sturen op:
Johannes Vijghstraat 6
6524 BR Nijmegen
 

Hoe raak je binnen vijf minuten een trouwe klant kwijt?

mevrouw F.B.M. Meeuwesse   |    |  13 april 2006
Reactie: Uit bovenstaande reacties en de column van dhr.Hoetmer weet iedereen precies hoe het wel moet. Ik ben ervan overtuigd dat ook de dames van de salon weten hoe het moet. Een momentopname vind ik nou niet echt een reden om een vraagteken te zetten bij de klantgerichtheid van een bedrijf. Helaas is het in deze gehaaste samenleving niet altijd mogelijk iedereen tevreden te kunnen stellen. Jammer is dat wel. Ook ik maak mij wel eens schuldig aan bovenstaande situatie, dat terwijl ik toch een aantal Customer Satifaction Index Awards heb binnengesleept. Kijk even diep in jezelf, ik durf te zeggen dat iedereen zich er wel eens schuldig aan maakt. Humeur, stress, werkomstandigheden, er zijn legio punten waardoor er een bepaalde reactie komt op een geirriteerde reactie van een ''goede'' klant. Ergens vind ik het een nodeloze discussie maar kan het zelf ook niet nalaten een reactie te plaatsen;)
 

Rita of Rutte?

FK   |    |  13 april 2006
Reactie: Verdonk moet tien jaar de gevangenis in.
Wie kan zo'n vrouw leiderschap te geven, wanneer ze honderden individuele drama's op haar geweten heeft, kinderen in de gevangenis laat zetten ..... fout op fout maakt.

En meneer Rutte: Studenten opjutten en in de gevangenis terecht laten komen -- en daarna verantwoordelijkheid afwijzen. Symboliek van een wa(a)nbeleid regering -
Beiden zijn een aanfluiting van waar echte Hollanders (mi ?? ) voor staan.

Wat is er met dit Nederland aan de hand?
FK


 

WIA leidt tot meer arbeidsconflicten

C. Boelen   |    |  13 april 2006
Reactie: Op zich vind ik de nieuwe regeling zijn goede kanten hebben. Alleen is het teveel een '' systeem'' welk toepasbaar zou zijn in alle '' gevallen'' Je kunt niet elke zieke hetzelfde benaderen. Alleen al psychische problemen contra fysieke problemen leveren het nodige onbegrip op. De tijdsspanne die er staat schopt inderdaad veel in de war. Er gaat ergens een eierwekker af en plotsklaps moet de werknemer in ijltempo reintergreren naar een bepaald aantal uren. Bedrijfsartsen zijn ook niet onafhankelijk, er zijn werkafspraken dus ook daar vind de werknemer geen optimaal vertrouwen. Bovendien willen mensen die echt heel ziek zijn soms gewoon even met rust gelaten worden om beter te worden, en, met alle begrip voor de werkgever, beter worden duurt langer als 40 procent van je tijd in beslag genomen wordt door wet Poortwachter. De druk die ontstaat werkt vaak averechts. Het nieuwe beleid maakt mensen zogenaamd minder kleinzielig, ze komen steeds vaker ziek naar het werk. Maar, is dat wat we willen? Zo eerder gezegd, het mes snijd aan twee kanten, heeft goede en minder goede kanten. Maar laten we a.u.b. niet vergeten dat we het niet alleen over werknemers hebben, maar dus over mensen in alle soorten en maten.
 

Rita of Rutte?

Léon Algra   |    |  13 april 2006
Reactie: Voor wat betreft de rechtlijnigheid en consistente benadering zou Rita Verdonk wellicht de meest passende zijn, echter ik geloof meer in een frisse wind binnen het politieke gebeuren. Rutte versus Boas lijkt op één lijn te liggen, maar wat meer jeugdig elan zou voor elke ppolitieke partij of beweging goed kunnen zijn.
 

Welk imago past bij een manager?

Shiraas Goerdin   |    |  13 april 2006
Reactie: Het imago van een manager moet mijn inziens ook stroken met zijn capaciteit en zijn uitstraling, de vibe die je krijgt bij een goede manager weerspiegelt zich in zijn kleedstijl.
Iemand die zich bewust is van het feit dat hij goede prestaties levert bulkt natuurlijk van het zelfvertrouwen en kleed zich automatisch volgens de norm.
Waar we wel voor moeten oppassen is dat we ons niet blindstaren of stukbijten hierop. Als iemand er netjes en in een mooi pak bijloopt wil dat natuurlijk niet zeggen dat hij een goede manager is. Nogmaals, een groot deel van je Imago vorm je door te doen wat je moet doen, de manier waarop je dat doet en de kwaliteit van hetgeen dat je doet.
 

Dertien manieren om kritiek in ontvangst te nemen

joy   |    |  13 april 2006
Reactie: 18. leren om kritiek/feedback te geven en te ontvangen
 

Hoe raak je binnen vijf minuten een trouwe klant kwijt?

Piet Vromans   |    |  12 april 2006
Reactie: Het is heel simpel: 'de klant is koning en de klant heeft altijd gelijk'. Daarnaast: 'wie betaald, bepaalt'. Ter nuancering: De klant kan natuurlijk best wel veeleisend zijn of zelfs onredelijk. De taak van het bedrijf of de dienstverlener is om het de klant naar de zin te maken. Doet hij dit niet, dan haakt de klant dus af, zoals in dit voorbeeld. Redelijk of onredelijk, feit is dat er nu een klant minder is. Het is aan het bedrijf hier al dan niet op in te spelen. Doe je dit niet (de klant heeft dan dus ongelijk), dan heb je geen klant. Die betaalt namelijk voor zijn product of dienst, en wenst hiervoor terecht fatsoenlijk te worden behandeld. Gaat er dan onverhoopt iets mis, dan is een duidelijk excuus op zijn plaats. Staat het ego hiervoor in de weg: weg klant! Gelukkig kunnen we als klant nog kiezen waar we klant willen zijn, behalve dan bij zg. monopolisten (overheidsinstanties, zorginstellingen, bedrijfven waar we niet weg kunnen of op een of andere manier bv. technisch aan verbonden zijn). Dat is dan vaak ook direct te merken aan de behandeling die we krijgen. Er lijkt in dit voorbeeld vooral begrip voor de situatie in de salon. Echter, de heer Hoetmer heeft het ook druk. Wie zijn tijd is kostbaarder?
 
< vorige 2388 2389 2390 2391 2480 volgende >
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10