zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Topmanager regelmatig in de knoei met zelfbeeld

RB   |    |  27 september 2006
Reactie: Je staat er versteld van hoeveel mensen zichzelf kwijtraken, zelfs bijna vergeten. Dat is jammer omdat het je maximale potentieel in de weg staat en soms veel schade kan berokkenen aan jezelf en relaties in de breedste zin van het woord. Het is echter ook een natuurlijke consequentie van ons fantastische aanpassingsvermogen.

En daarmee is het toch wéér iets om te 'managen'. Je zou er inderdaad dol van worden, maar dit is misschien toch wel het laatste checkpoint dat ik op zou geven. In tegenstelling tot iets als bijvoorbeeld matig overgewicht, maakt of breekt dit namelijk je hele leven. Gelukkig met name *nadat* je het onder ogen komt.
 

De ideale directieauto: (Artikel)

luuk   |    |  27 september 2006
Reactie: Echt onderscheid je je natuurlijk in een mooie klassieker als directie. Laat je ook nog eens zien dat je geen meeloper bent en voor je eigen mening gaat.
Ik rijd zelf liever in mijn klassieker dan in mijn leaseauto.
 

HR-manager ziet 65-plus-werknemer niet zitten

heer CWPG Dirks   |    |  27 september 2006
Reactie: Hier wil ik graag op een gepaste manier op reageren. Wie zijn wij om mensen welke graag langer doorwerken tegen te houden. Deze mensen met een schat van ervaring, fysiek nog fit kunnen voor veel bedrijven een toegevoegde waarde hebben. In de tak van sport waar Faros in opereert zijn hier voorbeelden te over. Wij doen verandermanagement maar ook interim werk binnen diverse organisaties. Faros heeft toevallig net een interimmer voor 6 maanden gedetaicheerd in Tjechie, deze man 67 jaar heeft hier verschillende jaren gewerkt. Hij gaat hier een bedrijf organiseren en stroomlijnen zodat er een betere concurrentie positie ontstaat. De dagen dat de man werkzaam is kan hij zelf bepalen, gemiddeld is dat 24 uur per week. Ook elders binnen de Farosgroep werken mensen ouder dan 65 jaar, welliswaar andere werkzaamheden maar toch. In de seniorendienst waar de vraag steeds groter wordt, zijn deze mensen goud waard. Het wordt tijd dat we elkaars beslissingen respecteren, wil iemand die fysiek hard gewerkt heeft ophouden met 58 jaar, geef ze de ruimte, dit geldt ook voor iemand die langer wil werken. succes.

Kees Dirks
 

Managers stelen op grote schaal bedrijfsinformatie

heer CWPG Dirks   |    |  27 september 2006
Reactie: Natuurlijk zullen er gegevens worden meegenomen. Maar het is de integriteit van de nieuwe werkgever hoe hier mee om te gaan. Medewerkers van Faros mogen onder geen beding informatie meenemen. Natuurlijk de know how die is opgedaan is bruikbaar binnen de Farosgroep, maar we hebben een goede naam, die we hoog in het vaandel hebben. Mensen die hier op uit zijn kun je niet tegen houden. In het hogere segment kun je dergelijke escapades niet veroorloven, je gooit je eigen goede naam weg, dit zoemt rond in onze wereld.
 

Managers stelen op grote schaal bedrijfsinformatie

heer k albrecht   |    |  27 september 2006
Reactie: Wat Ton beweerd is helaas maar al te waar. Het probleem schuilt echter ( volgens mij) in het gigantische bos van regels en de bescherming van het personeel.

Diefstal van bedrijfsgeheimen zijn er altijd gewest en zullen altijd zijn.

Advies: scherm je gegevens zo veel mogelijk af of maak gebruik van regels zoals die gelden in Canada, daar is het verboden om MP3 spelers, fototoestellen, laptops e.c. mee te nemen naar je werk of mee naar huis te nemen.

Alle informatie is en blijft in Canada op het werk.
 

Topmanager regelmatig in de knoei met zelfbeeld

Ton   |    |  27 september 2006
Reactie: Ik herken dit wel maar vind het maar zielig en zeker niet professioneel. Ik hoop niet dat anderen mij zo zien. Meestal weet men namelijk niet van zichzelf dat men zo is geworden.

Toneelspelen zowel op het werk als thuis moet men simpelweg niet doen. Het is als liegen, wie blijft liegen gaat in de onwaarheid geloven alsof het de waarheid is maar op een bepaald moment valt men door de mand.
Het is beter om zoveel mogelijk jezelf te blijven zowel thuis als prive.
 

Managers stelen op grote schaal bedrijfsinformatie

Ton   |    |  27 september 2006
Reactie: Ik geloof dat wel maar vraag me af hoe men aan die informatie komt. Zeker omdat men schrijft dat zo en zoveel procent dit doet.
Hebben ze dat zelf toegegeven? Heeft de concurrent dit gemeld? Hoe heeft men het copieëren van data ontdekt of onderzocht?

Als men de afdelingen inkrimpt zodat er geen tijd overblijft om dergelijke zaken te controleren en dit door niemand laat controleren is men natuurlijk ook naïef of heeft men zich al bedacht dat het allemaal wel te verkoppen is.

Controle hierop is trouwens zeer moeilijk. Ten eerste mag men niet zomaar de mail van werknemers gaan uitpluizen ten tweede is het zeer moeilijk om na te gaan welke bestanden gecopieerd zijn en met welk doel.

Veel managers willen bepaalde gegevens ook thuis ter beschikking hebben of werken thuis nog verder, willen zaken op hun gemak doorlezen of bestuderen en sturen daarom standaard of bewust mail en gegevens door naar huis. Dat is zeker niet stelen!

Bedrijfsspionage is van alle tijden en gaat net zoals veel zaken tegenwoordig, nu veel sneller, efficienter en digitaal.
Als bedrijf kun je er maar beter van uit gaan dat alle geheim vroeg of laat uitlekken dat geldt natuurlijk ook voor de concurrent.

Bedrijven die de concurrent echt willen bespioneren zorgen dat ze hun eigen medewerkers, of huurlingen binnenshuis krijgen bij de concurrent.
 

Risicomanagement topprioriteit voor manager

mevrouw J van der Voort   |    |  27 september 2006
Reactie: Wie zorgt er voor groei en winststijging, nieuwe klanten binnenhalen, klantentrouw verhogen en productiviteit verbeteren? Het menselijk kapitaal. Men maakt zich dus zeker wel druk om Human Capital Management, maar labelt het anders, met een meer indirecte focus.
 

HR-manager ziet 65-plus-werknemer niet zitten

heer Hans Goede   |    |  27 september 2006
Reactie: 
Als Communicatie, management adviseur, met ruim 25 jaar ervaring, klinken de argumenten uit het onderzoek, mij bekend in de oren. Echter zoals alles is het de halve waarheid. Senioren, met plezier in hun werk, stoelend op vele jaren van ervaring, staan nog midden in het leven, met beide benen stevig op de grond en zijn bovenal waardevol. Immers kennis, ervaring en atitude, zijn de cdrie pijlers waarop het bedrijfsleven van groot tot klein varen. Juist deze eigenschappen zijn over het algemeen in ruime mate voor handen bij deze groep.

Eenmaal uitgerangeerd, constant geconfronteerd met je staus van ''niet meer productief cq geschikt voor deelname aan het arbeidsproces''berokkend veel onnodig leed en ergenis.
En gaat uiteindelijk ten koste van de economische groei.

Ik roep ondernemers op om meer gebrui te maken van de toenemende ''workforce van senioren'' zeker nu de overheid daar gunstige voorwaarden voor heeft gerealiseerd.

Hans de Goede
 

HR-manager ziet 65-plus-werknemer niet zitten

J-P Pulinx   |    |  27 september 2006
Reactie: Dit artikel stelt het punt van 65 plussers, maar wat met de massale uitstoot en boycot van de 55 plussers?
Ik begrijp best dat het probleem van 65 + niet eens kan aangepakt worden zolang de wat oudere werknemers boven de vijftig nog niet eens aan het werk kunnen gehouden worden.
En welke goede redenen geven de HR managers aan om dit fenomeen uit te leggen, laat staan goed te praten ?
Dat je boven de vijftig te oud, te langzaam, te onwillig of zelfs te onkundig bent om je job goed te doen ?

Ik denk eerder dat we in Europa de laatste decennia afgegleden zijn onder invloed van een aantal waardeverschuivingen, hypes en vooral ook uiterlijkheden zoals het beeld van de ''ideale manager'', die een kloeke veertiger moet zijn, of zelfs jonger.
En zulke jonge managers kunnen of durven geen baas te spelen over oudere medewerkers die makkelijk door hun onkunde of fouten kunnen heenkijken en die ook veel minder bevreesd zijn om hun daarop te wijzen.
Zou het niet kunnen dat daar het schoentje wringt ?
 

HR-manager ziet 65-plus-werknemer niet zitten

heer H.W. Hindriks   |    |  27 september 2006
Reactie: kennis en ervaringen van ouderen moet je zeker benutten. Anderen/ jongeren kun je ermee dienen.
Natuurlijk zijn er uitgebluste of afgebrande ouderen, oke. Die zijn ook niet met de tijd meegegaan en zijn zichzelf ook niet blijven ontwikkelen. Zulke werknemers vind je ook in andere leeftijdsfasen.
 

Nederlanders zijn vreselijke zeikerds

mevrouw M. van Dijk   |    |  27 september 2006
Reactie: Ik liep laatst iemand stralend tegemoet. '' Jij ziet er goed uit'' zei iemand. '' ik tel mijn zegeningen'' antwoordde ik.
'' Ja, jij komt van geluk nog eens onder de trein'' zei iemand toen.

......Vandaar al die vertragingen bij de NS?
Die kunnen al die geluk stromen niet meer aan.
Monique
 

HR-manager ziet 65-plus-werknemer niet zitten

mevrouw Ingrid A.R. Enkhuijzen   |    |  27 september 2006
Reactie: Ik vind dat mensen die na hun 65 e nog willen werken, en zelf die keuze maken zeer zeker veel kunnen betekenen voor het bedrijfsleven. Zij kunnen op de juiste momenten de rust laten wederkeren, relativeren sneller, hebben veelal veel ervaring en zijn gemotiveerd. (Zij willen nog)

Een boete voor leeftijds discriminatie gaat mij iets te ver, want dan kunnen wij diverse bedrijven nog wel andere boetes opleggen er zijn nog zat andere gevallen van discriminatie die ook niet beboet worden. En als een bedrijf die keuze maakt is het toch oke!!!

Een bonus geven (aan de werkgever) voor ouderen vind ik ook niet nodig. Ik ben van mening, dat je aan een oudere meer hebt (inzet, motivatie) dan een jong persoon. Geef de bonus dan aan de 65+ er, die zich nog wil inspannen.
 

HR-manager ziet 65-plus-werknemer niet zitten

mevrouw Meta Malm   |    |  27 september 2006
Reactie: De zoveelste bonus regel om een ''niet gewenste'' groep aan het werk te krijgen. En als ik mij niet vergis hebben RET medewerkers recent gestaakt om toch (onder andere) de pensioenleeftijd van 60 te handhaven.
M.i. zou eerst de cultuur binnen het bedrijfsleven bij zowel werkgever als werknemer cruciaal moeten veranderen wil dit (kunnen) werken.
 
< vorige 2261 2262 2263 2264 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10