zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

De waanzin van persoonlijkheids-typen verklaren met een modelletje

Arjan vd Heijden   |    |  5 oktober 2006
Reactie: Heer Hoetmer,

Uw stukjes hebben bij mij vaak een glimlach om de mond getoverd. Heerlijk zwart/wit en een tikkeltje aanmatigend.
Perfecte stijl om reacties uit te lokken. Oppervlakkigheid met een doel!!

Dit artikel heeft bij mij een nare smaak achter gelaten.

Met name het deel over de dubbele omzet bij het bijstandvrouwtje laat mij twijfelen aan de integriteit waarmee u uw artikelen schrijft.

Is uw oppervlakkige kijk op zaken dan niet geveinsd?

Gelukkig zijn de reacties op uw artikelen vaak wel leerzaam.


 

Frans bedrijf boekt succes met anoniem solliciteren

mevrouw H Bonekamp   |    |  5 oktober 2006
Reactie: Als ''oudere'', al jaren werkzoekende, intelligente vrouw juich ik dit initiatief toe. Het is jammer dat niet meer werkgevers overgaan tot anoniem solliciteren.
 

Mijn personeel krijgt met Kerst (Artikel)

T. van Heukelingen   |    |  5 oktober 2006
Reactie: Kerstpakketten is een van de tradities die valt onder de catagorie ''satisfiers'' als je het altijd hebt gedaan binnen je bedrijf kun je daar niet ineens mee stoppen. Dat zou dan ook, welliswaar kortstondig, ten kosten gaan van de motivatie. Ook al is de reden om er mee te stoppen nog zo goed. Het geven van geld voelt herzelfde als je voor je verjaardag een VVV kado bon krijgt, dat is toch minder leuk dan een echt presentje. Mijn advies: gewoon doen dat kerstpakket, de zogenaamde onvrede over het pakket blijft meestal binnen het bedrijf, naar buiten toe zullen ze altijd zeggen dat er toch weer iets gedaan is door het bedrijf.
 

Als u er even niet helemaal bij bent

mevrouw E. Doren   |    |  5 oktober 2006
Reactie: ''Op deze manier toont u zich een betrokken luisteraar en een natuurlijke leider.'' Dat schrijft u na en voor het opsommen van allerlei 'tips, trucs en doodgewone smoezen' om maar vooral net te doen alsof je hebt zitten luisteren en opletten bij de voordracht van een ander. Ik hoop niet dat al te veel mensen dit al te serieus gaan nemen, want waar moet dat in hemelsnaam heen met de 'natuurlijke (hopelijk geen wereld-)leiders' en andere aanverwante artikelen als ze gaan veinzen echt naar de ander te luisteren. Is er dan niemand meer die zich gewoonweg schaamt even ingedut te zijn? Zijn er dan geen nuttige tips te geven hoe DAT te voorkomen?
 

Nederlanders zijn vreselijke zeikerds

Leonie Linssen   |    |  5 oktober 2006
Reactie: Helemaal eens met Coby.
Ik denk zeker dat je zelf heel veel kunt doen aan hoe jij de wereld ervaart. De manier waarop je dingen beleeft en hoe je ernaar kijkt, zorgt ook voor je reacties en of je wel of niet klaagt. Het glas is halfleeg of halfvol. Ik heb genoten van dat halve glas en ik heb lekker nog een half glas! Mijn coachingsbureau draagt dan ook niet voor niets de naam Verander je Wereld. Ik denk dat ieder mens in staat is om op een andere manier naar dingen te kijken dan hij gewend is. En daardoor zijn wereldbeeld te veranderen.

Alles wat aandacht krijgt dat groeit, is een van mijn lijfspreuken. Als je je richt op alles wat niet goed gaat, worden je negatieve emoties op die manier alleen maar gevoed. Als je je aandacht richt op alles wat wel goed gaat, gaat je positieve energie stromen. En dat is lekker.

Ik krijg dan ook de kriebels van de opmerking van Igor die zegt dat hij bij zijn vrouw gaat klagen als ze iets stoms doet, uitgebreid nog wel. Want hij wil nog lang bij haar zijn. Oef, denk ik dan, ik ben benieuwd op welke manier dit gebeurt en of zijn vrouw dit ook als een investering ervaart. En of het ook zo werkt. Misschien is het een idee haar vooral complimenten geeft als dingen goed gaan?

Een prachtig initiatief van hoe je zelf dingen kunt veranderen in de wereld is het www.blijbedrijf.nl
De bedoeling van het Blijbedrijf, is om Nederland vrolijk te maken. Als je iemand verrast, wordt diegene blij en jij zelf ook!
Iedereen kan 'medewerker' te worden van het Blijbedrijf.
De medewerkers komen lokaal als Blijbrigade in actie om zomaar voor verrassingen te zorgen op straat, in een winkel, op een station of waar dan ook...
Geweldig! Iets wat jij zelf dus helemaal in de hand hebt, want iedereen kan in zijn omgeving een blijbrigade oprichten en meedoen. Prachtig initiatief toch?

 

Pro-actief wanbetalerbeleid levert geld op

Gert Jan ten Cate   |    |  5 oktober 2006
Reactie: Beste mensen,

Deze aanpak werkt ongetwijfeld, indien er produkten geleverd worden en voornamelijk in geval B2B leveringen. In geval van diensten zoals bijvoorbeeld zorgverzekeraars en/of energieleveranciers kan ik me hier niets bij voorstellen.
 

Conflicten vaak veroorzaakt door tegengestelde belangen

Arjan Oostmeyer   |    |  5 oktober 2006
Reactie: Het is inderdaad gek dat het omgaan met conflicten niet als basiscompetentie voor de manager wordt geeist.
Ik train veel MT team's die graag wat meer vaardigheden willen hebben m.b.t. de managment interventies. In 8 van de 10 trainingen doe ik toch andere dingen.
Door het gebrek aan vertrouwen, conflicten, commitment en verantwoordelijkheid worden resultaten niet behaald. Het ego van de individuele manager staat boven het groeps ego. Persoonlijk vind ik dit de grootste valkuil van een manager.
Managers die conflicten uit de weggaan zullen ook nooit commitment krijgen, laatstaan resultaat.
Arjan Oostmeyer, www.back2basic.nu
 

Hoe krijg ik het middenkader mee in veranderingen?

heer b van brakel   |    |  5 oktober 2006
Reactie: Beste Asha,

dit soort problemen komen vaker voor. Belangrijk voor een manager is te onderzoeken wat wordt er van het middenkader verwacht en wie kan hieraan voldoen.
Je zult moeten kijken naar de harde competenties t.w. de TVB's zoals eerder is genoemd maar ook naar de zachte.

Deze laatste zijn uiteindelijk de belangrijkste. Ik denk dan aan motivatie, flexibiliteit, houding en gedrag.
In ons ''polderdenken'' willen de meeste managers iedereen in een verandering meekrijgen. Dit gaat ten koste van het veranderingsproces. Succes in deze lukt alleen wanneer je ook de mensen verwijdert die niet meer aan de veranderingscriteria voldoen.
Wat veel bedrijven doen is een (dure) interim manager aanstellen die het veranderproces inleiden. Hierdoor wordt het wantrouwen voor de verandering nog groter. Het kan zo zijn dat je ''tijdelijk'' deze rol hebt.

Je zult als manager sterk in je schoenen moeten blijven staan om besluiten te nemen en te dragen. Populair zul je erdoor niet van worden. Wil je dit?
Om daarna het vertrouwen weer te krijgen kost tijd. De vraag ook is krijg je dat?

Belangrijk is ook om te achterhalen of je plan gesteund wordt door de directie, anders is een veranderingsproces gedoemd te mislukken. Een plan opstellen en hier steun voor vragen helpt.

Ik wens je veel succes met je keuze voor deze baan.
Er liggen veel leermomenten voor je in en daarin ligt de uitdaging.
Veel succes met je keuze.


 

Frans bedrijf boekt succes met anoniem solliciteren

NEDPOINT INNOVATIE   |    |  4 oktober 2006
Reactie: Een ieder moet een gelijke kans krijgen, zonder discriminatie, om de arbeidsmarkt deel te nemen.
 

Nederlanders zijn vreselijke zeikerds

Coby   |    |  4 oktober 2006
Reactie: Waarom klagen? waarom niet eens naar jezelf kijken en proberen te veranderen zodat je niet meer hoeft te klagen?

tis maar hoe je het bekijkt.. je kan je ergeren en maar klagen of iets doen voorjezelf zodat je je niet meer ergert en niet meer hoeft te klagen..

zou dan de wereld niet heel anders eruit zien?
 

Voorgekookte reacties

heer A Stuijt   |    |  4 oktober 2006
Reactie: Beste Michel Hoetmer,

Ik wéét hoe moeilijk software goed is te krijgen. Daarom heb ik extra geduld met hun leveranciers!
 

De manager en het golfoorlog effect

mevrouw J van der Voort   |    |  4 oktober 2006
Reactie: Boven mijn reactie bedoelde ik natuurlijk ook Geachte Heer Hoetmer, en foei, wat zie ik, mijn spelling controle staat op informeel. Ben hopelijk vergeven. Kijk met hartelust uit naar uw artikel.
Hoogachtend...
 

De manager en het golfoorlog effect

Michel Hoetmer   |    |  4 oktober 2006
Reactie: Geachte mevrouw Van der Voort,

Dit is een opmerking naar mijn hart. Trouwens 'gewone' mensen kunnen er tegenwoordig ook wat van. Wat dacht u van de volgende uitspraak van een verkoper? In een rollenspel sprak hij de onsterfelijke woorden zonder stotteren uit: ''dit is een proactieve end to end oplossing''. Het heeft iets te maken met het beveiligen van computernetwerken. Maar ik, dom als ik ben, weet nog steeds niet wat het precies betekent. En neem dan al die mensen die op de TV als volleerde psychologen over hun eigen sores spreken. Mijn maag krijgt soms spontaan last van oprispingen.
 

Voorgekookte reacties

Michel Hoetmer   |    |  4 oktober 2006
Reactie: Meneer Stuijt, ik heb bewondering voor uw doorzettingsvermogen. Ik was al lang daarvoor afgehaakt.
 
< vorige 2255 2256 2257 2258 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10