zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Met eigen ogen zien hoe anderen jou ervaren in je dagelijkse werk

Berend Waalboer   |    |  3 april 2015
Reactie: ''Stel je die verborgen camera maar heimelijk voor en wees je bewust van je acties (en de reacties).''

Dit is de beste optie. Werkgevers hebben doorgaans geen benul van de regelgeving die komen met de plaatsing van verborgen camera's.
 

Tien regels voor het gebruik van verborgen camera’s

Epine Camerashop - Berend   |    |  3 april 2015
Reactie: ''Maak aan de werknemers kenbaar dat (verborgen) cameratoezicht kan plaatsvinden door dit op te nemen in bijvoorbeeld het personeelsreglement of een circulaire.''

Prima advies. Dit heeft als bijkomend voordeel dat werknemers die wangedrag in gedachten hadden het zullen laten.
 

\'Economische schade door storm kan voorkomen worden\'

Willem J.A.   |    |  1 april 2015
Reactie: Helemaal mee eens. Het probleem is dat we nog steeds allemaal Pinguïns zijn en ook als zodanig handelen.
 

Ondanks recente ontslagen in ICT sector sterke groei in vacatures

ronald   |    |  31 maart 2015
Reactie: @wilfred

Helaas ben je volkomen onjuist geinformeerd. Om uit de mainframe/cobol hoek concrete voorbeelden te geven:

- geen kennis van gestructureerd programmeren
- geen kennis van relatief nieuw cobol van na 2000

Mijn zoon heeft enige jaren indiaas onderwijs gevolgd. Wat hinderlijk opvalt is dat het allemaal stampwerk is. Op basis van juist verworven kennis iets nieuws doen zoals bij ons, maakt zeker geen deel uit van de opleiding. Braaf opgeleide werknemers uit India gaan niet zoals de Nederlandse ICT-ers gretig de nieuwigheden uit manuals halen. Weinig kans. Ergo: verwacht geen enkele innovatie van dat type werknemers. Vooruitstrevende ideeen zijn niet te verwachten.

Dus jouw beweringen ervaar ik omgekeerd.

Er is geen enkele reden om mensen uit India hier te brengen.

Eerder is het nuttig om zoals vroeger de eigen creatief denkende mensen zelf op te leiden. VSP / JSP / JSD technieken vormen hier een basis niveau terwijl de mensen uit India bij benadering geen vermoeden hebben, wat het inhoudt. Mochten ze er al kennis mee gemaakt hebben omdat sommige klanten zelf trainingen aanbieden, dan nog begrijpen ze de uitgangspunten totaal niet en komen ze niet verder dan pointless look-alike.

Logisch dat time-boxing concepten momenteel vaak worden toegepast. Logisch ook dat de storingen steeds frequenter en langduriger voorkomen. Dat zal bij de huidige ontwikkelingen niet verbeteren. Integendeel...
 

Bedrijven reserveren hoog opleidingsbudget voor ICT’ers

Wilfred B.   |    |  31 maart 2015
Reactie: Het budget is er wel maar het schort de bedrijven transparant te zijn in opleidingsmogelijkheden.
 

Werknemer vindt opleidingsmogelijkheden onduidelijk

Wilfred Baars   |    |  31 maart 2015
Reactie: Ik heb dit ook opgemerkt. Mijn insziens is de technologie Nederland te snel gegaan en lopen we achter ten opzichte van het buitenland. (Te) veel organisaties bieden namelijk niet de mogelijkheid tot verdere scholing op ICT gebied.
 

Ondanks recente ontslagen in ICT sector sterke groei in vacatures

AAO - Wilfred Baars   |    |  31 maart 2015
Reactie: @ronald.

Dat is juist het punt. De grote instroom vanuit India heeft te maken met het feit dat de gemiddelde ICT'er daar een hoger kennisniveau heeft dan in Nederland, waardoor wij nu met een probleem zitten. Wellicht zijn de innovaties binnen de sector ons wat te snel gegaan, of zijn organisaties achtergebleven bij het bijscholen van personeel - bezuinigingen, klinkt herkenbaar?
 

Vaklieden in en om het huis meest vertrouwd, adviseurs het minst

REBO - Jacobien de Lange   |    |  31 maart 2015
Reactie: ''Een stuk lager scoren adviseurs als makelaars (elf procent), hypotheekadviseurs (acht procent), bankiers (zeven procent) en verzekeraars (zes procent).''

Ik ben zelf werkzaam binnen de woning- en vastgoedmarkt en als ik zie en hoor wat voor schandalen er soms voorkomen dan kan ik me dit goed inbeelden.
 

Slechte kantoorakoestiek en luidruchtige collega’s verlagen productiviteit

Jacobien de Lange   |    |  31 maart 2015
Reactie: Leuk al die studies maar zoveel nieuwe inzichten biedt dit niet lijkt me. Bedrijven spelen al jaren in op kantoor en woningakoestiek
 

Vooruitzichten vastgoedaandelen blijven positief

REBO - Jacobien de Lange   |    |  31 maart 2015
Reactie: ''Wat betreft de schuldenmarkt gelooft ING IM dat deze steeds opener wordt en dat leners bereid zijn naar boven te bewegen op de risicocurve''

Binnen de branche zien we wat dit betreft uiteenlopende meningen. Ik ben benieuwd wat zijn redenatie achter deze aanname is.
 

Kantorenmarkt Randstad 2014 toont wisselend beeld

Anne Brugman   |    |  31 maart 2015
Reactie: Zoals later ook al gerapporteerd kent Amsterdam eind 2014 en begin 2015 een harde daling, helaas.
 

Nog geen herstel kantorenmarkt, wel lichtpuntjes

Anne Brugman   |    |  31 maart 2015
Reactie: Gevestigd in Amsterdam maak ik me al jaren enige zorgen of de kantorenmarkt überhaupt nog wel aan gaat trekken hier. Zeker met oog op de technische innovaties die ons nog te wachten staan zal de vraag in mijn opzicht zeker de komende tientallen jaren niet aantrekken.
 

Vijf fases van document capturing

GMS - Mathijs   |    |  31 maart 2015
Reactie: ''Om de efficiency en effectiviteit binnen een organisatie naar een hoger niveau te brengen is het toevoegen van Optical Character Recognition (OCR) de volgende fase. Hierdoor kunnen specifieke gegevens op het document automatisch worden gelezen door OCR-software.''

Anno 2015 in mijn eigen onmisbaar met het oog op Business Intelligence.
 

PQR vernieuwt ICT Brabants historisch archief

Mathijs Wensing   |    |  31 maart 2015
Reactie: Leuk om dit oude artikel terug te lezen. Naar mijn weten is de opdracht vrijwel vlekkeloos verlopen.
 
< vorige 220 221 222 223 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10