zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Exporterende bedrijven gebaat bij meertaligheid

Geke Riemslag   |    |  27 februari 2007
Reactie: Het gaat niet alleen om gebrek aan talenkennis in bedrijven, maar vooral om gebrek aan besef wanneer de eigen talenkennis tekort schiet. Voor een taal die men helemaal niet beheerst zal men hulp inroepen, maar dit is vaak niet het geval voor een taal als Engels of Duits, waarmee velen menen zich wel te kunnen redden. De praktijk wijst uit dat men zich daarin regelmatig vergist.

In Nederland bestaat een actieve vertaalbranche, waarvan de vertaalbureaus, groot en klein, en al of niet naar taal of onderwerp gespecialiseerd, een belangrijk deel uitmaken. Daarnaast zijn er heel veel freelance vertalers en deze vertalers werken ook voor de bureaus. Het voordeel van het werken met een vertaalbureau is dat het bureau verantwoordelijk is voor belangrijke zaken die voor de klant lastig kunnen zijn. Denk daarbij aan de selectie van de vertaler en editor, de controleprocedure, de nazorg, de aansprakelijkheid etc. etc. Ook veel vertalers geven de voorkeur aan het werken via een bureau. Zij krijgen zo passender opdrachten en bovendien treedt het bureau regelend op in geval van tijdsdruk en stress. Dit zijn immers belangrijke factoren waardoor een vertaler slechter kan presteren.


 

Werknemer steeds dikker, zieker en minder productief

mevrouw h leerdam   |    |  27 februari 2007
Reactie: hebben ze het over cronisch ziek of chronisch ziek ik kan me vergissen hoor
 

Vijf tips om functioneel te liegen

mevrouw h leerdam   |    |  27 februari 2007
Reactie: het is nu max en martine
 

Hoe neemt u een compliment in ontvangst?

mevrouw h leerdam   |    |  27 februari 2007
Reactie: heel mooi en belangrijk artikel ik vind complimenten ook leuk. vaak hoor ik dat ik er goed uitzie terwijl ik er niets voor heb gedaan geen make-up gewoon puur natuur dan vraag ik me af als ik voor dat compliment moet bedanken ik heb er toch niets voor gedaan?
verder is uw artikel leerrijk ik zou t graag willen doorsturen naar collega's maar weet niet hoe
h leerdam
 

Zes lessen in mensen motiveren

heer Marcel Analbers   |    |  27 februari 2007
Reactie: Zojuist alle commentaren gelezen. Prachtig! Vooral om het samenspel tussen Ad en Robbert te zien. Spiritualiteit in business. Heb er weinig aan toe te voegen. Het wordt tijd dat we inderdaad met zijn allen controle eens wat vaker inwisselen voor creativiteit en bezieling. Dit soort discussies te zien geeft hoop.
 

Afluisteren werknemer mag

heer p rogge   |    |  27 februari 2007
Reactie: Ik ben van mening dat deze,onterechte,uitspraak de
arbeidsrelaties geen goed zullen doen.
Hoe zit het in dit geval met de wet op de privacy.
Het is onbegrijpelijk dat een werkgever op basis van
deze uitslag, en de precedentenwerking hiervan, een
middel in handen krijgt om een werknemer te ontslaan.
Aannemende dat het gesprek in een ''functioneringsomgeving'' is opgenomen had de werknemer op de hoogte moeten zijn van het gebruikte registratiemiddel als onderdeel van het functioneringsgesprek.
 

Afluisteren werknemer mag

heer F.M. Vliet   |    |  27 februari 2007
Reactie: Bestaat er niet zoiets als de ''wet op de privacy''?
Aan de ene kant doet onze rijksoverheid er alles aan om onwerkbare situaties te creeeren, denk hierbij bijvoorbeeld aan de gezondheidszorg, waar de ene arts absoluut niet weet wat de ander uitspookt. Wil hij toch deze informatie dan moeten er vele barrieres beslecht worden en nadrukkelijk een akkoord van de betrokkene aanwezig zijn.
Aan de andere kant wordt nu zonder de betrokkene hierover te informeren vertrouwelijke gesprekken opgenomen.
Hoe verstoord een relatie ook moge zijn vind ik deze uitspraak van de rechter verwerpelijk.
Veel bedrijven loggen inmiddels het emailverkeer en internetgebruik van de werknemers, deels terecht vanwege het hoge misbruik hiervan, maar in mijn optiek vind ik het niet meer dan terecht dat de werknemers hier op geattendeerd worden.
 

Maatschappelijk verantwoord ondernemen leidt tot innovatie

Projectgroep 01   |    |  27 februari 2007
Reactie: Beste Mevr. Hofstede,

Wij zijn 6 studenten van de Hoge Hotelschool Maastricht en bezig met een onderzoek naar de innovativiteit van ondernemers in Nederland. Wij waren blij verrast deze website te vinden en daar uw onderzoeksresultaat aan te treffen.

Graag zouden wij, indien mogelijk uiteraard, een exemplaar van dit onderzoek willen bemachtigen. Wij weten zeker dat dit zeer bruikbare informatie voor ons eigen onderzoek zal zijn.

Hopende op een reactie en met vriendelijke groet,

Projectgroep 01
Hoge Hotelschool Maastricht
 

Afluisteren werknemer mag

heer M. Bleecke   |    |  27 februari 2007
Reactie: Op basis van de informatie uit het artikel concludeer ik dat de uitspraak deels is gebaseerd op de inhoud van de bandopname. Er is m.i. geen algemene richtlijn gegeven, maar in dit specifieke geval was afluisteren achteraf gewettigd. Zo maar afluisteren, zonder gegronde redenen is dus niet toegestaan. Er zal dus achteraf altijd een toetsing moeten plaatsvinden.
 

Afluisteren werknemer mag

heer Jos Haakman   |    |  27 februari 2007
Reactie: Onbegrijpelijk dat de rechter het afluisteren als rechtmatig beoordeelt. Het feit dat het in dit geval ging om een arbeidsgerelateerd gesprek was namelijk niet vast te stellen op het moment dat het gesprek begon. Het had net zo goed een privé gesprek kunnen zijn. Er is m.i. alleen achteraf gekeken naar de inhoud van het gesprek en niet vooraf of een telefoongesprek mag worden opgenomen zonder aankondiging.
 

Afluisteren werknemer mag

heer Jan J.M. Nagelmaker   |    |  27 februari 2007
Reactie: Dit lijkt me nu zo;n rechterlijke uitspraak die uitermate geschikt is om voor te leggen aan een hogere rechtbank.
De kern van de zaak ligt hem duidelijk in het gegeven: ''Mag een werkgever telefoongesprekken van zijn medewerkers afluisteren''? De eerste vraag die het bij me oproept is:''Is dit geen schending van de privecy van de werknemer''?
 

Zijn zij nu zo dom, of ben ik zo …?!

mevrouw MPA Waterschoot   |    |  27 februari 2007
Reactie: Beste mevrouw Lamers en beste heer Schreurs,

wat u verwijt/ aanstipt richting ander van onnodig gedrag
vertoont u zelf ook.

grappig hoe mensen anoniem met name hun gram spuien op deze manier.

 

Hoe doorbreek ik de macht van een lastige medewerker?

mevrouw MPA Waterschoot   |    |  27 februari 2007
Reactie: Ja, bekend verschijnsel.

Een gesprek van 1 op 1 aangaan met elke medewerker die je als (nieuwe) manager moet gaan aansturen.
Duidelijk als manager profileren, toch heel open en positief gesprek. Je wilt de mensen leren kennen.

Aangeven dat elk individu zijn taken en verantwoordelijkheden heeft en tevens schakel in het team is. Collectieve verantwoordelijkheid creeren.

Die ene medewerker, zou ik heel direct benaderen. Vragen hoe die de situatie ziet en ervaart. Hoe die denkt de beste koers te varen. Of die zich kan vinden in de situatie, zich er prettig bij voelt. Samenwerking zoeken.

Ik hanteer een heel eenvoudig basisprincipe:
- 1x is niet kunnen
- 2x is nog niet kunnen
- 3x is niet WILLEN

en dan houdt het op. Dan neem je je verantwoordelijkheid als leidinggevende, na overleg met directie en P&O en confronteert de medewerker met gedrag en (mogelijke) consequenties.
 

Afluisteren werknemer mag

zitter re   |    |  27 februari 2007
Reactie: Maar mogen werknemers ook de telefoon afluisteren, mits de gesprekken over de uitvoering van de arbeidsrelatie gaat.
 
< vorige 2113 2114 2115 2116 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10