zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Zo ontmaskert u een liegende gesprekspartner

nanno peters   |    |  23 januari 2008
Reactie: Niet altijd mee eens nerveus kan andere oorzaken hebben, onzekerheid is geen leugen
mensen met een lullige handruk of je niet aankijken en na verloop snel over geld praten dit op een dwingende toon DIE ZIJN GEVAARLIJK
MVG N Peters
 

Evaluatiegesprek moet over toekomst gaan, niet over verleden

b meester   |    |  23 januari 2008
Reactie: We gaan de toekomst evalueren, geweldig!
 

Leaseauto’s: veel wijzigingen op komst

W v Domselaar   |    |  23 januari 2008
Reactie: ''De vervuiler betaald''... Lekker dan. Hype de global warming, zodat je daar mensen meer voor kunt belasten waarbij iedereen het daar mee eens is ook.
Ja, het wordt warmer, maar niet door onze CO2 uitstoot.
Als er maar belast kan worden zonder dat de massa gaat steigeren.
 

De zin en onzin van 'in de ogen kijken'

M. Willems   |    |  23 januari 2008
Reactie: Slimme man die Pieter! Zonder jullie in de ogen te kijken, krijgt hij van jullie allen stof voor ont-wikkeling, die hij prima kan gebruiken in de praktijk en bovendien maakt hij op een fantastische manier reclame bij de doelgroep. Maurice Willems/MW Trainingen.
 

Trends in managementland

Harry Vorenkamp   |    |  23 januari 2008
Reactie: Mooie onderzoekresultaten, waarbij ik mij kan verheugen over de irritatie door slechte prestaties. Dit is wat wij in ieder geval in de praktijk meer horen dan enkele jaren geleden. Nu nog het antwoord op deze vaststelling. Dichtgetimmerde contracten, hoge kosten bij ontslag, moeilijk te organiseren overplaatsingen, geringe acceptatie van demotie, slechte controle op het rendement van opleidingen, gewoon te weinig aandacht voor elkaar en een carrièrepad wat vooral langs het leidinggeven verloopt zijn slechts een paar voorbeelden van de aandachtspunten die veranderd kunnen worden om slechte prestaties om te zetten naar betere prestaties.
Het gaat vaak niet om ''iets nog niet kunnen''; het betreft te vaak ''iets niet werkelijk willen''. Het verschil tussen ''weten'' en ''doen'' blijft te groot. Veranderingen in goede banen leiden blijft de topprioriteit van managers. Ongevraagd advies: Start elk verbeteringsproces met een 360 graden feedback en zelfreflectie over het thema of de verantwoordelijke en alle betrokken managers de consequenties van deze verbeteringsprocessen wel willen dragen!
 

Hoe om te gaan met leidinggevenden die hun functie kwijtraken?

Jeannette Lamme   |    |  23 januari 2008
Reactie: Als het gaat om het faciliteren van mogelijkheden voor de betreffende functionarissen, dan is van belang dat zij ervaren welke mogelijkheden ze wel hebben, dat er ruimte is voor het ervaren van ''wat er is'' nu hun functie vervalt. Zowel de rouw om het verlies als de richting waarin hun volgende stap zal gaan. Met een (organisatie)opstelling kun je in beide processen veel bereiken. Temeer daar mensen hierin zelf goed kunnen ervaren dat er altijd een nieuwe goede plek te vinden is. Binnen de organisatie of daarbuiten. Goed afscheid nemen is daarvoor een voorwaarde.
 

De zin en onzin van 'in de ogen kijken'

Marco   |    |  23 januari 2008
Reactie: Wat mij opvalt aan de beide artikelen en aan de reacties, is dat bijna iedereen spreekt van wat hij/zij doet of wat men ervan vindt.
Een van de weinige personen die spreekt over eigen gevoelens is mevrouw S Nolles. Zij geeft aan waar het werkelijk om gaat: Hoe voel IK me als de ander me wel/niet steeds in de ogen kijkt.

Leuk hoor, al die trainingen en meningen, maar het is niet anders dan elke andere cursus of training; pik datgene eruit waar je iets aan hebt en neem de rest voor kennisgeving aan, ook een les is voor een groot deel gestoeld op een eigen mening of interpretatie.

Ik denk maar zo, behandel je gesprekspartner(s) gewoon zoals je het zelf als prettig ervaart, en dat kan best per gesprekspartner verschillend zijn.
 

De zin en onzin van 'in de ogen kijken'

R Maaskant   |    |  23 januari 2008
Reactie: Jammer dat je er nu doordrammerig mee overkomt. Je laat je verleiden je te verdedigen terwijl je van het onderwerp weet dat je niet iedereen op 1 lijn kunt krijgen. Daarnaast zijn er criticasters die slechts reageren om je tot verdedigen uit te dagen. Je slotconclusie klinkt meer als een excuus dan als lading van je capaciteiten.
 

Regels over liefde op het werk?

J. Ricks   |    |  22 januari 2008
Reactie: Bij een familiebedrijf ontkom je soms niet aan relaties binnen je bedrijf. Het heeft natuurlijk volop te maken met integriteit en vertrouwen.
Bij een enorm schoolbestuur, hebben ze het beleid dat een echtpaar niet op dezelfde school mag werken. Mocht er een paar ontstaan, dan wordt jobrotation aangeboden.
Het wekt in elk geval ook niet de schijn van voorkeursbehandelingen/ blokvorming en ruis.
 

Mijn grootste ergernis?

J. Zwanenburg   |    |  22 januari 2008
Reactie: Belachelijke bureaucratie, oeverloze formulieren, onbereikbare overheidsdiensten (na 10 minuten wachten aan de telefoon wordt gewoon de verbinding verbroken!)en het meten met zeer veel verschillende maten op allerlei vlakken.
Het toch proberen inbreuk te maken op de privacy en irrelevante gegevens willen hebben van bijvoorbeeld gemeentes, waterschappen en wat al dies meer zij.
Onoverzichtelijke telefoon en energierekeningen en gewoon maar aannemen dat je geen factuur meer wilt ontvangen zonder nader bericht. Aanmatigend en asociaal en zonder enig respect al het bovenstaande.
Het fout verwerken van gegevens, binnen twee weken een reactie wensen en dan zelf 6 maanden op reactie wachten, en als je er dan eens naar informeert is het ''gewoon'' verdwenen en moet het opnieuw worden ingediend, waarna je de reactie krijgt dat het nu te laat is en dat je maar naar de rechter moet om je gelijk te halen!!!
Van ellende betaal je dan maar weer, vooropgesteld dat je je dit kunt permitteren.
Als zelstandig ondernemer ben je ook nog burger en krijg je het vaak dubbelop voor je kiezen.
Dat is mijn grootste ergernis, in de file kan ik juist relaxen.......heb gelukkig geen collega's maar juist leuke medewerkers en lange vergaderingen maak ik zelf uit.
 

Kijk uw gesprekspartner nóóit recht in de ogen

J.T.T. Smeets   |    |  22 januari 2008
Reactie: Prachtig deze analyses. Maar deze expert kent blijkbaar aleen maar zijn eigen waarheid. Er bestaan toch echt varianten op zijn theorie. Als een klant mij in het oogcontact ontwijkt ga ik niet eens verder met hem. Boek dicht en op naar een persoon die wel in mijn ogen durft te kijken.

Het hoogdravende geanalyseer van deze expert komt ietwat pseudowetenschappelijk over.
 

Bot gedrag kost Nederlander omzet

Harry Vorenkamp   |    |  22 januari 2008
Reactie: Allemaal waar wat er in dit artikel geschreven wordt en het lijkt mij toch voor veel ondernemers en ondernemende managers niet nieuw. Als we naar de vele andere artikelen en boeken over dit onderwerp kijken kunnen we ons afvragen waarom een aantal mensen zich kennelijk nog steeds niet voldoende inleven en aanpassen aan andere leefomgevingen en gewoonten. Laten we het met elkaar eens hebben over het verkleinen van de ''knowing-doing gap'', dat is nog interessanter dan iedere keer weer vaststellen dat het anders moet, terwijl we het allemaal allang weten.
 

Vijf outsource-trends voor 2008

Raymond Bergs   |    |  22 januari 2008
Reactie: Beste Redacteur,

Het blijft toch al prachtig te zien hoe creatief en vindingrijk commerciële boodschappen worden verpakt...

Toch denk ik - ondanks de verborgen BUZZ boodschap - dat dit zeker realistische out-source trends zullen (en wellicht al zijn).

Wij - MacMountain - als kennisprovider op vakgebieden zoals Risk Management, Compliance, Internal Control, IT Assurance en HR, zien een sterke groei in de vraag naar kennis door onze opdrachtgevers.

Loyale Groeten,
Raymond P.J. Bergs
MacMountain

www.macmountainglobal.com
 

Vijf outsource-trends voor 2008

Ad Beer   |    |  22 januari 2008
Reactie: Leuke reklamespot van een ICTer die weer eens weet hoe het management het allemaal beter kan doen.
Als de ICT leert om door de ogen van de klant te gaan kijken en vanuit de paradigma's van de klant te gaan denken in plaats van uit de eigen beperkte kijk op de wereld wordt het misschien nog wel eens wat met de ICT sector.
 
< vorige 1759 1760 1761 1762 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10