zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Evaluatiegesprek moet over toekomst gaan, niet over verleden

23 januari 2008 - "Vaak gaat het in evaluatiegesprekken vooral over het verleden. Ik heb het echter liever over de toekomst." Dat zegt Fortisbaas Jean-Paul Votron in het boek 'Van motivatie tot Prestatie', van Dominique Dewitte en Alain Renier, op Express.be.

"Heb het vijf minuten over het verleden, maar spendeer de rest van het gesprek aan wat in de toekomst kan worden gedaan. Meten van behaalde resultaten is belangrijk, maar de toekomst is belangrijker. Meet de verwachtingen naar de toekomst toe. Van wie 100.000 euro winst heeft gemaakt, kan je verlangen dat hij het volgende kwartaal 200.000 euro winst gemaakt. Denk samen met hem of haar na over welke parameters dat mogelijk zullen maken: meer mensen, meer middelen, meer kapitaal..." 



Meetbaarheid
Volgens Votron staat de meetbaarheid van prestaties zaken soms in de weg. "Je krijgt soms de indruk dat je niets bereikt. Meten is een lagging indicator, niet een leading indicator. Wie meet, plakt een cijfer op iets over het verleden. Maar dat is voorbij. Ik wil juist weten wat mensen nog voor mij gaan doen in de toekomst."


Bron: Express,be
 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Persoonlijke voorkeur bepaalt beoordeling
 Manager wil meer beoordelingsgesprekken
 Checkclist functionerings- en beoordelingsgesprekken
 Functioneringsgesprekken staan bol van communicatiestoringen
 
 
reacties
 
b meester  |   | 
23-01-2008
 | 
13:35 uur
We gaan de toekomst evalueren, geweldig!

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10