zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Liever Rita of Rutte?

JJT Hensen   |    |  18 februari 2008
Reactie: Wat was de vraag ook alweer? Liever Rita of Rutte. Nou............eh .........
Geen van beide.
 

Het nut van ‘overbodige’ handelingen

JJT Hensen   |    |  18 februari 2008
Reactie: Beste Monique.
Ook artsen hebben mogelijk rituelen en misschien duurt het bij hen langer voordat ze die los durven laten. Jouw informatie is heel herkenbaar. Met name het gemis aan, ik noem het maar ''liefdevolle' zorg vind ik heel erg jammer en voor verpleegkundigen heel vaak en terecht moeilijk verteerbaar. Het botst met het ideaal van zorgen waarmee veel van de verpleegkundigen het beroep instappen. Goed om te zien dat hier meer verpleegkundigen zijn. Ben zuinig op je mensen want het worden er langzaam steeds minder en ze worden steeds grijzer als er te weinig groene aanvoer is.. Succes.
 

Het nut van ‘overbodige’ handelingen

Willem van Druten   |    |  18 februari 2008
Reactie: Als we alle ''overbodige handelingen'' zouden kunnen voorkomen, hadden we wel 50% minder CO2 uitstoot op de wereld. Dan waren we ook van het opwarmende broeikas effect af. Maar wat zou het dan snel kil en koud worden.
 

Liever Rita of Rutte?

Opa   |    |  18 februari 2008
Reactie: B.Tomas
Had even weinig tijd om te reageren maar daar ben ik weer.Om te beginnen welke politicus is oprecht? Mark is net zo onterecht oprecht dat het terecht oprecht lijkt. Nee even wakker blijven, Mark loopt als een echte politicus de mensen te verlokken met constructieve idealistische maatschappelijkke idealen. En als het weer zo ver is dat ze gekozen zijn vergeten zij deze idealen, en de kiezers.
Ze willen allemaal regeren en als ze eenmaal de positie hebben doen ze lekker waar ze zelf zin in hebben.
En wat Rita betreft wees blij dat er iemand in dit land nog de moed heeft om iets te bestrijden. Zij is de enigste die gedaan heeft wat ze beloofd had tijdens de verkiezingen.Maar het vreemde in Nederland is dat je overal mensen over de problematiek hoort praten en als er dan eindelijk eens iemand wat aan doet dan deugt hij niet. En wat betreft macht en geld zou ik eens de hele regering gaan bekritiseren.
 

Negen lastige sollicitatievragen

Janine   |    |  18 februari 2008
Reactie: Met veel interesse heb ik bovenstaande discussie gelezen. Alle bovengenoemde ''problemen'' van El, de welgemeeende en verstandige adviezen en tips. Het is allemaal herkenbaar. Ook ik werd geconfronteerd met het feit dat ik te ''sterk'' overkom in sollicitatie gesprekken, om het even kort saman te vatten. De gemiddelde leidinggevende wil namelijk niet het gevoel krijgen dat de sollicitant op zijn/haar stoel wil zitten. Men vind dat nu eenmaal bedreigend. De percentage managers die critische vragen als een uitdaging zien, zijn op één hand te tellen. Helaas werkt dit nu eenmaal zo. Er zijn heus wel bedrijven die juist op zoek zijn naar mensen zoals ik, maar die zijn in de minderheid was mijn conclusie. Want zoals Chris zei: een boom boomt! Ik ben nu eenmaal wie ik ben en doen alsof lost niets op. Ik ben dan ook 3 jaar geleden voor mezelf begonnen. Ik merk nu, dat juist de eigenschappen die in een loondienst situatie tegen me werkten, nu voor me werken als zelfstandige. Misschien voor El een tip om haar kennis en vaardigheden op een andere manier te gaan ''vermarkten''. Veel succes!
 

Vijf redenen waarom gamers ideale werknemers zijn

Jet   |    |  18 februari 2008
Reactie: Ik vraag me af of de schrijver van dit artikel ook gedegen onderzoek heeft verricht. Bovenstaande eigenschappen die toegekend worden aan de gamers kunnen best kloppen wat betreft gedrag tijdens een game.De gamers die ik ken spelen ook inderdaad op deze manier en vertonen passie, creativiteit en doorzettingsvermogen. In het ''echte'' leven zijn ze echter heel anders: weinig maatschappelijk betrokken, passief, weinig/geen drive op het gebied van werk en zijn vaak communicatief zwak. Althans de meesten.De gemiddelde gamer lijkt mij dan ook totaal ongeschikt voor een managers functie!
 

Waarom veel trainingen niet werken

N.M. Lam   |    |  18 februari 2008
Reactie: Ik vind het nogal aanmatigend om te stellen dat wetenschappelijk aangetoond is dat affirmaties niet helpen, terwijl er niet een verwijzing is naar de bron van het wetenschappelijk bewijs.
 

Ik ben op een lagere functie gezet. Wat te doen?

P.A.M.J. Mul   |    |  18 februari 2008
Reactie: Asha,

Ik zou als ik jou was het artikel nog eens doorlezen en alle dubbele teksten eruithalen. Het artikel wordt dan wel korter maar wel 2-the-point.
 

Ervaren manager trapt in drie valkuilen

Bob Management   |    |  18 februari 2008
Reactie: het lijkt me niet meer dan logisch dat reflectie noodzakelijk is bij keuzes. Het is heel goed dat er keuzes worden gedaan(beter een slechte keus dan geen keus), dat zeker...maar de tijd biedt ook een kans voor reflectie en ingrijpen. Dat vereist weer een nieuwe uitdrukking (niet als een kip zonder kop?)

Een team is noodzakelijk voor het aggregeren van verschillende variabelen die de effectiviteit weerspiegelen. De manager is afhankelijk van het team en de 'metingen'

Continue reflectie is belangrijk voor
*keuze-gevolgen-bepaling
*keuze(her)waardering
*(her)focus hoofddoel
 

Liefde bloeit op de werkvloer

dennis w sanichar   |    |  18 februari 2008
Reactie: ik denk dat een relatie baas met onder geschikte de machts verhouding binnen het bedrijf kunnen aantasten .Er onstaat dan een situatie waar in de ondergeschikte kan denken dat omdat zij een relatie heeft met de baas een stapje voor heeft op haar andere collegas en dat kan de sfeer op de werk vloer beinvloeden.x
 

Waarom veel trainingen niet werken

Freek Rooze   |    |  18 februari 2008
Reactie: Helemaal mee eens! Uit onderzoek in Amerika is zelfs gebeleken dat het rendement van trainingen kan toenemen van zo'n 15- 25% (op de klassieke manier) tot max. 85%, mits de deelnemers na de training op de gegeven onderwerpen gecoacht worden. Helaas zien veel managers strategie, cijfers en organisatie als veel belangrijker dan het helpen ontwikkelen van hun mensen. Daardoor hebben ze geen tijd om te coachen. Deelnemers worden dus ook niet gestimuleerd om het getrainde toe te passen en dus vallen ze terug in hun oude patronen.
 

Waarom veel trainingen niet werken

E.D. Burg   |    |  18 februari 2008
Reactie: Beste Michel,

In grote lijnen ben ik het met je eens. Ik geef ook aan waar niet.

Ik heb 20 jaar terug mijn (tough) train the trainer opleiding gedaan bij de Dale Carnegie Group. Dale C, gevestigd in NY, is internationaal de grootste trainings/opleidings-organisatie ter wereld met trainingen in strak geprotocolleerde sessies. In Nl zijn ze, vreemd genoeg, niet erg bekend geworden. Onderdeel van het trainingsproces is VERPLICHTE oefeningen, ELKE sessie 1 tot 2 x. Niemand, maar dan ook niemand ontkomt aan deelname voor het front van de troep.

Later heb ik train the trainer nog eens dunnetjes overgedaan bij Empowerment Int'l (NY). Ik heb hun principes van 60% oefening altijd succesvol in de praktijk gebracht. Eerst als Directeur Van Ede & Partners Outplacemeent en Loopbaan begeleiding, daarna als ZZPer/interim directeur bij een twintigtal ingrijpende interim opdrachten. De opdrachten kwamen binnen via TG, Berenschot, KPMG e.d.

Mijn conclusie t.a.v je stuk:
1.Trainingen met een te laag oefengehalte (stampwerk) werken inderdaad niet. Tenzij met uitgebreide ondersteuning door personal coaching en mentoring.

Verder onderschrijf ik voor 100%:
1. Als management niet voor 100% participeert in veranderprocessen, dan mislukken ze zeker.
2. SPIN selling is het meest gezaghebbende en inspirerende boek dat ik ooit las.
3. Trainingen werken wel als ze intensief ondersteund worden met oefeningen en persoonlijke coaching op maat.

Vandaag de dag ben ik zelfstandig beroepscoach, geregistreerd bij de NOBCO. SPIN blijft een sterk onderdeel van mijn kracht, ook hier. Oefenen, oefenen en oefenen zijn de broers en zussen van SPIN. Daarnaast zijn er een twintigtal andere methodieken die ook heel goed werken. Daaronder schaar ik affimaties, mits perfect en op persoonlijke maat geformuleerd.

Met vriendelijke groet,

Eric
 

Waarom veel trainingen niet werken

Peter-Paul Biermans   |    |  18 februari 2008
Reactie: Beste Michel,

Treffend artikel, waarin je mooie voorbeelden geeft van helaas veel voorkomend managersgedrag. Ik zou graag iets willen toevoegen aan je laatste opmerking dat het meten van het resultaat van een training op het aspect ''hoe de trainees tot resultaat komen'' onmogelijk is. Het ''wat het resultaat is'', kunnen we wel meten aan de hand van salescijfers. Het ''hoe de trainees tot resultaat komen'' heeft te maken met softskills (houding, gedrag & denkorientatie). De softskills zijn in een nulmeting te meten, waarna een training meer op maat gemaakt kan worden. De voortgang is in een 1-meting te meten. De methode die sinds kort hiervoor beschikbaar is, heet Symfoia.

Met hartelijke groet,
Peter-Paul Biermans
Symfoia B.V.
 

Het nut van ‘overbodige’ handelingen

Monique Braams   |    |  18 februari 2008
Reactie: Ik wil even reageren op J.Hensen. Ik ben zelf verpleegkundige, werkzaam in een ziekenhuis. Wat betreft de overbodige handelingen kan ik zeggen dat de meeste handelingen niet eens meer gebeuren. Puur omdat ze achterhaalt zijn wat betreft de werking daarvan voor de patient. Verder is het zo dat de arts beslist wat er moet gebeuren. Als hij wil dat er iedere dag getemperatuurt wordt dan doen we dat. Hierover in discussie gaan is altijd een verloren zaak. Je gaat dan in op de inhoud en de arts is tenslotte medicus die het beleid bepaalt. Wij zouden het ook graag anders zien. Verder is het zo dat we niet eens meer tijd hebben om de bedden op te maken. En tijdens het opmaken van het bed ga je het niet hebben over andere patienten of je werkschema. Je praat met de patient. Een van de weinige momenten voor een verpleegkundige om direct contact te hebben.
Ik zelf ben leidiggevende op een afdeling. Ik zie door de bezuinigingen een verschraling in de zorg. Daar waar kwaliteit jaren terug hoog in het vaandel stond is nu het woord veiligheid bijgekomen. Dit is natuurlijk ook niet voor niks. Met grootste moeite hou ik mijn teamleden gemotiveerd, en krijg ik nieuwe verpleegkundigen. Het opleidingsniveau daalt en de zorgzwaarte neemt toe. Voor jong gedplomeerden is te weinig tijd, en voor de oudere voor zover die er nog zijn en het vol kunnen houden, te weinig ruimte.
Als er een griepgolf komt ben ik al die dagen bezig om steeds maar weer iedereen in zijn vrije dagen te bellen om te komen werken bijvoorbeeld.
Dan heb ik nu nog geluk dat het MAG. Er zijn ziekenhuizen bij die dat niet meer mogen en gewoon met minder personeel werken. Ik heb geluk op de afdeling, mijn teamleden zijn zeer gemotiveerd en betrokken en melden zich niet snel ziek. Dit betkent wel dat ze dus ziek rondlopen omdat ze hun collaga's willen ontzien. Het is met name in de gezondheidszorg zo dat mensen zich zeer betrokken voelen bij hun werk. Dit is niet altijd een goede zaak ik weet het. Ik ben het er mee eens dat bepaalde procedures anders kunnen. Maar omdat het altijd over patienten gaat is het vaak moeilijk.
Waar nog wel winst uit te halen is, is de grote administratieve rompslomp. Zowel bij de directe patienten zorg als daarbuiten. Daar gaat meer tijd mee gebaat dan aan het werken met de patienten. Daar zou wat mij betreft direct een eind aan mogen komen en kunnen we weer verder met waar we goed in zijn.

Monique
 
< vorige 1735 1736 1737 1738 2480 volgende >
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10