zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Bent u tijdens uw vakantie met uw werk bezig?

D   |    |  11 juli 2008
Reactie: Succes meneer Stellmann.
Ik denk niet zwart-wit.
Ook anderen delen uw statement niet gezien de poll; die levert een ander beeld op (uit de nederlandse praktijk)

D. van Toor
 

Ambitie is een kwestie van testosteron

Hans Windmuller   |    |  11 juli 2008
Reactie: Mocht dit verhaal ook maar enig waarheidsgehalte hebben rest de minder leidende mensen met ambitie één troost:
Testosteron is verkrijgbaar als zalf en pillen.
 

Zeven tips voor een efficiënt testproces

J Willems   |    |  11 juli 2008
Reactie: If can draw it you can build it. Software systemen zijn modellen van de realiteit. Het standpunt om éérst (de gemodelleerde processen) met de gebruikersgroep te testen vóórdat je code schrijft is essentiëel.

Dus flowsheets i.p.v. lappen tekst.

mijn 5€.
 

Vijf manieren waarop projecten mislukken

Mike   |    |  11 juli 2008
Reactie: Weer zo'n inhoudelijk dramatisch slecht nieuwsbericht. Vraagt degene die dit plaatst zichzelf nou niet af of het iets toevoegt aan wat iedereen al weet? En het is allemaal zo generiek van aard. Kom eens met echte nieuwsberichten.
 

Uw favoriete speelgoed onthult de functie die bij u past

Ron   |    |  11 juli 2008
Reactie: Het is weer zomertijd zie bovenstaande artikel.
Niets zeggend, geen informatie en dus ook niet zinnig op te reageren.
Leuk dat we nu twee dingen weten en jammer dat de maatschappij ons niet toestaat om ons als kind te mogen ontwikkelen.
We worden van onze geboorte tot de dood alles afgeleerd. Echt leren is ondervinden en dat mag vaak niet van de ouders.
 

HR nog steeds het buitenbeentje in de boardrooms.

Ad de Beer   |    |  11 juli 2008
Reactie: @Marcel,

De rol van ICT is heel anders dan die van HR. Ik vind niet dat ICT in de boardroom thuishoort. ICT is namelijk een ondersteunende activiteit, HR gaat over de productiefactor arbeid en heeft dus een strategisch belang.
 

Zeven tips voor een efficiënt testproces

Ad de Beer   |    |  11 juli 2008
Reactie: @Marcel,

Gewoon jaren ervaring. Ik heb een leuke boterham verdiend aan het opruimen van de puinhopen die ICT implementaties hebben achtergelaten. Kortom, geen echte teleurstellingen.
Wat me het meeste tegen de borst stuit is het introverte gedrag van de ICT. Ook nu weer, je zegt dat de automotive een beheerste omgeving is, nou, ik kan daar wel andere dingen over vertellen. Zeker in de ontwerpfase.
Ik ken de ICT wereld inmiddels ook aardig en die is zeker te vergelijken met iedere sector, alleen wenst de ICT in haar arrogantie ''bijzonder'' te blijven. Steeds wordt de klant de schuld gegeven, terwijl in 90% van de gevallen de ICTer gewoon niet luistert naar de klant, maar de klant met oplossingen bestookt die de klant helemaal niet wil.
De klant vroeg wel degelijk een vliegdekschip dat in de woestijn uit de voeten kan en aan het ISS kan dokken, maar na het woord vliegdekschip hoort de ICTer de rest van de wensen niet meer.
De ISS is overigens uitvoerig getest. Wel maakt men in de ruimtevaart gebruik van Chips uit de jaren '80, omdat die meestal redelijk bugfree zijn.

Maar ja, iedere keer weer zie ik dat de ICT zichzelf een bijzondere plaats toedicht en arrogant omgaat met klanten. Er wordt een oplossing geboden zonder naar het probleem te luisteren en vervolgens krijgt de klant weer de schuld.
Als de ICT zich aan de klant zou aanpassen, dan gaat het imago van de sector echt wel omhoog. En mocht het imago niet omhoog gaan, dan de kwaliteit wel.
Het voorbeeld van velstra zegt wat dat betreft meer dan genoeg.
 

ICT-projecten hebben vaker succes, maar het kan beter

Rene Civile   |    |  11 juli 2008
Reactie: Ik ben bang dat de hier opgevoerde cijfers erg onduidelijk en 'geflatteerd' zijn. Het opzetten van een IT project vergt een totaal andere aanpak dan overige projecten. Dit alleen al door het feit dat IT lineair is en dus een lineaire aanpak wergt. Het tweede, een ondergeschoven kindje vaak, is de communicatie. Men weet, en dat is in meer dan de helft van de gevallen present, niet over te brengen wat men met een project en implementatie beoogt, INHOUDELIJK.

Verwachtings Management heet dit.
De perceptie moet gelijk zijn aan de inhoud vanhet project en traject. Wanneer dit niet zo is ontstaan allerlei communicatiestoringen die projecten vertragen. Sterker nog, ik heb in de praktijk een aanzienlijk aantal projecten zien stagneren, tgen idiote extra financiele inspanningen om dit weer recht te trekken, en projecten zien stranden.

Ook heb ik in die projecten gezien dat men, om zichzelf in enige mate in te dekken, overging tot vervanging van sleutelposities en op die manier mensen zakelijk beschadigde.

Hier moet niet worden gelezen dat IT leading is, IT is en blijft ondersteunend. Maar, men dient wel te accepteren dat de IT ook strategisch is en de nodige aandacht behoeft en geen speelveld voor kostenbesparingen is, zoals nog veel te vaak gebeurd.

Dat projecten niet goed worden afgeleverd heeft alles te maken met foute planningen en opzetten. Het mooie van de IT is nameijk dat 95% van het geheel te calculeren en te plannen is. De overige 5% is de 'Human Factor'. Met name in dat laatste gaat er nog steeds van alles mis.

Ik had liever gezien in dit artikel dat Jacob Verschuur met het advies zou zijn gekomen eerst te kijken naar de lineaire kijk en opzet van de IT en daarna de Human Factor.

RC
 

Vijf manieren waarop projecten mislukken

Ad de Beer   |    |  11 juli 2008
Reactie: Allemaal dooddoeners, vaak veroorzaakt door nummer 5. Geen ervaren begeleiding.
Vaak vanwege een verkeerde regel 3, zuinigheid die misplaatst is.
Inhuren van een project- of changemanager lijkt duur, maar levert vaak een veelvoud van de kosten op.
En vind u een interim manager te duur, goede interimmers zijn ook een stuk voordeliger te halen. Volg de link.
 

Baanverlies wordt steeds reëler

Ad de Beer   |    |  11 juli 2008
Reactie: En daar gaan we dan.
De kredietcrisis geven we maar de schuld, maar Nederland heeft, denk ik, meer last van een falende regering. De enige besluiten die dit kabinet heeft kunnen maken waren 48 (!) belastingverhogingen. En ja, dat voelen we in de knip, dan gaan we minder besteden.........
Bedrijven gaan dus (ook vaak in paniek) reageren en gaan downsizen.
Ben benieuwd met wat voor sussende woorden Bos nu weer komt, maar dat hij alleen maar uit zijn nek ....
Alle mooie beloftes over banen en zo gaan in rook op.
Wanneer komt Nederland eens in opstand tegen dit waardeloze kabinet?
 

HR nog steeds het buitenbeentje in de boardrooms.

Marcel   |    |  10 juli 2008
Reactie: Herkenbaar artikel.

Zo te zien hebben HR managers dezelfde strubbelingen als de ICT managers. Ook die willen best maar mogen vaak niet van de rest van de boardrooms.
 

Zeven tips voor een efficiënt testproces

Marcel   |    |  10 juli 2008
Reactie: Tip 8:
Druk het in productienemen van software niet ten koste van alles door. Tijdslijnen worden steeds kritischer. Het dan even doordrukken door ICT-leverancier of door opdrachtgever (business) pakt vaak niet goed uit.

Tip 9:
Zorg dat de gebruikersorganisatie haar verantwoordelijkheid neemt bij de gebruikersacceptatietesten. Deze testen worden vaak als te tijdrovend of overbodig gezien, terwijl het goed nalopen van goed toegesneden testscripts (nadat systeemtesten al zijn uitgevoerd) in het oogspringde problemen juist voor kan zijn. Dus een kwestie van de juiste prioriteiten stellen.

Overigens is testen vaak een sluitpost in de planning. Vaak gaat er al teveel tijd op aan de bouw en wordt de testperiode ingedikt om de deadline alsnog te kunnen halen.

@Ad
Altijd weer grappig om te zien hoe jij tegen ICT-ers aankijkt. Ik vraag me wel eens af welke teleurstellingen jij hebt gehad op het ICT vlak waardoor je altijd zo rancuneus reageert tegen ICT en ICT-ers.

Overigens is de automotive een volledig gecontroleerde omgeving en niet vergelijkbaar met de uitdagingen die ICT dagelijks heeft. Terwijl ICT in opdracht van de business bezig is een ''vliegdekschip'' te bouwen dat alleen moet kunnen varen, wordt op ongeveer 80% van de realisatie als donderslag bij heldere hemel door de business ineens geroepen dat het ook in een woestijn moet kunnen voortbewegen. Extra tijd is er niet en liefst ook niet duurder. Bovendien moet het vaar/voertuig vanuit de bouw direct kunnen aansluiten op het ISS ruimtestation. En, oja, de ISS heeft geen testomgeving maar moet alles wel in een keer werken anders is het momentum om de markt op tijd te penetreren voorbij. Of ik overdrijf? Nee, niet eens. Sterk uiteenlopende software omgevingen moeten werken alsof je even 3 word documentjes samenvoegt tot 1 document.
 

Sportmentaliteit scoort in bedrijfsleven

Arjan Mantjes   |    |  10 juli 2008
Reactie: Absoluut eens !
Na jarenlange voetbalervaring en beleving in de teamsport zijn wij er als bedrijf van overtuigd dat sport doorleeft in het bedrijfsleven. Lees de site en je ziet de knipoog naar de sport
 

Moet ik doorploeteren of gewoon weggaan?

Ron Ladage   |    |  10 juli 2008
Reactie: Wat jammer dat bedrijven zo weinig van meten willen weten. Door een goed systeem van de competenties en persoonlijke skills van de mensen te hebben, voorkom je dit soort situaties. Dan kunnen ook de werknemers zien of ze te kort komen of juist een andere funktie moeten ambitiëren. Het wijzen naar elkaar kost het bewdrijf alleen maar geld.
 
< vorige 1601 1602 1603 1604 2479 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10