zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Vijf manieren om een negatieve sfeer om te buigen naar een positieve

A.S. Tromp   |    |  23 juli 2008
Reactie: Verwerk ook eerst voor jezelf de negativiteit en probeer over te komen als dat je geen oordeel velt. Daarnaast zorg dat je beschermd bent tegen de negativiteit. Wees onderdanig als de teamleider.
 

Babies, honden en geiten op werk = meer commitment

Henno   |    |  23 juli 2008
Reactie: Na het lezen van deze reacties blijkt maar weer eens dat ik niet de enigste ben die graag een hond mee naar zijn werk wil. Blijkbaar gebeurt dit al vaker in Nederland. Kan iemand mij misschien vertellen welke bedrijven hiervoor openstaan. Ik ben op zoek naar een nieuwe baan juist vanwege de reden dat ik een hond mee naar het werk wil. Hiervoor heb ik dan ook nog wel iets over. Zelf ben ik werkzaam in de techniek. Waar ik naar op zoek ben is een baan in facility management in de techniek. Wie o wie kan mij verder helpen.
 

Let goed op de bedrieger in uw team

Trojan   |    |  23 juli 2008
Reactie: @ Karen

Dit lijkt inderdaad wel faalangst. Wellicht een minderwaardigheidsgevoel. Ik vind trouwens dat de titel ''De Bedrieger'' niet echt een positieve eerste indruk geeft. Dat woord roept toch alleen maar negatieve gevoelens op, terwijl deze mensen juist positiviteit om zich heen moeten hebben.
 

We krijgen geen RSI meer, maar worden hoogsensitief

Danny   |    |  23 juli 2008
Reactie: Alhoewel ik niet van labeltjes plakken hou, en mezelf aanvankelijk niet volledig herkende in het hoge ''muurbloempjesgehalte'' van de HSP-er zoals Aron beschreven heeft, viel er wel van alles op z'n plek toen ik haar checklist voor het zgn. High Sensation Level naast die van de HSP eigenschappen hield. Bingo! Een hogere gevoeligheid dan gemiddeld, dus eerder overprikkeld, maar wél de noodzaak tot prikkels ervaren. M.a.w.: met één voet op het gaspedaal en de ander op de rem. Een dergelijke ontdekking kan mijns inziens alleen maar leiden tot meer zelfinzicht en daarmee een betere balans. In mijn geval: ik werk sneller en efficiënter dan menig collega, maar heb ook meer tijd nodig om hiervan bij te komen. Een 36-urige werkweek in vier dagen is voor mij DE oplossing gebleken. Dit heeft niets met een ziekte of modeverschijnsel van doen, ik ervaar dit mijn hele leven al. Sommige dingen komen gewoon vroeg of laat aan het licht (net zoals dyslexie. e.d.) en dan is het alleen maar goed om je leven zo in te richten dat je balans oké blijft. Dan heeft een werkgever ook meer aan je. Zoals met alles zullen er echter helaas altijd mensen zijn die zich onterecht achter een dergelijk etiket willen verschuilen, waardoor de wérkelijke HSP-er op dezelfde kortzichtige wijze bekeken wordt. Van een psych zou je een minder kleinzielige opinie mogen verwachten.
 

Manager moet vooral emoties leiden bij overname

F.J.N. Hoedt   |    |  23 juli 2008
Reactie: Uit onderzoek naar bloedgroepconflicten bij fusiecorporaties is gebleken dat de middenmanagers in dit soort processen nogal in de kou staan. Nu de topdirecteuren samen aan de nieuwe organisatie werken, zijn de middenmanagers hun sparringpartner kwijt. Bovendien moeten ze nieuwe visies en beleid slijten aan hun medewerkers, die onzeker zijn over hun baan en hun weerstand volop uiten. De middenmanager is minstens even onzeker over zijn positie, kan daarover niet sparren met zijn eigen manager en mag dan ook nog eens de rust in de tent bewaren. Begeleiding van het middenmagement bij fusies en overnames is m.i. een must!
 

Waarom rijdt u nog niet in een automaat?

J.K.   |    |  23 juli 2008
Reactie: Het gemak van een automaat weegt in mijn ogen niet op tegen het hogere brandstofgebruik. Zolang dat niet is opgelost schakel ik zelf wel een poosje door.
Groet, Jaap
 

Let goed op de bedrieger in uw team

Karen   |    |  23 juli 2008
Reactie: Kan het ook zijn dat deze mensen faalangstig zijn? En gevoelig voor de mening van een ander? Lijkt mij ook een plausibele verklaring voor het fenomeen dat ze zichzelf hoger laten scoren op het moment dat een ander ze niet kan evalueren en dat ze zichzelf met lager scoren in vergelijking met een ander. Blijft overigens staan dat een organisatie er last van heeft.
 

Manager moet vooral emoties leiden bij overname

Karen   |    |  23 juli 2008
Reactie: Ik onderschrijf dit van harte, het is voor mij zelfs een open deur. Vraagje: waarom worden er dan tegenwoordig altijd bedrijfskundigen gevraagd als verandermanager i.p.v. arbeids- en organisatiepsychologen?
 

Waarom rijdt u nog niet in een automaat?

Ed   |    |  23 juli 2008
Reactie: En dan zijn er ook nog van die mensen die een (schakel)auto niet kopen omdat een autojounalist heeft geschreven dat deze niet soepel schakelt!
 

Vier manieren om op te vallen bij uw baas

a.c.m. van der knaap   |    |  23 juli 2008
Reactie: Vergeet niet dat je baas ook een mens is. geef een oprecht compliment als hij/zij iets goed gedaan heeft, en maak een opmerking over zijn nieuwe stropdas/overhemd of dat ie naar de kapper is geweest. Dat valt pas op!
 

Manager moet vooral emoties leiden bij overname

Ad de Beer   |    |  23 juli 2008
Reactie: Niet alleen bij fusies besteden de managers te veel tijd aan cijfertjes en rationele zaken. Het personeel ''onze meest belangrijke productiefactor'' is maar al te vaak te sluitpost.
Vreemd, want met een beetje management is juist de human assets die het best renderen.

HR Due dillegence is overigens erg gevoelig bij een overname. Het gevoel dat je, net als het meubilair, op je waarde wordt geschat, krijgt al snel de overhand.
Communicatie is dan ook essentieel, maar actieve begeleiding van medewerkers nog veel meer.
Het inschakelen van deskundigen? Dat spreekt voor zich!
 

Manager moet vooral emoties leiden bij overname

Mia Zinschitz-Wassenaar   |    |  23 juli 2008
Reactie: Iets dat dermate belangrijk en ingrijpend is als een overname moet worden begeleid door een professional, te weten een organisatiepsycholoog. Toch?
 

Waarom rijdt u niet in een automaat?

ad   |    |  22 juli 2008
Reactie: Nederland is geen auto(maten)land als je ziet wat al jarenlang de meest verkochte autos in Nederland zijn dan zegt dat genoeg over het gemiddeld niveau. Schakelen is een meer dan honderd jaar oude techniek DAF had de enige echte automaat die destijds werd afgekraakt door de onbenullen en nu wordt geprezen door tientallen autofabrikanten. Jammer typisch nederlands.
 

Vijf manieren om een negatieve sfeer om te buigen naar een positieve

arthur   |    |  22 juli 2008
Reactie: inzien dat je zelf situaties kunt sturen, door verantwoordelijkheid te nemen, echt 100% procent zelf verantwoordelijk zijn voor de situatie, zonder beschuldigen van omstandigheden is de eerlijkste en meest efficiente manier om negativiteit te veranderen.

Enkel de positieve mensen kunnen vergeven. Als je niet kan vergeven ben je neurotisch, dan hang je vast aan het verleden, een mentale constructie. Constant het verleden herkauwen is echt neurotisch, toch?
Vergeven is de hoop op een beter verleden opgeven.
 
< vorige 1588 1589 1590 1591 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10