Reactie: Aan een leidinggevende deed ik een voorstel eens wat regelmatiger een schouderklopje, compliment, uiting van waardering te geven aan de medewerkers.
Het resultaat; ik kreeg een negatieve beoordeling daar ik zogezegd niet efficiënt kan werken zonder regelmatiger een schouderklopje, compliment of uiting van waardering.
Reactie: Ja, ik begin er niet gemakkelijk over, maar als ik vind dat ik er recht op heb, vraag ik er wel om! (Dat wil nog niet zeggen dat ik het niet eng vind dus!)
Reactie: Ik denk dat er ook nog een ander aspect meespeelt, waarom het solliciteren nog niet echt lukt.
En dat is de motivatie van de sollicitatie. De motivatie wordt primair gestuurd door de verhuizing en niet door inzicht wat de persoon in kwestie echt wil. Het wordt primair extern gestuurd. Door omstandigheden gestuurd.
Doordat de verhuizing de aanleiding is om een nieuwe baan te zoeken, heeft wellicht de zelfreflectie nog onvoldoende aandacht gekregen.
Daarom zal ook in de sollicitatiebrief niet duidelijk terug komen waar het echt om gaat.
Voordat je solliciteert is het van belang om goed te weten wat je wilt.
Reactie: Geachte heer Visser,
Wij zouden het op prijs stellen om uw artikel over voorwaarts complimenteren te plaatsen binnen onze website www.apartwonen.nl
Als woonconsumentenorganisatie voor verenigingen van Eigenaars is juist de bestuurlijke organisatie vaak een probleem. Wellicht kan uw artikel een bijdrage leveren aan goede onderlinge verhoudingen en resultaten binnen een bestuur van de VvE.
In afwachting van uw reactie.
met vriendelijke groet,
John Nijhuis
Bestuurslid
Stichting Apartwonen/
Reactie: Ik kan nu niet meer begrijpen waarom iemand zowel een hand aan het stuur wil, twee voeten op de pedalen en een hand aan de pook. Ik heb liever een voet en een hand in actie en de rest hoef ik niet te gebruiken. Als je 20 bent en stoer wilt doen, alla, maar een beetje volwassene is toch wel slimmer. We leven in 2008, automatiseren alles wat los en vast zit en houden vast aan het schakelen. Ik heb er al vaker discussies over gehad maar niemand heeft het me uit kunnen leggen..
Reactie: Neem je CV als uitgangspunt. Om je CV meer toe te spitsen op wat je echt wilt, zullen de aangeschafte boeken je goed kunnen helpen. Om je CV specifieker te kunnen maken, heb je inzicht nodig in jouw specifieke kwaliteiten. Met een te breed CV, laat je eigenlijk te veel kwaliteiten zien. Probeer je te richten op die kwaliteiten die voor jou vanzelfsprekend zijn, waar je plezier in hebt en die je gemakkelijk afgaan. Door jouw werkervaring opnieuw te beschrijven met de nadruk op deze voor jou specifieke kwaliteiten, komt de rode draad in je CV naar voren en wordt de keuze voor de volgende stap in je carrière duidelijk. Succes!
Reactie: Ik heb dat ook nooit begrepen. Zelf rijd ik al langer dan 28 jaar automatic en ik zou niets anders willen. Noem het maar gemakzuchtig zoals sommigen het betitelden. Alhoewel ik heb leren rijden in een schakelbak, automatic was nog niet doorgebroken, zal ik nooit meer in een schakelbak rijden, of het zou uit pure noodzaak moeten zijn. Een automaat is het ultime genot van auto rijden. Zelfs vind ik dat je meer aandacht hebt voor het overige verkeer, maar ook voor je omgeving.
Je hebt gelijk, het is aan HR om HR op een hoger podium te krijgen.
In november zal ik als master optreden in een masterclass over HR. Gewoon even aan een aantal HR professionals mijn visie geven over de plaats en de toekomst van HR.
Vrede met de ICT afdeling? Graag, want ze kunnen op een geweldige manier de bedrijfsprocessen ondersteunen.
Alleen, iedere keer als ik, zelfs in Jip en Janneke taal, de ICTers uitleg wat ik als HR professional in mijn systeem wil hebben, maken ze me uit voor halve idioot, want ik heb, naar hun mening, totaal geen verstand van mijn eigen vak. Vervolgens komen ze met een systeem met geweldige schermen dat dingen doet waar we het nooit over hebben gehad.
Vergelijk het met het kopen van een auto. Ik wil een handgeschakelde auto, cruise controll heb ik niks aan, stoelen half leer, half alcantara, moet snel kunnen optrekken, maar de maximum snelheid hoeft niet boven de 200 uit te komen. De kleur bij voorkeur blauw, eventueel metaliuc. Climate controll is een must.
Vervolgens gaan ze me vertellen dat alcantare een slechte stof is en dat ik beter katoen kan pakken, een ook geen leer, of helemaal leer. Hoe ik op het idee kan komen!
Omdat ik maar 120 mag op de weg is een klein motortje meer dan voldoende, maar memory seats zijn wel belangrijk. Ik hou vol dat ik mijn oorspronkelijke eisen wil.
Bij aflevering krijg ik een bordeaurode auto, sportmodel, met cruisecontroll, memory seats, uitgevoerd in leer. Cabrio zonder airco, laat staan climat controll. In het dashbord een GPS met de kaarten van Zimbabwe en Antartica en een knopje waarmee ik direct een email kan sturen aan Nelson Mandela. (ze zorgen er nog voor dat Mandela e-mail krijgt).
Na 3 kilometer rijden valt de motor uit en de auto stil.
Kijk, dat bedoel ik nu, en ik overdrijf niet.
ICT luistert niet naar de wensen van de klant, doet gewoon wat ze zelf denken dat goed is, zonder ook maar een greintje verstand te hebben van de hoofdzaak.
Reactie: Ik rijd een automaat, vind het lekker, maar hunker wel naar het lekker kunnen schakelen.
Helaas mis ik in het artikel de CVT, ook ontwikkeld bij DAF (NedCar), de continue variabele transmissie, die, in tegenstelling tot een automatische bak ook nog een zuiniger is dan een schakelbak.
Waarom de amerikaan al lang automaat rijdt? Geen idee, mogelijk omdat de mannen daar minder mannelijk zijn?