zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Waarom rijdt u niet in een automaat?

Otto   |    |  22 juli 2008
Reactie: Dag Niels en Guido,

helemaal waar: een automaat met chauffeur is helemaal het einde. En helemaal niet raar.

In tegenstelling tot de trein.

En nee, geen lam voetje. Je kunt namelijk heel goed remmen met links!
 

Wat voor baan past bij mij?

JJT Hensen   |    |  22 juli 2008
Reactie: Zelf werk ik in de zorg (algemeen ziekenhuis)en zie dat mensen in dit soort functies binnen de organisatie ambities laten zien terwijl ze er al werken. Wat is jouw ervaring in de zorg en kun je die ervaring ook laten zien tijdens werk op een ander niveau dan management? Daarna laat je duidelijk jouw managmentambities zien en zul je, als je het goed doet, ontdekt worden en doorgroeien. Vervelend maar de meeste mensen beginnen niet bovenaan.De non-profit houdt de hand op de knip en wil weten wat ze in huis halen. Daar is wat langer tijd voor nodig dan meteen in een managmentfunctie terecht komen.
 

Marketingmanager schuift verantwoordelijkheid website af

mateen   |    |  21 juli 2008
Reactie: Webcommunicatie is een specialisme, en om dit succesvol te kunnen doen is er input nodig van een (groot) aantal bedrijfsonderdelen.
Om dit te coordineren kan het voor grotere organisaties een goed idee zijn om een extern bureau in te huren.

Een externe partij is beter in staat een overall view op de kwaliteit van de webcommunicatie te houden. Omdat ze voor verschillende organisaties werken hebben ze over oplossingen al langer nagedacht en kunnen ze deze ervaring aan de specifieke site toevoegen.

In het andere geval moet de organisatie voor zichzelf het wiel uitvinden. Dat levert vaak een matig resultaat op tegen een niet geringe tijdsinvestering.
 

Tien simpele manieren om respect af te dwingen

a.c.m. van der knaap   |    |  21 juli 2008
Reactie: Perfecte opsomming en helemaal mee eens. Klopt 100% met mijn ervaring als productiemanager.
 

Waarom rijdt u niet in een automaat?

Niels Gloudemans   |    |  21 juli 2008
Reactie: Jongens, denk toch na! Met de huidige brandstofprijzen is het echt niet interessant om in een automaat te rijden. En dan nog; wat is het voordeel? Enkel en alleen omdat het zo verdraaid handig is en je er geen lam voetje van over houdt? Als dat de reden is, ga dan alsejeblieft met de trein (dan heb je geen file) of laat je rijden (krijg je zelf geen lam voetje)...
 

Waarom rijdt u niet in een automaat?

Ad de Winter   |    |  21 juli 2008
Reactie: Het rijden in een automaat is erg prettig en het rijdt ontspannen. Mensen die denken dat er iets mis is met je (Guido) hebben geen enkel benul waar ze over praten en zouden zelf eens voor een check-up moeten gaan.

Er is niets saai aan het rijden in een automaat en ook niet aan hun bestuurders! De reden dat er in Nederland minder automaten werden verkocht was domweg de hogere aanschafprijs. Met de hedendaagse files en de sterk verbeterde techniek (denk aan DSG en CVT) gaan steeds meer mensen overstag.

Hiermee gaan overigens op termijn ook de prijzen omlaag.
 

Waarom rijdt u niet in een automaat?

Guido   |    |  21 juli 2008
Reactie: Automaten zijn echt voor rare mensen. Er is toch niets fijner dan zelf schakelen, zelf controle over de auto houden.

Automaatrijders zijn denk ik nogal saaie mensen.
 

Voorwaarts complimenteren

Anja Groot   |    |  21 juli 2008
Reactie: Hillary Robberts schreef een boek: Healing with compliments. Daar in geeft zij de suggestie om mensen een compliment te geven in de vorm van een shuttel ( een pluim dus) .In mijn teams heb ik dat inderdaad ook zo gedaan tijdens een informele meating. Mijn medewerkers spelden bij elkaar een shuttel op vergezeld van een spontaan compliment. Het effect is enorm: je ziet iemand direct gloeien en groeien. En het geeft mensen positieve energie. Complimenten zijn een ideaal management instrument. Gemopper en gezeur in een vrouwenorganisatie ( Thuiszorg) is er al genoeg. Een compliment geeft energie en doorzettingsvermogen wat dan zeker hard nodig is.
 

Voorwaarts complimenteren

coert.visser@wxs.nl   |    |  21 juli 2008
Reactie: Dank aan allen die gereageerd hebben op het artikel. Wellicht is voor uw een ander artikel dat ik over complimenteren schreef ook interessant. In dat artikel ga ik ook in op mogelijke bezwaren van complimenteren en geef ik tips om complimenten zo effectief mogelijk te laten zijn. U kunt het artikel hier vinden:

http://tinyurl.com/57zrwh

Met vriendelijke groet,
Coert Visser
www.oplossingsgerichtmanagement.nl
 

Voorwaarts complimenteren

coert.visser@wxs.nl   |    |  21 juli 2008
Reactie: Geachte heer Nijhuis,
Hierbij geef ik u graag mijn toestemming voor plaatsing van het artikel op uw site. Wilt u de auteursgegevens erbij vermelden op uw site?
met vriendelijke groet,
Coert Visser
 

Voorwaarts complimenteren

MJHA   |    |  21 juli 2008
Reactie: Veel leidinggevenden schijnen niet in te zien welke positieve effecten een compliment kan opleveren. Vaak hebben zij het motto: ik krijg geen compliment van mijn manager dus deel ik er ook geen uit.
Jammer een gemiste kans, want een gemeend compliment wordt vaker net zo gewaardeerd.
 

Voorwaarts complimenteren

R Goezinne   |    |  21 juli 2008
Reactie: In tegenstelling tot de reactie hiervoor, heb ik positieve ervaring met een soortgelijk voorstel met mijn leidinggevende.
Na hem hier op gewezen te hebben, wordt zonder overdrijving met een zekere regelmaat complimenten uitgedeeld.( was hij zich eerst niet zo bewust van )
Zelf maak ik regelmatig de collega's een compliment.
Het effect van goed voorbeeld doet goed volgen mag ik zelf ervaren. Mijn conclusie is dat het kan werken.
 

Online assessment sterk in opkomst

carmen Piscopo   |    |  21 juli 2008
Reactie: er wordt geschreven over werven via online assessment. Kan iemand mij een advies geven, wat (programma, middel...) hiervoor het meest geschikt is?
 

Zes versiertips om sollicitanten te verleiden

Hans Nyborn   |    |  21 juli 2008
Reactie: Die begrijpen we heel goed Ivo.
Als jij die niet begrijpt dan zullen we je die graag een keertje uitleggen hoor ;-) Hoewel we denken dat er maar weinig mensen zijn die ze NIET begrijpen.
Tja als, als arbeidsmarktcommunicatiebureau opnieuw de '' basistips '' wilt gaan uitleggen vanuit de invalshoek ''Tijd om nieuwe tactieken uit de kast te halen'' vraag ik me genoegzaam af welk level dit buro heeft.
Kijk eens naar de doelgroep waar deze site zich op richt (level).
 
< vorige 1590 1591 1592 1593 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10