Reactie: Zelf werk ik in de zorg (algemeen ziekenhuis)en zie dat mensen in dit soort functies binnen de organisatie ambities laten zien terwijl ze er al werken. Wat is jouw ervaring in de zorg en kun je die ervaring ook laten zien tijdens werk op een ander niveau dan management? Daarna laat je duidelijk jouw managmentambities zien en zul je, als je het goed doet, ontdekt worden en doorgroeien. Vervelend maar de meeste mensen beginnen niet bovenaan.De non-profit houdt de hand op de knip en wil weten wat ze in huis halen. Daar is wat langer tijd voor nodig dan meteen in een managmentfunctie terecht komen.
Reactie: Webcommunicatie is een specialisme, en om dit succesvol te kunnen doen is er input nodig van een (groot) aantal bedrijfsonderdelen.
Om dit te coordineren kan het voor grotere organisaties een goed idee zijn om een extern bureau in te huren.
Een externe partij is beter in staat een overall view op de kwaliteit van de webcommunicatie te houden. Omdat ze voor verschillende organisaties werken hebben ze over oplossingen al langer nagedacht en kunnen ze deze ervaring aan de specifieke site toevoegen.
In het andere geval moet de organisatie voor zichzelf het wiel uitvinden. Dat levert vaak een matig resultaat op tegen een niet geringe tijdsinvestering.
Reactie: Jongens, denk toch na! Met de huidige brandstofprijzen is het echt niet interessant om in een automaat te rijden. En dan nog; wat is het voordeel? Enkel en alleen omdat het zo verdraaid handig is en je er geen lam voetje van over houdt? Als dat de reden is, ga dan alsejeblieft met de trein (dan heb je geen file) of laat je rijden (krijg je zelf geen lam voetje)...
Reactie: Het rijden in een automaat is erg prettig en het rijdt ontspannen. Mensen die denken dat er iets mis is met je (Guido) hebben geen enkel benul waar ze over praten en zouden zelf eens voor een check-up moeten gaan.
Er is niets saai aan het rijden in een automaat en ook niet aan hun bestuurders! De reden dat er in Nederland minder automaten werden verkocht was domweg de hogere aanschafprijs. Met de hedendaagse files en de sterk verbeterde techniek (denk aan DSG en CVT) gaan steeds meer mensen overstag.
Hiermee gaan overigens op termijn ook de prijzen omlaag.
Reactie: Hillary Robberts schreef een boek: Healing with compliments. Daar in geeft zij de suggestie om mensen een compliment te geven in de vorm van een shuttel ( een pluim dus) .In mijn teams heb ik dat inderdaad ook zo gedaan tijdens een informele meating. Mijn medewerkers spelden bij elkaar een shuttel op vergezeld van een spontaan compliment. Het effect is enorm: je ziet iemand direct gloeien en groeien. En het geeft mensen positieve energie. Complimenten zijn een ideaal management instrument. Gemopper en gezeur in een vrouwenorganisatie ( Thuiszorg) is er al genoeg. Een compliment geeft energie en doorzettingsvermogen wat dan zeker hard nodig is.
Reactie: Dank aan allen die gereageerd hebben op het artikel. Wellicht is voor uw een ander artikel dat ik over complimenteren schreef ook interessant. In dat artikel ga ik ook in op mogelijke bezwaren van complimenteren en geef ik tips om complimenten zo effectief mogelijk te laten zijn. U kunt het artikel hier vinden:
http://tinyurl.com/57zrwh
Met vriendelijke groet,
Coert Visser
www.oplossingsgerichtmanagement.nl
Reactie: Geachte heer Nijhuis,
Hierbij geef ik u graag mijn toestemming voor plaatsing van het artikel op uw site. Wilt u de auteursgegevens erbij vermelden op uw site?
met vriendelijke groet,
Coert Visser
Reactie: Veel leidinggevenden schijnen niet in te zien welke positieve effecten een compliment kan opleveren. Vaak hebben zij het motto: ik krijg geen compliment van mijn manager dus deel ik er ook geen uit.
Jammer een gemiste kans, want een gemeend compliment wordt vaker net zo gewaardeerd.
Reactie: In tegenstelling tot de reactie hiervoor, heb ik positieve ervaring met een soortgelijk voorstel met mijn leidinggevende.
Na hem hier op gewezen te hebben, wordt zonder overdrijving met een zekere regelmaat complimenten uitgedeeld.( was hij zich eerst niet zo bewust van )
Zelf maak ik regelmatig de collega's een compliment.
Het effect van goed voorbeeld doet goed volgen mag ik zelf ervaren. Mijn conclusie is dat het kan werken.
Reactie: er wordt geschreven over werven via online assessment. Kan iemand mij een advies geven, wat (programma, middel...) hiervoor het meest geschikt is?
Reactie: Die begrijpen we heel goed Ivo.
Als jij die niet begrijpt dan zullen we je die graag een keertje uitleggen hoor ;-) Hoewel we denken dat er maar weinig mensen zijn die ze NIET begrijpen.
Tja als, als arbeidsmarktcommunicatiebureau opnieuw de '' basistips '' wilt gaan uitleggen vanuit de invalshoek ''Tijd om nieuwe tactieken uit de kast te halen'' vraag ik me genoegzaam af welk level dit buro heeft.
Kijk eens naar de doelgroep waar deze site zich op richt (level).