zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Tien dingen die u niet moet dragen tijdens een sollicitatie

L.B   |    |  20 november 2008
Reactie: Jeetje, uit welk tijdperk stammen deze tips???
 

Tien dingen die u niet moet dragen tijdens een sollicitatie

R.V. Molenbroek   |    |  20 november 2008
Reactie: Zoals veel recrutingbedrijven eenheids formulieren toesturen zodat het voor hun beter selecteren is, is dit net zo een staaltje grijze muizen voorlichting.

De beste tip is uitzoeken wat de dress code van het bedrijf is waar je naar toe gaat en kleed je bij je eerste gesprek gewoon conform.
Maar zorg er zeker voor dat je er verzorgt uit ziet.
Je kunt je beter 100 x kleden zoals je gewent bent je kleding samen te stellen en dan conform de dress code, dan je kleden als een grijze muis en dus niet op te vallen.
Niemand herinnert zich later nog die persoon die precies als alle anderen gekleed was en zich zo ook conform gedroeg.


 

Tien dingen die u niet moet dragen tijdens een sollicitatie

ampoorter   |    |  20 november 2008
Reactie: Ik hecht nog altijd meer waarde aan iemand die 'gel' in zijn haar heeft, maar guts heeft en persoonlijkheid, dan aan een perfect goed geklede en geknipte saaie piet.
 

Wat we kunnen leren van Ziggo.

Ad de Beer   |    |  20 november 2008
Reactie: Helaas, alle goede adviezen te spijt, heeft Ziggo niks geleerd.
Een paar dagen terug een brief ontvangen van Ziggo.
Het eerste wat opviel was dat het briefpapier blijkbaar op zijn kop in de printer was gestopt, och, een detail, maar toch.
De inhoud van de brief was echter een bewijs dat Ziggo echt niks geeft om zijn klanten.
Doodleuk krijg ik te lezen dat mijn klanten ''feitelijke onwaarheden'' bevatten. Met ander woorden ''U liegt''.
Vervolgens krijg ik er de schuld van dat ik de telefoon niet opneem, inderdaad, ik had mijn nummers bij Ziggo opgezegd, als je op zo'n nummer belt, dan krijg je geen gehoor.
Dat de brieven niet aankomen schijnt weer de fout te zijn van de post, maar het kan er evengoed aan liggen dat ze niet verstuurd zijn, wat waarschijnlijker is, mijn andere post, inclusief de post die ik liever niet krijg wordt dagelijks braaf bezorgd.
En die router, ja, daar gaat Ziggo niet over. Dat ze zelf deze router aanbevelen en verkopen zijn ze blijkbaar vergeten.
De brief eindigt met de mededeling dat naar het schijnt alles weer werkt en dat er dus geen reden is om te klagen.
Tja, als je zo met je klanten omgaat.......
Ik heb de manager klantenservice dus maar een brief gestuurd. Ik ben benieuwd of daar antwoord op komt. Al weet ik het antwoord eigenlijk al.
Regel 1 van klantgerichtheid: ''de klant heeft altijd gelijk'' schijnt door Ziggo niet begrepen te zijn. Het simpele feit dat klanten de keuze hebben uit meerdere aanbieders schijnt de oud ambtenaren van Essent totaal te ontgaan. Andere aanbieders blijkbaar niet. De laatste dagen krijg is aanbiedingen van ''het net'' om hun diensten eens te proberen. Speciaal gericht aan Ziggo klanten........
En zo weet ook de concurrentie wel raad met Ziggo
 

Tien dingen die u niet moet dragen tijdens een sollicitatie

KV   |    |  20 november 2008
Reactie: Dit geldt alleen voor sollicitaties op reguliere, conservatieve plekken. ik kan me niet voorstellen dat in de creatieve sector deze 10 don'ts ook gelden.
 

iPhone scoort onder zakelijke bellers

Joop   |    |  20 november 2008
Reactie: Een gemiddelde telefoon heeft meer functies dan de iPhone. Maar als je kijkt welke functies je daar nou van gebruikt, dan is dat vrij beperkt. Apple heeft alle onzin functies weggelaten en heeft een zeer gebruiksvriendelijke telefoon ontwikkeld. In combinatie met ''mobile me'' en de mogelijkheden van de ''App store'' geeft de iPhone je een andere kijk op mobiel bereikbaar zijn.

Gebruik je nog een papieren agenda en check jij je mail één keer per week, dan heb je niets aan een iPhone.

Betreft de batterij: De batterij gaat niet lang mee, maar er is in de handel een ''Brando Power station'' verkrijgbaar, waarmee je onderweg de iPhone tussentijds bij kunt laden. Het weegt ongeveer 40 gram.
 

Betalingsachterstand bedrijven zorgt voor miljardenschade

R.V. Molenbroek   |    |  20 november 2008
Reactie: Lekker ik wil helemaal geen debiteuren beheerder. Weer een nieuwe job om zaken die gewoon moeten zijn, zoals op tijd betaald worden, te gaan regelen.
Je kunt geld nu eenmaal niet 2 keer uit geven, maar in toenemende mate zijn bedrijven daar wel mee bezig.

O ik krijg geen krediet meer bij mijn bank. dan haal ik het maar bij mijn leveranciers.
En dus een kwade klant als hij in vooruit moet betalen.
Wij krijgen nog 4000 € van een opdrachtgever en die kan niet betalen omdat die nog 25000 € van zijn opdrachtgever krijgt en zo gaat dat maar door. Maar wij komen langzaam in de problemen en als ik ga procederen dan gaat mijn opdrachtgever failliet , zien wij onze centen niet. En de gene die het veroorzaakt gaat vrijuit. Bonus 25000€.
Dit soort schofterige praktijken moet worden aangepakt, maar dat is vaak onmogelijk.
 

Tien dingen die u niet moet dragen tijdens een sollicitatie

Inge Hillen   |    |  20 november 2008
Reactie: Je hebt leren jasjes en leren jasjes.....
Ik vind een mooi leren jasje/colbert een toevoeging op je sollicitatieoutfit.
Mits niet glimmend en in soepel (lams)leer.
 

Tien dingen die u niet moet dragen tijdens een sollicitatie

Erik Scholten   |    |  20 november 2008
Reactie: 10 tips voor sollicitanten komen waarschijnlijk uit een beduimeld boekje van voor het digitale tijdperk. Jammer dat ik geen spruitjeslucht via de PC binnenkrijg.

M.i.is het blijk kunnen geven van ondernemerschap, motivatie en creativiteit belangrijker dan het dragen van een panty.
Veel jongeren op de arbeidsmarkt kunnen zich beter presenteren op een manier die bij hen past en ook representatief kan zijn dan dat ze in het truttige format van hun (groot)ouders geperst worden.
 

Tien dingen die u niet moet dragen tijdens een sollicitatie

J. Appels   |    |  20 november 2008
Reactie: Met verbazing heb ik bovenstaand artikel gelezen. Ik moet er niet aan denken dat ik alleen maar eenheidsworsten en grijze muizen aan mijn bureau krijg. Natuurlijk is het raadzaam je representatief te kleden. Dat is goed voor je eigen imago en, als je wordt aangenomen, voor die van het bedrijf. Geen zwart, geen bruin, geen leren jasje, uit welk stoffig etiquettenboek zijn deze regels gehaald?

Oh, beoordeel meningen van mensen altijd op hun deskundigheid, is mij geleerd. Ik ben Hoofd HR van een bedrijf binnen de zakelijke dienstverlening (met meer dan 500 werknemers).
 

Fout uiterlijk verzwakt boodschap CEO

Johan   |    |  20 november 2008
Reactie: We hebben nog een lange weg te gaan in Nederland, maar gelukkig ontmoeten wij steeds meer medestanders (zoals Lidy Hartemink van Unive en collega Emely) als het gaat om hoe je er in representatieve situaties het beste uit kan zien.

Getuige onze accountlist van de afgelopen 15 jaar winnen we snel terrein op de aanhangers van het traditionele donkere pak en witte overhemd (Zabeth van Veen)en de impact van modegoeroes (zoals Oger) maar er is nog veel advieswerk voor de komende jaren, zeker in deze tijd.
 

Hoe slechter de economie, hoe strakker het pak

Johan   |    |  20 november 2008
Reactie: Ook uit het onderzoek dat wij al 15 jaar doen binnen onze bedrijfsimago trainingen in Nederland blijkt dat het (mantel)pak nog steeds de meest representatieve verpakking is voor de man / vrouw die de klant serieus neemt.

Zelfs in smart-casual situaties (sport-evenementen etc met klanten) en voor mensen die vooral back-office werken, blijft het gewenst om een jasje te dragen. Dat kan dan uiteraard best wat minder formeel, maar dat zit hem dan vooral in de stofsoort (rib, tweed, linnen etc en een wat sportievere outfit, bijvoorbeeld een combinatie ipv een pak. Smart casual kan ook prima zonder das.
 

Tien dingen die u niet moet dragen tijdens een sollicitatie

Johan   |    |  20 november 2008
Reactie: Eens met collega Wildermuth op de punten 1, 2 3,4, 7 en 8.

Zeker niet met:
5; 2 op de 3 mannen draagt pakken die qua maat te groot zijn, minstens 1 en niet zelden 2 maten en dat staat slordig. Het punt revers, van oorsprong alleen op de double breasted, is momenteel ook op de enkelknoops te krijgen en kan prima.

6; de rok valt op of over de knie, zeker niet 10 cm er boven.

9 en 10, maar zeker ook het puntje conservatief zijn adviezen uit de oude doos.
Wil je authentiek over komen dan draag je kleuren in je kleding en accessoires die bij je persoonlijkheid passen. Zo is 70% blond en als die donkere kleren dragen gaan ze er boos, chagrijnig, afstandelijk en ja zelfs onbetrouwbaar uitzien. Lijkt mij niet een goed plan voor je verpakking tijdens een sollicitatie
.
 

28 november: eerste ‘e-mailloze vrijdag’

H. Graaf   |    |  20 november 2008
Reactie: Ik geloof dat ik de behoefte voel opkomen om op 28 november een e-mailing de deur uit te doen. Dat zal vast resulteren in een hogere attentiewaarde....
 
< vorige 1486 1487 1488 1489 2479 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10