zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Is uw collega een psychopaat?

Niek   |    |  21 november 2008
Reactie: Dit artikel is slechts een samenvatting van een scriptie van rond de honderd pagina's. Voor nuances en selectiecriteria zal je dus de scriptie moeten lezen en niet moeten afgaan op wat er in deze kleine samenvatting staat. De scriptie zelf is uitermate genuanceerd en bruikbaar voor het bedrijfsleven.
 

Hoeveel meer salaris krijgt u door afschaffen WW-premie?

G.J.   |    |  21 november 2008
Reactie: Bovenstaande reactie doet me denken aan een verhaal wat enkele tijd geleden op internet de ronde deed.

Moraal hiervan was:
The people who pay the highest taxes get the
most benefit from a tax reduction.

M.a.w. pak het systeem van ongelijke belastingen aan, zodat iedereen van dergelijke regelingen evenveel profiteert.
 

Hoe slechter de economie, hoe strakker het pak

A.G.R.   |    |  21 november 2008
Reactie: Het is mij opgevallen dat Wouter Bos ook ineens de stropdas laat herleven.
 

Hoeveel meer salaris krijgt u door afschaffen WW-premie?

ET   |    |  21 november 2008
Reactie: Wie verdient weer het meeste aan de deze verandering? Ten koste van wie? Ten koste van wat? Ik denk dat deze verandering bij vele mensen het gevoel van onrecht gaat geven, hetgeen demotivatie tot gevolg kan hebben. Het zijn telkens die kleine beetjes wat een mens opvreet. Het zijn die kleine beetjes wat een leidinggevende het moeilijk maakt problemen te achterhalen. Vroeger was ik altijd van mening dat werken en vrije-tijd gescheiden dienen te worden. Nu merk ik dat ik veel betrokken ben bij andermans sociale leven, om hem verder te kunnen helpen bij het motiveren op de werkplek. M.a.w. de leidinggevende als socioloog en psycholoog. Met name de personen met schulden welke ze niet onder controle hebben, worden een uitdaging voor de toekomst. Vooral bij gelegendheden waarbij hun budget raakvlak biedt met werk, zoals bv reiskosten maar ook feestjes (waarbij mensen bijleggen moeten). Ik denk dat de overheid er verstandig aan doet de minderbediende naar verhouding meer te bieden dan degene die al meer verdienen.
 

Tien dingen die u niet moet dragen tijdens een sollicitatie

Marion van Hoof   |    |  21 november 2008
Reactie: In een tijd waar individuele expressie hoog in het vaandel staat, kunnen deze tips toch echt niet meer!
 

Ambtenaar geeft management net geen voldoende

H Bongers   |    |  21 november 2008
Reactie: een van onze programma's is de Experience.
De Experience is een interactieve workshop waarin ervaringen worden opgedaan. De essentie van de Experience is het op gang brengen van dynamische denkprocessen met begrip, acceptatie en respect voor de verschillen in communicatie, samenwerken en vertrouwen in een omgeving waarin je plezier mag hebben. Het uiteindelijke doel is dat deelnemers meer zicht krijgen op individuele talenten. Doe waar je goed in bent en bereik op een creatieve en effectieve manier doelen.

De Experience omvat 4 elementen: vertrouwen, communicatie, samenwerken en plezier.
Vertrouwen: Je veilig voelen en jezelf durven laten zien. Vertrouwen hebben in ondersteuning.
Communicatie: Met elkaar werken is met elkaar communiceren. Door te communiceren deel je meningen, overtuigingen en gezichtspunten.
Samenwerken: In de activiteiten werk je als individu in een groep. Er wordt aandacht gegeven aan ieders bijdrage. Samen werken vraagt inzet van iedereen.
Plezier: Het is ongewoon om leren, groeien en ontwikkelen te associëren met plezier. Plezier hebben wordt veelal geassocieerd met amusement, recreatie en populair vermaak.
Het hebben van plezier is belangrijk, als je jezelf vermaakt raak je betrokken, ben je gemotiveerd en heb je aandacht. Het blijkt steeds weer een krachtig element in een programma.
 

28 november: eerste ‘e-mailloze vrijdag’

Ad   |    |  21 november 2008
Reactie: @W. Otten
Je hebt gelijk. Ik werkte ooit voor een Frans bedrijf waar het interessant was om zoveel mogelijk mensen mee te laten genieten van je tekstuele uitspattingen. Dan wist iedereen dat je werkte of zo denk ik.
Het is best goed dat we ons eens bewust worden hoe we mail sturen, maar om daarvoor meteen een populistisch middel als een email vrije dag te organiseren gaat me echt te ver.
Iedere keer vergeten de lieden die dit soort ongein verzinnen dat ze daardoor de economie ook schade berokkenen. Een keer het nieuws of managersonline halen als ultieme narcistische droom, ok. Maar laat dan je ego niet prevaleren boven het algemeen nut.
 

Ambtenaar geeft management net geen voldoende

G.A. de Valk   |    |  21 november 2008
Reactie: Voordat ik ondernemer werd, heb ik ruim 10 jaar als overheidsmanager gewerkt. Twee dingen waren voor mij van belang: helder hebben waar je heen wilt en de medewerkers stimuleren en inspireren. Dit komt overeen met de strekking van bovenstaand artikel.

Twee aanvullingen van mijn kant:
1. Je kan een medewerker pas goed inspireren als je als overheidsmanager zelf geinspireerd bent. Dus zorg er voor dat je zelf geinspireerd bent, en dat je werkelijk gelooft wat je wilt bereiken.
2. Weet kristalhelder wat je visie is en herhaal deze visie regelmatig. De visie moet ook goed begrepen worden door de medewerkers.
 

28 november: eerste ‘e-mailloze vrijdag’

P. Nuyts   |    |  21 november 2008
Reactie: Oh la la, als ik alleen nog maar zie hoe agressief sommige mensen reageren op dit voorstel, lijkt dit voor mij het duidelijkste bewijs dat één dag zonder e-mail een zéér verstandig - en minimaal - voorstel is. Ik wist niet dat de mailverslaving al zo ver was doorgedrongen.
Ik doe mee.
 

28 november: eerste ‘e-mailloze vrijdag’

W. Otten   |    |  20 november 2008
Reactie: Ik zie de negatieve reacties een beetje overheersen.
Ik vind het een goed plan, moeten we vaker doen. Wees eens bewust van de hoeveelheid mail die je verstuurt en of dat echt wel nodig is met al die CC-tjes.
Veel mensen worden 'gek' van de E-mail. De ontvanger gaat er gelijk op reageren(verstoord zijn werk) en de zender wil gelijk antwoord.
Ga met je vragen nou eens gewoon naar de persoon toe of bel hem/haar op. Dat is heel wat socialer. E-mail schept afstand.
Ik lees en stuur de 28-ste geen mail
 

SP: ‘verbied bonussen topbestuurders’

Ad de Beer   |    |  20 november 2008
Reactie: Wat vaak vergeten wordt is dat de bonus eigenlijk een performance beloning is, een flexibel deel van het inkomen.
Nu is het ook zo dat veel managers tegen de tijd dat de bonussen worden vastgesteld ineens wakker lijken te worden en tegen heug en meug in gaan proberen die bonus alsnog binnen te slepen.
In zoverre kan ik met Danielle meegaan.
Maar, verzin maar eens een goed systeem, dat loon naar werken garandeert.
Met andere woorden, schreeuwen dat het allemaal fout en verkeerd is is leuk, maar wie komt er met een oplossing. En dan niet een links populistische oplossing als ''schaf de bonussen af''
 

Betalingsachterstand bedrijven zorgt voor miljardenschade

Th.S. Crocq   |    |  20 november 2008
Reactie: Graag wil ik reageren op bovenstaande:
Waarom wilt u geen debiteurenbeheerder? Het verbeterd uw DSO. U krijgt meer inzicht in inkomende en uitgaande betalingen. Daarnaast kunt u zich met uw core business bezighouden. Natuurlijk is het niet leuk om ''achter je eigen centen aan te lopen'', maar hoe sneller u actie onderneemt om uw levering van diensten en/of producten betaald te krijgen, hoe beter uw liquiditeit wordt. Zorg dat u een betrouwbaar kantoor vindt die en uw debiteurenbeheer regelt en daarnaast direct doorgaat met het incassotraject. Niet iedere onderneming die geld verschuldigd is gaat failliet als een betaling wordt opgeeist. Sommige ondernemers kunnen opeens heel creatief denken en gaan de openstaande posten voldoen. Het is jammer dat u zich zo negatief uitlaat ten opzichten van onbetaalde facturen. Ik wil u adviseren toch eens op onderzoek uit te gaan om te zien of er ook andere mogelijkheden zijn dan een onbetaalde factuur af te boeken. Wij geven u graag (gratis) advies.
 

SP: ‘verbied bonussen topbestuurders’

Danielle Krekels   |    |  20 november 2008
Reactie: Is het niet hoog tijd bonussen en ontslagvergoedingen van managers/bestuurders/directeurs op de langere termijn te bekijken, dus bv. pas als na 2-3 jaar blijkt dat de door de betrokkene uitgevoerde 'kunstgrepen' effectief het bedrijf ten goede zijn gekomen?
Ik heb weet van managers die welbewust 'halfdode' items wegstoppen - omdat ermee naar buiten komen hun bonus kan aantasten, goed wetend dat het een driedubbel rottend lijk zal opleveren twee-drie jaar na hun vertrek... De korte termijn strategieën in het moderne, op amerikaanse leest geschoeide en aan business scholen als zaligmakend onderwezen ondernemerschap, stoelen op boekhoudkundige spitsvondigheden i.p.v. op echte, duurzame groei en beleid. Dit wreekt zich onherroepelijk in de reële wereld, maar helaas juist op diegenen die trouw blijven... Snelle jongens en meisjes hebben al te vaak de mentaliteit: 'na ons de zondvloed', laat ze dus hun bonus pas krijgen als hun beslissingen rendabel bleken op de lange termijn.
Danielle Krekels
Rue d'Ardevoor 85
B-1357 Hélécine
 

Slappe-handjes-psychologie

Patty - Vertaalbureau Engels   |    |  20 november 2008
Reactie: Ja, een stevige handdruk laat toch echt wel wat meer indruk achter dan een slap handje. Pseudo-psychologie of niet, wat mij betreft zit er (net als Hans zei) zeker wel wat achter.
 
< vorige 1485 1486 1487 1488 2479 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10