zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Mijn zus heeft zich ontpopt tot een overheersende medewerker. Wat nu?

Door: Asha Kalijan
 
Vraag
"13 jaar gelden ben ik mijn eigen kinderdagverblijf gestart. Ik heb in de loop der tijd onder andere mijn jongere zus in dienst genomen. De samenwerking met haar verliep in het begin goed. Nu heb ik mijn zaak verkocht aan een stichting, waarvan ik nu directeur ben. Mijn zus heeft zich intussen ontpopt tot een overheersende medewerker in het kinderdagverblijf, die geen inspraak duldt van haar collega's. Daarmee drukt ze nieuwe initiatieven de kop in en verpest ze de sfeer. Als ik haar er op aanspreek, trekt ze het in het emotionele en haalt er familiezaken bij. Wat kan ik doen om dit op te lossen?"

Antwoord van Asha Kalijan
Samenwerken met familie en vrienden is niet altijd gemakkelijk. Juist omdat de persoonlijke relatie er nu eenmaal is. Als mensen de scheiding tussen een persoonlijke- en zakelijke relatie niet goed kunnen maken, dan wordt het erg lastig om met elkaar te werken. In deze kwestie lukt het jouw zus niet om die scheiding te maken. Het is zelfs zo, dat de gesprekken die je met haar hebt gevoerd, de persoonlijke en zakelijk relatie verslechtert. Daarom moet je zaken anders aanpakken.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
3 manieren om meer uit je Google Ads campagnes te halen
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
30 jaar e-mail. Zo voorkomt u misverstanden.  (1) 
Over duurzaamheid gesproken (1) 
Een werkvloer waar iedereen zich welkom voelt: vijf tips (1) 
Nederlandse manager print jaarlijks 28,6 kilo papier  (1) 
Twee derde millennials niet blij met zijn leven  (2) 
Hoe ontwikkel en behoud je jonge medewerkers? (1) 
Onbereikbaarheid smartphonegebruiker leidt tot relatieproblemen (1) 
top10
Tijden veranderen, en daarmee carrières
Groeiend aantal bedrijven zet in op de competenties werknemers
Negatieve houding jobhoppen staat aantrekken talent in de weg
Bijna geen bedrijf innoveert nog op eigen houtje
Manager ziet digitaal achterblijven als bedreiging voor concurrentiepositie
Onzekerheid op arbeidsmarkt blijft
Waardering voor flexkracht nog onvoldoende
Tech Trends 2019: grootse rol voor robotic process automation
Waarom gebruiken recruiters capaciteitentesten?
Economie in Nederland: omslag of afkoeling?
meer top 10