Reactie: Ik zou graag eens reageren op dit onderwerp.
Wij zijn van België en studeren de richting Public Relations en events, hier hebben wij een vak netwerking en lobbying.
We hebben als onderwerp voor ons project gekozen voor dit onderwerp, we willen namelijk bedrijven stimuleren om in hun management en bestuur 1/3 vrouwen te steken.
Want we zijn ons ervan bewust dat wij als vrouwen later het moeilijker zullen hebben om hogerop te komen dan mannen.
Het is een groot probleem dat dringend behandeld moet worden.
Graag zouden wij wat tips verzamelen omtrent hoe vrouwen dit kunnen aanpakken?
Als jullie ons daarbij zouden kunnen helpen, zouden we heel gelukkig zijn.
Reactie: Bezoekersgetallen meten is belangrijker dan een rapportcijfer. Tips over intranetvernieuwing, check: http://intranetmanager.blogspot.com/2009/03/intranet-massaal-vernieuwd-10-tips-voor.html
Reactie: Uit het onderzoek ''OASE of Fata Morgana?'' van de Vrije Universiteit (in opdracht van BDO Adviesgroep Familiebedrijven) is gebleken dat slechts 25% van de ondernemers voldoende heeft geanticipeerd op een noodopvolging. Voldoende anticiperen doet men als men maatregelen treft op het gebied van leiding, eigendom en zeggenschap, dit voldoende communiceert met betrokkenen en vastlegt (bijv. in een NoodOpvolgingsPlan).
Het onderzoeksrapport kan worden opgevraagd via bovenstaande website.
Reactie: Ik kan het toch niet laten om mijn verontrusting uit te spreken van al die onderzoeksbureaus. Al weer een voorspelling die de gewone werkende burger van Nederland bang maakt. Ik zou bijna zeggen dat als we een maand geen doemscenarios meer spuien en rust in de tent brengen dat we er waarschijnlijk beter voor staan dan de politiek ons wil laten geloven. Wij hebben in onze branch ook klanten verloren, maar deze stonden al veel eerder op het punt om van relatie te veranderen. Daar voor hebben we weer nieuwe klanten voor terug gekregen.
We moeten natuurlijk wel heel voorzichtig dat al deze van onderzoeken en spui van alle doemscenarios uit eindelijk het voordeel zal gaan worden van bepaalde politieke partijen waar Nederland echt niet mee geholpen is. Ik kan hier geen namen noemen, maar het enige is wat ik zeg is dat hij uit Venlo komt.
Crisis brengt stress bij werknemers moet zijn: Crisis brengt stress bij de mens. Werknemers zijn ook mensen. En of je nu werkt of niet bijna (en met nadruk op bijna) iedereen voelt er wel iets van of maakt zich er wat druk over.
Als je bang bent om je baan te verliezen en dit laat lijden door lichamelijke en psychische klachten beland je dadelijk nog in de ziektewet. Goeie reden geven dus voor ontslag, want ja bij massa-ontslag kijken ze niet of je in de ziektewet zit of niet.
Zodra je er weer uit bent krijg je alsnog je ontslag.
Mijn tip: Gewoon je werkzaamheden blijven doen en wat zelfvertrouwen uitstralen. Ga niet lopen klagen en sip kijken.
Reactie: Toch wel grappig deze discussie.
Mannen in stoere gedrag en vrouwen met een houding van: nou en, als hij maar rijdt en mij overal naartoe brengt. Ik heb een schakelbak en vind dat zelf gewoonweg prettig om bezig te zijn in de auto.
Ik heb totaal geen problemen met schakelen.
Ja, mij lijkt het wat saaier rijden in een automaat. Maar zo denk ik erover. En die gedachte verander je toch niet bij mij.
Ik blijf bij mijn schakelen, leuke bezigheid, geen problemen mee en wat een ander ervan vind kijk dan nog een terug naar wat ik zei over de houding van een vrouw! :P
Het CPB geeft ramingen op macro niveau. Ik geloof graag dat er een kern van waarheid in hun verhaal zit. Maar...? Opereert u op macro of microniveau?
Op micorniveau kunt u zich gemakkelijker onttrekken aan de algehele malaise door gewoon een aantal zaken beter te doen dan uw concurrenten. Zie hiervoor mijn nieuwste weblog: '7 Tips om uw onderneming in de markt te zetten'.
Reactie: Wellicht ten overvloede geef ik graag even de Mensa site als link.
http://www.mensa.nl
Voor de hoogbegaafde een prima club om bij aan te sluiten als zijn hoogbegaafdheid zit tussen de 98% - 100% van wat haalbaar is in meting.
Voor de omgeving en mensen die wat meer willen weten over hoogbegaafdheid is het een prima site om wat meer te weten te komen over hoogbegaafdheid.
Nogmaals, hoogbegaafdheid sec is niets meer dan een gave, zoals alles wat we hebben een gave is. Niets meer en niets minder.
Zoals voor iedereen geldt, het praat soms wat gemakkelijker voor de een of de ander als je hetzelfde ziet of ervaart, zonder dat dat welk ander contact dan ook in de weg hoeft te staat.
Ik zie sommige mensen enorm opbloeien als ik ze binnen de Mensa zie binnenkomen.
Persoonlijk is het voor mij allemaal gelijk met wie ik in contact ben. Ik merk het niet, ik herken wel een hoogbegaafde vrij snel. Ik kan met even groot gemak met zwakzinnigen omgaan (waarmee ik heb gewerkt) als met hoogbegaafden (waar ik nu mee werk), maar dat geldt zeer zeker beslist niet voor iedere hoogbegaafde.
Indien een hoogbegaafde moeite heeft met communicatie ligt dat veelal meer in een vorm van hoogsenitiefgevoeligheid (die vaak niet herkend wordt) wat een effect kan hebben in het gevoel zich te ''moeten'' afsluiten.
Juist met deze laatste combinatie van factoren heb ik veel ervaring opgedaan.
Veel van wat als ''blijvende last'' wordt ervaren hoeft niets met ''vaststaand en blijvend'' te maken te hebben. Leesbaar in de link die ik straks ga toevoegen.
De oplossing van ieder ''probleem'' zit mijns inziens altijd bij betreffende persoon zelf van binnen.
Het omgaan met jezelf en daardoor met aderen,(hoogbegaafd of niet)is het gegeven waarmee gewerkt zal moeten worden.
Coaching is dus zeker aan te raden.
Hij zal dan echter toe moeten (kunnen)laten dat hij in contact komt om dit op gang te kunnen brengen.
Een hoogbegaafde kan vanuit zijn mentale capaciteit zijn eigen hulpverlening danig in de weg staan door de coach ''het bos in te sturen''. Ik heb wel eens durven vragen of dat slim is .... het is in ieder geval zeker menselijk!
Ter verduidelijking:
http://persoonlijkontwikkelingsproces.blogspot.com/search/label/Klantervaringen
Reactie: Uitstel van BTW betaling is geen goed idee.
Veel bedrijven zetten dat nu al direct apart omdat de verleiding toch al groot genoeg is om het te gebruiken.
een veel betere oplossing zou zijn dat bedrijven onderling de BTW niet meer hoeven te betalen. Dat zou heel veel kunnen schelen terwijl uiteindelijk voor de staat de rekening gelijk blijft.
Nu wordt dat geld alleen maar op en neer geschoven terwijl dat verder geen enkele functie heeft. Maar je moet het wel investeren als bedrijf zijnde.
Nu er minder crediet beschikbaar is zou een dergelijke maatregel ruimte scheppen.
Reactie: Ik heb er geen moeite mee dat personen een bonus krijgen voor bovenverwachte resultaten na extra persoonlijke inzet. Voor de “normaal” verwachte resultaten bij “normale” persoonlijke inspanning ontvangt ieder salaris. Indien de hogere resultaten niet afhankelijk zijn van de mate van inzet van personen, is een bonus dan wel op zijn plaats? Er dient wat mij aangaat een aannemelijke relatie te bestaan tussen betere resultaten en extra persoonlijke inspanning. Zo ja, krijgen die personen wat mij betreft een bonus.
Nu het omgekeerde: indien door wanbeleid enorme verliezen ontstaan zijn, dient dit wat mij aangaat bij de veroorzakers opgehaald te worden!
Dit wordt bij het oplossen van de crisis een bijkomend voordeel.
Reactie: Reactie n.a.v. stukje van Niels: verbruik hangt grotendeels af van rechtvoet bestuurder en het valt me op dat veel mensen mij in de DAF voorbij razen om sneller bij het verkeerslicht te zijn dat op rood staat...ben beniewd naar hun verbruik. Overigens is de nieuwste DSG-bak zuiniger dan een handbak.
Reactie op H. van Haren: de nieuwste DSG bak is wel een 7-traps automaat.
Kan iemand mij vertellen waarom schakelen als sportief wordt gezien ? Volgens mij zou autorijden vooral niet als sport moeten worden beschouwd. Maar mogelijk is dat wel de reden dat mensen als eerste willen vertrekken bij het groene licht of per se in de stad 70 willen rijden waar 50 is toegestaan ? Valt het jullie ook op hoeveel mensen tegenwoordig door rood rijden ? Hoe komt het toch dat automobilisten in de file nooit de kruising vrijhouden (is wel een verkeersregel) maar gewoon het kruisende verkeer blokkeren ?
Allemaal omdat autorijden 'sportief' is en je dus als eerste moet zien te eindigen ?
Prachtige reactie van Désiréee. Wat vinden de 'sportieve' schakelaars daarvan ?