Reactie: Is gewoon legaal.DBA bestaat al 10 jaar,je kan niet zomaar een diploma kopen, heel je cv wordt nagetrokken.Bovendien hoe staan jullie dan tegenover ECV? dit is hetzelfde, alleen heet het dan APL (accreditation prior learning)en bestaat al jaren in andere landen.
Reactie: Heeft iemand wel eens geprobeerd een rekening te openen bij een bank, waarop geen salaris wordt gestort? Kansloos! Hadden ze bij het Nibud even moeten checken.
Reactie: Geven is een sleutel tot een groter geheim. Wie gevend in het leven staat durft ook te vallen. Wie durft te vallen verliest zijn of haar angsten. In ondernemerschap. In liefde. In relaties. Het overwinnen van (heimelijke) angsten brengt ons in een staat van verrijking. We ontvangen dan inspiratie. Nieuwe energie. Er doen zich ongekende kansen voor. Mensen die dit begrijpen worden miljonair zonder dat ze aan die status nog waarde hechten. Wie de echte waarde in het leven begrijpt, leest zelfs mijn commentaar niet.
Reactie: Mijn standpunt: het zijn over het algemeen je beste medewerkers die zich het meeste willen ontwikkelen. Als je hen daarin remt (en ik heb het hier niet over misbruik, of een cursus van 20000 euro en dan vertrekken), zal je je beste mensen op termijn verliezen. Of erger nog, demotiveren.
Reactie: Natuurlijk zijn ouderen inzetbaar, deze kreet alleen al. Ik zie 't verschil niet, leeftijds discriminatie viert hoogtij.Als bedrijuven de zelfde kennis willen overdragen aan de jongeren, dan kost ze dat veel investering in tijd en geld, maar dat wordt en-passant vergeten. Ouderen zijn duur,nee, alleen weinig ziek en altijd op tijd en de juiste mentaliteit. Werken langzamer? Onzin, ze laten zich niet meer afleiden door geleuter over niets. Werken efficient.Zijn minstens net zo productief als ieder ander.Maar ze komen niet meer aan 't werk, ondanks hun uitgebreide bagage. Dat hobby gezelschap in Den Haag denkt er te makkelijk over.
Reactie: Vanuit mijn ervaring heb ik geleerd dat in veranderingsprocessen bij medewerkers veel vragen zijn. Ik communiceer dan ook de volgende regels:
Je kan me alles vragen, als ik het antwoord weet en het mag geven dan geef ik het antwoord. Als ik het weet en niet mag vertellen, zeg ik dat ik het weet, maar het niet mag vertelen. Als ik het niet weet dan zoek ik het uit. De eerste twee regels bliven dan van toepassing. In de praktijk blijkt dat je iedere vraag kan beantwoorden.
Reactie: Als u het filmpje,de sauna,en de vakantie verdeelt dan heb je al 3 potjes of teminste het begin ervan.
Maar het is even op je tanden bijten,niet te hard want dan is er weer een potje leeg aan herstellingen.
Middels deze mail willen wij u aangeven dat Crisis Forum en stichting Krediet Behoud en Stop de Crisis de handen ineen hebben geslagen om samen sterker te staan tegen deze crisis.
Zoals u allang weet is Nederland langzaam aan het omhoog krabbelen alleen dat geld nog lang niet voor alle bedrijfstakken en daarom mailen wij u om u te vragen of er een mogelijkheid bestaat om uw leden te wijzen op ons bestaan, want lang niet iedereen is zich van bewust wat er al niet mogelijk is om de zwaar verkerende bedrijven te helpen aan krediet.
Tevens zouden ook graag in contact willen komen met bedrijven waarvoor het te laat komt, want deze mensen hebben steun nodig omdat een groot deel van hen de dupe is van die crisis en wij willen het leed gebruiken om de verantwoordelijken te zien wat zij veroorzaakt hebben.
Hopende dat u ons hierin kan en wil steunen, want niemand doet anders wat??
En wij doen dit gesamelijk met aantal bedrijven of stichtingen die wat aan deze crisis willen doen o.a. www.rig.nl; www.maaldrink.nl; www.stichtingkredietbehoud.nl en www.stopdecrisis.nl
Daar sluit ik mij bij aan door deze website te maken www.crisisforum.eu op deze site kunt u uw verhaal kwijt op de site of stuur het per mail naar ons, zo doende kunnen wij uw verhalen verzamelen en neerleggen bij deze bedrijven om zo een “vuist te maken tegen de crisis”
Met vriendelijke groet – kind regards,
Andre Hulshof
Adviseur
crisisforum@gmail.com --- www.crisisforum.eu
Reactie: Ik ben als gedragswetenschapper helemaal fan van Cialdini en pas veel van zijn technieken toe in mijn leven en mijn ondernemersschap en het werkt.
Reactie: Verdeel je geld over potjes. Dat is mooi als je 2x modaal hebt. Als je modaal hebt of daaronder heb je niks te verdelen. Steeds zijn we bezig om minder rood te staan. Niet op vakantie. De sauna? Uitgaan? Filmpje pakken?
De bank wordt rijk, de verzekeraars worden rijk, het rijk wordt rijk. Binnen het huidige stelsel kan ik niet anders concluderen dat de rijken rijker worden en de armen armer. Daar helpt geen potje tegen.
Reactie: Verandering is een beweging initieren. De enige manier om dat te doen is om gezamenlijk een visie te ontwikkelen, een weg te vinden en die te durven bewandelen met alle obstakels die je tegen gaat komen.
Een visie met je mensen krijgen is met elkaar durven dromen. Daar begint al vaak het eerste probleem. De neiging om alles te vertalen in theoretische modellen en powerpointpresentaties. Een droom geven is een verhaal vertellen. Een beeld schetsen over hoe het bedrijf er straks uitziet, wat de klant ervaart, welke producten en diensten er dan zijn, hoe de markt om je heen. Maak het taaltechnisch ook niet moeilijk maar geef de belevenis weer. Dare to dream!
Stap 2 is het weergeven van wat dit voor de processen,systemen, mensen en de organisatie betekent. Welke weg moeten we bewandelen? Belangrijk is dat je ze de ruimte geeft om ook zelf ideeen te genereren of trends te zien. Geef ze ankers en verrekijkers om vooruit te kijken. Neem ze mee naar andere partijen die ze kan helpen om hun blik te verruimen. Wat je ook doet, biedt ze passie!
De derde stap is het werkelijk op pad gaan en mensen in beweging krijgen, stappen zetten. Aan het management/directie de taak om aan te moedigen, enthousiasmeren en het doel voor ogen te houden. Om de beweging door te zetten, is het belangrijk dat er sprake is van zoveel mogelijk empowerment, ruimte om ideeen te genereren en uit te werken, met nabije eikpunten waarop het team zich kan richten, hou als directie een duidelijke focus en blijf zorgen voor goede communicatie en aanmoedigingen.
Uit ervaring weet ik dat het een lastig proces kan zijn. Hou voor ogen, dat niet alleen het doel bereiken belangrijk is, maar ook de weg er naar toe voldoening moet opleveren. Let's just enjoy the ride!
Reactie: Wat ik kan adviseren is om vanuit het management (met behulp van een coach/consultant) te definieren wat men precies wil oplossen en hoe men dat wil aanpakken, tegen welke kosten. Daarnaast, of min of meer parallel daaraan, kan men met de medewerkers afstemmen wat hun behoefte en verwachtingen zijn t.a.v. externe coaching. Daarnaast wil ik graag opmerken dat het van coach tot coach verschilt wat deze voor soort coaching aanbiedt. Als Executive Coach werk ik resultaat- en oplossingsgericht. Ik help daarbij de client zijn eigen oplossingen te vinden. Als je behoefte hebt aan 'kennis opdoen', zoals in bovenstaande bericht staat, vraag ik me af of een coach, in het algemeen, de juiste oplossing is; dus niet coachen met trainen verwisselen svp.