zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Onze medewerkers gebruiken coaching 'verkeerd'. Wat te doen?

Door: Asha Kalijan
 
Vraag
"In onze organisatie hebben bepaalde medewerkers in het kader van hun persoonlijk ontwikkelingsplan (POP) de mogelijkheid om een externe coach in te schakelen. Dit is nu een paar keer gebeurd. Alleen wordt de coaching vooral gebruikt voor carrièredoeleinden, terwijl wij als management liever zien dat ze de coaching gebruiken om kennis op te doen die ze direct kunnen gebruiken in hun werk. Hoe kan ik dit veranderen?"

Antwoord van Asha Kalijan
Met een Persoonlijk Ontwikkelings Plan ( POP) bied je medewerkers de kans om zich verder te ontwikkelen. Dat levert het bedrijf medewerkers op die werken aan hun deskundigheid en daardoor beter en breder inzetbaar zijn. Voor medewerkers geldt dat investeren in hun kennis belangrijk is om aantrekkelijk te blijven voor de arbeidsmarkt. Een POP is een contract tussen twee partijen, waarin de relatie met werk centraal staat. Het moet dus heel bewust ingezet worden als instrument.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
advertorial
Leer in 2 dagen ontspannen en overtuigend te presenteren
Spreekangst wordt ontrafeld en geëlimineerd. Ruim 14.000 professionals volgden eerder de 'Sneltraining ‘Spreken in het openbaar’ van Pieter Frijters. Rebels, open en ‘out of the box’. Kijk op Spreek.nl of bel 0182 631 232.
Lees verder
Last van ongedierte in en rondom het bedrijfspand? Deze maatregelen kun je treffen!
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Een zakelijke lening afsluiten bij de bank? Bereid u goed voor
reacties
Autovakantie: spannendste situaties en grootste irritaties (1) 
Wat leert Maarten van der Weijden ons over doelen stellen? (1) 
Tien excuses bij het aanhoren van klachten (2) 
Hoog tijd om aan de slag te gaan met het Klimaatakkoord (1) 
Vijf tips om customer feedback van vijfsterrenkwaliteit te krijgen (1) 
De kracht van stilte (1) 
Kan IT de populariteit van Virtual Reality bijhouden?  (2) 
top10
Nederlandse bedrijven minst flexibel in werktijden werknemer
Geef mensen een reden om positief op uw ideeën te reageren
De veranderingen op het werk van de afgelopen tien jaar
Autovakantie: spannendste situaties en grootste irritaties
Vier tips voor een relaxte (digitale) zomer
Occasionverkopen elektrische auto verdrievoudigd
Financiële dienstverleners kwetsbaarder voor storingen door certificaten
Tekort aan advocaten: hoe houden we de advocatuur toekomstbestendig?
Nederlanders niet op de hoogte van voorwaarden autoverzekering
Consultative Selling maakt u future-proof bij disruptie
meer top 10