zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Onze medewerkers gebruiken coaching 'verkeerd'. Wat te doen?

Door: Asha Kalijan
 
Vraag
"In onze organisatie hebben bepaalde medewerkers in het kader van hun persoonlijk ontwikkelingsplan (POP) de mogelijkheid om een externe coach in te schakelen. Dit is nu een paar keer gebeurd. Alleen wordt de coaching vooral gebruikt voor carrièredoeleinden, terwijl wij als management liever zien dat ze de coaching gebruiken om kennis op te doen die ze direct kunnen gebruiken in hun werk. Hoe kan ik dit veranderen?"

Antwoord van Asha Kalijan
Met een Persoonlijk Ontwikkelings Plan ( POP) bied je medewerkers de kans om zich verder te ontwikkelen. Dat levert het bedrijf medewerkers op die werken aan hun deskundigheid en daardoor beter en breder inzetbaar zijn. Voor medewerkers geldt dat investeren in hun kennis belangrijk is om aantrekkelijk te blijven voor de arbeidsmarkt. Een POP is een contract tussen twee partijen, waarin de relatie met werk centraal staat. Het moet dus heel bewust ingezet worden als instrument.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Nederlanders hebben de beste werk-privébalans van West-Europa (1) 
Nederlanders massaal op zoek naar tweedehands sportauto (1) 
Bouw en civiele sector groeien fors  (1) 
Vrouwen overheersen mannen bij online aankopen (1) 
Een op drie werknemers shopt online tijdens werktijd (1) 
Zes inspirerende ideeën voor een geslaagd bedrijfsuitje (1) 
Hybride ZZP’ers zijn waardevolle arbeidskrachten (1) 
top10
Nederlanders hebben de beste werk-privébalans van West-Europa
GDPR: geen obstakel voor gepersonaliseerde klantervaringen
Nederlanders massaal op zoek naar tweedehands sportauto
Proberen klanten die vroegtijdig om prijzen vragen u uit te knijpen?
Data science essentieel voor toekomstvaste verzekeraar
Vijf essentiële aandachtspunten voor IoT-analyse
Waarom spraakgestuurde apparaten de customer journey transformeren
Arbeidsmarkt werkt door in loonafspraken
Genomineerden DDMA E-mail Campagne 2018 bekend
Leaserijder rijdt langer door op winterbanden
meer top 10
vacatures
meer vacatures