zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

De toekomst van werk: acht megatrends

Kim Castenmiller   |    |  23 november 2009
Reactie: Mooi artikel! En maakt me nieuwsgierig naar het boek.

De trends zijn herkenbaar. En hoe ze dan ook precies gaan uitpakken, ik ben ervan overtuigd dat deze bewegingen er komen, sterker nog: er nu al zijn.

Ik ben zelf veel bezig met hoe de slag te maken naar de toekomst, hoe organisaties hierop in kunnen spelen.

Maar er is ook nog veel werk aan de winkel als het gaat om écht besef wat dit betekent. Er was niet eerder een tijd waarin vooruitkijken en écht vanuit een gegronde toekomst visie opereren zo noodzakelijk was als nu.


 

Vergroot uw bekendheid in uw netwerk

hans pollen   |    |  23 november 2009
Reactie: mensen bestendigen door risico's te vermijden en leren door verleiding en nieuwsgierigheid .
bijgaand artikel gaat over de eerste invalshoek. aanvulling is noodzakelijk vanuit het tweede perspectief om een vol-waardiger artikel met adviezen te verkrijgen. dat kan wellicht het best in coöperatie met mede auteurs.
dus: wie stapt in op 'marketing vanuit verleiding?
 

27 november: Nationale E-mailloze Vrijdag

Jørgen   |    |  23 november 2009
Reactie: Dit is wel zeer eenzijdig. Alleen de nadelen van e-mail verkeer worden belicht en om nou het Franse Telecom als voorbeeld op te dienen, daar is wel meer mis dan alleen wat te veel e-mail. Wat ik mis zijn de voordelen, snelle uitwisselingn van info en data. Ik denk dat de winst daarvan vele malen groter is dan het verlies, anders waren we er lang mee gestopt. En stress van e-mail? Gewoon drie keer per dag checken, dan kom je meer tot rust.
 

Zeven tips om te succesvol te innoveren

De Smedt Chris   |    |  23 november 2009
Reactie: Ik vind dat er een zeer belangrijke innovatiebron vergeten is. dat is namelik gebruik maken van open innovatie. Het heeft weinig zin om het wiel weer opnieuw uit te vinden. Het is beter om een bestaande (ongebruikte)innovatie verder uit te werken en te commercialiseren.Innovation brokers zoals NineSigma (www.ninesigma.com)kunnen hier hulp bieden.
 

27 november: Nationale E-mailloze Vrijdag

Janus Kizuna   |    |  23 november 2009
Reactie: Eens dat er bewust met e-mail omgegaan moet worden, maar om er nou een e-mailloze vrijdag van te maken is weer zo lekker betuttelend. Want nog los van het feit of iets dergelijks een succes wordt, levert het niet het gewenste resultaat. Gestructureerd werken en time management toepassen kan wel helpen om de stortvloed aan e-mails niet je leven te laten beheersen.
Je kunt hier niet vroeg genoeg mee beginnen (op school dus al!), want je hebt er je hele leven profijt van. Mocht het daar al te laat voor zijn, er zijn genoeg cursussen die je er bij kunnen helpen.
 

27 november: Nationale E-mailloze Vrijdag

Patrick Mackaaij   |    |  23 november 2009
Reactie: Dan maar wat meer twitteren vrijdag ;)

Maar serieus: e-mail gebruik kan nog steeds een heel stuk beter in Nederland. Hieronder wat ideeën.

Sta er voordat je e-mail verstuurt even bij stil hoe iemand een reactie zou moeten geven en bedenk zo of e-mail het beste medium is. Even langs lopen is vaak effectiever. Bonustip: de hoeveelheid mail die je ontvangt staat in relatie tot hetgeen je verstuurt ;)

Destilleer taken uit e-mailberichten die je ontvangt en zet deze op een aparte takenlijst. Maak van je inbox geen todo-systeem. Met een taak in een takenlijst zie je in één regel wat je moet doen terwijl je een paar dagen later de hele e-mail weer moet lezen voor hetzelfde effect.

Vervolgens open je je inbox veel minder vaak per dag en is de e-mailloze vrijdag geen enkel probleem.
 

Salesblog: De \'ja, ja, ja-techniek\'

Ad de Beer   |    |  23 november 2009
Reactie: Ik vind dit dus geen overtuigingstechniek maar een vorm van, laat ik het maar beleefd zeggen, manipulatie.
Het staat bekend als het HALO effect, iets waar opiniepeilers voorzichtig mee zijn, omdat, inderdaad, steeds een ja het automatisme van een nieuwe ''ja'' oproept.
Maar goed dat het programma ''weet wat je koopt'' waarschuwt tegen deze praktijken, waardoor wij als consument beter gewapend zijn tegen dit soort gewetenloze trukjes.
Maar uiteindelijk zal de klant dit soort misleiding afstraffen, wat dat betreft is de klant vele malen machtiger dan verkopers denken. DSB is daar onlangs achter gekomen toch?
Helaas snappen verkopers nog steeds niet dat de klant van vandaag anders is dan 30 jaar geleden en verkondigen ze nog steeds trots hoe klanten kunnen worden bedonderd. Maar het is net als met goochelen, als je de truk kent, zal geen goochelaar je meer voor de gek houden.
 

Ons personeelsbestand vergrijst. Wat te doen?

A.A. Veld   |    |  23 november 2009
Reactie: De doorwerkbonus is naar mening geen korting voor de werkgever, tenzij ik de regeling niet goed heb begrepen. De werkgever heeft hier weinig aan. Het was inderdaad beter geweest om de werkgever deze korting te verlenen. In het artikel wordt deze indruk wel gewekt.
 

27 november: Nationale E-mailloze Vrijdag

D.J.G.M.   |    |  23 november 2009
Reactie: Beetje vreemd, je hebt toch ook niet een dag dat je geen reguliere post verstuurd/ opent.
Je moet het de pijn aanpakken bij de oorzaak en mensen die nutteloze mailtjes sturen hier op aanspreken.
Ik bedoel, per post krijg je ook reclamefolders, die gooi je toch ook rechtstreeks de prullenbak in zonder ze eerste te openen en te lezen?
 

Succesvolle offertes in vier stappen

Wouter Noël   |    |  22 november 2009
Reactie: Beste

Ik zoek zelfstandig in bijberoep te gaan als electricien, maar heb problemen met het opmaken van offertes en facturen, de betalingsvoorwaarden, enz... Zou u mij hier eventueel eens wat voorbeelden of mogelijkheden van kunnen door mailen

MVG

Noël Wouter
 

Onze medewerkers gebruiken coaching \'verkeerd\'. Wat te doen?

Rene Civile   |    |  22 november 2009
Reactie: Ik zucht maar weer eens. De reden dit te doen is dat er in de eerste plaats verkeerd wordt gekeken naar iets wa 'POP' heet, en er klaarblijkelijk ook niet echt consensus te vinden is wat een POP nu precies zou moeten zijn en hoe je het zou moeten implementeren.

In mijn optiek moet een POP een 'levend' onderdeel zijn van het geheel omdat de persoon dat ook is.

Dat het POP vaak 'oneigenlijk' wordt gebruik vloeit weer voort uit het vorige. Ik denk dat je even een stpaje eerder moet zijn. Het zoeken en gebruik maken van de mogelijkheid Coaching. Waarom zeg ik dit?''

Heel simpel. Er zijn bij mijn weten maar twee of drie methoden te kunnen bepalen wat een persoon latent in zich heeft. Dat kan niet anders dan ZONDER de inmenging van de betreffende persoon zelf tot stand te laten brengen.

Al die methodiekjes van 'Coaches' leiden tot een 'moment opname' van die hbetreffende, zonder dat er ook maar een mogelijkheiod tot ijken dan wel spiegeling bestaat. Ergo, de kans wordt hiermee 90% dat er 'maar iets' wordt opgenomen in een POP die later nergens toe gaat leiden.

Als je 'iets' voor 'waar' gaat aannemen, wil dat helemaal niet zeggen dat dit ook werkelijkheid is dan wel gaat worden. Kort gezegd zul je eerder al een aantal zaken vast moeten leggen.

-> Doel van het POP -> Onhafhankelijke assessment -> Spiegeling van dit laatste -> opname in het POP -> Coaching traject.

Als je het op deze wijze doet borg je een aantal zaken en heb je meteen je ijkpunten. Dan begint het POP de waarde te krijgen dat Asha in dit artikel nastreeft.

Eerst dus maar eens naar die onafhankelijke assessment.
 

Salesblog: Schrap het woord ‘klantgericht’ alsjeblieft uit uw vocabulaire

Wouter Lagendijk   |    |  22 november 2009
Reactie: Erg interessante discussie over een hot topic ''klantgerichtheid/klantgericht ondernemen'' wat na het debacle rond DSB meer dan ooit ter discussie staat.

Ik ben het met de schrijver eens dat het woord klantgerichtheid en klantvriendelijkheid veelal verkeerd gebruikt worden. Dit geldt overigens ook voor het begrip marketing wat door veel mensen inmiddels teruggebracht is tot een reclamefoldertje en een leuke actie.

Even los van de definities en de termen die we hiervoor gebruiken is er m.i. wel degelijk een grote noodzaak dat organisaties beter gaan luisteren naar de klant en hun belangen beter gaan behartigen. Veelal laten traditionele organisatiestructuren en bedrijfsprocessen dit echter nog niet toe. Hierdoor komen echte klantgerichte organisaties erg moeizaam van de grond. Mijn ervaring is namelijk dat medewerkers/mensen binnen organisaties wel degelijk bereid zijn om klantgerichter te gaan werken. Ook al hebben ze hier zelf slechts indirect belang belang. Het is voor medewerkers ook veel leuker om te werken bij een klantgerichte organisatie. Er is niks leukers dan waardering krijgen voor je werk door klanten of je directe leidinggevende.

Het feit dat we er niet in slagen om daadwerkelijk klantgericht te gaan werken is daarom veel complexer dan hier geschetst wordt. Dit heeft m.i. niet alleen te maken dat mensen primair kiezen voor hun eigen belang maar ligt diep ingebed in huidige systemen, processen, structuren en traditionele denkpatronen. Op deze manier worden we opgeleid op de universiteit en hoge school. Als we eenmaal in dienst zijn bij een organisatie dan blijkt het van binnen uit erg complex om hier verandering in te brengen. Daar komt bij dat de Nederlandse wet en regelgeving het ook niet altijd even makkelijk maakt om zaken op korte termijn te veranderen.

Als organisaties er in willen slagen om daadwerkelijk klantgericht te gaan ondernemen dan begint dit met klantbewustzijn in alle geledereren van de organisatie. Zonder klantbewustzijn zijn alle initiatieven om klantgerichter te gaan ondernemen zoals een CRM systeem, marketing campagnes, sales trainingen, uitgebreide management toespraken etc. gedoemd te mislukken.

Verandering begint met een gedegen inzicht in alle facetten van klantgericht ondernemen. Om dit te bewerkstelligen heeft NewRatio een model en aanpak ontwikkeld om organisaties hier in korte tijd meer inzicht in te verschaffen. Onderzoek vindt plaats vanuit het perspectief van de klant, het management en de medewerkers. Dit is essentieel om alle belangen met elkaar in balans te brengen en te komen tot duurzame en vernieuwende verbeteringen op het gebied van klantgericht ondernemen.

Ik ben het daarom eens met de schrijver dat het bouwen van een klantgerichte organisatie een erg intensief traject is. De meest succesvolle ondernemingen ter wereld hebben echter bewezen dat het echter niet onmogelijk is; hun cultuur is klantgericht.
 

Zeven tips om te succesvol te innoveren

Tony de Bree   |    |  21 november 2009
Reactie: Tja, ik weet niet goed wat ik met deze algemene opmerkingen moet.....wel heel algemeen.

Tony de Bree
 
< vorige 1164 1165 1166 1167 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10