zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Vergroot uw bekendheid in uw netwerk

Door: Frank van Marwijk
 
Bekend maakt bemind. Ons kent ons. Bij het maken van keuzes gaan mensen graag af op wat ze kennen en wat hen vertrouwd is. Kiezen voor iets onbekends houdt risico’s in. Als u wilt dat mensen met u in zee gaan en uw producten kopen, is het dus essentieel ervoor te zorgen dat zij u en/of uw product kennen en er vertrouwen bij voelen. Een belangrijk doel van reclame is zorgen voor die bekendheid. Door voortdurende herhaling zorgt een marketeer ervoor dat een (product)naam bij de klant gaat voelen als iets bekends en vertrouwds.

Wat een boer niet kent dat eet hij niet. Klakkeloos vertrouwen op iets dat niet bekend is, houdt risico’s in. Mensen gaan daarom liever af op het vertrouwde. Het bijzondere is dat dit niet altijd rationeel overwogen wordt. Als je mensen in de supermarkt vraagt waarom ze hebben gekozen voor een specifiek product, zijn er maar weinig die zeggen dat dit onder invloed van de reclame is. Ze kopen het omdat ze het product kennen. De naam van het product is vertrouwd en dat geeft het gevoel dat het ook beter is dan iets onbekends. Een bekende naam veronderstelt ook dat veel mensen het kopen. De sociale bewijskracht die dat met zich mee brengt, ondersteunt de vermoedens over de kwaliteit van het product: als zoveel mensen het kopen, moet het wel goed zijn.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Tweedeling dreigt in top interim-markt  (1) 
Veertien procent meest bezochte .nl-websites nog geen veilige verbinding (2) 
Leaserijder heeft minder te kiezen vanwege WLTP (1) 
Liever leuk werk dan hoger salaris (2) 
Oudere werknemer afgeschrikt door vacaturetekst (1) 
Vrouw bepaalt wintersportbestemming (1) 
Werknemers denken meer carrièrekansen te hebben dan ooit (1) 
top10
Liever leuk werk dan hoger salaris
Oudere werknemer afgeschrikt door vacaturetekst
Ziekteverzuim kan flink omlaag door vitaliteit medewerkers te stimuleren
Leaserijder heeft minder te kiezen vanwege WLTP
'We hebben het weer naar ons zin op het werk'
Tweedeling dreigt in top interim-markt
Op autovakantie: Nederlander onwetend over gebruik groene kaart
Veertien procent meest bezochte .nl-websites nog geen veilige verbinding
Intelligent automation kan omzet van financiële dienstverleners verhogen
Vooral werknemers in contactberoepen ervaren grensoverschrijdend gedrag
meer top 10