Reactie: JA.. tuurlijk.
Het enige wat ik nodig hebt is de heldere kennis en goede toepassingsvoorbeelden.
Een docent is voor mij niet echt noodzakelijk. Doe mij maar een forum, email-link met real-life experts die echt inhoudelijk ervaring met de materie hebben.
Reactie: ''Zijn we allemaal zo ontvreden met wat we zijn of kennen we onszelf niet goed genoeg? Zijn we ooit op zoek geweest naar onszelf of zoeken we iets wat we willen zijn?''
We zijn bewust zo gemaakt, geprogrameerd, gehersenspoeld door school, religie, media en industrie. Zodat we - de rest van ons leven - als makke consumerende en vooral ontevreden schapen blijven blaten en vragen naar de produkten van de ''gelukkig maak industrie''.
(zie de inhoud van het onderste vakje in deze pyramide)
http://truth11.files.wordpress.com/2009/08/pyramidofpower.jpg
Want als jij, tijdens je jonge jaren geleerd zou zijn om GELUKKIG te zijn met jezelf, dan dondert de wereld-economie in elkaar ;-)
''Maar wie ben ja, wat ben je, wat kun je, wat wil je? Allemaal vragen waarop WE?? het antwoord niet kennen.''
Spreek voor uzelf a.u.b.
U doet het hiermeer voorkomen alsof het zo belangrijk is om een antwoord op deze vragen te kunnen geven.
Op het moment dat een mens leert zichzelf MINDER aan te gaan trekken van de buitenwereld en het ongezond hoge bombardement aan media-impulzen, bestaat er een kans dat deze mens steeds gelukkiger word met zichzelf. (is geen garantie)
Iedereen is al goed zoals ie is.
Ben je nog niet tevreden met je eigen spiegelbeeld.... dan is het de ''gelukkig maak industrie'' die goud-geld aan je blijft verdienen ;-)
Reactie: TALENT is - in mijn ogen - een aangeboren gave, een zieleneigenschap. Het kan zelf zijn dat een TALENT in dit leven - een vorm van ervaring is dat door een ziel is opgedaan in voorgaande levens.
Het feit dat er psychologen (''psyche-weten schappers'') en neurologen (''zenuwstelsel - wetenschappers'') zich met een discussie rond talenten bezighouden, is al fout vanaf het begin, de basis van deze discussie.
Talenten zijn - voor mij - niet quantificeerbaar, meetbaar in 'zeer beperkte geestes-toestand onderzoeks testjes'', simpelweg omdat de hedendaagse psychologie de b***** snapt van de ware ZIEL essentie van een multidimensionaal menselijk wezen.
Talenten zijn niet quantificeerbaar, meetbaar omdat ''de ene persoon sneller of op een andere manier informatie processed dan een ander menselijk wezen.'' De snelheid waarop informatie verwerkt word is geen garantie op een ''intelligente en talentvolle'' beslissing, conclusie.
Accepteer elkaar zoals je bent:
Iedere ZIEL is uniek, one-of-a-kind en bezit haar/zijn eigen eigenschappen. Of dit als ''TALENT'' word aangemerkt door haar,zijn OMGEVING is dus uiterst SUBJECTIEF, en zeer afhankelijk van de boordelaar / testjesmaker / ,snelheidsmeter van zenuw-impulzen.
Stelling om over na te DENKEN psychologen..
''Intelligentie test zijn nooit slimmer als de makers, bedenkers ervan ;-) Dus hoe wil je het talent, de intelligentie KUNNEN meten van iemand die veel slimmer dan jezelf?''
Het zou fijn zijn als deze 'geestes-zieke'' maatschappij eens evolueert tot ver boven het nivo dat men nog nodig heeft om elkaar
- te blijven veroordelen,
- beoordelen,
- te testen als labratten,
- kwantificeren,
- te bestickeren met [psycho-ego-labeltje]
- in maatschappelijke hokjes te stoppen.
Van al die verschillen tussen mensen ,kun je alleen maar leren (als je ego het toestaat)
''Accepteer al wat is,and move on from there''
dan hebben je denkhersens ook een keer rust :P
Reactie: Helemaal mee eens om het talent in kaart te brengen, maar hoe breng je dit objectief in kaart?. Daar wil het nogal eens mis gaan bij MKB'ers (overigens niet alleen binnen het MKB). Als het al in kaart gebracht wordt is de volgende stap wat heb je je talent te bieden?
Communicatie is natuurlijk essentieel, maar dat is het voor alle mensen binnen je bedrijf.
Je talenten moet je nu eenmaal iets te bieden hebben, perspectief om in je onderneming te willen blijven werken (en dat is niet alleen geld). Je wilt ze immers op een positieve manier aan je onderneming binden. Een plan waar opleiding, specifieke opdrachten en doorgroei met begeleiding deel van uit kunnen maken.
Reactie: heel de co2 problematiek terugbrengen naar de zakelijke wagen is makkelijk, maar de zware vervuiling, namelijk de industrie aanpakken is net iets moeilijker, daar de overheidsbelangen daarin nogal conflicteren.
Ben blij dat ik in Belgie zit, mbt bijtelling, maar is hier zelfde kant aan het uitgaan.
moeten bedrijven de kilometervergoeding doorrekenen naar klanten toe ofzo?
Reactie: Ik vind, dat er voor mensen op dit niveau, relatief kinderachtig wordt gediscussieerd. Overal in de media wordt er nl. gespeeld met de behoeftes en verlangens van de potentiele klant. Dat is in MLM bedrijven niet veel anders. Maar of iemand beslist via FM group of Amway te kopen, dat is toch alleen zijn/haar beslissing. In de supermarkt liggen ook goedkope en dure artikelen. De een koopt dit, de ander dat. Dat wil niet zeggen dat het ene produkt beter is dan het andere en ook niet dat produkten van MLM bedrijven per definitie niet deugen of te duur zijn. Niemand wordt gedwongen tot het kopen van bepaalde produkten. Ja, dat de produkten van MLM bedrijven niet zo bekend zijn, komt omdat er eigenlijk bijna of geen reklame voor wordt gemaakt. Veel mensen zijn alleen al sceptisch vanwege het principe ''Wat de boer niet kent, dat eet hij niet!'' Bovendien wil ik de heren er even aan herinneren, dan in de reguliere verkoop van bijv. kleding en sportartikelen ook gewerkt wordt met bonussen en provisionen. Een tevreden klant neemt dan hoogst-waarschijnlijk bij een volgend bezoek iemand anders mee, en zie aan, meer klandizie! Iedereen wil geld verdienen aan de handel van waren en hoe men dat doet, kunnen we toch zeker aan iedereen persoonlijk over laten. Wil ik nog even het volgende zeggen:
Ik ben niet iemand die altijd de goedkoopste artikelen koopt en in al die jaren heb ik nog nooit van een supermarktketen of een kleding winkel procenten heb gekregen omdat ik bij hun heb ingekocht of omdat ik iemand anders de tip heb gegeven, dat er een goed produkt in hun assortiment is.
Reactie: Floris.
Werkelijk talent, zoals Cruijff, is een zeldzame verzameling talenten. Cruijff kon niet alleen geweldig voetballen, maar had ook een talent voor spelinzicht, tactiek en nog meer. Cruijff trainde weinig, een beetje op conditie, maar stond vaak met een sigaret in zijn mond met Michels te praten. Voor Cruijff was de bal ''buitenkant rechts'' niet bekend, Cruijff voelde dat aan en introduceerde het.
Met iets van talent is door 10.000 uur training veel te leren, maar kijk eens naar het voetbal, hoeveel Cruijffs zijn er?
De boekjes die laten zien hoe iemand uitblinkt, succes heeft en zo voorts, laten de uitzonderingen zien, niet de regel. Jaarlijks trainen 1.000.000 jongens en mannen vele uren per dag voetbal. Slechts weinigen halen de eredivisie, nog minder het buitenland.
Klanttevredenheid wordt gemaakt in het customer facing moment, als er fysiek contact is met de klant. Het eerste contact is vaak de marketeer, daarna de verkoper. Omdat zowel marketeers als verkopers op zijn zachts gezegd ''de zaken wat mooier voorstellen dan ze zijn'' ontstaat daar de basis voor klantontvredenheid.
Ook de gevallen Ziggo, UPC etc vallen daaronder. Ziggo belooft dat je een indiaan snel naar Groningen krijgt en maakt dat niet waar. Marketeers halen op die manier klanten voor Ziggo binnen. Ziggo kan niet waarmaken wat de marketeers beloven en dat is de basis van de onvredenheid, de dingen die worden gezegd en de dingen die uiteindelijk komen zijn niet gelijk.
Verkopers die klanten van alles wat ze niet nodig hebben door de strot duwen door allerlei kunstjes kunnen ook rekenen op wantrouwen. Ben jij blij als je weer eens iets hebt gekocht wat je eigenlijk niet nodig hebt? Daardoor krijgen verkopers een slecht imago, wat weer doorwerkt in het product en vervolgens het imago van het bedrijf. Sprekend voorbeeld is DSB, maar zo zijn er meer.
Reactie: Het ligt eraan wat er precies onder mislukken wordt verstaan; van tevoren kunnen er bepaalde doelen (o.a. mbt. de tijd waarin een project afgerond moet worden) gesteld worden, echter is het tegenwoordig gangbaar dat in de tussentijd de doelen (eenzijdig?) bijgesteld worden.
Gebrekkige communicatie met betrekking tot het, noodzakelijkerwijs, bijstellen van de doelen kan ook vaak in een mislukking resulteren, terwijl er een kans is dat het bij voldoende communicatie niet mislukt was, omdat de tegenpartij akkoord gaat met het bijstellen van de doelen.
In het bedrijf waar ik werk zijn factoren die leiden tot mislukking van een project bijna altijd de communicatie en de planning.
communicatie: Mensen op cruciale posten worden niet of onvoldoende geinformeerd met als gevolg dat het werk niet of onvolledig wordt gedaan.
Dit begint zoals gewoonlijk boven in de hierarchie: Er worden besluiten genomen zonder dat er wordt gecheckt op de uitvoerbaarheid hiervan.
Bovenstaande heeft direct invloed op factor 2: Planning: Er wordt een planning gemaakt die puur is gebaseerd op de door het management gestelde doelen, er wordt niet gekeken naar de weg naar het gestelde doel.
consequentie is dat men er in de loop van het project achterkomt dat bepaalde werkzaamheden/procedures meer tijd in beslag nemen dan aanvankelijk gedacht.
conclusie: communicatie en planning zijn cruciale factoren binnen een project, op het moment dat hier te weinig of niet op gestuurd wordt, is het project gedoemd te mislukken.
Leuk al die reacties te lezen.
1 ding kun je al wel redelijk stellen, in iedere organisatie is de mislukking haast uniek.
Dat wil zeggen de combinaties van factoren zijn denk ik voor alle bedrijven verschillend.
Natuurlijk wel veel overeenkomsten maar inhoudelijk uniek.
Waarschijnlijk was een hoop wel voorkomen door juiste communicatie.
Welke reden ook word aangedragen, was er genoeg en inhoudelijk sterk gecommuniceerd
Dan had een hoop beter begrepen en wellicht voorkomen kunnen worden.
• Angsten hadden weggenomen kunnen worden
• Kaders uitgelegd
• Terreinen en verantwoordelijkheid afgebakend
• De “neuzen” de zelfde kant op
• Kennis gedeeld en macht verdeeld
• Enz. enz.
Er valt genoeg over te zeggen, maar als je het mij vraagt?
Wees aanwezig en durf te spreken, zeg wat je ziet en juist niet ziet.
Mis nooit een Project vergadering en besef dat ook jij er toe doet hoe klein je aangewezen rol ook is.
En natuurlijk blijf positief!
Reactie: Wat goed dat juist een vrouw de spijker precies op zijn kop weet te slaan.
Ik ben het helemaal met Dorothea eens.
En heren, stop nu eens om steeds af te geven op Rita V. Leer van haar wat je kunt gebruiken en wat je niet interessant vindt laat je links of rechts (hahaah) liggen.
Reactie: Of het nu opzet betreft of onwetendheid, lekken van data kan ontzettend schadelijk zijn voor bedrijven. Dat ‘slechts’ 57 procent van de onderzochte bedrijven plannen heeft om te investeren in het voorkomen van datalekken, baart mij dan ook zorgen. Er zijn verschillende manieren om extra controle te houden op de bedrijfsgegevens.
De meest eenvoudige beveiligoplossing is versleuteling van gegevens. Door data te versleutelen wordt deze onleesbaar voor onbevoegden die op zoek gaan naar vertrouwelijke (bedrijfs)informatie.
Gegevens zijn eenvoudig te veranderen in een onbegrijpelijke codebrij. Zaak is echter wel om de versleuteling van data als bedrijf goed te managen. Wie geef je al bedrijf toegang tot welke informatie? Met een slimme versleuteling, een logische en veilige sleutelopslag en heldere rechtentoekenning behoren berichten over privacygevoelig dataverlies definitief tot het verleden.
Reactie: Ad, twee dingen (om Joop den Uyl maar eens te citeren):
1. Lees Outliners (Uitblinkers), echt een schitterend boek van wetenschapsjournalist Malcolm Gladwell. Daarin staan fascinerende verhalen over hoe mensen met bepaalde talenten (inderdaad, zonder talent gaat het niet) zich hebben ontwikkeld tot uitblinkers van het niveau Cruijff. Een van die factoren is de 10.000 uur intensieve training, maar dat is lang niet alles.
2. Verder lijkt het me sterk dat nou juist verkopers 'de hoofdoorzaak van klantontevrdenheid zijn'. Over welke bedrijven wordt voortdurend geklaagd? Wie zijn vaste klant bij Radar en Kassa? Dat zijn toch altijd massa-dienstverleners als telecombedrijven, kabelbedrijven en banken? Hun klanten zijn niet ontevreden over de verkopers (die zijn er nauwelijks) maar over het onvermogen van dit soort bedrijven om hun zelfgemaakte fouten te herstellen, bijvoorbeeld als de klant het heeft gewaagd om te verhuizen.
Hartelijke groet, Floris de Monchy