zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Succes van bedrijven hangt niet af van lange dagen maken

Danny Verhoeven   |    |  11 december 2009
Reactie: Het gaat niet om het lange dagen maken het gaat erom dat je werkt tot het gewenste resultaat/doel is behaald.

Om deze vastberadenheid te hebben heb je passie nodig voor wat je doet.

Door werk te doen wat je leuk en interessant vindt is het geen probleem om net zolang door te gaan tot je het resultaat behaalt hebt.
 

Dus u denkt dat u een goede leider bent?

Janus Kizuna   |    |  11 december 2009
Reactie: ''Ze moeten iedere belanghebbende kunnen beïnvloeden'' heel herkenbaar en Spiral Dynamics vertaald dit naar geel leiderschap. Obama is daar een goed voorbeeld van. Iedere regeringsleider zou eigenlijk ''geel'' moeten zijn, helaas zijn die er maar weinig in de wereld. Ook leiders in het bedrijfsleven die ''geel'' zijn, zijn erg schaars.

Binnen het aandachtsvlak van janus Kizuna zoeken wij altijd wel naar geel-leiderschap en het is een verademing als je er dan weer een vindt.
 

Vijf topkwaliteiten van perfecte leiders

M. Hoogervorst   |    |  11 december 2009
Reactie: Goedemorgen,

Wat mij na deze reacties vooral zou interesseren; Welke funties bekleden betreffende personen?

Met vriendelijke groet.
 

Zuchtende collega's meest irritant

Anti Paula   |    |  11 december 2009
Reactie: Ja Paula,
wat erg dat jij de baas niet bent. Als het allemaal zo'n probleem zou zijn is je baas toch de aangewezen persoon om hier wat mee te doen. Je hebt last van een wernemer van de maand syndroom!
 

Hoe verdien ik als jonge manager het respect van mijn team?

Martijn   |    |  11 december 2009
Reactie: Stap 1:
Zorg dat ze in ieder geval geen last van je hebben. Als jij klakkeloos allerlei (mogelijk onzinnige) informatiebehoeftes van boven naar beneden doorstuitert maak je geen vrienden
Stap 2:
Zorg ervoor dat je een toegevoegde waarde hebt voor hun werk. Zie jezelf als een enabler: Zij hebben de inhoudelijke ideëen, maar vaak moet er een aantal organisatorische horden genomen worden en daarbij kun jij helpen.
Stap 3:
Doe je werk goed.
Ik ga er voor het gemak vanuit dat je voornamelijk met mannen werkt; Zij zijn meer onder de indruk van prestaties dan van een aardige manager.

Stap 4: opportunisme
Maak gebruik van incidenten om je gezag te vergroten: Bemiddel (succesvol) in een conflict, los een personeels/administratief probleem voor een medewerker op, zorg ervoor dat je door hebt wanneer er iets uitzonderlijk goed wordt gedaan en beloon de persoon in kwestie passend.
 

We krijgen geen RSI meer, maar worden hoogsensitief

Martijn   |    |  11 december 2009
Reactie: Daphne,

Je stelt dat HSP erfelijk is; daar heb ik echter geen bronnen voor kunnen vinden; hoe kom je daarbij?

Wat bekkeninstabiliteit heb je wel gelijk: Dit is iets wat wél aangetoond is. Het is echter in die zin weer wél een modeziekte dat er enorm veel gradaties in zijn. De échte aandoening komt erop neer dat een bepaalde verbinding sterk verweekt is. Iedere vrouw kan zichzelf de aandoening toeschrijven, puur omdat het daar toch wel een beetje pijn doet (mogelijk als gevolg van een minimale verweking). Door het in het nieuws te brengen zal het aantal vrouwen met die aandoening waarschijnlijk toe zijn genomen.

Als ik naar checklistjes voor HSP kijk dan denk ik dat je analyse correct is:
''Nu weet ik dat er op dat moment teveel prikkels binnen komen en dat m’n hersenen daar langer overdoen om dit op te slaan''. De vraag is echter of je dit hoogsensitief moet noemen of dat het een ''uitdaging'' bij de verwerking van input is. Dit kan in verschillende hoeken te zoeken zijn:
Je verzint zelf veel extra informatie bij de informatie die je krijgt (dagdromen), of je bent niet goed in staat om relevante van de minder relevante informatie te scheiden waardoor je alles probeert te verwerken, of je hersenen werken gewoon wat trager.
Als ik naar de lijstjes kijk denk ik echter dat dat laatste niet het geval is.
 

Topmanager levert in op beloning

Anne   |    |  11 december 2009
Reactie: Wat sneu voor al die medewerkers die nu naast hun riante salarissen nu ook nog hun riante bonus(voor welke prestatie eigenlijk?) moeten missen. Dan maar een keer minder op vakantie volgend jaar of maar die dure
wintersportvakantie overslaan.
Bonussen staan wat mij betreft haaks op al die WW'ers of op diegene die helemaal geen recht meer hebben op een uitkering en het maar mogen zien te rooien.
 

Nederlandse bedrijven blijven investeren in IT voor meer efficiëntie

Kirsten Voncken   |    |  10 december 2009
Reactie: Bruikbaar voor nieuwsbericht op QOL site
 

Salesblog: Praten tegen dovemansoren

Floris de Monchy   |    |  10 december 2009
Reactie: Ik geef ook regelmatig trainingen en vraag me al jaren af waarom trainingsoorden vaak zo onhandig zijn georganiseerd. Dat het duur is om de wens van de klant te kennen, ook al is het er meer dan een, is natuurlijk onzin. Een dagelijks wisselend lijstje van binnenkomende trainers met hun specifieke wensen is heel eenvoudig te maken en bij te houden en vervolgens kan iedere stageair de klant goed ontvangen.
Mijn theorie is: de trainingsoorden hebben soms geen idee van wat hun klant eigenlijk wil. Ik las eens over een marketingtraining waarin de aanwezige deelnemers werd gevraagd wat ze belangrijk vonden aan een trainingsoord. Daarop kwamen zaken te staan als: fax, printer, internet beschikbaar, secretariele ondersteuning mogelijk, korte lunches/diners, geen wachttijden bij koffie, etc. Vervolgens gingen de deelnemers de staf van het conferentie-oord waar ze op dat moment waren, vragen naar hun ideeen over de wensen van hun klanten. Die staf kwam met zaken als: mooie ligging, altijd verse koffie, mogelijkheden voor ontspanning etc. Zaken die geen van alle voorkwamen op het lijstje van de deelnemers!
 

Vijf topkwaliteiten van perfecte leiders

Arthur   |    |  10 december 2009
Reactie: Waarde Marijke,

Ik zie het woord zweep nergens staan in mijn tekst, jammer dat je dat insinueert, echter wel dat de manager een oplettend oog en een luisterend oor moet hebben. Vrij naar Bordewijk: Het is niet de bedoeling dat een leraar afzakt naar de leerling, maar dat de leerling opklimt naar de leraar. Dit is m.i de sleutel waar het om draait.
Als je overal grofweg de laatste zin van elke alinea verwijderd zie precies wat een leider is. de laatste zin is bij wijze van spreken de wijze waarop hij het gaat behalen, door gebruik te maken van de middelen die hem ter hand worden gesteld.
 

Decemberbonus is dit jaar niet voor iedereen weggelegd

Janus Kizuna   |    |  10 december 2009
Reactie: De bonus wordt steeds meer als iets vanzelfsprekends gezien en vast onderdeel van het salaris. Dit, terwijl de bonus ooit toch echt voor bepaalde prestaties was bedacht. Dit is zover doorgeslagen door het materialistische gedachtegoed, dat men er nu mogelijk voor op de loop gaat als deze niet of te laag wordt uitgekeerd.
Misschien moet weer een leuke, interessante en insprirende baan met een bijbehorende salaris het uitgangspunt zijn. En voor specifieke prestaties is dan de bonus een leuke extra. Ik vind daar nauwelijks nog wat van terug als ik met mensen over hun bonussen spreek. Jammer, ik vind het geen goede ontwikkeling.
 

Vijf topkwaliteiten van perfecte leiders

Margreeth Kooij   |    |  10 december 2009
Reactie: Wat een vreemd lijstje! Niet zozeer omdat die kwaliteiten niet zouden helpen, maar dat dit in deze wereld de top 5 zou zijn? Het hele lijstje ademt wat mij betreft een te grote interne gerichtheid uit. En dan de laatste twee: zoals die nu beschreven staan, zijn ze bijna niet te combineren.
Geef mij maar de drie competenties die Peter Senge noemt als noodzakelijk voor leiders in de huidige wereld: In staat zijn het hele systeem te zien; een inspirerend beeld van de best denkbare toekomst- helpen - schetsen (deze staat ook genoemd in het top 5 lijstje); over grenzen heen kunnen samenwerken.
Margreeth
 

Hoe verdien ik als jonge manager het respect van mijn team?

BA van der Schans   |    |  10 december 2009
Reactie: Zelf geef ik altijd de hint dat mensen niet gezien moet worden als productie. Dit is ook de raad die ik meegeef aan mijn leerlingen.

Let erop dat respect niet verkregen wordt. Je verdiend het door je open te stellen op verschillende vlakken.

Zoals ook de andere reacties hebben gezegd:
* Blijf jezelf
* Zorg ervoor dat je eerlijk bent
* Betrek mensen bij het ontwikkelingsprocess (bedenken van oplossingen etc.)
* Daarnaast zullen de medewerkers ook positief reageren als je ook durft te helpen. Als er een probleem is wat opgelost moet worden, niet achterover leunen en mensen bezig laten zijn, maar zelf ook wat doen. Hiermee verdien je vertrouwen en respect.

succes!
 

Salesblog: Praten tegen dovemansoren

P Krul   |    |  10 december 2009
Reactie: In hoeverre is het nodig om er zoveel energie in te steken. Op moment dat je een eenduidig e-mail stuurt, met de ''wensen'', voorafgaand van de conferentie is het probleem naar mijn idee opgelost. Verder is inderdaad diegene aan de receptie het gezicht van het bedrijf, als eerste aanspreekpunt heb je een grote verantwoording. De keuze van een bedrijf om dit te doen is vooral gebaseerd op financiele kwesties, of niet?! Het kan namelijk ook zo zijn dat een stagiaire in het diepe wordt gegooid en zo lerende wijs op verscheidene manieren te werken aan relatiebeheer. Geef diegene dan ook een kans.

Gr.
 
< vorige 1148 1149 1150 1151 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10