Wij bieden onze telefoondienstservice altijd een week gratis of een maand vrijblijvend aan.
En dat werkt ook heel goed mag ik zeggen want bereikbaarheid is natuurlijk van levensbelang in deze tijd. Maar ook het wederzijdse vertrouwen tussen partijen.
Ik ben erg benieuwd naar jou ervaringen over resultaten op basis van wederzijds vertrouwen.
Wist je dat als de omstandigheden gunstig zijn en de manager weinig tot geen stress ervaart dat hij in staat is vanuit zijn kracht te handelen en te communiceren om zijn doelen te bereiken. Maar staat hij echter onder druk en worden de omstandigheden ongunstig dan zal hij eerder reageren op een manier die wel intuitief maar niet effectief is. Deze sterkten en valkuilen kun je zeer eenvoudig in kaart brengen.
Reactie: Outplacement gaat in de regel vaak over trajecten van individuen of van groepen individuen. Outplacement is een activiteit die zich in de meeste gevallen buiten de organisatie afspeelt, met de mensen die van ‘in’ naar ‘out’ verhuizen. Maar outplacement als middel om mensen te verbinden, de achterblijvers én de vertrekkers, is nieuw. Het is geen verandermanagement. Noem het vertrekmanagement.
Kijk op onze website: Vertrekmanagement: een reorganisatie als kans.
Reactie: heel leuk dat er zoveel vertalingen zijn te vinden voor kerst en nieuwjaarswensen,maar wij hebben kennissen Indiérs en zouden ze graag wensen in hun taal wie kan mij deze bezorgen en hoe wordt dit dan geschreven?
Reactie: ik wil het eens over iets heel anders hebben. Tot hoe oud kun je volksvertegenwoordiger zijn?
Ik ben fractievoozitter van deelraad Amsterdam centrum en wil nog graag doorgaan maar ik ben 64 en sommige mensen van mijn partij vinden dat te oud.
Reactie: Toch nog even een reactie van mijn kant.
De regering is blij dat het aantal werkelozen niet verder stijgt, het aantal is zelfs onder de verwachtingen gebleven. Is dat de verdienste van deze regering, ik denk het niet.
Bij de werkelozen worden niet de ZZP ’ers geteld, want die zijn op aanraden van de regering bij hun baas weggegaan of via de WW (UWV) geadviseerd om ZZP ’er te worden.
Nu de economie terugloopt komen deze mensen niet meer aan het werk en moeten ze hun eigen spaargeld aanspreken. Want ze komen niet in aanmerking voor enige uitkering, dat heeft deze regering heel goed gedaan. Want ze scoren op cijfers en niet op sociaal gedrag.
Compliment voor Donner en zijn ministerie.
Dus zeg niet dat deze regering niet slim is, ze zijn zelfs sluw!
Ter informatie mijn bedrijf leeft nog steeds, maar makkelijk is het niet.
Ik wens de lezers een gezellige Kerst en voor 2010 een succesvol jaar en zeker voor de mensen die het zelf moeten rooien zonder enige hulp van onze geweldige regering.
Communicatie is belangerijk... Communicatiestijlen is heel belangerijk voor een manager of om een manager te willen zijn, ... welk stijl hanteer je, bij welk communicatie(gesprek)...
Reactie: In fase 2 en 3 kan je ook gevoelens ervaren die sterk doen denken aan een rouwproces. Dat kan zich zelfs voordoen in de situatie waarbij je in goed overleg en met een goede regeling (geld, opleiding, begeleiding) uit elkaar bent gegaan.
Ben je inderdaad te neergeslagen (doorloop je dus het rouwproces), neem dan even de tijd (enkele weken) want solliciteren in die situatie is nagenoeg kansloos door je lichaamstaal. Richt je op opleiding die je marktwaarde vergroot en maak je kansen groter door èn te zoeken naar een nieuwe werkgever èn te orrienteren op zelfstandig ondernemersschap (ZZP of BV). Dit schept ruimte in je hoofd: een sollicitatie wordt een interactief en aftastend gesprek opzoek naar wederzijdse raakvlakken en niet de jacht op een volgend debacle.
Overigens is de ww-uitkering 70% (eerste twee maanden 75%) over het verdiende loon, gemaximeerd tot het maximale dagloon (€ 183,15 bruto, 2009). Dus maximaal zo'n € 2.770,- bruto per maand bij fulltime. En, qua duur afhankelijk van het aantal arbeidsjaren. Dus geen vetpot en voor vele managers veel lager dan het laatst verdiende loon.
Al zou je een zak(je) geld mee krijgen, voor vele lezers van deze site, wellicht een behoorlijke aderlating. Bovendien kijken werkgevers al vreemd op als iemand langer dan 6 maanden in de ww zit. Het CWI - UWV trouwens ook: na 6 maanden sta je al te boek als langdurig werkloos.
Je moet dus zeker niet bij de pakken neer gaan zitten, maar rustig één kwalitatieve sollicatie per maand doen is niet effectief en niet efficient.
Je zult dus meerdere sollicitatieprocedures tegelijkertijd moeten doen. Zorg er dan wel voor dat de sollicitatiebrief en motivatie op maat gemaakt zijn (gemeend en authentiek) en dat je beslagen ten ijs op gesprek gaat (wat spreekt je aan in de functie en het bedrijf, wat kan je toevoegen).
Reactie: Daarom moet er ook een referendum over kilometerheffing komen. Het burgerinitiatief dat hiervoor pleit, kunt u ondertekenen op:
http://www.kilometerheffing-nee.nl/digitale_steunbetuiging.php
Reactie: Dat bewijst alleen maar dat mensen onvoorspelbaar zijn en dat smaken verschillen.
En dat is nu juist waar marketeers en verkopers (en economen) aan voorbij gaan. Wat bij de een werkt kan bij de ander averechts werken.
En als ''ze'' negatieve reacties terugkrijgen worden ze nog kriegel ook, want ze menen het gelijk zo aan hun zijde te hebben.
Of zijn ook marketeers en verkopers allemaal uniek en verschillend, dus net echte mensen?
Bedankt voor dit grappige én jammer genoeg waarheidsgetrouwe artikel. Ik vrees dat vele zelfstandigen, kmo's én grotere bedrijven zich in minstens één onderdeel herkennen.
U heeft gelijk. De dag dat marketing en sales, in ruime zin, een mooie tango dansen, zullen klant én prospect tevreden én gelukkig zijn.
Reactie:
Langs de zijlijn!
over faillissementen 2)
Beste Allemaal,
Eerder lichtte ik al een klein tipje op van de sluier rondom faillissementen in Nederland.
Ook Pieter Lakeman ( ja DIE !) schreef er eerder, samen met Pauline van der Ven een boek over, onder de titel : FAILLIET OP KREDIET!.
Het moet me van het hart(en dat verwijt heb ik hem eerder ook gemaakt) een aantal zaken die zij in dat boek benoemden waren bepaald eenzijdig belicht, maar een kern van waarheid had het wel in zich.
Die eenzijdigheid is trouwens een wel meer optredend vervelend kantje van die man. Soms zou hij beter het puntje van zijn tong afbijten, alvorens met vlijmscherpe tong toch dingen te roepen die hij maar half of niet kan waar maken. Ik denk dan aan de opmerkingen jegens Paul Kuipers deze week. Dat was opnieuw : ''''Een klein beetje dom!''.
Dat het artikel op zich niet evenwichtig is mag helder zijn. Echter, om alle onevenwichtige nuances uit een dergelijk artikel te halen zou opnieuw een heel boek nodig zijn.
Dat was ook, denk ik, niet de bedoeling van het artikel. Faillissementen treden in ons land in verhouding vaker op dan in de ons omringende landen. Dat zegt alles over de zakelijke verhoudingen in dit land en het rechtsysteem dat onvoldoende controle en bescherming biedt aan leveranciers, naast het noch immer falende systeem van faillissementsafwikkeling. Buiten de WSNP (Wet schuldsanering Natuurlijke Personen) is er niet veel verbeterd in 25 jaar. En dat is, voor de betrokkenen, een treurige vaststelling. Dit omdat de resultaten van onderzoek door het WODC (Wetenschappelijk Onderzoek en Documentatie Centrum) al minstens zo lang bekend zijn.
Maar ook hier: dit zijn vaststellingen die ik simpel in een paar woorden opschrijf, maar waarvan de echte onderbouwing een half boek vergt. Dat is dus te veel voor hier. En dan zijn we aan het beantwoorden van het maatschappelijk WAAROM nog niet eens toe na dat halve boek! Daar heb je dan nog een berg aanvullend onderzoek en een hoop tijd voor nodig!
Volgens mij is het op deze plaats ook niet echt van belang om tot in het verre detail uit te wijden over een onderwerp, maar is het hier: kort en bondig feiten aanstippen van belang. Wie zich daarna geroepen voelt kan er altijd aan verder werken als hij / zij een oplossing weet voor een aangestipt probleem, en de tijd heeft om er echt iets aan te doen.
En dat wilde ik toch even aan u allen kwijt.