zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Spam: slecht voor uw portemonnee en het milieu

Ad de Beer   |    |  21 januari 2010
Reactie: Leuk toch dat ook spam nu nog meer in het beklaagdenbankje komt door een relatie naar milieu te leggen. Helaas zal dat de spammers niet echt verontrusten, want hun handel is bijzonder lucratief.
Natuurlijk kunnen we spam verstuurd in ons land, bijvoorbeeld door duistere goksites, melden bij de OPTA, maar als het resultaat van de inspanningen van OPTA wordt bezien, is er weinig hoop. Diverse klachten over die sites hebben nog steeds niet geleid tot een vermindering van die spam, laat staan een boete.
Spamfilters helpen natuurlijk, maar de spammers is over het algemeen slimmer dan de filters dus lijkt het ijdele hoop spam te stoppen.
De belofte van Gates dat we in 2005 verlost zouden zijn van spam kunnen dan ook bijgezet worden bij de vele beloftes die al gedaan zijn door overheden en toezichthouders.
Het enige wat zou helpen is een publieke boycot van spammers, maar ja, mensen die hun viagra niet aan de huisarts durven vragen, mede omdat het niet vergoed word, blijven afhankelijk van andere bronnen.
 

Teulings: crisis was niet te voorspellen

Ad de Beer   |    |  21 januari 2010
Reactie: Bedankt voor het compliment Marjolein.
Helaas ben ik bang dat de gevestigde orde van politici en economen (en te veel politici zijn ook nog eens econoom) niet uit de bestaande paradigma's kunnen loskomen.
Ze roepen het allemaal wel, maar ze hebben de visie die nodig is voor verandering niet, vooral omdat ze nog steeds denken dat de wereld in modellen te vatten is.
Politici hebben daarbij ook nog het nadeel dat ze door hun gebrek aan visie en kennis van de maatschappij de hardste schreeuwers naroepen, zonder oog te hebben voor de zwijgende meerderheid.
Daarom zou het goed zijn dat de zwijgende meerderheid zijn stem verheft en de politiek op andere gedachten brengt. Maar ja, als je naar ''Het Volk'' luistert ben je een populist en wordt je verguisd, vooral omdat je het hoofddoel van de politieke elite, zoveel mogelijk zetels, belaagd.
 

MBA-titel in Nederland te koop voor 1790 euro

Johan   |    |  21 januari 2010
Reactie: Volgens mij zijn er op dit moment wel interessantere onderwerpen te bedenken om te plaatsen.
Dit is toch al lang bekent. Eigenlijk vind ik het sneu dat de redactie (bij gebrek aan beter) dit soort artikelen plaatst.
 

Teulings: crisis was niet te voorspellen

Marjolein Hins   |    |  20 januari 2010
Reactie: Chapeau Ad, zo simpel is het. Wij hebben zelf de problemen veroorzaakt en zijn dus ook zelf de oplossing!
En dus ongelooflijk dat we nog steeds niet verder wakker zijn geworden met elkaar..... want de wereld verandert al als wij er anders naar gaan kijken! En bijv. stoppen met allerlei angstmechanismen en afrekenculturen.

Één toevoeging van mijn kant, ik heb wel de hoop dat het 'wakker worden' gaat gebeuren, want ik zie en voel een verandering bij veel mensen, dus als de politiek niet wakker wordt dan gaat de consument/burger zelf het systeem omdraaien om met elkaar iets nieuws en positiefs neer te zetten. Echter makkelijker gaat 't als we allemaal mee doen. Ik was gisteren bij de Big Improvement Day en daar hing een sfeer in de lucht met samenwerking tussen bedrijfsleven, ondernemers en overheidsinstanties die heel goed voelde voor de toekomst van ons land en de aansluiting met de wereld.

Ook bedrijven die de crisis in hun bedrijf willen stopzetten kunnen dat inderdaad door, zoals Ad zegt, aandacht aan alle mensen te geven, zodat zij met elkaar voor verandering kunnen zorgen.

Hartelijke groeten,
Marjolein
 

Van klacht naar compliment !

Nick   |    |  20 januari 2010
Reactie: Altijd leuk om nieuwe dingen te leren.

Deze drie punten zijn van groot belang. Managers vinden het vaak moeilijk om sorry te zeggen als ze iets fout hebben gedaan, en vooral niet terug te komen en de probleem op te lossen. Op lange termijn kunnen deze drie punten een organisatie positief veranderen.

Eeen hele mooie artikel!

 

Drie HR-trends voor 2010

Ad de Beer   |    |  20 januari 2010
Reactie: @Bas
de klant is koning en veel bedrijven zijn nog niet toe aan dit soort zaken.
Toen ik bij een klant eens voorstelde om de werkdag te beginnen met een warming up, omdat er veel fysieke arbeid was, keek hij me ook aan of hij het in Keulen hoorde donderen, maar toen we het toch hadden ingevoerd en het verzuim door klachten aan het bewegingsapparaat vrijwel verdween, zag hij wel in dat het een goede ingreep was.
De vraag is wel in hoeverre bedrijven zich mogen bemoeien met de persoonlijke levenssfeer van mensen. Afvallen vind ik een persoonlijke keuze, net als kroketten eten, daar moet je als werkgever zeer terughoudend in zijn.
De grens tussen bezorgdheid, zorg en betutteling is al vaag. Te veel betutteling heeft juist het tegengestelde effect.
 

MBA-titel in Nederland te koop voor 1790 euro

Solar   |    |  20 januari 2010
Reactie: Helemaal met je eens, Marcel...

De praktijk is de beste leerschool, maar HR afdelingen denken daar toch vaak anders over als het niet met een diploma ondersteund wordt..
Dus ze scheppen zelf deze markt, omdat het na aanname toch op kwaliteiten aankomt...

Prima bedrijf dus DBA.
 

Drie HR-trends voor 2010

Bas   |    |  20 januari 2010
Reactie: Over wellbeing gesproken...

Gisteren had ik een telefoongesprek waarbij een klant vond dat wij performance te breed aanvliegen. Onderwerpen als afvallen, voldoende slaap en work-life balance vond hij niet passen in een site van een organisatie die zich bezig houdt met effectief werken.

Overigens is wellbeing niet een topic dat aan bod hoort te komen vanwege een vergrijzende samenleving. Wellbeing zorgt voor meer levensvreugde en effectievere mensen (ongeacht hun leeftijd)

Kijk en oordeel zelf: http://www.bashoorn.nl
 

Zestien marketingtechnieken om eens over na te denken

Susanne Sassen | Moshi-Toshi E-mailmarketing   |    |  20 januari 2010
Reactie: 12. Stuur leuke e-mails

Ter aanvulling: zorg dat de inhoud(content) van uw mailing relevant is voor uw doelgroep.

Als u een heel brede doelgroep heeft, probeer deze dan te segmenteren in subdoelgroepen en per subdoelgroep een mailing te versturen.

U zult merken dat hoe relevanter een mailing is voor de ontvanger, hoe meer effect hij heeft
 

Jonge zakenvrouw zoekt aandacht met diep decolleté

katja   |    |  20 januari 2010
Reactie: Prachtig al die reacties (veel meer dan gemiddeld!) op dit artikel.

Waarom geen gebruik maken van hetgeen de mannen willen? Marktwerking, vraag en aanbod, en als je zo de aandacht op je gevestigd weet én je kunt het daarna inhoudelijk met diepgang waar maken, dan ben je koopman !

Ben het geheel eens met de heer Odijk!
 

Zestien marketingtechnieken om eens over na te denken

Kees van den Berg   |    |  20 januari 2010
Reactie: 5. Twitter
Goed gebruikt kan dit medium een krachtige marketingtool zijn.

Zo geformuleerd is dit toch echt een non-advies
 

Weerstand verminderen tijdens training

Janus Kizuna   |    |  20 januari 2010
Reactie: Ik lees weinig nieuws om weerstand weg te halen. De opdrachtgever (bijv. leidinggevende) heeft een belangrijke rol en communicatie in zijn algemeenheid is per definititie essentieel om mensen met het juiste gevoel in een training te krijgen.

Dat mensen willen veranderen (ik heb het dan over de grote groep) ben ik niet eens met een van de reacties. Mensen vinden veranderingen beangstigend en het bekende, vertrouwde is veel veiliger. Daar meer aandacht aan schenken in communicatie (begeleiding in zijn algemeenheid) en mensen het zo laten ervaren (bijv. door de directleidinggevende) is veel belangrijker. Maar dan nog vinden veel mensen veranderen ''eng''.
 

MBA-titel in Nederland te koop voor 1790 euro

Marcel   |    |  20 januari 2010
Reactie: Laat ik eens de discussie aanwakkeren . . . .

Ik kan mij hier wel een beetje in vinden.
Er zijn natuurlijk legio mensen die op jonge leeftijd zijn gaan werken en zichzelf door inzet, capaciteit, talent, etc. hebben weten te ontwikkelen naar een veel hoger niveau dan bijvoorbeeld het MAVO diplomatje dat zij op zak hebben.
Wil men nu van baan veranderen dan wordt dit ineens lastig omdat zo'n jonge blaag, verstoken van enige realiteitszin, maar met de een of andere titel op zak de voorkeur geniet.

Voor dergelijke personen kan een toetsing van hun kunnen c.q. capaciteiten een uitkomst zijn.

Ergo, onder bepaalde voorwaarden kan ik hier in meegaan. Maar of dit nu bij een commerciele instantie moet worden ondergebracht.....
 

Teulings: crisis was niet te voorspellen

Ad de Beer   |    |  20 januari 2010
Reactie: Economen kunnen niet voorspellen omdat mensen niet te voorspellen zijn. Omdat de meeste economen blijven geloven in modellen en geen aandacht schenken aan mensen, kan en mag geen waarde worden gehecht aan hun voorspellingen.
De les van de crisis is dan ook dat economische kengetallen niets voorstellen en alleen schijnzekerheden en schijnonzekerheden opleveren.
Meer aandacht voor mensen, zowel in als om de organisatie is de enige mogelijkheid om de toekomst zeker te stellen.
Ik vrees echter dat de lessen van de crisis niet zullen doordringen, want zelfs de linkse partijen die beweren er voor de mensen te zijn, gebruiken de crisis alleen maar om het kapitalisme te hekelen.
Deze hele parlementaire enquette is, net als de klimaatconferentie eerder en de komende conferentie over Haiti, pure geldverspilling en alleen maar goed voor het toch al veel te grote ego van politici die totaal los zijn van dat waar het echt om gaat, mensen.
 
< vorige 1115 1116 1117 1118 2479 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10