Reactie: Mooi artikel! Even een kleine aanvulling bij punt 14. Linkruil wordt door Google niet meer gewaardeerd, kortom een link naar je site en een link terug strepen eigenlijk weg tegen elkaar. Overigens maken overige zoekmachines nog geen gebruik van deze techniek dus daar werkt het nog prima voor.
Beter is om te zorgen dat je links krijgt door leuke content (punt 1!) te maken zodat mensen graag naar je willen linken en je niet hoeft terug te linken!
Reactie: Een verwijzing naar de toespraak van Paul de Blot voor een zaal vol ondernemende mensen (MKB Krachtcentrale) lijkt me hier op zijn plaats. Een van de vele quotes:
''Als je afstudeert, begin je pas te leren, je hebt geschiedenis geleerd.''
''Waar je aandacht aan besteed, dat activeer je.'' (Volg je op, dat ga je doen) Besteed je dus aandacht aan het GEEN fouten maken, dan maak je ze juist...
Luister maar naar zijn verhaal via deze link: http://bit.ly/4MZcHX
Reactie: Los van mijn indruk met een verkapte reclame voor een bedrijf te maken te hebben, vind ik de conclusies nogal vaag. Waarom hebben de 'dames' een voorsprong als ze aan de ene kant wel makkelijker contacten leggen en aan de andere kant minder goed in onderhandelen zijn?
Het verkoopproces is eigenlijk een inkoopproces ook al wil de verkoper graag denken dat hij/zij iets verkoopt. Daarom denk ik dat zowel mannelijke als vrouwelijk 'koophelpers' beter af zijn met het volgen van een inkooptraining en dat beide groepen veel baat zullen hebben bij het lezen van het boek 'Mannen komen van Mars en vrouwen van Venus.' Hoe beter je elkaars taal leert kennen hoe soepeler de onderlinge communicatie gaat en dat is het waar kopen en verkopen toch om draait?
Reactie: Dat het inlevingsvermogen van vrouwen (over het algemeen) groter is dan van mannen is evident. Daarnaast is het zo dat de beslissers in organisaties over het algemeen mannen zijn. En mannen praten nou eenmaal liever met vrouwen dan met andere mannen. Op dat vlak hebben vrouwen een voorsprong. Een effectieve salesman/vrouw dient echter ook lef en daadkracht te tonen in het commerciële proces. Bijvoorbeeld: het vragen om de order/afsluiten en onderhandelen. Dit is over het algemeen bij mannen meer vertegenwoordigd. Dat maakt dat een goede salesorganisatie het beste kan streven naar een evenwichtige balans tussen mannen en vrouwen.
Werner Hoenders
http://www.hoenders.nl
Reactie: Natuurlijk is het beheer van debiteuren belangrijk, zeker in deze tijd waarin klanten hun leveranciers graag als bank gebruiken, mede omdat de banken weigeren hun werk als bank te doen, vanwege een crisis die ze zelf hebben veroorzaakt en zo in stand houden.
Het is dan ook niet erg netjes van met name de ABN AMRO bank, een van de hoofdschuldigen, om met dit soort propaganda voor eigen diensten te komen. Laat die bank eens doen wat ze hoort te doen, namelijk geld verstrekken aan bedrijven die dat nodig hebben.
De basis van een onderneming zijn echter nog steeds de medewerkers. Zonder bank gaat het best goed, zo hebben we het laatste jaar kunnen merken, zonder medewerkers lukt er niets. Door op een goede manier met medewerkers om te gaan en beter om te gaan met klanten en leveranciers, kan het debiteurenbeheer vaak een stuk beter zijn, want een groot gedeelte van de problemen rond debiteuren zijn terug te leiden naar slechte klantgerichtheid en slechte klantvriendelijkheid, zoals verkopers die het motto ''veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven'' hanteren en daarmee klanten bedonderen
Actief beleid daar zal dit soort reklamespotjes overbodig maken.
Reactie: Interessant artikel en interessante opmerkingen van de lezers. Dit onderwerp boeit.
Blijkbaar voelt iedereen zich daar persoonlijk bij betrokken...
Reactie: Goedemorgen Ad,
Ook hier weer eens, dat alleen-in-modellendenken zit zowel in politiek als bedrijfsleven in de weg.
Echter in elke organisaties zitten mensen die wel willen bewegen en het nieuwe kunnen pakken en willen ontwikkelen. Wat ik dus doe is over de muurtjes van organisaties heen die mensen met elkaar verbinden, zodat zij met elkaar beweging kunnen veroorzaken, die goed is om de belangen van alle betrokkenen te behartigen.
En daarnaast gewoon nieuwe dingen ernaast zetten, die een voorbeeldfunctie hebben.
Die eerste acties kosten namelijk wel veel meer tijd, echter ik geloof wel in de bruggen bouwen tussen oud en nieuw, omdat we nou eenmaal allemaal mee moeten in de beweging willen we een heel bedrijf en dus ook een heel land een sprong laten maken.
We gaan het zien! :-)
Tot ziens en fijne dag, ook natuurlijk voor de andere meelezers.
En daarnaast kost oprechte aandacht en interesse aan de mensen in de huidige organisatie geven geen cent aan opleidingskosten. Wellicht daar beginnen?!
Reactie: En opnieuw lopen veel bedrijven achter de feiten aan door de lakse houding in het verleden.
Door strategisch HRM waren veel van deze problemen te voorkomen geweest. Door tijdig intern de juiste talenten te selecteren en op te leiden zijn de juiste leiders ''just in time'' beschikbaar. Regeren en managen is vooruitzien, maar zowel de regering als veel managers hebben terugkijken tot een kunst verheven. Dat is makkelijk, want meestal is de achteruitkijkspiegel vaak duidelijker dan de voorruit.
De oplossing op korte termijn is het aantrekken van visionairs met kennis van mensen, eventueel op tijdelijke basis. Die lijken duur, maar leveren een veelvoud van hun investering op.
Reactie: Zowel ''mythe'' 1 als 2 zijn zeker wel kenmerken van leiderschap.
Als je geen visie hebt en niet in staat bent om mensen te inspireren om te doen wat nodig is, wat ben je dan? Een manager die zaken beheert?
En als je geen mensen leidt, wat leid je dan wel? Prestaties? Die leid je niet, die zet je neer. Samen met geïnspireerd personeel!
Ik zeg dat uitgerekend deze twee punten bij uitstek bij een leider horen.