zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Bent u wel eens het slachtoffer geweest van een oplichterstruc?

Opa   |    |  18 januari 2010
Reactie: Jazeker. Daar hoef je echt niet voor gestudeerd te hebben. Wat dacht u van het BBR trio dat iedere dag neusfluitend de Nederlandse bevolking oplicht.
 

Medewerkers komen structureel te laat. Wat te doen?

Sigrid   |    |  18 januari 2010
Reactie: Het maken van afspraken met te-laat-komers en deze te belonen of te straffen werkt naar mijn idee niet.
Blijkbaar trekken ze zich op dit vlak niet veel aan van alle eerdere opmerkingen en afspraken.
Dus belangrijkste vraag is 'waarom' komen ze te laat? Wat is hun motivatie? Welke gedragsnormen hanteren zij rond aanvangs- en vertrektijden?
Kortom, welke goedkeuring geven ze zichzelf voor dit gedrag? Want de goedkeuring van de werkgever hebben ze blijkbaar niet nodig. Misschien geeft men wel een verklaring waar ook de werkgever zich in kan vinden en staat deze hierdoor eerder open voor flexibeler werktijden.
 

Manager heeft opvallend vaak gestoorde trekjes

Maria   |    |  18 januari 2010
Reactie: Geachte Jean Yves,


U ook bedankt voor uw bijdrage.

Het is inderdaad niet makkelijk om manager of leider te zijn. Er zullen ook altijd managers zijn die het beste voorhebben met de organisatie waarvoor hij of zij werkt.
Het gaat in dit geval door de aard van het artikel waarop we reageren, meer om de groep managers die een persoonlijkheidsstoornis hebben en met name de psychopaten die willens en wetens personeelsleden elimineren die een andere kijk hebben of zelfs kritiek op het gevoerde beleid. Het zou daarom beter zijn dat handelen getoetst wordt, zodat ook managers zichzelf kunnen verbeteren en blinde vlekken kunnen aanpakken of gericht op cursus gaan. Bij sommige onderzoeksinstrumenten rollen er aan de hand van de uitkomsten automatisch de interventies uit die nodig blijken te zijn als men wil verbeteren in het behalen van targets. Welk integer persoon wil dat nou niet? Je zou zo heel gericht zwakke plekken in de organisatie kunnen aanpakken en daar zijn managers voor toch? Lijkt mij altijd de targets van het bedrijf ten goede komen. Ik hoop dat dit eens gemeengoed wordt en dat de psychopaten onder ons getakkeld worden.
Ik hoor je antwoord al 'keep dreaming' en dat doe ik dan ook maar. Ook al heb ik erg veel aan jullie reacties als niet-manager maar wel toegewijd personeelslid, dat keer op keer de kous op haar kop krijgt, ondanks integere intenties, harde werken en genoeg opleiding en bruikbare parate kennis. Ik ben weer iets wijzer geworden. Dank daarvoor.

Groet Maria
 

Manager heeft opvallend vaak gestoorde trekjes

gvbrussel   |    |  18 januari 2010
Reactie: Jean-Yves,
alle verzachtende omstandigheden zijn geen voldoende motivatie voor het overtreden van internationaal of nationaal recht. Dat geldt ook voor Balkenende en consorten.

Jij ook bedankt voor je input die enkele zaken wat duidelijker voor het voetlicht heeft gebracht.
 

Op zoek naar een nieuwe baan? Volg uw passie

Thecla   |    |  18 januari 2010
Reactie: In een cv kun je prima een klein stukje tekst opnemen waarin je schrijft wat jouw passie is. Dat kan privé of zakelijk zijn, maar het geeft de lezer wel een indruk van wie je bent, naast wat je kunt en kent.

Om je cv niet te standaard te maken (maar ook niet te uitgebreid) is het handig om iets specifieks en afwijkends te noemen. In mijn cv staat bijvoorbeeld dat ik muurschilderingen maak, ''wat je niet hebt, kan ik schilderen'' (bijvoorbeeld een Porsche voor de deur). Vaak wordt daarnaar gevraagd in het sollicitatiegesprek. Het valt op, het wijkt af van de standaard, het intrigeert. Die passie laat je vervolgens zien in het gesprek.

Natuurlijk moeten je competenties wel goed naar voren komen in je cv en in je brief. Hulp nodig?

succes met solliciteren.
 

Forse directiesalarissen bij liefdadigheidsinstellingen

Job   |    |  18 januari 2010
Reactie: @Stada
Laat ik mij beperken tot de Nierstichting.Een directeur als Paul Beerkens die 15.000 euro per maand ontvangt en NIETS doet voor de core-business, te weten de nierpatient op de wachtlijst, die verdient het niet om nog één cent te ontvangen. Realiseert u zich wel dat deze patienten gered kunnen worden door een nieuwe nier.Tijdens het directeurschap van deze heer Beerkens kostte dat al zo'n 2000 onnodige levens.
De 20 miljoen jaarinkomen van de Nierstichting gaan voor bijna de helft naar reclame-/PR-kosten, geboekt onder vele namen.Het is niet meer dan een reclamebureau dat slechts op zichzelf is gericht.Met de nierpatient als melkkoe.

En de 80.000 dames die jaarlijks gratis 4,5 miljoen bijeencollecteren, hebben geen flauw idee wat er met dat geld gebeurt. Voor een fotootje in een plaatselijk krantje en een zwaarverzilverd theelepeltje van de Nierstichting trekken zij ieder jaar weer de deuren langs. Collecteren verdient lang niet altijd eer, heer Stada.

Voor de wachtlijstpatient is er maar één die redt, namelijk
»Nierpatientencollectief Nieuwe Nier NU«

Job te Pas
 

MBA-titel in Nederland te koop voor 1790 euro

Pico   |    |  18 januari 2010
Reactie: Geachte Heer/mevrouw,

Graag wil ik meer over weten kopen voor een Diploma! hoe werkt het eigenlijk??

Ik hoor je graag.

met vriendelijke groet.

Pico
 

Zo geeft u uitleg zonder onderbreking

Thecla   |    |  18 januari 2010
Reactie: Beste Peter en Frank,

mijn ervaring is, dat juist het laten onderbreken heel krachtig is.

Je zult wel direct het woord terug moeten nemen, en op die manier proberen deze ''kritiek'' in je voordeel te gebruiken. Als dat lukt, krijg je zeker veel respect van de andere deelnemers. Op deze manier voelt men zich meer betrokken en creëer je een situatie waarin men kan meedenken.

Je lichaamstaal verandert dan automatisch in een open houding, waarbij je respect uitstraalt naar de deelnemers (immers, je ben benieuwd naar hun inbreng) en de rust en het vertrouwen dat je precies weet waar je over spreekt. Dit moet dan ook wel waar zijn, bluffers vallen snel door de mand, zelfs als zij hun hand ophouden. De inhoud moet imponeren, niet de houding, lijkt mij.

Met vriendelijke groet,

Thecla Meyknecht
adviesbureau OfficeWise
 

Forse directiesalarissen bij liefdadigheidsinstellingen

Sylvia   |    |  18 januari 2010
Reactie: Beste Kees,
Over Haiti gesproken. Waar is het geld gebleven dat voor de Tsumani opgebracht werd?
Eén derde daar voor is volgens NOVA, op de plaats van bestemming gekomen.
De rest ''werd bewaard'' omdat het ''zo goed en verantwoordelijk'' uitgegeven moest worden....?!
Waar blijft de rest van het geld? ook hier weer sprake van een goede doelen mafia?
Bij het openstellen van zo'n gironummer zou het de overheid niet miststaan om verplicht inzage te geven in de opbrengst en besteding van dit Haiti geld.
Wat zegt het vette salaris van een directeur dan nog?
Nou Kees, dat hij vanwege diezelfde ellende die jij beschrijft, lekker verdiend!
Daar vind hij niks mis mee.
 

Medewerkers komen structureel te laat. Wat te doen?

Kees   |    |  18 januari 2010
Reactie: Met de vorige opmerkingen ben ik het eens. Met name de fileproblematiek speelt een belangrijke rol. Wat mogelijk nog een aardige optie is, om een kleine boete af te spreken bij het te laat komen bij vergaderingen. Bijvoorbeeld elke keer 50 cent in een doorzichtige pot op een centrale plaats binnen de organisatie, door de personen die onaangemeld te laat komen. Een keer per jaar potverteren of aan een goed doel schenken?
 

Zo geeft u uitleg zonder onderbreking

Johan   |    |  18 januari 2010
Reactie: Nuttige tips, dank u wel!
 

Medewerkers komen structureel te laat. Wat te doen?

Jouke   |    |  18 januari 2010
Reactie: Wat ik niet zie in het verhaal is dat als je dit veranderd het ten goede komt van de werkzaamheden.
Een medewerker die structureel te laat komt zal dit anders ervaren.
Wat voor afspraken liggen er met de medewerkers.
Al met al als ik het zo lees denk ik dat het niet structureel is maar een verworven recht.
Tevens mis ik de opmerking of de medewerkers hierdoor ook minder uren maken want later beginnen is automatisch ook langer door.
Ik denk dat wij nederlanders teveel in een keurlijf zitten in landen om ons heen is flexibel werken al lang regel, bij ons zijn diverse managers nog bezig om alles in hokjes te plaatsen en een 9 tot 5 mentaliteit te realiseren dit is echter al lang achterhaald.
De oplossing is meestal vrij eenvoudig.
Zolang het de organisatie niet schaad en het mogelijk is dat de werknemer later begint zal de productieviteit alleen maar hoger zijn, zodra je de werknemer dwingt zul je merken dat deze hierop reageerd (productiviteit daalt, werknemer voelt zich belemmerd in zijn werk, hogere kans op ziekmeldingen) en het kan zelfs zo zijn dat deze werknemer een andere baan gaat zoeken en je zo een eventuele waardevolle kracht kwijtraakt.
Dit alles kan resulteren in een verstoorde arbeids verhouding en aangezien het om meerdere personen gaat denk ik dat de leidinggevende in dit geval goed moet nadenken over wat te doen.
Overgens denk ik zelf dat hier dus een nieuwe leidinggevende is gestart welke nu zijn stempel even moet gaan zetten hieruit blijkt maar weer dat verandering resulteerd is conflict wat beiden niet te goede komt.

Ga een open dialoog aan met de mensen probeer te achter halen waarom.
Probeer tot een acceptabel oplossing voor beide partijen te komen.
En let wel op werknemers die reeds langere tijd bij een bedrijf werken zien leidingevende anders dan je denkt, een werknemer denk als er veel verloop is leidingevende komt leidingevende gaat.
 

Oudere sollicitant voelt zich gediscrimineerd

René   |    |  18 januari 2010
Reactie: Dag Mariette,

Goed verhaal m.b.t leeftijdsdiscriminatie en dat er servicepunten en adviesbureaus zijn zoals Art 1 echter, het gaat hierbij niet alleen om leeftijsdiscriminatie er is nog een ander aspect wat meespeelt wat bij nader inzien veel en veel zwaarder weegt, het volgende.
Enkele collega's van mij die in hetzelfde segment werkzaam waren als ik die op een gegeven moment de zaak niet meer draaiende konden houden zijn noodgedwongen echt failliet gegaan, het 1 sloot het ander nooit uit begrijp je, we kunnen allemaal gaan zitten mekkeren dat het een slecht management was of er was een slechte bedrijfsvoering, allemaal denkbeeldig reeël, maar denk ook eens aan de bedrijven die hun betalingsverplichtingen niet nakomen.
Nu is het zo dat de gefailleerden met naam en toenaam en persoonlijke gegevens gewoonweg door de curratoren en advocaten op 1 of andere internetsite gedumpt worden ( schandalig)vind ik dit, dit is de puurste vorm van witteboordcriminaliteit.iedereen kan op een willekeurige site gaan kijken of de sollicitant wel geschikt is en wordt met voorkennis bijvoorbaat al afgewezen ongeacht zijn expertise, mensen op boardlevel niveau maken zich hieraan ook veelvuldig schuldig, jijzelf bent ook werkzaam op boardlevelniveau, mijn vraag aan jouw is, wat is jullie routing in deze, met alle respect, ik verwacht dat ik een niet al te uitgebreid antwoord kan verwachten, dat begrijp ik maar al te goed na aanleiding van de verhalen en documenten die ik heb gehoord en ingezien van mijn oud collega's.
Maar jij kunt mij zeer zeker vertellen welke kansen deze mensen nog hebben op de arbeidsmarkt, wat doet Art1 hieraan in hun programma, of is dat misschien een beetje link om in te stappen omdat jullie neem ik aan ook een groot relatiebestand hebben die daar dan waarschijnlijk niet zo blij mee zijn.

Enkele van mijn collega's zijn al meer dan 4 jaar onderweg om via verschillende instanties die daar subsidie op subsidie voor krijgen werk te vinden, echter, alles is al kapot gemaakt, niet door de mensen zelf maar door die witteboordcriminelen, gezin kapot, achterstanden van betalingen m.b.t huur, verzekeringen, belastingen die niet meer afgedragen kunnen worden enz enz en, ja ja zelfs dakloos zijn en worden onderhouden door familie , vrienden of kennissen, is dit het sociale nederland, ik dacht het niet he, ik dacht het niet, mensen die dit soort gegevens plaatsen moeten s'morgens maar eens in de spiegel kijken en zich afvragen of ze het wel goed doen en bedoelen.
Beste Mariette,
Als jullie nog een Art1 service punt op willen starten in mijn gebied dan houd ik mij aanbevolen, ook een goed transparant gesprek ga ik niet uit de weg.Er heerst onder de mensen veel meer onvrede dan je ook maar enigzins kunt bevroeden. Trek mijn reactie jezelf dan ook niet persoonlijk aan maar na aanleiding van jouw reactie vond ik dat ik toch even moest reageren en je ervan bewust te maken dat er nog veel meer werk aan de winkel is om goede welwillende mensen aan het werk te krijgen in ons o zo sociale Nederland.

De ware ondekkinsreis ligt niet in het zoeken naar andere landschappen maar in het kijken met andere ogen.

Met vriendelijke groet verblijf ik,
 

Zo geeft u uitleg zonder onderbreking

Peter   |    |  18 januari 2010
Reactie: Geachte heer F. van Marwijk,

Het verhaal lijkt me helemaal te kloppen. De lichaamstaal waar ik me weinig tot niet van bewust ben wordt door u benadrukt. Ik denk dat met mij het grootse deel van ons zich onvoldoende bewust is van zijn lichaamshouding.

Wat ik dus win met het lezen van uw stuk is weer iets meer het bewustzijn van de gevolgen van mijn eigen lichaamshouding.

Waar ik mijn vraagtekens bij zet is wat voor mij de effecten zijn. Ik was extra geïnteresseerd in uw stuk omdat ik deze week een vergadering heb met 4 collega's. Ik ben verreweg de jongste, met 21 jaar zit ik ongeveer op de helft van de gemiddelde leeftijd. Werk 2 dagen/week naast mijn studie en probeer met mijn bevindingen aan te geven wat er waaorm in de organisatie moet veranderen.

Wat u wellicht al aan voelt komen is mijn angst om als arrogant gezien te worden als ik uw tips ga gebruiken met als gevolg dat ik niet serieus genomen wordt omdat men vooral gefrusteerd is door de zelfingenomen houding.

Ik hoop dat u met een aanvulling komt om zowel uw tips te gebruiken als een gepaste houding in mijn positie te kunnen hanteren.

Bij voorbaat dank, met vriendelijke groet,


Peter
 
< vorige 1117 1118 1119 1120 2479 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10