zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Teulings: crisis was niet te voorspellen

Sjors   |    |  20 januari 2010
Reactie: Teulings: crisis was niet te voorspellen

Als je nuchter nadenkt dan had je dit voor een groot deel aan kunnen zien komen.
Veel mensen dachten dat de bomen de hemel in groeiden.En dan die exorbitante bonussen dat moet vroeg of laat toch een keer fout gaan daar hoef je niet voor gestudeerd te hebben om dat te zien.
 

Jonge zakenvrouw zoekt aandacht met diep decolleté

anton rekers   |    |  19 januari 2010
Reactie: Lectori Salutem,
vergeef me,de meesten van jullie hebben zich niet geschoold en....niet nagedacht! En heb je dat wel dan zou je geweten hebben dat de vrouw
in vele gevallen,door de eeuwen heen,door ons, mannen, met minachting zijn behandeld.
Zelfs oude en nieuwe gebedenboeken getuigen daarvan.Als u vindt dat dat de vrouw van nu
zich teveel opschikkelijk gedraagt,waar de commercie gretig op inspeelt, dan is het omdat zij hunkert naar manselijke aandacht z.m.
 

Zo geeft u uitleg zonder onderbreking

J. Verbaas   |    |  19 januari 2010
Reactie: Geachte lezers,

Zo zit het dus met onze vergadercultuur: niet het fatsoen hebben om elkaar uit te laten praten!

Ik haal veel nuttige informatie uit het artikel. Wel wil ik er iets aan toevoegen. Voorzitters van vergaderingen zouden zich meer bewust moeten zijn van hun rol binnen de vergadering, en ervoor moeten zorgen dat mensen de gelegenheid krijgen om hun verhaal te kunnen doen.

Maak spelregels met elkaar aan het begin van de vergadering. (Weet u nog van vroeger in de klas: eerst je vinger opsteken en als je de beurt kreeg mocht je pas het woord voeren. Maar die tijd ligt ver achter ons)

Met vriendelijke groet,

Joost Verbaas
 

Salesblog: Alles wat je voor niets krijgt is waardeloos…

Peter R. Balneger   |    |  19 januari 2010
Reactie: Ik ben het met allemaal een beetje eens maar met Ad de Beer nog het meest!
Zonder waarde is dus waardeloos! En net zo goed als je als 'ouder/opvoeder' kinderen kunt verwennen kun je ook van je eigen klanten 'verwende krengen' maken want stoere taal (gevolgd door standvastigheid) brengt ontzag. Iets dat door bloed, zweet, tranen, geld en moeite tot stand is gebracht is dus niet gratis maar waardevol, mijn produkten en diensten zijn zeer waardevol en als mijn klanten juist dat nodig hebben, betalen ze er graag voor! Groet&Succes PeterB.
 

Medewerkers komen structureel te laat. Wat te doen?

re   |    |  19 januari 2010
Reactie: met sigrid kan ik het eens zijn, dat de werkgever flexibele werktijden kan inzetten.
werknemers komen soms laat vanwege de lange werktijden (7 tot 17 uur).
wat te doen als de werknemers zonder motivatie naar het werk gaan want men gaat met zonsopgang van huis en met zonsondergang naar huis. is er dan weinig verdeelde tijd voor gezin en omstandigheden.
Is de verbetering bij de kleine man aan te brengen of bij de werkplek? de man kortere werktijden geven met kortere loon heb kan dan ook geen goeie afspraak zijn. waar is de motivatie?
met dit probleem heeft bovenstaand g1 zin.
 

Weerstand verminderen tijdens training

Gabi Becker   |    |  19 januari 2010
Reactie: Ik ben het eens met Arjeh Mesquita. Goed verwoord. Op mij maakt het ook nog de indruk dat er geforceerd gewerkt word. Niet mijn ding.
 

Wat vindt u van het kabinet-Balkenende?

Geert   |    |  19 januari 2010
Reactie: Het kabinet Balkenende is een kabinet van compromissen. Van alle verkiezingsslogans werden nog maar weinig zaken gerealiseerd.
Het kabinet regeert bij de waan van de dag. Zo doende stimuleert men het ikke, ikke, ikke denken bij de burger en ontstaat er een mijlenverre kloof tussen de burger en de regering. Men moet stoppen met oude koeien uit de sloot te halen en geld verkwanselen aan allerlei nutteloze zaken. En... ook een kabinet moet zijn blunders toe durven geven. Kijk eens naar ons ziektekosten stelsel, onze coulance bij het toelaten van allerlei criminelen, het niet daadkrachtig mogen optreden van politie bij rellen, de enorme bedragen aan ontwikkelingshulp die wij uitgeven en waarvoor gewoon wapens worden gekocht..... Wanneer staat er een regering op 'met ballen' die zaken écht aanpakt en bij de naam durft te noemen? Dat maak ik, en ik ben nu 54 niet meer mee.......
 

Salesblog: Nieuwe klanten werven met internet (1)

DigitalDynamite   |    |  18 januari 2010
Reactie: Rake inleiding. Veel websites blijven na de oplevering steken op 'mooi zijn' en bereiken eigenlijk niet het doel waarvoor ze gebouwd zijn: klanten werven!

Aan de andere kant willen bedrijven met totaal oninteressante producten hun product blijven slijten - ook via het internet. Om dit op een slimme 'pull' methode te doen kan erg lastig zijn!
 

Zo geeft u uitleg zonder onderbreking

Roel Panday   |    |  18 januari 2010
Reactie: Geachte mensen,
Ik denk dat de schrijver, Frank van Marwijk, met dit stuk wil laten zien hoe je niet onderbroken wilt worden tijdens een gesprek met anderen. Iemand zijn woord laten doen en ook laten uitspreken is wat de schrijver met dit stuk beoogt.
Het komt nl heel vaak voor dat men anderen niet laat uitspreken, domweg omdat men de ander niet mag, niet geinteresseerd is, geen geduld opbrengt om te luisteren, geen tijd heeft of de ander puur wilt dwarsbomen. In dat soort gevallen zijn dit uiteraard waardevolle tips van de schrijver.
Met vriendelijke groet,
Raoul
 

Weerstand verminderen tijdens training

Arjeh Mesquita   |    |  18 januari 2010
Reactie: De aanname die in dit artikel centraal staat, is dat weerstand hinderlijk is. Het is zeker waar dat het als begeleider soms lastig is om weerstand goed te hanteren. Maar de conclusie dat je hem daarom zou moeten voorkomen, deel ik in het geheel niet. In tegendeel zelfs, als je wilt veranderen (simpel veranderen?) gaat het er juist om de weerstand te onderzoeken en te benutten. Weerstand die je onderdrukt, gaat ondergronds verder.

Degenen met weerstand hebben een zorg over hetgeen jij ze aanreikt. Bijvoorbeeld omdat ze vinden dat je iets belangrijks over het hoofd ziet of voorbij gaat aan iemands positie. De kunst van de trainer is dan ook niet weerstand uit te bannen, maar te zorgen dat deze zo wordt geuit dat er van geleerd kan worden.

Mensen willen immers best veranderen, maar niet veranderd worden.
 

MBA-titel in Nederland te koop voor 1790 euro

Nieves   |    |  18 januari 2010
Reactie: Ik vind het niet eerlijk dat iemand voor een paar euro een Master diploma kan kopen, terwijl ik 4 jaar moest studeren.

Ik wil graag zo'n kopper spreken.
 

Zo geeft u uitleg zonder onderbreking

Leendert Baris   |    |  18 januari 2010
Reactie: Een prima manier om te voorkomen dat je wordt onderbroken is om goed voorbereid en to-the-point je mogelijke standpunt of zienswijze in te brengen. Geef aan de voorzitter aan dat je drie (...) opmerkingen wit maken over het gespreksonderwerp. Dan is duidelijk dat je nog niet klaar bent als je direct wordt onderbroken. Het is altijd goed om via de voorzitter van een vergadering te vragen of je het nodige te berde mag brengen. Maar om er nu een show van te maken teneinde te voorkomen dat je wordt onderbroken...
Naast lichaamstaal is er ook nog gewoon spreektaal (echt waar!). Je kunt vertellen dat je nog niet klaar bent met je verhaal (je was pas bij punt 1) en dat je dit wel graag even wil afmaken. Bovendien ben je erg geinteresseerd in het verhaal van de ander, dus als jij klaar bent luister je graag naar zijn/haar argumenten. En verder: niet bang zijn!
 

Forse directiesalarissen bij liefdadigheidsinstellingen

Opa   |    |  18 januari 2010
Reactie: Sylvia | | 18 - 01 - 2010
| 14 : 13 uur

Ben het volledig met u eens.
Heb ook wel eens gedacht om een stichting op te richten in dit geval voor Minderharigen Gangouderen. U weet wel die uitgeteerde mensjes die de hele dag in de gang lopen te wandelen in het bejaardenhuis omdat het personeel het te druk heeft. Mezelf als directeur, en vangen maar. Gekkigheid natuurlijk. Maar gezien het aantal stijgende stichtingen, fondsen, en andere werfinstellingen begint het er wel op te lijken dat als je niets te doen hebt je maar eens een van die drie op moet richten.
 

Apple en timemanagement: waar ligt de kracht?

Werner Taube-Petrignani   |    |  18 januari 2010
Reactie: Hoe zit het met data-security? Als bedrijf ben ik niet blij dat mijn afspraken/documenten/klantenlijsten e.d. beheerd worden door een extern bedrijf.
Is er uit je onderzoek iets dat een trend hierin weergeeft?
 
< vorige 1116 1117 1118 1119 2479 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10