zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

ABN-top levert flink in

Bianca Hoving   |    |  8 februari 2010
Reactie: Ronduit belachelijk!! wat hebben die mensen nou daadwerkelijk gepresteerd.. Zelf heb ik er gewerkt en de agressieve manier dat ze met hun klanten zijn omgesprongen alsmede hun medewerkers verdiend uberhaupt niet de schoonheidsprijs.. Ze hebben zichzelf de afgrond in geduwd, de staat mag het oplossen en het publiek mag meebetalen aan die 600.000 jaarsalaris. Terwijl ik niet eens bankier bij de ABN..
 

Help, het veranderproces stagneert! Drie blinke vlekken...

Ad de Beer   |    |  8 februari 2010
Reactie: Als hypes als lean six sigma, BSC en nog meer van deze ongein als gereedschap voor verandering wordt gebruikt is de kans op mislukking groot, zeer groot.
Als de organisatie het zelf wil doen op basis van deze tools dan mislukt het project door gebrek aan kennis en inzicht in de tool.
Wordt een bureau dat deze tools zegt te gebruiken te beheersen ingehuurd dan mislukt het project omdat deze bureaus hun juniors een kunstje hebben geleerd, maar inzicht in wat er echt gebeurt in een organisatie ontbreekt.
Veranderprocessen zijn maatwerk en daar past dus geen confectieaanpak bij.
De meeste ervaren veranderaars zijn overigens het goedkoopst. Ze zitten niet bij de dure bureaus maar zijn meestal zelfstandig. Ze kennen geen kunstjes, maar hebben inzicht en vaardigheid.
En dat is meteen de belangrijkste blinde vlek bij veel bedrijven en organisaties, blind varen op grote bureaus. Kost een berg, levert weinig op.
Tenzij u natuurlijk dol bent op zoek-vervang-print rapportjes.
 

Help, het veranderproces stagneert! Drie blinke vlekken...

A. Mesquita   |    |  7 februari 2010
Reactie: Johanna, erg goed stuk heb je geschreven. Compliment!

Een ouwe wijze uil leerde me eens: 'weerstand gaat pas weg als hij er helemaal mag zijn'. Ik zou dus zeggen, voor de dag ermee. Dit artikel geeft een goede leidraad.
 

`Studenten lenen te veel`

S.C.   |    |  7 februari 2010
Reactie: @di

Is t zo erg??
 

Sollicitant ongevraagd Googlen moet wel/niet kunnen

Tolk Pools   |    |  7 februari 2010
Reactie: Google is heel handig maar ook heel gevaarlijk, net als vuur, je kunt het gebruiken om een maaltijd te koken maar ook om een mens te koken. Misschien een drastisch voorbeeld maar er zijn heel veel goede dingen die verkeerd worden gebruikt.
 

Werknemers met schulden bezorgen werkgevers steeds meer kopzorgen

Beuk   |    |  7 februari 2010
Reactie: Wij hebben een broer met schulden,huis uitgezet 4 jaar geleden.Zat bij de hulpinstantie Eleos in Dordrecht,maar liet zich na 4 maanden uitschrijven.Nu zit hij bij onze ouders op de bank.Zij geloven alles wat hij zegt,wij niet,hij zou werken,terwijl hij dat niet deed etc.Hij krijgt een uitkering van 800 euro in de maand op rekening van onze ouders.Spaar maar op zeggen onze ouders,is dadelijk altijd makkelijk.Solliciteren doet hij op veel te hoge functie,s,wordt daarom steeds afgewezen,gek he!!!Wie kunnen wij nog benaderen,om hem aan te geven,wij weten het niet meer.Bedankt voor het lezen.
 

Mag een werkgever zich bemoeien met de ongezonde levensstijl van medewerkers?

S. de Bruijn   |    |  7 februari 2010
Reactie: Persoonlijk zou ik het zeer waarderen als de werkgever zich eens meer zou richten op arbeidsomstandigheden. Ik werk bij de helpdesk als adviseur van een bankapplicatie. Men moet veel presteren onder druk. Zowel de werkgever, als het bedrijf dat je vertegenwoordigt d.m.v. dienstverlening, en de klant stellen ontzettend hoge eisen.
De applicaties en tickets die men steeds verder uitbreidt. Er wordt nooit om de mening van de werknemer gevraagd, laat staan dat men ooit luistert. Terwijl wij iedere dag aan te telefoon/chat zitten. Soms krijgen we het gevoel dat men liever een robot op jouw werkplek ziet. Want het menselijke is eraf. Daarnaast heb je te maken met kou en het lawaai van koelingssystemen, luidruchtige werknemers omdat ze steeds harder praten, ruimtes worden zoveel mogelijk opgevuld met mensen. Amper ramen in de gebouwen. Dit veroorzaakt stress en ontevredenheid, waardoor mensen snel hun irritaties op anderen gaan afreageren. Kortom, een zeer vervelende situatie om in te werken. Als ik ga werken, denk ik ''terug naar mijn gevangenis''. Men is zeer gefixed op tijden, pauzes die je neemt. Maar als je iedere ochtend een kwartier van te voren begint, vanwege bepaalde reistijden, negeert men dit volkomen. Zo kwam ik er achter dat de uren niet klopten, maar je hebt totaal geen bewijs, omdat ze dit kunnen verwijderen uit het systeem. Nu wil men 2 maanden opzeg termijn invoeren omdat veel mensen opstappen, zodat, indien je al kans maakt (afhankelijk van je leeftijd dus?) op een andere baan, je geen referentie meekrijgt van je vorige werkgever als je eerder opstapt. Bedrijven willen mensen boven hun 50ste niet aannemen. Ongezonde levensstijl van werknemers!? Nou vraag ik je? is dit niet mede dankzij de werkgevers dat mensen hun heil ergens anders zoeken. Ik zou de werkgever graag willen ontmoeten die echt in het belang van zijn werknemers handelt. Het gaat om zijn investering, dat is logisch maar daarom denk ik juist dat je dit soort dingen serieus moet nemen. Je moet samen werken om het bedrijf te verbeteren. Luisteren naar je werknemers!.
 

`Studenten lenen te veel`

di   |    |  6 februari 2010
Reactie: hoe moeten we dan leren bij onze ouders aan kloppen of geen kamer en niet meer uit gaan of
niet meer studeren
 

Hoe krijg ik medewerkers van hun 9-tot-5 gedrag af?

A.J.   |    |  6 februari 2010
Reactie: Ik heb al veel goede argumenten gelezen tussen de diverse reacties. Het is inderdaad erg kort door de bocht door te stellen dat deze drie medewerkers minder presteren dan de overige collega's. Gelukkig ligt de tijds steeds meer achter ons dat het ''hot'' is om veel en structureel over te werken. Het is de verantwoordelijkheid van de werkgever om de planning dusdanig te regelen dat het werk binnen normale werkweken gedaan kan worden. Belangrijk is om dit regelmatig te evalueren met de medewerkers en het team en samen knelpunten in kaart te brengen. Het gaat om de uiteindelijke resultaten en de gewenste resultaten behoren normaliter binnen een normale werkweek van 40 uren bereikt te kunnen worden. Werkpieken uitgezonderd. Ga als leidinggevende een helder en positief gestemd gesprek aan met duidelijke doelstellingen en werk daar samen met je medewerkers aan. Breng gewenste resultaten in kaart , de belemmeringen die er zijn om dit te bereiken en praat over mogelijke oplossingen. Tien tegen één dat dit goede resultaten zal opleveren en een goed op elkaar afgestemd team dat kan voldoen aan de eisen.

Result!Communicatie
A.J. van het Ende
 

Voor werken in teams gelden tien randvoorwaarden

Arjeh Mesquita   |    |  6 februari 2010
Reactie: Goed onderzoek, lijkt me. In ieder geval herkenbare resultaten. Werken in een team is balanceren tussen autonomie en verbondenheid. Wanneer de balans een van beide kanten doorslaat, ontstaat er een probleem in de effectiviteit van het team. Het bovenstaande artikel geeft weinig aanknopingspunten hoe je dan de geest weer in de fles krijgt.
 

ABN Amro verzweeg zwakte tegenover DNB

ad bastianen   |    |  6 februari 2010
Reactie: de commentaren geven blijk van het weerzinwekkende over the top gedrag van kapitaalinstellingen
als abnamro e.a.en bewust
algemeen misbruik van fiduciair vertrouwen.
Dit moet worden bestraft, wereldwijd. Burgers
moeten worden beschermd,tegen deze ongebreidelde misdaad.1 nationale spaarbank.
In Canada heeft men deze excessieve
uitwassen niet, door juiste wetgeving.
Nu redden de belastingbetalers n.b banken om
deze oplichters in het zadel te houden en
vervolgens de daaruit voortkomende ellende
nogmaals te betalen tenkoste van o.m. onze
pensioenen. Daarvoor heb je dan 45 jaar gewerkt en nog werkende.
Vlgs.dhr. W.Kok, zijn de bonusgraaiers(talenten, zonder moraal) onontbeerlijk in het internationale en nationale bankwezen en bedrijfsleven (hedgefunds)- Dat kan beter-
afschaffen. De heren zullen toch ook moeten
vreten.Voor dhr. Kok is dat geen probleem, gegeven zijn imposante carriere.
 

Hoe gebruikt u LinkedIn optimaal?

Marcel   |    |  5 februari 2010
Reactie: Als je LinkedIn echt goed wil gebruiken kan ik je het ebook word succesvol via LinkedIn adviseren.
www.word-succesvol-via-linkedin.nl
 

Bos haalt uit naar Rijkman Groenink

Tony de Bree   |    |  5 februari 2010
Reactie: Het zou minister Bos sieren als hij gewoon eens op zou houden met citaten uit 'de prooi' als waarheid te blijven ventileren en eens zijn (historisch) huiswerk zou doen zoals hier ook uitgelegd wordt op basis van feitenonderzoek:

http://www.dagboekvaneenbankier.nl/verklaring-van-minister-bos-voor-commissie-de-wit-historisch-gezien-onvolledig/

Daar zouden we allemaal meer mee opschieten dan al deze stemmingmakerij van nota bene een minister.
 

Hoe krijg ik medewerkers van hun 9-tot-5 gedrag af?

Gunther   |    |  5 februari 2010
Reactie: Had ooit gelijkaardige opmerkingen en zat in de situatie dat ik de geviseerde was. De manager vertelde het team dat ik mijn werk correct en volledig afkreeg binnen deze uren. Dat was zeker een opkikker voor mezelf en het team heeft er voor de rest nooit meer een zaak van gemaakt.
 
< vorige 1096 1097 1098 1099 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10