zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

99% van de bedrijven is niet in staat tot co-makership

Guido Thys   |    |  15 februari 2010
Reactie: T.Geerts - Kijk, dat bedoel ik nu precies! De ''succesvolle cases'' die je noemt zijn voorbeelden van bedrijven die oor en oog hebben voor de klant. Lijkt me niet meer dan normaal.
Maar nee, het zijn uitzonderingen. Erger nog: we moeten een hype uitvinden, namelijk ''co-makership'', om de aandacht te vestigen op de voordelen van interactie met de klant.
En erger nog: dan blijkt dat het gros van de bedrijven dat niet eens aan kan....
 

De maskers die mensen dragen

Susanne   |    |  15 februari 2010
Reactie: Mooi artikel over maskers. Heel mooi is ook het gegeven dat mensen zich vrijer voelen als ze een echt masker opzetten, zoals de vrouw die als tijger verkleed ging in de eerste alinea. Wanneer je een masker opzet, zet je als het ware je andere masker af.
Dit zien wij ook in onze teambuilding activiteit Commedia Teamtraining, waarin we werken met Commedia dell'Arte maskers. Mensen dragen op hun werk, bewust of onbewust, een bepaald masker. Maar met het Commedia dell'Arte masker, dat doorgaans een karikaturaal, archetypisch personage verbeeldt, komen ze los. Het is ongelooflijk hoeveel energie er dan vrijkomt, en hoe ontzettend veel er door de mensen gelachen wordt op zo'n middag. Teams leren elkaar zo op een andere manier kennen, terwijl het achter het commedia-masker allemaal heel veilig blijft. ''Je bent het immers niet zelf''...
Maar welk masker is meer jij? Ben je meer jezelf met je onzichtbare werk-masker, of met het commedia dell'arte masker op..?
 

Tien punten om op te letten bij het kiezen arbodienst

Jan   |    |  15 februari 2010
Reactie: Een handige website is ook www.arbokiezer.nl
 

99% van de bedrijven is niet in staat tot co-makership

T.Geerts (Design Director, Qi Ideas.com)   |    |  15 februari 2010
Reactie: Iedereen heeft een punt hier. Het hele co-creatie idee is voor bedrijven nog zo nieuw en brengt organisatorisch binnen het bedrijf nogal wat met zich mee, dat niemand een 100% succesformule heeft. Vanuit de gedachte dat traditionele marketing/service altijd vanuit de organisatie naar buiten toe gericht was - en dat ze nu directe input/feedback 1-op-1 terugkrijgt van de klant - maakt dit een 'onwennig' en bijzonder proces voor organisaties. Iedereen experimenteert op zijn manier en pakt eruit wat zinvol/snel/te realiseren is. Misschien had Starbucks wel niet meer tijd/budget? En wordt er meer de komende tijd opgepakt na evaluatie(s)? De reactie dat het niet werkt is onzin. Kijk maar naar andere succesvolle cases; bijv. de totstandkoming van de ipod bijvoorbeeld? En hoe de auto industrie verandert door consumenten input. Het kwetsbare voor organisaties zit 'm echter nog in het feit dat de doelgroep 1-op-1 input geeft op cruciale stadia in het ontwikkel en productieproces. En niet alleen achteraf wanneer alles af is. (feedback). Bedrijven kunnen zo nog betere producten maken die aansluiten op de wensen van de doelgroep.
 

Stropdas nog steeds een must bij sollicitatie

Piet   |    |  15 februari 2010
Reactie: De stropdas vind ik geen halszaak; veel belangrijker vind ik correct taalgebruik in woord en geschrift. Als ik de reacties bekijk, kunnen sommige mensen nog wel wat lessen gebruiken!
 

Sales verkiezing van het Jaar levert twee vrouwelijke winnaars op

Marjolein Hins   |    |  15 februari 2010
Reactie: @janus
Helemaal eens.....
Volgens mij komt dat omdat we onze wereld nog steeds in mannen en vrouwen verdelen en nog niet in masculiene en feminiene kwaliteiten, die in beide sexen voorkomen.
 

Ik mag geen extra medewerker aannemen. Wat nu?

CW   |    |  15 februari 2010
Reactie: Hallo Jos,

Hoewel een zwangere misschien niet geheel vervangen kan worden zijn er misschien wel taken die het hele team ontlasten waarvoor je wel iemand in kunt zetten... Je bedrijf krijgt tenslotte ook geld voor zwangerschapsverlof.Nu laat je dat ten koste gaan van je nu werkende medewerkers. Of kunnen bepaalde taken even niet worden gedaan of met minder hoge kwaliteit ?

Daarnaast is het goed te kijken wat we nu echt moeten doen en dat wat we graag willen doen. Wat kunnen we leveren bij deze hoeveelheid mensen. Dat maakt zaken naar medewerkers en naar directie duidelijk. Dan kun je keuzes gaan maken, ook naar directie, wat zijn nadelen van de shifts en kun je een betere gezamenlijke keuze maken.

Succes Lia
 

De maskers die mensen dragen

A   |    |  15 februari 2010
Reactie: Ik ben zelf student van de opleiding P&A. Ik heb zojuist een Minor bijeenkomst human talent development gehad.

In de les moesten we een metafoor bedenken wat het best bij jezelf past. Ik had zelf ''masker'' bedacht. Omdat ik van mening ben dat mensen bewust of onbewust een masker op zetten. Of het nou prive is of zakelijk, we doen het allemaal....helaas.. of niet...?

En grappig vind ik dat het TOEVALLIG ook op managersonline ook een onderwerp is. :) Leuk!

 

Met de kennis van nu

Franziska, PA Online BV Secretaressepool   |    |  15 februari 2010
Reactie: Mooi gesproken, Aart! En volledig mee eens.

Mijn held en grote voorbeeld is Aysel Erbudak. De Neelie Kroes van de handel. Of moet ik zeggen: Aysel, die van een non-profit organisatie een profit organisatie weet te maken!

En dat ondanks kritiek en 'tegenwind' uit een aantal richtingen tegelijk.

Lef, visie, strategie, ondernemerschap, leiderschap, (eigen) inzet, doorzettingsvermogen en eigen koers varen met zeer positief resultaat. Groot respect voor.

Hartelijke groet,
Franziska
 

Vijf slimme smoezen om te spijbelen van uw werk

Mark   |    |  15 februari 2010
Reactie: @Ruben

Als je je werk niet serieus neemt en denkt dat als je dat wel doet je heel triest naar de dood gaat heb je misschien zelf een andere baan nodig.

Het grootste gedeelte van je leven zal je wel moeten werken want je komt nog eerder voor een auto dan dat je de loterij werkt. Kan je net zo goed je best doen en er het beste van maken toch!
 

De maskers die mensen dragen

H.W.   |    |  15 februari 2010
Reactie: Open, eerlijk en oprecht zijn is nog lang niet overal geaccepteerd.
Inderdaad, door je masker op te zetten verberg je dit. Probleem is alleen dat je dit niet alleen op je werk, en vaak ook in sociale contacten erbuiten doet, maar eigenlijk altijd. Dat levert verkramping op en kost veel energie.
En: je krijgt niet echt contact met hem of haar.
 

Drie vragen over die zeer noodzakelijke creativiteit

Danielle Krekels   |    |  15 februari 2010
Reactie: Lieve Heren Geenen en Oosterhof:
Leonardo (Da Vinci) was niet bepaald arm, werd niet bedreigd in zijn overleven en was absoluut niet beperkt in zijn middelen.
Onze hedendaagse kunstenaars al evenmin. Onze uitvinders evenmin. Onze innovatoren evenmin.
En jawel hoor: er zijn nog steeds vele jongelui die hun eigen kleren maken, hun eigen speelgoed zo niet echt produceren, dan wel omturnen naar iets dat zij er van willen 'maken', enz.
Kom eens een interview of 10-15 bijwonen met ingenieurs...
Neen, ze zijn zeker niet allemaal 'creatief', maar ze zijn dit ook zeker niet allemaal NIET!
Ja, er zijn er die aan de slag gaan met wat er al voorhanden is en neen, dat zijn ze niet allemaal.
Met >8.000 geïnterviewde ingenieurs, weten we dat slechts een kleine 2 percent alledrie de dimensies van creativiteit (zie mijn vorige reactie enkele maanden geleden) effectief sterk bezitten, die dus het predicaat 'uitvinder' zouden kunnen krijgen... De meesten daarvan zitten helaas niet op de hun beste passende plaats om die talenten te uiten en om te buigen naar een bruikbaar product/dienst/idee voor een bedrijf of organisatie... Maar die amuseren zich er dan wel mee in hun vrije tijd, want dat gecombineerde superdikke creativiteitsei moet wel worden gelegd of ze krijgen buikpijn!
Gelukkig heeft bijna elke ingenieur wel één of andere vorm/combinatie van 1 of 2 van de 3 door ons gebruikte dimensies van creativiteit in hun KernTalenten. Het is onze taak te weten welke en ze dan voor dat soort baan in te zetten, uiteraard ook rekening houdend met hun scores op hun andere 20 KernTalenten...
Het zal wel dat armoede, noodzaak of andere zaken extra-triggers kunnen zijn om meer mensen (ook zij die van nature minder creatief zijn aangelegd) 'creatief' aan de slag te laten gaan, maar de echt grote uitvindingen zijn dit m.i. toch eerder zelden.
Hartelijke groeten,
Danielle
 

Drie vragen over die zeer noodzakelijke creativiteit

Danielle Krekels   |    |  15 februari 2010
Reactie: Het ISBN nr. van m'n boek: ''Speel je KernTalenten uit - kinderspeelgoed vertelt wie je bent'' is 90 455 1404 4, te bestellen bij www.uitgeverijdeboeck.be te Antywerpen (BE).
Veel leesplezier!
Danielle
 

Vijf slimme smoezen om te spijbelen van uw werk

H.E. Folgering   |    |  15 februari 2010
Reactie: Wat is dat nu weer voor onzin. Je hoeft echt geen saaie stakker te zijn om je werk serieus te nemen. Je krijgt toch verdorie niet voor niks betaald. Stelletje freeloaders die denken dat het allemaal wel lekker aan komt waaien vind ik echt diep treurig.
Alsof het stoer is om je collega's te besodemieteren, te liegen en je niet te houden aan de afspraken waar je mee akkoord bent gegaan in je contract. Zielig.
 
< vorige 1087 1088 1089 1090 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10