zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Sales verkiezing van het Jaar levert twee vrouwelijke winnaars op

15 februari 2010 - De titel voor Commercieel Directeur van het Jaar 2009 ging naar Esmée Ficheroux 41, Commercieel Directeur Tempo-Team. De titel voor Key Account Manager van het Jaar 2009 is gewonnen door Wendy Freriks (43), Corporate Account Manager Strategic Accounts, Ricoh. Hiermee hebben beide categorieën een primeur: niet eerder was er een vrouwelijk winnaar.

Voor de 38e keer (sinds 1971) organiseerde de Sales Management Association (SMA) het verkiezingtraject dat op 11 februari 2010 tijdens Hét Sales Event leidde tot deze winnaars van de titels ‘Commercieel Directeur en Key Account Manager van het Jaar’. 



Bijzondere  prestaties
De titel van Commercieel Directeur van het Jaar is vergeven aan die persoon die blijk geeft bijzondere prestaties te realiseren, die een motiverende stijl van leidinggeven hanteert en een voorbeeldfunctie vervult. De titel Key Account Manager van het Jaar geeft blijk van een sales professional die zijn klant uitstekend weet te ontwikkelen en op een innovatieve wijze met het account team de resultaten bereikt. 

Trots
Esmée Ficheroux is verrast en bijzonder trots dat zij de titel van Commercieel Directeur van het Jaar heeft verdiend: "Wij hebben met het hele team keihard gewerkt en gebouwd aan een prachtige organisatie. Na jaren van hard werken voor en met onze klanten is dit een absolute kroon op al het werk". "Het is fantastisch dat dit door deze eervolle titel nog eens wordt onderstreept." Dat zij deze prestatie niet alleen heeft bereikt, is voor haar een feit: "Ik ben heel trots op mijn team, onze klanten en wil hen dan ook hartelijk feliciteren met de behaalde titel."

 
 Doorsturen   7 reacties  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Tien kenmerken van superverkopers
 Verkopen vrouwen beter dan mannen?
 Kroes wint Vrouwen in de Media Award 2009
 Succesfactoren voor vrouwelijk leiderschap
 
 
reacties
 
Marjolein Hins  |   | 
15-02-2010
 | 
09:54 uur
Wat mooi om te zien dat tijdens de verandering in de saleswereld naar echte klantbetrokkenheid, twee dames de prijzen winnen. Gefeliciteerd, dames! Het hadden net zo goed mannen kunnen zijn, met een goed ontwikkelde vrouwelijke kant, want wat je constant overal hoort op dit moment is dat echte klantbetrokkenheid en relatiebouwen verdwenen zijn uit salesland en mensen die dat in zich hebben de wereld gaan veroveren. En dat dus de feminiene kwaliteit van relatie en verbinding heel belangrijk wordt gevonden momenteel. Afgelopen week op BNR nog werd gezegd dat leerlingen van de horecavakschool met hun uitermate klantbetrokken houding eerder werden aangenomen bij een van die bedrijven dan mensen met een detailhandelopleiding, omdat ze gewoon van nature meer feeling voor de klant hebben.

Ik werk zelf volgende maand mee aan een seminar dat precies dit onderwerp in zich heeft en ik vind het mooi om te zien dat de onderwerpen die wij met elkaar hebben samengesteld momenteel overal als behoefte naar boven springen in de media. We zijn toe aan een andere rol van sales, de 'verkoper'. Maar hoe dan? Zie voor meer info (Klik hier) en wellicht tot ziens op 11 maart!

Fijne dag en veel plezier met uw klantencontactnen!
Hartelijke groet,
Marjolein Hins
Janus Kizuna  |   | 
15-02-2010
 | 
10:57 uur
Het meest opmerkelijke van dit bericht is het feit dat we verwonderd zijn dat het om vrouwen gaat.
Marjolein Hins  |   | 
15-02-2010
 | 
13:57 uur
@janus
Helemaal eens.....
Volgens mij komt dat omdat we onze wereld nog steeds in mannen en vrouwen verdelen en nog niet in masculiene en feminiene kwaliteiten, die in beide sexen voorkomen.
van leeuwen  |   | 
22-02-2010
 | 
10:45 uur
Allereerst mijn felicitaties naar beide dames.

Vraag blijft echter of deze verkiezing een representatief beeld geeft ten aanzien van de buitenwereld. ( SMA ca. 700 leden )

Wat betreft de vraag of we toe zijn aan een andere rol van de sales, ben ik van mening dat de vraag wellicht zou moeten zijn: moeten we niet eens gaan kijken hoe we sales gaan integreren binnen onze bedrijfstrategie ? Het systeem is het bedrijf en sales is een module van het systeem, net zoals HRM, financials, logistiek etc.
Door de crisis zijn we wakker geschud met z'n allen, konden we voorheen wensen verkopen; The sky was the limit, heden ten dagen richten we ons wederom op de behoeften van de klant.
Wellicht dat we in de loop van de voorgaande jaren zijn vergeten dat je aansluiting zoekt bij je klant door je te richten op zijn behoeften en niet op zijn wensen.

Anderzijds zorgt de crisis voor afkick verschijnselen, het komt niemand meer ''aanwaaien'' we moeten weer aan het werk!
Iets wat we enigzins waren verleerd.
Kim Castenmiller  |   | 
22-02-2010
 | 
14:52 uur
Ik sluit me aan bij @vanleeuwen. Ook de positionering van Sales is relevant. In veel bedrijven wordt Sales gezien als de uitvoerders van de productmanagers en zijn de marketeers eerder leidend. Dat is dan vaak een sterk indside out perspectief ipv outside in.

Wanneer bedrijven hun toekomstige omzet willen veilig stellen, zullen ze de slag moeten gaan maken naar klantgedreven organisatie. Dat betekent allereerst: zet Sales weer centraal en breng ze samen met Marketing. Sales zijn de voelsprieten van de organisatie in de markt. Als ze écht aan tafel zitten bij de klant, weten ze wat er speelt en kunnen ze daarin productmanagers sturen ipv andersom.

Laat Sales weer nadenken over welke bewegingen er zijn bij hun klanten, welke propositie zij daarin kunnen bieden die relevant is voor de klant en waarde toevoegt. Partnership en ondernemersschap zijn inmiddels uitgemolken begrippen, maar daarom niet minder relevant.

Hopelijk gaan de dames het inspirerende voorbeeld zijn voor de sales van de toekomst!

@marjolienhins. Ben het helemaal met je eens: enkel het man of vrouw zijn, zegt niks. Het gaat uiteindelijk om de juiste balans in beide energieen (mannelijk: daadkracht & focus op resultaat, en vrouwelijk: focus op verbondenheid & empathie).
Marjolein Hins  |   | 
22-02-2010
 | 
16:06 uur
@kim en van leeuwen: leuk om jullie mooie en inhoudelijk prima reacties te lezen.

Inmiddels is het kabinet gevallen en heeft 72% van de bedrijven gezegd niet te weten of en zoja, hoe dan, ze de crisis gaan overleven.....
Met alle kennis en ervaring die we hebben en een integrale/geintegreerde benadering komt 't vast goed met de transformatie waar we gewoon doorheen zullen gaan met elkaar :-)

Groeten,
Marjolein
Nick | Sales Training  |   | 
4-08-2010
 | 
21:03 uur
Weer een mooi en interessant artikel.
Je kan lezen wat de kracht van samenwerken eigenlijk is:
''Wij hebben met het hele team keihard gewerkt en gebouwd aan een prachtige organisatie. Na jaren van hard werken voor en met onze klanten is dit een absolute kroon op al het werk''.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10