zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Sales verkiezing van het Jaar levert twee vrouwelijke winnaars op

Janus Kizuna   |    |  15 februari 2010
Reactie: Het meest opmerkelijke van dit bericht is het feit dat we verwonderd zijn dat het om vrouwen gaat.
 

De maskers die mensen dragen

pauline   |    |  15 februari 2010
Reactie: Een heel herkenbaar stuk.
We hoeven inerdaad anderen niet te kwesten, want iederen wil bewust of onbewust leren hoe we moeten evolueren. Maar gewenst gedrag AFDWINGEN is ZIEKELIJK. Het is een door de kerk of staat onder druk afgewongen iets wat geen recht doet aan ons wezen ons Zelf. Het is ziekelijk gedrag wat de mens steeds verder van zijn levenspad laat afdwalen. Het is DOODSE energie die de mens ver terugwerpt in plaats van laat evolueren. Een open vizier en eerlijkheid vanuit het HART gesproken doet meer recht aan een ieder van ons.
Schrijfster van Alive living Books in the USA
 

De maskers die mensen dragen

H.E. Folgering   |    |  15 februari 2010
Reactie: Gek word ik van die maskers. Ik ben zelf vaak eerlijker dan goed voor me is. Laat te snel het achterste van mijn tong zien en heb nauwelijks een sociaal filter.
Op een of andere manier schrik ik me elke keer weer een ongeluk als ik er (altijd achteraf) achter kom dat iemand me heeft belazerd of minstens heeft verblind met mooie praatjes en glimlachjes. Toch elke keer een desillusie. Waren die maskers er maar letterlijk, dan zag ik ze tenminste.
 

Sales verkiezing van het Jaar levert twee vrouwelijke winnaars op

Marjolein Hins   |    |  15 februari 2010
Reactie: Wat mooi om te zien dat tijdens de verandering in de saleswereld naar echte klantbetrokkenheid, twee dames de prijzen winnen. Gefeliciteerd, dames! Het hadden net zo goed mannen kunnen zijn, met een goed ontwikkelde vrouwelijke kant, want wat je constant overal hoort op dit moment is dat echte klantbetrokkenheid en relatiebouwen verdwenen zijn uit salesland en mensen die dat in zich hebben de wereld gaan veroveren. En dat dus de feminiene kwaliteit van relatie en verbinding heel belangrijk wordt gevonden momenteel. Afgelopen week op BNR nog werd gezegd dat leerlingen van de horecavakschool met hun uitermate klantbetrokken houding eerder werden aangenomen bij een van die bedrijven dan mensen met een detailhandelopleiding, omdat ze gewoon van nature meer feeling voor de klant hebben.

Ik werk zelf volgende maand mee aan een seminar dat precies dit onderwerp in zich heeft en ik vind het mooi om te zien dat de onderwerpen die wij met elkaar hebben samengesteld momenteel overal als behoefte naar boven springen in de media. We zijn toe aan een andere rol van sales, de 'verkoper'. Maar hoe dan? Zie voor meer info http://www.ik-identity.com/seminars/seminar4.html en wellicht tot ziens op 11 maart!

Fijne dag en veel plezier met uw klantencontactnen!
Hartelijke groet,
Marjolein Hins
 

De maskers die mensen dragen

Els   |    |  15 februari 2010
Reactie: Naast bovengenoemde 3 methoden kun je er ook voor kiezen zelf je masker af te zetten. Dat brengt veel in beweging. In plaats van een ander te confronteren, wat soms heel zinvol kan zijn, begin je zelf met ander gedrag. Het is vaak heel ontwapenend, avontuurlijk en scheelt je interne spanning. Ik ben geneigd te zeggen: Uiteraard verstandig mee omgaan. Maar tegelijk: misschien juist maar eens even niet. We laten ons altijd al erg door ons 'verstand', lees ook onze sociale angsten leiden. Wat is verstandig en wat zijn beperkende gedachten? Durf te leven en eens wat te riskeren! Wie weet word je beloond met een hoop energie, contact en creativiteit.
 

Ik mag geen extra medewerker aannemen. Wat nu?

Jos   |    |  15 februari 2010
Reactie: In onze organisatie speelt iets gelijksoortigs maar is de hoge werkdruk gerelateerd aan de hoeveelheid zieken. M.a.w. het ziekteverzuim is hoog. Ik heb een afdeling waar 20 personen werkzaam zijn. Ik bereken het ziektepercentage per week. Dit zijn de voorlopige percentages van dit jaar; 25, 32, 34, 22, 22, 23, 21. daarbij moet ik wel aangeven dat ik één iemand met zwangerschapsverlof ook heb meegerekend. Op mijn afeling kun je een zwangere niet vervangen. Dat is niet mogelijk bij het werk wat wij doen, dus is de persoon van de werkvloer en dus zal een collega het werk moeten doen wat de werkdruk verhoogd. Het is lastig om het ziektepercentage te interpreteren van zo'n kleine groep. Indien een fulltimer afwezig is door ziekte tikt dit al aardig aan in de berekening. Een ander medewerker is chronisch ziek en niet werkgerelateerd. Deze medewerker is onder controle bij een psycholoog. Het herstel is moeizaam. Verder heb ik meerdere ''ouderen'' in dienst. Ik ben van mening dat ik aan ouderebeleid moet doen en verwacht ook niet van de ouderen dat ze op een zelfde niveau kunnen en moeten presteren als een jongere. Dit heeft weer direct gevolgen voor de werkdruk. Dan heb ik in deze tijd van het jaar veel personen die de griep hebben of verkouden zijn. In het laatste geval meldt men zich ook ziek en dit is waarschijnlijk te wijten aan de hoge werkdruk. Indien iedereen er is, is het werk te doen. Ik heb dus geen onderbezetting maar ik zou er wel een persoon bij willen hebben. Het probleem wat ik hier schets is al bijna 2 jaar aan de orde. Ik krijg er geen extra persoon bij wat ik op zich wel kan begrijpen maar prettig is het niet.
 

Ik mag geen extra medewerker aannemen. Wat nu?

Jennefer Boskeljon (DOEN! Coaching)   |    |  15 februari 2010
Reactie: Onder het kopje `relatie met uitgangspunt van het probleem` heeft Asha een goed punt!

In veel gevallen zou het probleem voor een groot gedeelte kunnen worden ondervangen door de reeds aanwezige medewerkers efficiënter te laten werken. Soms blijkt een gebrek aan structuur en overzicht de oorzaak van de hoge werkdruk te zijn. Daarnaast zijn medewerkers niet altijd voldoende op de hoogte van de missie, visie en doelstellingen van het bedrijf of de afdeling. M.a.w. wat is de 'core business'? Als men niet weet wat écht belangrijk is, is het immers onmogelijk om prioriteiten te stellen en de juiste keuzes te maken.

Een organizing coach kan in beide gevallen een uitkomst zijn!
 

Wat te doen als je via-via een klacht krijgt over een medewerker?

J. Rommens   |    |  15 februari 2010
Reactie: Ik verwijs doorgaans ook eerst naar de eigen verantwoordelijkheid. Ik heb er als leidinggevende een hekel aan als medewerkers bij mij komen klagen over hun collega zonder dat ze ook maar zelf een keer de moeite hebben gedaan om hun collega daar op aan te spreken.
Vaak vinden ze dat eng en zijn ze bang voor een confrontatie, soms is het manipulatief geklaag.

Na het geven van een feedbacktraining gaat het nu stukken beter en lossen ze 80% van de ergenissen onderling prima op.

Ik zei altijd tegen klagende collega's: ''hoe zou jij het vinden als jouw collega achter jouw rug om, gelijk bij mij komt klagen zonder dat je er ooit op aangesproken bent ?'' Het antwoord is doorgaans een ietwat beschamende glimlach met de opmerking: ''ja niet zo leuk eigenlijk.''

''Precies niet zo leuk dus om gelijk bij je ''baas'' te moeten komen met een klacht waar je nog nooit iets van gehoord hebt. Probeer het eerst eens onderling op te lossen.''

Als je deze feedbackcultuur als leidinggevende nastreeft, gaat men een stuk beter met elkaar om en blijven ergenissen, irritaties en ander vervelend gedrag doorgaans maar kort duren. Blijft een collega ondanks feedback zijn vervelend gedrag herhalen dan pas vind ik dat de leidinggevende in kennis dient te worden gesteld met de informatie wat er reeds besproken is. Dan hoort de collega ook niets nieuws meer.

Dan wordt het stuk zoals hierboven omschreven in gang gezet.
 

Tien managementtheorieën die de prullenbak in kunnen

rv   |    |  15 februari 2010
Reactie: 11. Luisteren naar je werknemers:
Als ze je niet aanstaan, kun je ze ook gewoon met een ***smoes ontslaan. Zo blijf jij langer zitten :-) op jouw werkplek
 

`Nettotarieven verzekeraars hollen intermediair uit`

rv   |    |  15 februari 2010
Reactie: Mijn visie:
Vezekereingen veel eenvoudiger en doorzichtiger makan vanaf de bron, zodat Intermediars TOTAAL OVERBODIG worden. Dan kunnen ze een nuttigere bijdrage leveren dan het oplichten en kaalrippen
van alle onschuldige, en onwetende verzekerings-klante

Dit zijn alleen maar overhead en niet productieve kosten aan JOUW vezekerings(woeker) polis
 

Nieuwe baan vinden valt werkzoekende behoorlijk tegen

rv   |    |  15 februari 2010
Reactie: Ze zoeken nog zat ambtenaren die willen werken voor een hongeloon, HANDEN-ARBIEDERS die het werk over willen gaan nemen van alle (met respect!!) buitenlandse mensen in holland.

En op het binnenhof zoeken ze nog regeringsleiders met INHOUDELIJK VESTAND van zaken om nederland weer gezond te maken.

Hoezo te weinig vacatures...
Je kunt ook je eigen werk SCHEPPEN, CREEEREN i.p.v. af te wachten welke klus je weer voor een ander MAG opknappen.

 

Vijf slimme smoezen om te spijbelen van uw werk

rv   |    |  15 februari 2010
Reactie: 6. Het strooizout was op ;-)
7. Er lag een meter sneeuw voor mijn huis, dus kon ik de deur niet uit
8. De meteropnemer komt langs
9. Ik heb een allegishe uitslag voor vegaderen onder de leden
10. Mijn vel zit niet lekker om me heen
11. Ik voel met niet gewaardeerd genoeg op mijn werkplek
enzo voort enzo verder

Als je al tot dit nivo gezakt bent, kanhet handig zijn om te gaan kijken naar een andere manier van inkomstenwerving op een andere lokatie
 

Stropdas nog steeds een must bij sollicitatie

rv   |    |  15 februari 2010
Reactie: ...heeft het dragen ook effect op de sollicitant zelf. Bijna de helft (47 procent) voelt zich zekerder wanneer hij een stropdas draagt...

Als jij je zelfvertrouwen laat AFHANGEN van een stokkie stof wat je wel/niet om je nek draait, think again en laat je nakijken door een hersen-doktor....

jammer genoeg is de rest van de wereld om je heen ook zo gehersenspoeld dat ze niet VERDER hebben leren kijken en voelen dan jouw driedlig grijze krijtstreep of mantelpakje oppervlakte.

Waar gaan we met zijn allen naar toe in deze wereld.. Stropdas up my ...
 

De maskers die mensen dragen

Jeannette Lamme   |    |  15 februari 2010
Reactie: Leuk artikel over maskers en lichaamstaal Frank. Wat ik een mooi boek vind in dit perspectief is het boek ''De Maskermaker'' van Wibe Veenbaas e.a. en (in romanvorm) Een schitterend gebrek van Arthur Japin.
 
< vorige 1088 1089 1090 1091 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10