zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Schijn bedriegt – heel effectief

M   |    |  22 februari 2010
Reactie: Zie ook niets wat met huidskleur te maken heeft. Een typisch geval van ( gekleurde ) spijkers op laag water zoeken.
 

Schijn bedriegt – heel effectief

l steel   |    |  22 februari 2010
Reactie: Zielepoot, reagerend als de Nederlandse nieuwkomers in hoog ontwikkelde landen als Canada, die bij het smakeloos etaleren van Zwarte Piet of Indiaantje poppen in hun bedrijfs-etalages door de locale politie berispt worden.
 

Geef mensen gelijk, vooral als u het niet met ze eens bent

E.H.   |    |  22 februari 2010
Reactie: Prima artikel! Uiteindelijk gaat het positief beďnvloeden van het krachtenveld. Welgemeend iets zeggen is hierin een sleutel.
 

Schijn bedriegt – heel effectief

M. Van der Steen   |    |  22 februari 2010
Reactie: sorry hoor, maar het ontgaat me inderdaad... ik heb net het artikel nog eens herlezen, maar zie geen enkele verwijzing (noch impliciet, noch expliciet) naar zwarte huidskleur...
Of bedoel je omdat op de foto (zie ik nu net, na lang turen) de ene hand lichtjes donkerder is dan de andere? Wow zeg, ga jij het zo ver zoeken? Dat is pas pervers!
 

Hoe haal ik medewerkers over om buiten werktijd te vergaderen?

M. Van der Steen   |    |  22 februari 2010
Reactie: ''gedeeltelijk de tijd van de baas en gedeeltelijk in de tijd van de werknemer''...

Dt klinkt goed, dat ''samen laten gaan'' ...fijn voor de baas, maar waar zit de win-win? Een echte win-win creëer je pas als beide partijen er wat aan hebben.

Je mag wat mij betreft als baas best flexibiliteit vragen aan je werknemers, maar dan moet je die zelf ook geven. Elk een deel van het overleg dragen is geen geven en nemen, dat is enkel nemen vanwege de werkgever. Als je als werkgever flexibiliteit langs een andere kant ook geeft (bv in de middagpauzes of start-stop-uren), is het al een andere zaak.
 

Hoe haal ik medewerkers over om buiten werktijd te vergaderen?

L.J.   |    |  22 februari 2010
Reactie: Als bedrijf moet je dat samen laten gaan.
Werkoverleg in de gedeeltelijk de tijd van de baas en gedeeltelijk in de tijd van de werknemer. Vrijdag-avond samen met de zaterdagmorgen bijvoorbeeld.
Daarnaast aangeven dat werkoverleg slechts maximaal een duur heeft 2 uur, want alles wat je meer brazeld wordt niet meer opgeslagen.
Mensen stukken vooraf geven zodat ze hun werk kunnen doen voordat werkoverleg begint.
Dus kansen genoeg.
Wie is de baas in een bedrijf de werknemers of de werkgever? Samen moeten ze de doelstellingen, visie, missie en strategie halen. Even afschakelen en op d ehei gaan zitten maakt veel nieuwe zaken los voor een bedrijf vandaar vrijdag met zaterdag en lang van te voren aankondigen.
Succes.
 

Wanneer is een training succesvol?

Bas Schenk   |    |  22 februari 2010
Reactie: Goede discussie! Wat ik een beetje mis is de oorzaak van de training, of de behoefte van de opdrachtgever. We trainen toch niet om te trainen? Er moet aanleiding zijn. En die aanleiding kan nooit zijn: ''Wij trainers doen het goed, dus kies ons maar uit''. U kent dat wel: eerst de order binnen en dan kijken of we iets kunnen betekenen voor het bedrijf.
Ik hoor deze klacht namelijk vaak en veel binnen mijn doelgroep.
Ik train logistiek en als er problemen zijn op gebied van HRM, huur ik HRM trainers in.
Ook daarin zou men (trainers) zich moeten willen onderscheiden. Niet alles willen en kunnen doen!
Maar misschien trap ik hiermee een open deur in.....
Overigens, John, zou het inderdaad leuk en goed zijn om deze discussie ook eens live te voeren.
 

Samen brainstormen werkt niet bij complexe problemen

Bas Schenk   |    |  22 februari 2010
Reactie: Beste Gilbert, zeker met jou laatste opmerking ben ik het oneens , als dat mag. Brainstormen komt, dacht ik, uit India en de achterliggende filosofie is : ''Use the brain to storm a problem''. Je moet dus een (complex?)probleem hebben om creatief, met elkaar, met de deelnemers dus, naar een oplossing te zoeken.
Of dat er nu 3 of 6 zijn, hangt van het bedrijf af en op welk terrein het probleem zich afspeelt. Het is een serieuse techniek die, als je het goed toepast, zichzelf bewijst.
Laat het geen vrijblijvende utopische samenkomst zijn.
Zelf denk ik dat het aspect ''draagvlak'' voor de oplossing van het probleem, ook belangrijk is om het aantal deelnemers te bepalen.
 

Samen brainstormen werkt niet bij complexe problemen

Matthijs Goedegebuure   |    |  22 februari 2010
Reactie: Ik herken de conclusies van het artikel gelijk. Briljante ideeen ontstaan meestal alleen. Maar om een briljant idee tot werkelijkheid te maken heb je een team nodig dat met deelproblemen aan de slag gaat. Dan is brainstormen perfect. Niet voor een nieuw concept. Dat wordt meestal geboren in stilte ...

Om tot een briljant idee te komen moet je vaak wel input (informatie, ideeen, ...) van diverse kanten hebben die je vervolgens in je eentje uitwerkt tot een nieuw concept.
 

Schijn bedriegt – heel effectief

l stoel   |    |  22 februari 2010
Reactie: Kennelijk geinternaliseerd, wellicht met de paplepel ingegoten.
Uw (senior) brein herkent de (systematische) negatieve stereotypering niet als kwalijk.
 

Hoe haal ik medewerkers over om buiten werktijd te vergaderen?

Solar   |    |  22 februari 2010
Reactie: Geef ze tijd voor tijd en verdubbel het omdat het prive tijd is.

 

Hoe haal ik medewerkers over om buiten werktijd te vergaderen?

G.J.S. Hooymans   |    |  22 februari 2010
Reactie: Sluit mij aan bij M. van der Steen. Heel vaak heeft een werkgever er al een probleem mee als een werknemer eens een prive telefoontjje moet verrichten tijdens werktijd, of prive een e-mail moet versturen etc etc. En dan wel moeten vergaderen in de eigen tijd? Hoe serieus neemt die werkgever dat werkoverleg eigenlijk? Het lijkt erop dat hij er liever vanaf is en dit als excuus gebruikt om het bij gebrek aan belangstelling maar af te schaffen.
 

Geef mensen gelijk, vooral als u het niet met ze eens bent

Reny   |    |  22 februari 2010
Reactie: Hoe kunnen er hier nu reacties staan uit 2006 en 2007 op een artikel uit 2010? Of is het een artikel wat al een keer eerder is geplaatst?
 

Sales verkiezing van het Jaar levert twee vrouwelijke winnaars op

van leeuwen   |    |  22 februari 2010
Reactie: Allereerst mijn felicitaties naar beide dames.

Vraag blijft echter of deze verkiezing een representatief beeld geeft ten aanzien van de buitenwereld. ( SMA ca. 700 leden )

Wat betreft de vraag of we toe zijn aan een andere rol van de sales, ben ik van mening dat de vraag wellicht zou moeten zijn: moeten we niet eens gaan kijken hoe we sales gaan integreren binnen onze bedrijfstrategie ? Het systeem is het bedrijf en sales is een module van het systeem, net zoals HRM, financials, logistiek etc.
Door de crisis zijn we wakker geschud met z'n allen, konden we voorheen wensen verkopen; The sky was the limit, heden ten dagen richten we ons wederom op de behoeften van de klant.
Wellicht dat we in de loop van de voorgaande jaren zijn vergeten dat je aansluiting zoekt bij je klant door je te richten op zijn behoeften en niet op zijn wensen.

Anderzijds zorgt de crisis voor afkick verschijnselen, het komt niemand meer ''aanwaaien'' we moeten weer aan het werk!
Iets wat we enigzins waren verleerd.
 
< vorige 1081 1082 1083 1084 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10