zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Ik heb een officiële waarschuwing gekregen. Wat te doen?

Peter   |    |  19 februari 2010
Reactie: Ik ben het met de voorgaande commentator eens.

Er wordt geen antwoord gegeven op de m.i. zeer concrete vraag en wordt er nogal bruusk vanuit gegaan ''dat er meer achter zit c.q. eigen verwijtbare schuld'' in het spel zit.

En dit terwijl een ieder weet dat dit soort, laat ik het politiek noemen, op de werkplekken afspeelt ... zeker bij langere afwezigheid van een leidinggevende zijn de piketpaaltjes dan al vlot uitgezet om het speelveld te markeren ...

 

Wanneer is een training succesvol?

Mark van den Heuvel   |    |  19 februari 2010
Reactie: Beste Peter,

Mooi verhaal en betoog om aan te geven, hoe maken we de effectiviteit van opleiding, trainingen en vorming zicht- en merkbaar. Een vraag die me al jaren bezighoudt.

Het SMART maken als onderdeel van de training kan ik volgen, maar werkt voor mij vooral bij gedrags- en vaardigheidstrainingen. Ik werk, coach en train zelf mensen en bedrijven op identiteitsniveau (logische niveau's van Bateson) en merk dat echte veranderingen een langdurige en duurzame investering van mensen en organisaties vraagt.

Ik praat dan veel meer over veranderingen op overtuigingen en groepsnormen en -waardenniveau welke terugkomen in het gedrag van mensen. Hoe maak je deze zicht en merkbaar voor de organisaties? Want per saldo willen we uiteraard wel resultaat zien en het liefst morgen.

Voor mij blijft de vraag overeind hoe je de leercurve (onbewust onbekwaam, bewust onbekwaam, bewust bekwaam, onbewust bekwaam) van organisaties, teams en individueen op identiteitsniveau zichtbaar maakt op effectiviteit? Dit blijft subjectief waarbij SMART maken niet voldoende is... Kwartjes kunnen namelijk best een half jaar naar jouw training vallen; was jouw training dan wel of niet effectief toen je hem evalueerde met de opdrachtgever?

Benieuwd naar je visie en reactie...

Met hartelijke groet,

Mark van den Heuvel
 

FNV wil werkgever laten opdraaien voor WW

Loek Meijer   |    |  19 februari 2010
Reactie: Margret , hartelijk dank voor uw reactie dat het Agrarisch Sociaal Fonds nu BPL is geworden
met vriendelijke groet

Loek Meijer
Ede
 

Serviceverlening een kwestie van mentaliteit?

Fons Bonink   |    |  19 februari 2010
Reactie: Marcel,
Goede serviceverlening is een mentaliteit van personen en organisatie. Een individu kan de klant een perfect service experience geven, als de organisatie niet hetzelfde nastreeft dan valt het bedrijf uiteindelijk toch door de mand. In Nederland heb je gelukkig legio voorbeelden van bedrijven en personen die mij happy maken na het verlenen van dienst. En dat zijn bedrijven waar van laag tot hoog, uit alle hoeken van de organisatie de klant op nummer 1 staat.

Helaas zie ik ook genoeg bedrijven die op andere dingen focussen dan een loyale klantenbinding en excellente service verlening.
Het zijn vaak bedrijven die in nog in de industriele tijdperk zijn blijven hangen, die moeilijk vinden om zijn medewerkers het vertrouwen te geven om hun talenten te laten gebruiken voor het behalen van de organisatie doeleinden. Controle en strikte regels instellen.

Ik zie gelukkig dat vele bedrijven proberen die omslag te maken. En ik denk dat we als klant ook wel eens onze dankbaarheid mogen uitspreken als een individu je een goede oprechte dienst verleent.

PS. ik vind het filmpje of Johnny de Bagger een mooi voorbeeld hoe soms klein een fantastische customer experience kan zijn.




 

MKB gaat juridisch adviseur uit de weg

Helma van Wanrooij   |    |  19 februari 2010
Reactie: Er zijn teveel mensen die als bloedzuigers aan de groeiende ondernemers hebben gehangen in de topjaren. Het kon allemaal betaald worden en dit gebeurde dus ook.
Nu de broekriem stevig aangehaald moet worden, wordt er weer een kritische gekeken of het allemaal wel nodig is. Zo'n kritische blik lijkt mij allerminst verkeerd.
 

Ik heb een officiële waarschuwing gekregen. Wat te doen?

Eric   |    |  18 februari 2010
Reactie: M.i. mis ik hier een concreet antwoord op de vraag: ''Ik ben het er niet mee eens. Wat moet ik nu doen?'' en wordt er meer vanuit gegaan dat de waarschuwing terecht zou zijn.
 

FNV wil werkgever laten opdraaien voor WW

Margret   |    |  18 februari 2010
Reactie: Agrarisch Sociaal Fonds is nu BPL pensioen

Adres: Postbus 254
2700 AG Zoetermeer
 

Sporten stimuleert productiviteit, creativiteit en ambitie

H.A.   |    |  18 februari 2010
Reactie: Hoi Straatvoetballer,

waar staat dat?

ben serieus nieuwsgierig
 

Ik mag geen extra medewerker aannemen. Wat nu?

Marnix Lhoest   |    |  18 februari 2010
Reactie: Hallo,

Als Operations Manager heb ik dit reeds een aantal keer meegemaakt.
Als je zegt dat de werkdruk stijgt, hoe vertaalt dit zich? Meer orders/administratief werk? complexere taken? Of komt de werkdruk uit een andere hoek? Falende procedures? Falende IT omgeving? ...

Belangrijk is om de huidige situatie te vergelijken met een tijdstip waarop je evenveel mensen in je team had, maar waar de werkdruk toen aanvaardbaar was.

Kan je duidelijk en mathematisch dit in kaart brengen heb je degelijke argumenten.

Veel succes

Marnix
 

Sporten stimuleert productiviteit, creativiteit en ambitie

Straatvoetballer   |    |  18 februari 2010
Reactie: Onderzoek wijst ook uit dat sport de samenleving veel meer kost dan het oplevert.
 

Samen brainstormen werkt niet bij complexe problemen

Gilbert Kin [Idee-ontwikkelaar]   |    |  18 februari 2010
Reactie: Goed brainstormen begint bij een juiste en trefzekere analyse van het probleem, de vraag en de doelstelling. Daarnaast moet je zorgen dat je de juiste personen bij de brainstorm betrekt en dat dit er zeker niet te veel mensen zijn. 3 tot 6 personen vind ik een ideale groeps-omvang voor een brainstorm.

En als laatste; iets wat vaak wordt vergeten. Je moet gaan brainstormen als je op zoek bent naar creativiteit, niet als je een bundeling van logisch denken zoekt of een beslissing wilt forceren.

Dit zijn volgens mij de elementen die van belangrijk voor een goede brainstorm. Hierbij is de complexiteit van het probleem volgens mij niet van belang. Het in rondjes draaien wordt vaak veroorzaakt door kennisgebrek over de materie, onduidelijkheid en teveel mensen, waardoor er te weinig tijd, ruimte en stilte is om even achterover te leunen en na te denken.
 

Sporten stimuleert productiviteit, creativiteit en ambitie

Sjoerd Bouwmeester   |    |  18 februari 2010
Reactie: Geef je bedrijf nu nog op voor bedrijfsvoetbal bij v.v ZVV'56 te Apeldoorn.

Kijk voor meer informatie op: www.zvv56.nl

Tot dan,

Sjoerd Bouwmeester
 

Wanneer is een training succesvol?

Hans Luiten   |    |  18 februari 2010
Reactie: Zoals ik lees (en ik ben het daar mee eens), is het succes van een training af te meten aan de toepassing in de praktijk. De kern is dus verandering van gedrag. In aanvulling op het artikel en de reacties wil ik de noodzaak benadrukken. De noodzaak tot verandering zoals die door de deelnemers wordt ervaren en zeker ook zoals die door leidinggevenden van de deelnemers wordt gezien. Naast de deelnemers moeten daarom ook de leidinggevenden in het voortraject worden betrokken. De direct leidinggevenden spelen na de training een cruciale rol. Zij moeten de verandering in de praktijk ondersteunen, bewaken, controleren, etc. Doen zij dat onvoldoende dan zal de waan van de dag gaan overheersen. Het denkbeeldige boek gaat in de kast en de deelnemers blijven de dingen doen zoals ze die altijd hebben gedaan. Voor mij reden om in mijn voorbereiding op de noodzaak door te vragen en bij de nazorg de rol van leidinggevende te volgen.
 

Sporten stimuleert productiviteit, creativiteit en ambitie

Helma van Wanrooij   |    |  18 februari 2010
Reactie: Een sportminded volk creeren begint al bij de basisschool. Sporten op de basisschool is om meerdere redenen belangrijk, maar geld heeft het er uit gehaald. Ben een groot voorstander dat sport weer enkele keren per week een vast onderdeel van het onderwijsprogramma uit gaat maken.
Het onderdeel van de leefstijl laten zijn stimuleert leert op latere leeftijd. Het wordt dan moeilijker voor een werkgever om hier helemaal niets mee te doen. Dit is helaas geen proces wat van vandaag op morgen gerealiseerd kan worden, maar zet wel de juiste toon voor de toekomst.
 
< vorige 1084 1085 1086 1087 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10