zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Medewerkers laten doen wat u wilt

Umberto   |    |  22 februari 2010
Reactie: Ik heb een prachtig boek gelezen

''de 1 minute manager'' een echte aanrader. Ik heb hier zelf heel veel van geleerd.

spijtig nu even uitgeleend, dus als U de schrijver wilt kennen of de uigever, kontakteer me dan maar, want nu kan ik dat niet geven.

Dit is volledig in de lijn van deze manier van communiceren.

Umberto
 

Hoe haal ik medewerkers over om buiten werktijd te vergaderen?

R Smeelen   |    |  22 februari 2010
Reactie: Wat een artikel zeg! Draai al een paar jaartjes mee en weet als geen ander hoe men reageert op een voorstel om buiten werktijd te gaan vergaderen.
Laten de werkzaamheden het niet toe, bv op productie/prestatie gerichte afdelingen, te vergaderen onder reguliere werktijd is het lastig maar niet onmogelijk om te duiden waarom deze keuze voor het bedrijf de beste is. Tip: Ik belegde meestal een lunchbijeenkomst. Kostte wat broodjes uit de kantine en meestal was 30-45 minuten genoeg.
tip 2: via de url prima antistress tips
 

Geef mensen gelijk, vooral als u het niet met ze eens bent

Umberto   |    |  22 februari 2010
Reactie: 24 racties, zeer goed.

Ik vind dat U gelijk heeft. UW IDEE HEEFT ZEKER WEL WAT. Prima, ik ben blij dat U er ook zo over denkt.

Als de regering ook zo gedacht had was er nu geen crisis. Is deze mail al aan mr Balkenende en dhr Bos gestuurd?

Zelf pas ik deze tactiek ook al met succes jaren toe, dus ik kan het beamen dat dit zeer positief is.


Umberto
 

Balkenende IV is gevallen...

M.E.H.Tonen   |    |  22 februari 2010
Reactie: Ik vond het gedrag van Mevr.Verdonk in de Tweede Kamer niet netjes om niet te zeggen onbeschoft. Dit is waarschijnlijk een gebrek aan zelfvertrouwen.
Ze kan beter weer gevangenis directeur worden.
Zulke mensen kunnen we missen in de politiek.
 

Hoe haal ik medewerkers over om buiten werktijd te vergaderen?

Rayen   |    |  22 februari 2010
Reactie: In principe hoeft werkoverleg buiten de reguliere werktijden geen probleem te zijn.
Aan de andere kant willen werknemers na werktijd echt niet naar hun werkplek om weer over hun werk te praten.
Wat wel helpt is, dat werknemers in een ontspannen sfeer buiten hun normale werkplek, zich lekkerder voelen om te overleggen .In een ontspannen sfeer is er dus geen druk op de werknemers. Om als voorbeeld aan te halen in een leuk restaurant ,een Recreatie oord , een pretpark of gewoon samen een sport gaan beoefenen.
Als bedrijf kan het een beetje kosten ,maar denk aan de informatie en effect ervan bij de bedrijfsvoering.
 

Tien gladde verkooptrucs

P   |    |  22 februari 2010
Reactie: Volgens mij is de beste ''truc'' om geen trucs te gebruiken en gewoon jezelf te zijn en datgene aan te bieden wat je te bieden hebt, niks meer maar zeker niet minder. Geef de klant het gevoel belangrijk te zijn, maar streel zijn ego niet te goed want dat ondermijnt je onderhandelingspositie (laat hem weten dat er meer klanten om jou zitten te springen). En zoek daar een gulden middenweg in. Maar boven alles staat eerlijkheid (klant komt dan terug, tenzij je een eenmalig product hebt natuurlijk).

 

Tien gladde verkooptrucs

eric   |    |  22 februari 2010
Reactie: Wat een herkenning, ik werk bij een amerikaans bedrijf en vanuit hun filosofie zou ik ook zo te werk moeten gaan. Maar mijn Nederlandse klanten zijn niet op het achterhoofd gevallen. Ik sta al diverse jaren in de top van de Europeese salesmen ranking en heb de hoogste ratio's. Waarom? Zeg wat je doet en doe wat je zegt, lever kwaliteit en service en kom je afspraken na. Dan zul je zien dat de prijs niet meer het belangrijkste is ondanks de crises. Verlaag je niet tot gekonkel maar blijf je zelf. En inderdaad je hebt het of je hebt het niet.
 

Geef mensen gelijk, vooral als u het niet met ze eens bent

Henk Grootegoed   |    |  22 februari 2010
Reactie: Inhoudelijk een zinvol en overtuigend sukje.
Mijn opmerking is dat het taalkundig beter kan. Enerzijds zijn er makkelijk te vermijden slordigheden, anderzijds, en dat is iets lastiger, kan het directer, met minder herhalingen en meer origineel geschreven worden. De inhoud is het beslist waard om ook nog eens goed geschreven te worden.
 

Sales verkiezing van het Jaar levert twee vrouwelijke winnaars op

Kim Castenmiller   |    |  22 februari 2010
Reactie: Ik sluit me aan bij @vanleeuwen. Ook de positionering van Sales is relevant. In veel bedrijven wordt Sales gezien als de uitvoerders van de productmanagers en zijn de marketeers eerder leidend. Dat is dan vaak een sterk indside out perspectief ipv outside in.

Wanneer bedrijven hun toekomstige omzet willen veilig stellen, zullen ze de slag moeten gaan maken naar klantgedreven organisatie. Dat betekent allereerst: zet Sales weer centraal en breng ze samen met Marketing. Sales zijn de voelsprieten van de organisatie in de markt. Als ze écht aan tafel zitten bij de klant, weten ze wat er speelt en kunnen ze daarin productmanagers sturen ipv andersom.

Laat Sales weer nadenken over welke bewegingen er zijn bij hun klanten, welke propositie zij daarin kunnen bieden die relevant is voor de klant en waarde toevoegt. Partnership en ondernemersschap zijn inmiddels uitgemolken begrippen, maar daarom niet minder relevant.

Hopelijk gaan de dames het inspirerende voorbeeld zijn voor de sales van de toekomst!

@marjolienhins. Ben het helemaal met je eens: enkel het man of vrouw zijn, zegt niks. Het gaat uiteindelijk om de juiste balans in beide energieen (mannelijk: daadkracht & focus op resultaat, en vrouwelijk: focus op verbondenheid & empathie).
 

Geef mensen gelijk, vooral als u het niet met ze eens bent

franklin   |    |  22 februari 2010
Reactie: Een artikel om over na te denken..........
Je hebt gelijk zo zou je er ook tegen aan kunnen kijken.

Even los van de persoon: er zijn veel woorden voor nodig om aan te geven dat je in de communicatie een brug moet slaan naar de ander vice versa.
Kort samengevat: focussen op de ander, luisteren (echt-) en aardig zijn is belangrijk. Verder, hou je zenuwen de baas.

Echter, het toewerken naar een resultaat dat meer in jouw richting zit is een volgende belangrijk aandachtspunt. Voor de follow-up zijn geen algemeenheden voor te geven.
Hierin spelen (grote/kleine) belangen en posities een rol.
 

Hoe haal ik medewerkers over om buiten werktijd te vergaderen?

Solar   |    |  22 februari 2010
Reactie: M,

wij zitten allemaal in de bijstand omdat we niet wilden vergaderen in onze privetijd.


 

Hoe haal ik medewerkers over om buiten werktijd te vergaderen?

M. Van der Steen   |    |  22 februari 2010
Reactie: haha, goede opmerking M...

Ik ben zelf zelfstandige, dus bij mij lopen werktijd en privétijd soms aardig door elkaar! En van flexibiliteit weet ik ook alles af...
 

Hoe haal ik medewerkers over om buiten werktijd te vergaderen?

M   |    |  22 februari 2010
Reactie: Zitten jullie dit allemaal te lezen onder werktijd? En is dit nou echt wel ''werkgerelateerd''?
 

Tien gladde verkooptrucs

G Schmidt   |    |  22 februari 2010
Reactie: @Arnold Dat is nog al aanmatigend om verkopers als ''de belangrijkste beroepsgroep van Nederland'' te bestempelen. En eveneens een achterhaalde benadering. Het gaat immers om samenwerking in de gehele keten, Van zand tot klant. Als er een willekeurige schakel uitvalt heeft uiteindelijk niemand meer wat te doen.
 
< vorige 1080 1081 1082 1083 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10