zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

'Secretaressedag wordt Secretaresseweek'

Jolanda   |    |  22 maart 2010
Reactie: Hmmmmm, blijk van waardering zou altijd moeten plaatsvinden. Voor iedereen, of je nu managementondersteuner bent of bij het managementteam hoort. Helaas is het nog altijd zo dat dat niet in ons NL bloed zit,complimenteren, bedanken, pluimpje geven etc. We 'vergeten' het nog al eens. Ik vind zo'n dag een leuke 'reminder'.
Bovendien bestaan er tal van andere specifieke dagen voor personeelsleden. Wat dacht je van de dag van de verpleegkunde, lerarendag, artiestendag, (project)managersdag ... JA ECHT ze bestaan, maar of we er ook wat aan doen.
It's up to you! :-)
 

Tekort aan hoogopgeleiden blijft dreigend

marieke   |    |  22 maart 2010
Reactie: 't is de kift
 

Visitekaartjes bepalen uitstraling

John Soumang   |    |  22 maart 2010
Reactie: Een goed stuk Phil. De meeste mensen die visitekaartje ontvangen draaien het meteen om en ja...vaak zie dat er niets op staat een gemiste kans zou ik denken. Toen ik zelf visitekaartjes moest hebben heb ik dit aangepast en er een afbeedling opgezet wat vervolgens ook een aanknopingspunt was voor een gesprek.

Dat de meeste mensen visueel zijn ingesteld is inderdaad waar, echter slechts weinigen denken hierover na bij het ontwerpen van het visistekaartje. Geef visueel ook aan wat je als bedrijf doet, een foto of afbeelding kan een goed hulpmiddel zijn.
Het is een VISITEKAARTJE, de naam geeft het al aan dus laat het dat dus ook zijn een uitnodiging tot een visite.
Met een vriendelijke groet,
John Soumang
 

Is innovatief ondernemen een pleonasme?

Willem van Druten   |    |  22 maart 2010
Reactie: Ehh, het was wel espresso he. Maar het heeft inderdaad een hoog -politiek- afkraak gehalte.
Kan dan ook niet veel met deze naar boven gerichte breedsprakigheid. Misschien op 9 juni as.
 

Steeds meer seks in de tijd van de baas

Willem van Druten   |    |  22 maart 2010
Reactie: Zijn de snel wisselende one-job-stand contacten van ZZP'ers wel meegenomen in dit onderzoek?
 

Hoezo afspraak?

bart kool   |    |  22 maart 2010
Reactie: In de methode ''getting things done'' wordt uitvoerig gesproken over het her-onderhandelen van afspraken. Ik denk dat daar veel ruimte zit voor het verbeteren van resultaten
 

Tekort aan hoogopgeleiden blijft dreigend

Karen   |    |  22 maart 2010
Reactie: Joris, hoe kom je aan deze wijsheid?
 

Ondernemingen willen arbeidskosten met helft terugdringen

Lukas van Belkum   |    |  22 maart 2010
Reactie: Ook op je loonkosten kun je fikse besparingen plegen door op het juiste moment gebruik te maken van de juiste middelen en vaak een stapeling hiervan. Met Praktijkjob maken wij in onze leerwerkbedrijven Prakties gebruik van diverse mogelijkheden om goedkoper gebruik te maken van de inzet van nieuw personeel, te investeren in deze mensen en hun nieuwe kansen en mogelijkheden te bieden. Een besparing van 20% tot 30% op de loonkosten van (vaak) productiepersoneel is hierbij geen uitzondering. Lagere loonkosten worden door onze doorberekend in lagere detacherings- en uitzendtarieven.
 

Steeds meer seks in de tijd van de baas

A   |    |  22 maart 2010
Reactie: Niet altijd grappig, bijv. als het je eigen echtgenoot betreft die een relatie met zijn secretaresse is begonnen. Klinkt als een soapserie, maar in het echt is het mij gebeurd.
Als ik dit artikel lees vraag ik me af of zij ook.....
 

Steeds meer seks in de tijd van de baas

cobol   |    |  22 maart 2010
Reactie: kan deze info ook gerelateerd worden aan het soort werk, de branche, regio, etc.? De percentages komen mij in 30 jaar kantoorwerk, erg hoog voor.
 

Is innovatief ondernemen een pleonasme?

SMA   |    |  22 maart 2010
Reactie: @ civile: en dat allemaal na 1 kopje koffie? Amazing!
 

Waarom u aan het eind van de kantoordag altijd bekaf bent (video)

cobol   |    |  22 maart 2010
Reactie: Die onderbrekingen worden natuurlijk ook in de hand gewerkt door mensen te organiseren in kantoortuinen, door managers die meermalen en ieder moment van de dag persoonlijk 'inbreken' in plaats van intelligent met de email om te gaan, etc.
 

Waarom u aan het eind van de kantoordag altijd bekaf bent (video)

Ad de Beer   |    |  22 maart 2010
Reactie: Er is niets zo vermoeiend als niet productief werken. De hele dag bezig geweest maar aan het einde van de dag niet het idee hebben dat je iets hebt gepresteerd.
Dat ligt maar al te vaak aan slecht lopende processen, die weer wat vaker voorkomen in een kantooromgeving.
De oplossing is simpel, processen optimaliseren. Dat zorgt ervoor dat de medewerkers zich prettiger voelen en productiever zijn. Klanten worden beter en sneller geholpen en de kosten dalen geweldig.
Het enige probleem is het project van procesoptimalisatie, maar daar is goede hulp voor te vinden.
 

Chatcoach: eerst doen, dan geloven

Civile   |    |  22 maart 2010
Reactie: Ik ben een voorstander van het bekijken van verschillende mogelijkheden. Zo kun je KA heel mooi met coaching combineren maar er dient dan wel aan twee voorwaarden te worden voldaan.

1. De gecoachte moet er voor in zijn
Het moet een duidelijke toegevoegde waarde hebben om zaken zoals skype of msn, of een andere tool, in te zetten en het moet passen.

2. Coaching en assessment methode
Ik zie nog veel teveel mensen rondlopen die denken dat je kunt coachen wanneer je een tooltje hanteerd en dan vervolgens nog eens op weg moet naar een passende methodiek voor de gecoachte.

Ik denk dat men zich maar eerst eens moet gaan bedenken;''Kan iedereen Coachen?'' Het antwoord is dan gewoonweg nee. Er lopen naar mijn mening nu wel erg veel mensen rond die 'coachen' op hun vaantje hebben staan.
 
< vorige 1059 1060 1061 1062 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10