zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Succesvolle manager weet woede te bedwingen

M. van den Hof   |    |  24 maart 2010
Reactie: Is natuurlijk onzin wat daar staat.
Natuurlijk is de emotie te bedwingen, maar, als je als manager op een post zit waar enorm druk ligt en een karakter van een manager is dat hij eigenlijk een perfectionist is, kan het voorkomen dat hij eens ''uitflipt''. Het is nu juist de kracht van een organisatie dit te voorkomen. Meestal, en dat is mijn ervaring, kan een manager niet zijn ei kwijt. Dit is een voedingsbodem voor emotioneel gedrag.
Managers zijn krachtige mensen die veel kunnen hebben, maar eens is het emmertje vol en gaat iedere manager uit z'n dak.
Ik mis de nuance in het stukje en vind dit tendentieus en eens te meer een bewijs van maar te roepen en mensen een label opplakken. Benader het probleem, en dat is het, eens positief. Dat dingen te leren zijn is een open deur, kome eens met wat nieuws.

Groeten,
MCJM van den Hof MBA
 

Succesvolle manager weet woede te bedwingen

Ria Pool Meeuwsen, La Scuola   |    |  24 maart 2010
Reactie: Dit onderschrijf ik. Weet de leidinggevende te herkennen waar het gevoel van boosheid vandaan komt (het vertelt hem iets over een eerder opgedane ervaring die vaak onbewust is opgeslagen), dan weet hij ook, dat de boosheid uit hemzelf vandaan komt. En dat het gedrag van de ander hem trickert op dat stukje 'oud zeer'. Binnen de academie noemen we dit 'persoonlijk leiderschap': neem afstand, ontdek waar jouw trickers zitten en pak het aan!
 

Waarom u aan het eind van de kantoordag altijd bekaf bent (video)

John   |    |  23 maart 2010
Reactie: @Danny, @Ad, @Cobol, @Maarten: bedankt voor jullie aanvullingen! Het zit 'm inderdaad in
werkhouding... Vergeet ook vooral niet het vervolg van de video te bekijken: http://www.youtube.com/watch?v=j92HVQoQ6es
En stuur door ;-)
Met enthousiaste groet, John Vrakking | daVinci - Orde op Zaken
 

Zaken doen met India: wiebelende hoofden en een rekbaar begrip van tijd

cher   |    |  23 maart 2010
Reactie: Wiebelende hoofden ,wat in nederlandse gebaren- taal nee is ; is net andersom in India en is dus: Ja-wel !
 

Waarom u aan het eind van de kantoordag altijd bekaf bent (video)

maarten   |    |  23 maart 2010
Reactie: Ik kan wel een paar tips geven:
lees e-mail maar 1 x per dag
laat telefoniste vragen of je zelf (op geschikt tijdstip) kunt terugbellen
geef instructies zodat mensen in het vervolg iets zelf kunnen regelen zonder jou te storen
maak prioriteiten lijst en vink af als iets afgerond is -> VOLDOENING
voer taken die concentratie vergen uit in de ochtend (nog fit)
neem op stipt tijd pauze, breek desnoods de taak halverwege af (voorkomt vermoeidheid)
zorg voor een prettige werkomgeving interieur/ collega's
Plan op het eind van de dag de taken voor de rest van de week/ maand
Maak geen afspraken op maandagochtend maar gebruik dit moment voor het doornemen van de agenda
 

Vier foute redenen om geen vragen te stellen

Dennis Berl   |    |  23 maart 2010
Reactie: @Civile,

Ik kan me hier wel in vinden. Politici en eerlijkheid zijn de laatste 10 jaar inderdaad ver te zoeken. List en bedrog staat meer centraal dan de waarheid vertellen. Hoe kun je een onafhankelijk onderzoek doen als iedereen elkaar een handje boven op het hoofd houdt. Juist, gewoon NIET.

Daarnaast staan wij als belastingbetaler compleet machteloos. Machteloos in die zin dat we er vrijwel geen invloed op kunnen uitoefenen. Het enige dat wij kunnen is stemmen. Maar ja, de vraag reist uiteraard: wie zegt dat het erna beter gaat?
 

Nederlands MKB loopt nog niet voorop met ‘Het Nieuwe Werken’-software

Ferrie   |    |  23 maart 2010
Reactie: @ Ad de Beer, ik vergiste me, het moet natuurlijk zijn: Universiteit van Tilburg. Dit congres wordt georganiseerd door Jeanette Krijnen Coaching uit Breda. Als je even googled op Krijnen Coaching dan krijg je contact. Bij mijn weten is het congres uitverkocht. Ga er wel zelf heen.

Over China ben ik niet enthousiasat. Er is geen vrijheid van meningsuiting, milieu wordt vernietigd en er is geen goede rechtszekerheid.

@ Civile. Dank voor je vriendelijk antwoord. Ja, 't is lastig om hier precies de grens aan te geven. Maar... als het om Nieuw Werken gaat, dan denk ik dat we zowel over ons denken, voelen als handelen moeten kunnen praten. De reden is simpel: het nieuwe werken is expliciet INTER-actief. Daarom zal China, zie boven, deze strijd gaan verliezen. Dat vind ik niet erg :-)!
 

Nederlands MKB loopt nog niet voorop met ‘Het Nieuwe Werken’-software

Civile   |    |  23 maart 2010
Reactie: @ Ad
Hahahaha .... pas op Ad, de tijd van de zelfdenkende PC is er bijna. We zijn al zover dat we ze al zelf problemen kunnen laten oplossen, en het virtuele brein is al om de hoek.

Ja op de software die emoties kan herkennen moet ik je teleurstellen Ad. Zij het nogal rudimentair, het is er al en het draait ook al aardig ook moet ik zeggen. Het was hetzelfde als met spraak gestuurde software. Ik was daar 10 jaar geleden al mee bezig en ook dat heeft een aardige ontwikkeling doorgemaakt.

Soms zou ik liever in China zitten Ad, als bij dit contingent incompetente en impotente zielen ;O)
 

Nederlands MKB loopt nog niet voorop met ‘Het Nieuwe Werken’-software

Civile   |    |  23 maart 2010
Reactie: @ Ferrie

Met de huidige en bestaande technieken, ook onder het MS platform, is het heel goed te doen om meer en breder gebruik te maken van de huidige stand van zaken. Maar ja als je omzet moet verbreden en vergroten moet je ook dit soort wegen bewandelen blijkt maar weer.

Je hebt een punt als je stelt dat KA/IT een beperkte waarde hebben wat, bijvoorbeeld zoals jij het stelt, coachen betreft. Die 'waardevermindering' is maar heel relatief hoor. Voor het contact onderhoud is videoconferencing een hele geëigende manier om contacten te kunnen onderhouden. Eens als je zegt dat dat niet op zal gaan voor mensen die heel intensief mentaal en emotioneel moeten worden begeleid, in den beginne.

Maar ik denk dat we hiermee van het feitelijke onderwerp van het artikel af gaan wijken. Mocht je wat meer over dat stukje willen weten dan ben ik best bereid daar de tijd voor te nemen. Je mag gebruik maken van de wegen hier om rechtstreeks in contact met me te komen of via de website. Kijk maar.
 

Nederlands MKB loopt nog niet voorop met ‘Het Nieuwe Werken’-software

Ad de Beer   |    |  23 maart 2010
Reactie: @Ferrie
Kun je me informatie geven over dat congres in Tilburg, de TU Tilburg ken ik niet, ik denk dat je het over de UvT hebt?
Natuurlijk is software en ICT uitermate geschikt voor emoties. Iedere dag schelden miljoenen mensen hun pc of terminal uit, raken ze gestrest door steeds vastlopende software, computers die Toyota trekje vertonen (zelf op de rem gaan staan) en blauwe schermen.
Dat een computer kan denken, reageren als een mens, emoties kan oppikken, stemmingen kan aanvoelen? Nee hoor, want software kan alleen maar mathematisch te werk gaan en niks is minder mathematisch als een mens.
Je mening over China stel je wel bij als je er een keer geweest bent. Ze zijn daar wel protectionistisch en dulden daarom geen commercieel instrument als Google. China werkt veel met sociale controle en dat hebben ze goed voor elkaar. Dat ze nog een weg te gaan hebben naar democratie is duidelijk. Maar wie denkt dat onze politici wel alle vertellen en dat er hier geen geheimen zijn is naïef.
 

Nederlands MKB loopt nog niet voorop met ‘Het Nieuwe Werken’-software

Ferrie   |    |  23 maart 2010
Reactie: Ik ben benieuwd naar de opvattting van Microsoft in hoeverre ook emoties, waarden, conflicten goed via ict/pc e.d. te bewerken zijn.
A.s. vrijdag is er een congres op de T.U. Tilburg over online coaching en chat-coaching.
Uit onderzoek blijkt dat ict/pc e.d. wel (gedeeltelijk) bruikbaar zijn voor lastig en moeilijke gevoelens endenkbeelden.
Als dit allemaal zo is, dan zou elk bedrijf moeten nagaan wat je wel en wat je niet per ict/pc goed kan bewerken.
Een mooi voorbeeld vind ik nu het Google-conflict met China.
Vrijheid van meningsuiting (= Google) tegen authoritair en onderdrukkend China (= 't grote bedrijfsleven aldaar).
 

Veel complimentjes, minder ziekteverzuim

Hans   |    |  23 maart 2010
Reactie: Tsja... kan hier als Waarderingsmanagement.nl (en initiator van de jaarlijkse Nationale Complimentendag.nl) natuurlijk pagina's over vullen. Dat zal ik hier achterwege laten.

Feit is wel dat (door aantrekken van economie en intredende vergrijzing) de grootste managementuitdaging van voor de recessie weer (snel?) terugkomt: Waar haal ik de mensen vandaan en .... hoe houd ik ze vast? (Eén gouden tip: loyaliteit bestaat wel, maar is niet te koop!)

Een paar recente onderzoeksuitslagen:

Ruim 25% van de werknemers voelt zich ondergewaardeerd, 39% van de werknemers voelt zich niet betrokken bij zijn/haar organisatie en 50%(!) van de werknemers staat open voor een andere baan.

Zal wel meevallen? Reden voor zorg? Dat laat ik graag aan de lezer over. Dat er echter ook op de arbeidsmarkt weer interessante tijden gaan aanbreken staat voor mij als een paal boven water.
 

Vier tips om betere vragen te stellen

Veron   |    |  23 maart 2010
Reactie: Ja Martin, helemaal mee eens. NLP heeft heel krachtige communicatie concepten. Ik ben NLP gecertificeerd trainer, wil er eens wat meer mee gaan doen.
Blijkbaar is er nog iets anders aan de hand waardoor het zo lastig voor leidinggevenden is om al die concepten die er zijn, te gebruiken. Misschien spelen er wel belemmerende overtuigingen. Binnenkort ga ik onderzoeken waar leidinggevenden bij het aansturen van veranderingen behoefte aan hebben. Via mijn blogs hou ik je daarvan op de hoogte.
 

Vier foute redenen om geen vragen te stellen

Civile   |    |  23 maart 2010
Reactie: Laten we dat voor de grap hier eens doen.
De AFM, onder regie van Nelie Smit, verordonneerde de banken inzicht te geven, aan hun klanten, over de daadwerkelijk gemaakte kosten per verkocht produkt.

We spreken dan twee jaar voor het uitbreken van de krisis. Wat bleek? Geen enkele bank kon met de beste wil van de wereld een berekening tonen die liet zien hoe een produkt was opgebouwd, wat de revisie was, wat de bank en/of tussenpersoon er aan over hield en sterker nog, wat de klant aan het eind van de rit er aan over zou houden.

Wel dat laatste kunnen we nu wel vaststellen. Er zijn meer dan 70 Miljoen woekerpolissen verkocht. Met woekerpolissen moet worden gezien dat financiele instellingen de klant verkooptechnisch in zo'n positie hebben gemanoeuvreerd, dat die klant op welke wijze dan ook, gelegaliseerd is afgeperst.

Even voor de goede orde, daar hielden ALLE financiele instellingen zich mee bezig. En Nout Wellink? ie zat erbij en keek er naar en op geen enkel moment heeft DNB ook maar een moment gevonden in te moeten grijpen.

Daar is overigens wel om gevraagd, aan DNB maar zeker ook aan onze volksvertegenwoordigers en niet in de laatste plaats de Minister van Financien. We weten nu ook, als we even kijken naar het hele smerige debacle genaamd de DSB bank, hoe het verschillende oudpolitici, die er ook hebben gezeten toen de 'vermeende malversaties' zouden hebben plaatsgevonden, zich netjes hebben laten uitbetalen, en voor de rest niets vroegen.

Hebben zij dan niets onoirbaars gezien of opgemerkt? Klaarblijkelijk niet. Maar ze lieten zich dan wel rijkelijk belonen voor zoveel ogenschijnlijke incompetentie.

De banken is sinds jaar en dag gevraagd te stoppen met die gelegaliseerde criminaliteit genaamd Valuta dagen. Dat zijn drie tot vier dagen dat een bedrag bij overboeking op rekning van de betreffende fianciele instellingen bleef staan. Gevolg? Krankzinnige Miljarden, door de jaren heen, die die banken opstreken aan rente, rente die overigens nog geen enkele keer werd uitbetaald aan de klant, aan wie het geld dan ook uiteindelijk toebehoorde.

Menigmaal zijn de financiele instellingen vragen gesteld betreffende berekeningen en premies, niet alleen door hun klanten maar ook door autoriteiten en overheid. Wij hebben financiele instellingen gezien die aan geen enkele gerichte vraag ook maar een moment gehoor hebben gegeven. Sterker nog, zij schoven zichzelf heel graag heel veel geld toe.

Dat is wat wij wel met zijn allen al jaren weten. Toen kwam de crisis. Diezelfde klanten werden ineens financiers. Juist, als belastingbetaler werden zij de financies van diezelfde financiele instellingen, die de veroorzakers zijn van de crisis.

Bos werd meteen gevraagd hard en duidelijk in te grijpen, om er voor te zorgen dat de rechten van de klanten en belastingbetaler zouden waarborgen. We weten nu wat Bos heeft gedaan. Bos heeft met geld van de belastingbetaler het leven van die financiele instellingen gegarandeerd, zonder daarvoor noemenswaardig iets terug te vragen.

Veel erger nog. Toen het schuiven met geld, na het betalen van die hulp, gewoon doorging, toen mensen gewoon doorgingen zich te verrijken omdat omdat omdat.....werd diezelfde Bos gevraagd om direkte maatregelen dit asociale gedrag te stoppen. Bos antwoordde dat hij niet de middelen had dit te kunnen [?????]
Hier hebben wij het over totale incompetentie van de bovenste plank mijne dames en heren.

Nout Wellink, baas vab DNB kweelde 'FOEI' in de publiciteit maar zei ook meteen dat hetgeen werd uitgekeerd conform bla bla die blah was. Er werd de banken gevraagd dergelijk verfoilijk gedrag met onmiddellijke ingang te stoppen. We kennen het resultaat.

Het onderwerp is doodgebloed maar wie krijgt de rekening? Juist, u en ik als klant en als belastingbetaler en we weten wat heel veel zaken betreft één ding volkomen zeker.

Als je een volksvertegenwoordiger vraagt jou te vertegenwoordigen, jouw belangen te behartigen, dan zal hij/zij hun stinkende best doen hun achterwerk in het pluche van Den Haag te krijgen, wat die er ook voor moet toezeggen. Daarna, en dat weten wij uit ervaring, mogen wij vier jaar onze mond houden en toezien hoe incompetentie en impotentiie, door ambtenaren en politiek weer hoogtij zal vieren.

Dat is iets wat wij de afgelopen tien jaar hebben mogen ervaren. Als ik het artikel mag geloven dan maakt vragen je wijs? Dat is maar ten dele waar. Aan Leugenaars en Incompetenten, lees hier een MP, V-MP, Bankiers en leden van de raden van besturen en commissarissen van de Financiele instellingen en DNB, hoef je niets te vragen. Je weet standaard dat je wordt belogen waar je bij staat of als antwoord op je vraag, met een hoop onzinnig gelul of gelegaliseerde diefstal en oplichting weer naar huis wordt gestuurd.

Dat is wat de klant van de bank en belastingbetaler op dit moment ervaard. Ligt ondergetekende daar wakker van? Nee, ondergetekende stelt aan mensen die er werkelijk toe doen gerichte vragen maar weet dat hij een financieel adviseur, ambtenaar of politicus niets hoeft te vragen. Die verschuilen zich achter regeltjes, procesjes, halve leugens, halve waarheden tot gelegaliseerde criminaliteit en minachting, jegens hen die zij eigenlijk zouden moeten dienen, want daarvoor hadden zij zich naar voren geschoven en ons dat beloofd, en zich maandelijks wel geld voor toegeeigend.

Vragen kunnen dus heel nuttig zijn alleen moet je het wel om de juiste reden aan de juiste persoon doen. Aan bovengenoemde mensen oprechtheid, eerlijkheid, duidelijkheid en transparantie vragen? Dat is vragen om ....... what ever ..... whats the point?
 
< vorige 1057 1058 1059 1060 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10