2 maart 2010 -
Er wordt in de media veel aandacht aan ‘Groene IT’ besteed, maar de vraag blijft: is het realiteit of slechts een modegril? IT Job Board maakte gisteren de resultaten bekend van een Green IT onderzoek dat is uitgevoerd onder 195 ICT-professionals. In het onderzoek werden de ICT-professionals gevraagd naar hun visie op Green IT en de ‘groene’ initiatieven van hun bedrijf.
2 maart 2010 -
Duizenden Nederlanders kunnen vanaf nu zeggen hoe veel vertrouwen zij hebben in hun management, met hoe veel plezier ze werken en hoe trots ze zijn op hun werk en op hun werkgever. Met de resultaten van het grootste onderzoek naar werknemervertrouwen dat in Nederland is gedaan wil Great Place to Work een beeld geven van het werkklimaat in Nederland.
1 maart 2010 -
Vrouwen tussen de 25 en de 45 jaar hebben blijkbaar een voorkeur voor de ochtenduren tussen 9 en 11 uur om merkkleding, modeaccessoires en lingerie te kopen. De kans is dus heel reëel dat heel wat van hen dat op kantoor doen. Dat zegt Vente-Exclusive.com op 6Minutes.be.
1 maart 2010 -
Een ondernemer kan vanwege verschillende oorzaken een inkomensterugval meemaken. Denk aan zwangerschap, ziekte, arbeidsongeschiktheid en pensionering. Maar hoe goed zijn ondernemers voorbereid op dergelijke gevolgen? Dit is de vraag die EIM samen met Z24 heeft opgepakt.
1 maart 2010 -
Als mens hebben we conflicten nodig om te worden wie we zijn. Organisaties zijn daarop geen uitzondering: ook daar zijn conflicten nodig om te groeien. En groei gaat soms met pijn gepaard. Conflicten zijn niet meer en niet minder dan verschillen tussen mensen. Ze zijn een deel van het leven, een deel van onze ontwikkeling. De bedreiging van conflicten zit in de escalaties met schadelijke gevolgen.
1 maart 2010 -
Analisten zouden veel diepgaander naar de leiderschapspotentie binnen een organisatie moeten kijken voor ze die ofwel afschrijven ofwel aanraden bij investeerders. Dat stelt DDI na onderzoek onder 50 analisten van grote Europese en Amerikaanse banken en financiële instellingen.
1 maart 2010 -
Kostenbesparingen en bezuinigingen zijn hot. Toch geven bedrijven ook nu nog vaak veel teveel geld uit aan onnodige zaken. Forbes zet tien van dergelijke geldverslinders op een rij. Doe er uw voordeel mee.
26 februari 2010 -
In het kader van de Internationale RSI-dag op 28 februari 2010 vindt de RSI-vereniging het op zijn plaats om de Europese richtlijn met betrekking tot preventie van werkgerelateerde RSI - die momenteel in de maak is - onder de loep te nemen.
26 februari 2010 -
Snel groeiende bedrijven leggen steeds meer nadruk op cash flow en kostenbeheersing. Daarnaast blijkt de verkoop van een eigen onderneming nog altijd zeer verleidelijk. Dit concludeert EO International na onderzoek (uitgevoerd door Integron) onder snel groeiende kleine bedrijven.
26 februari 2010 -
Banken hebben het kredietrisico van kleine en middelgrote ondernemingen onvoldoende in kaart. Zij zijn daardoor minder geneigd tot kredietverstrekking aan het MKB, hetgeen de groei van deze ondernemingen belemmert. Dat concludeert Frieda Rikkers in haar proefschrift, dat zij vandaag aan de Nyenrode Business Universiteit verdedigt.
26 februari 2010 -
Een uitgebreid online enquêteonderzoek onder 1.400 forensen gedurende 2008 en 2009 brengt opmerkelijke verschuivingen aan het licht over het reisgedrag van forensen. Of het een gevolg is van de crisis, of dankzij het mooie weer in 2009, feit is dat het aantal personen dat met de fiets naar het werk gaat met zes procent gestegen is.
26 februari 2010 -
Hay Group presenteerde gisteren de resultaten van het onderzoek 'The Changing Face of Reward', de eerste wereldwijde studie naar veranderingen in beloningsbeleid na de kredietcrisis. Aan het onderzoek deden 230 organisaties uit 29 landen mee: gezamenlijk hebben deze organisaties een omzet van 6.000 miljard euro en zijn zij verantwoordelijk voor 4,7 miljoen medewerkers.
25 februari 2010 -
Juist in moeilijke tijden neemt de behoefte aan samen leuke dingen doen toe. Pluimen kan hier over meepraten. De ‘belevenisexpert’ zag afgelopen maand, maar vooral december 2009, het aantal bestellingen van beleveniscadeaus enorm stijgen.
25 februari 2010 -
Marketing- en communicatieprofessionals zijn bereid om overuren te maken. 60 procent blijkt bereid te zijn om buiten de reguliere werktijden te werken. Maar liefst 62 procent van de communicatieprofessionals staat ervoor open om onregelmatig of buiten kantooruren te werken. Bij marketingprofessionals is dit 59 procent.