zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Behoefte aan leuke dingen doen overstijgt crisisgevoel

25 februari 2010 - Juist in moeilijke tijden neemt de behoefte aan samen leuke dingen doen toe. Pluimen kan hier over meepraten. De ‘belevenisexpert’ zag afgelopen maand, maar vooral december 2009, het aantal bestellingen van beleveniscadeaus enorm stijgen.

"We hebben vanaf vorig jaar zomer benadrukt dat veel bedrijven een lastminute kerstaankoop, zouden doen. Dus geen afstel, maar uitstel van aankoop. En die voorspelling is uitgekomen," aldus Zsuzsika Belovics, brandmanager bij Pluimen. 



Bedankboodschap
Vooral MKB-bedrijven hebben december 2009 massaal hun werknemers verrast met een belevenis. In vergelijking met december 2008 zijn er bijna anderhalf keer zoveel orders geplaatst. De late aankopen, werden daarom niet minder gewaardeerd. Via Book of Blessings kunnen ontvangers van een belevenis een ‘bedankboodschap’ achterlaten voor hun gulle gevers. Alleen al in december 2009 en januari 2010 heeft dat ruim 7.000 enthousiaste reacties opgeleverd waarin werknemers hun waardering uiten over hun ontvangen cadeau. 

Waardering telt
Belovics: "Juist in deze harde, zware tijden, doet een persoonlijk cadeau het meer dan goed. Werknemers willen graag verrast worden en leuke dingen met elkaar beleven, maar vooral ook zelf kiezen wat ze willen doen. En… gewaardeerd worden. Die waardering van werkgevers komt overigens ook tot uiting in de waarde van de Pluim. Deze is ten opzichte van 2008 met twintig procent gestegen. Gemiddeld krijgen medewerkers een cadeau van 52 euro. Dat was eerst nog gemiddeld 44 euro."

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Werknemer kiest voor ontspannend kerstcadeau
 Geef uw medewerker een dosis vitaliteit cadeau
 Werknemer mist uw waardering en erkenning
 Werknemer loopt nog steeds graag harder in ruil voor waardering
 
 
reacties
 
René Vetter  |   | 
10-03-2010
 | 
16:01 uur
Behoefte aan leuke dingen doen ;-)

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10