6 januari 2011 -
Bob Nieme, CEO van Adversitement en initiator van O2mc geeft zijn visie op de belangrijkste online marketing trends voor 2011. Tijdens de Deloitte TMT 2010 predictions januari vorig jaar, voorspelde Nieme al veel meer aandacht voor privacy op het web. Dit jaar versterkt hij zijn voorspellingen en benadrukt hij de kansen voor online marketing in 2011.
5 januari 2011 -
Nederlandse werknemers zouden periodiek moeten gebruikmaken van de Werkscan. Aan het woord is Monique Klompe, voorzitter van de Nederlandse Vereniging van Arbeidsdeskundigen.
5 januari 2011 -
McAfee doet in het rapport Threat Predictions 2011 een aantal voorspellingen voor dity jaar. De belangrijkste: Apple blijft niet gevrijwaard van cybercriminaliteit, de aanvallen op mobiele apparaten zullen flink toenemen en steeds meer van deze aanvallen zullen politiek gemotiveerd zijn. Dit schrijft Nuzakelijk.nl.
5 januari 2011 -
De ICT Barometer van Ernst & Young toont aan dat ICT bij de overheid minder ontwikkeld is dan bij andere sectoren. 82 procent van de respondenten in de sector dienstverlening geeft aan dat zij thuis kunnen inloggen op het bedrijfsnetwerk, terwijl maar 64 procent van de respondenten bij de overheid deze mogelijkheid heeft.
5 januari 2011 -
Een goede social media integratie in recruitmentsystemen wordt nog veel gemist door werkgevers. Meer dan een derde van de gebruikers van recruitmentsystemen geeft aan dat zijn of haar huidige recruitmentsysteem daar niet geschikt voor is.
5 januari 2011 -
Miljoenen Nederlanders ontvangen deze maand hun eerste loonstrook van 2011. Het verschil tussen bruto salaris en netto inkomen kennen de meeste werknemers wel. Veel minder mensen weten echter hoe het precies zit met alle inhoudingen, kortingen en bijtellingen die ze iedere maand weer op hun salarisstrook tegenkomen.
4 januari 2011 -
Het is al niet onverdeeld eenvoudig om een nieuwe baan te vinden, maar de vragen die sommige potentiële werkgevers stellen maken het niet altijd makkelijker. Glassdoor.com analyseerde duizenden vragen die het voorbije jaar op het forum passeerden en koos er de merkwaardigste uit. Express.be vertaalde.
4 januari 2011 -
Economische crisis of niet, Nederlanders blijven belangstelling tonen voor wat ze in hun dagelijks leven kunnen doen voor een beter milieu. Voorlichtingsorganisatie Milieu Centraal ontving in 2010 3,1 miljoen bezoeken op haar websites, een stijging van elf procent ten opzichte van 2009.
4 januari 2011 -
Krijgt u een vraag tijdens een vergadering of sollicitatie die u liever niet beantwoordt, dan is eerlijkheid niet altijd het beste. Dit blijkt uit onderzoek aan Harvard. Het is zelfs zo dat mensen die moeilijke vragen op een handige manier weten te ontwijken en zich welsprekend uit onderwerpen redden waar ze niet veel van afweten, meer vertrouwen wekken dan mensen die ronduit zeggen dat ze het niet weten.
4 januari 2011 -
Veel Nederlanders nemen zich voor in 2011 een nieuwe baan te zoeken. Dit blijkt uit een recente poll van Monsterboard.nl onder 850 bezoekers van de site. Maar liefst 70 procent zegt als goede voornemen uit te kijken naar een nieuwe werkgever. Salarisverhoging staat op de tweede plaats als goede voornemen voor 2011.
4 januari 2011 -
Maandag 10 januari 2011 wordt in Doorn, in het Veranderhuis de ‘Verkoper van het jaar 2010’ bekend gemaakt. Deze uitreiking is een initiatief van Sales Management in samenwerking met DOOR Training & Coaching. Vorig jaar won Wouter De Bruyn, EPN International NV deze onder verkopers felbegeerde prijs.
3 januari 2011 -
De gemiddelde Nederlander wil geen loon inleveren om zo een beter pensioen te krijgen. Dat blijkt uit onderzoek naar secundaire arbeidsvoorwaarden door Aon Hewitt. Aon Hewitt hield het onderzoek onder 7.579 werknemers uit tien Europese landen, waaronder 752 Nederlanders. De Nederlanders staan minder open voor salarisingrepen.
3 januari 2011 -
De Nederlander is trots op wat ze privé en zakelijk is overkomen of hebben bereikt in 2010. Familie, goede doelen en wat mensen zelf voor elkaar hebben gekregen voeren de boventoon bij de finalisten van de filmpjes die gemaakt zijn voor het jaaroverzicht van Nationale-Nederlanden.
3 januari 2011 -
Forbes komt ook dit jaar met een lijstje van de creatiefste reclamecampagnes van het afgelopen jaar. De jury bestond uit Tor Myhren (directeur van Grey), Andrew Essex (directeur van Droga5), Peter Viento, (creatief directeur bij de winkelmarketingdivisie van Saatchi & Saatchi's), Curt Detweiler (creatief directeur bij McCann Erickson) en Will Payovich (creatief directeur bij Euro RSCG) en koos een zeer divers gamma.