zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Drie online marketing trends voor 2011

6 januari 2011 - Bob Nieme, CEO van Adversitement en initiator van O2mc geeft zijn visie op de belangrijkste online marketing trends voor 2011. Tijdens de Deloitte TMT 2010 predictions januari vorig jaar, voorspelde Nieme al veel meer aandacht voor privacy op het web. Dit jaar versterkt hij zijn voorspellingen en benadrukt hij de kansen voor online marketing in 2011.


1. Bewust omgaan met privacy is noodzakelijk


Bedrijven willen consumenten zo gericht mogelijk benaderen en consumenten willen enkel relevante informatie ontvangen. De strenge privacywetgeving beperkt de middelen en datastromen die een organisatie kan inzetten voor een gerichte consumentenbenadering. Het goed omgaan met deze verschillende belangen maakt in 2011 het verschil. Marketeers kunnen bewust bezig zijn met privacy én weten waar de consument is. 

2. Event-based marketing verbetert performance
Marketeers worden steeds sterker beoordeeld op het nettoresultaat van hun campagnes, maar dit mag niet ten koste gaan van privacy. Goed omgaan met de privacywetgeving lukt ondernemingen alleen door het invoeren van nieuw beleid en maatregelen rondom de inzet van de juiste technische hulpmiddelen. Door te richten op event-based marketing kan de return on investment (ROI) van campagnes op een proactieve manier verhoogd worden. Gegevens zoals weerinformatie, beurskoersen, actualiteiten, voorraden, enzovoort worden hierbij (automatisch) ingezet bij het nemen van marketingbeslissingen. Zo krijgen website bezoekers de juiste reclame-uiting op het juiste moment te zien. Deze nauwkeurige voorspelling op basis van historische data wordt gekoppeld aan real-time anonieme bezoekersinformatie. Op deze manier wordt er geen inbreuk gemaakt op de privacy. Bedrijven die zich nu inzetten om conform deze privacyregels te werken, ondervinden op korte termijn wellicht een dip in hun campagne prestati es. Echter, over een jaar laten zij de beste performancecijfers zien. 

3. Verschuiving van de ‘macht’ naar relevante uitgevers
Hoogwaardige informatie over website bezoekers bereikt adverteerders steeds vaker rechtstreeks via uitgevers in plaats van mediabureaus of advertentienetwerken. Hierdoor hoeven adverteerders zich niet langer te beroepen op wereldwijd gegenereerde webdata – die niet overal voldoet aan de geldende privacy wetgeving - en worden consumenten en adverteerders op regionaal niveau bij elkaar gebracht. Door de real-time koppeling met de juiste beschikbare informatie over adverteerders doelstellingen en bezoekersgedragingen zullen advertenties altijd relevant zijn. Hierdoor kunnen uitgevers steeds vaker, zonder kosten voor de tussenkomst van advertentienetwerken, ruimte voor display advertising aanbieden. In het algemeen zullen de advertentiemogelijkheden voor regionale adverteerders dan ook toenemen en zal de ROI op de advertenties hoger worden.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Helft slaapt slecht voor sollicitatiegesprek
 Meeste reizigers nog steeds onbeveiligd online op openbare WiFi-spots
 Mismatch talent nog nooit zo groot door snelle technologische ontwikkelingen
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Zeven tips voor een opvallend visitekaartje
 Merendeel marketeers zet social media in
 Marketeer mist kennis van online marketing
 B-to-b marketeers verhogen online budgetten
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
White paper: Segmentatie en profielverrijking in e-mail marketing
Je weet ongetwijfeld dat gesegmenteerde mailings beter aansluiten op je lezerspubliek en om die reden betere ratio’s scoren, maar waar moet je beginnen? Laat dit Spotler white paper je inspireren en op weg helpen.
Download het white paper
 
Lees verder
Geregistreerde Nederlandse elektrische auto's groeit alsmaar door
reacties
Werkend Nederland wil aan de leasefiets, fiscale regels en onwetendheid sta-in-de-weg (1) 
Corona-klagen (1) 
Werkende ziet digitaal werken als ‘nieuwe manier van werken’  (2) 
(Wanneer) geven we elkaar weer een hand? (2) 
Digital nomad heeft behoefte aan persoonlijk contact met community (2) 
Autobezit voor Nederlanders nog belangrijker in coronatijden (1) 
Helft Nederlanders nog nooit overgestapt van autoverzekering (1) 
top10
Vier redenen waarom het nieuwe werken beter is
Skillspaspoort gaat cv vervangen
Werkend Nederland wil aan de leasefiets, fiscale regels en onwetendheid sta-in-de-weg
Corona-klagen
Een vijfde verzwijgt kinderwens tijdens sollicitatieproces
Werkende ziet digitaal werken als ‘nieuwe manier van werken’
Onderzoek naar communicatie in crisistijd: laat vooral van u horen!
“Digitale les heeft positieve invloed op prestaties leerlingen”
Bedrijfseconomisch ontslag: wat nu?
Respons jongeren op direct mail hoger dan oudere generaties
meer top 10