zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Drie online marketing trends voor 2011

6 januari 2011 - Bob Nieme, CEO van Adversitement en initiator van O2mc geeft zijn visie op de belangrijkste online marketing trends voor 2011. Tijdens de Deloitte TMT 2010 predictions januari vorig jaar, voorspelde Nieme al veel meer aandacht voor privacy op het web. Dit jaar versterkt hij zijn voorspellingen en benadrukt hij de kansen voor online marketing in 2011.


1. Bewust omgaan met privacy is noodzakelijk


Bedrijven willen consumenten zo gericht mogelijk benaderen en consumenten willen enkel relevante informatie ontvangen. De strenge privacywetgeving beperkt de middelen en datastromen die een organisatie kan inzetten voor een gerichte consumentenbenadering. Het goed omgaan met deze verschillende belangen maakt in 2011 het verschil. Marketeers kunnen bewust bezig zijn met privacy én weten waar de consument is. 

2. Event-based marketing verbetert performance
Marketeers worden steeds sterker beoordeeld op het nettoresultaat van hun campagnes, maar dit mag niet ten koste gaan van privacy. Goed omgaan met de privacywetgeving lukt ondernemingen alleen door het invoeren van nieuw beleid en maatregelen rondom de inzet van de juiste technische hulpmiddelen. Door te richten op event-based marketing kan de return on investment (ROI) van campagnes op een proactieve manier verhoogd worden. Gegevens zoals weerinformatie, beurskoersen, actualiteiten, voorraden, enzovoort worden hierbij (automatisch) ingezet bij het nemen van marketingbeslissingen. Zo krijgen website bezoekers de juiste reclame-uiting op het juiste moment te zien. Deze nauwkeurige voorspelling op basis van historische data wordt gekoppeld aan real-time anonieme bezoekersinformatie. Op deze manier wordt er geen inbreuk gemaakt op de privacy. Bedrijven die zich nu inzetten om conform deze privacyregels te werken, ondervinden op korte termijn wellicht een dip in hun campagne prestati es. Echter, over een jaar laten zij de beste performancecijfers zien. 

3. Verschuiving van de ‘macht’ naar relevante uitgevers
Hoogwaardige informatie over website bezoekers bereikt adverteerders steeds vaker rechtstreeks via uitgevers in plaats van mediabureaus of advertentienetwerken. Hierdoor hoeven adverteerders zich niet langer te beroepen op wereldwijd gegenereerde webdata – die niet overal voldoet aan de geldende privacy wetgeving - en worden consumenten en adverteerders op regionaal niveau bij elkaar gebracht. Door de real-time koppeling met de juiste beschikbare informatie over adverteerders doelstellingen en bezoekersgedragingen zullen advertenties altijd relevant zijn. Hierdoor kunnen uitgevers steeds vaker, zonder kosten voor de tussenkomst van advertentienetwerken, ruimte voor display advertising aanbieden. In het algemeen zullen de advertentiemogelijkheden voor regionale adverteerders dan ook toenemen en zal de ROI op de advertenties hoger worden.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Zeven tips voor een opvallend visitekaartje
 Merendeel marketeers zet social media in
 Marketeer mist kennis van online marketing
 B-to-b marketeers verhogen online budgetten
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10